Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soteli amk haku kevät 2018

Ekakertalainen
24.01.2018 |

Onko täälä muita jotka on hakemassa tänä keväänä amk yhteishaussa johonkin soteli alan opintoihin? Ois kiva saada lukuvinkkejä yms...?

Kommentit (4979)

Vierailija
441/4979 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te stressaatte tätä esivalintaa niin hemmetisti? Jokaisen ei tarvitse erikseen kysyä pääseekö näillä ja näillä pisteillä, googlettakaa omien koulujenne pisterajat ja aika hyvänä sääntönä voi yleisesti heittää että jos sait 50 pistettä tai enemmän, pääset melkein mihin vain pääsykokeisiin.. Pääkaupunkiseudun jotkut kätilö, - ja ensihoitolinjat voivat olla poikkeus, mutta ei siinäkään ole kun jotain 1-3 pisteen nousuja.

Ja kun muutenkin murehti että rajat nousee, joo voi noustakin mutta se ei tarkoita et nousis jollain 10 pisteellä, tässäkin yleisesti keskimäärin n. 1-3 pisteellä.

Vierailija
442/4979 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mistä sen tietää otetaanko pelkkä valintakoe vai todistus+koe? Mä kirjoitin yon 5 vuotta sitten, eikä todellakaan hyviä arvosanoja mitkä ei mua paljon hyödytä missään enää.

Opintopolussa näkee valintaperusteet, ja ensikertalaiskiintiön.

Aika monessa taitaa olla valinta pelkän valintakokeen perusteella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/4979 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te stressaatte tätä esivalintaa niin hemmetisti? Jokaisen ei tarvitse erikseen kysyä pääseekö näillä ja näillä pisteillä, googlettakaa omien koulujenne pisterajat ja aika hyvänä sääntönä voi yleisesti heittää että jos sait 50 pistettä tai enemmän, pääset melkein mihin vain pääsykokeisiin.. Pääkaupunkiseudun jotkut kätilö, - ja ensihoitolinjat voivat olla poikkeus, mutta ei siinäkään ole kun jotain 1-3 pisteen nousuja.

Ja kun muutenkin murehti että rajat nousee, joo voi noustakin mutta se ei tarkoita et nousis jollain 10 pisteellä, tässäkin yleisesti keskimäärin n. 1-3 pisteellä.

Luultavasti siksi että kyseessä on varsin merkittävä asia, joka parhaassa tapauksessa vaikuttaa koko loppuelämään.

Vaikkei keskustelupalstalta tule valituksi koulutukseen, vertaistuki on yyvä keino stressinhallintaan.

Mikäli asia tuntuu ihan samalta, on motivaatio-osuudessa epäonnistuminen varsin todennäköistä.

444/4979 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin muistaako joku edellisiltä hakukerroilta kauanko tulosten tulemiseen menee?

Vierailija
445/4979 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä ketään naprapaatiks hakeneita? :)

Minä hain! Millähän sotelin pisteillä sinne on päässyt valintakokeisiin? Google ei auttanut :(

Hain myös fyssariksi, ja tajusin just eilen että Lahden fyssarin pääsykokeet ja Kotkan napran pääsykokeet on kai samana päivänä... Onko kellään tietoa voinko tehdä fyssarin kokeen jossain muualla (hain myös Tampereelle ja Lappeenrantaan) koska valintakoeyhteistyö vai onko miun vaan pakko nyt valita et meenkö napran vai fyssarin kokeisiin?

Vierailija
446/4979 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kyllä myöntää, että olen naureskellut sotelialoille hakeneille mammoille ja heidän totaaliselle kyvyttömyydelle perehtyä edes oppilaitosten opiskelijavalintaperiaatteisiin oma-alotteisesti saati sitten ymmärtää selkeää suomea tässä nyt monen sivun verran :D:D:DD 

Hyvä nyrkkisääntö tuon esivalintakokeen sijasta olisi varmaan erotella jyvät akanoista, että jos tarvitsee tulla kysymään vauva.fi-palstalta, että millä perusteella valitaan todistuksen tai valintakokeen perusteella jonkin amk:n linjalle tai pääseekö 60:llä pisteellä sosionomiksi niin suoraan EI .. XD

Vierailija
447/4979 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän monenkin asian löytää, kun jaksaa Googlen avulla kaivella. Mutta tämä on kuitenkin keskustelupalsta, joten kai täällä saa keskustella pisteistä sun muusta. Mua ainakin kiinnostaa, millaisia pisteitä muut uskovat saaneensa ja millä pisteillä voisin kuvitella pääseväni itse valintakokeeseen.

Täällä haetaan selkeästi myös ihan vertaistukea tuloksia odotellessa. Viikonko sisällä ne pisteetkin saa tietää... Mitäpä muuta tässä välissä kuin vauvapalstailisi :D

Vierailija
448/4979 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis onko totta että sosionomihaku on vain kerran vuodessa?

Vierailija
449/4979 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenet kirjoitti:

siis onko totta että sosionomihaku on vain kerran vuodessa?

Ei ole totta. Voi toki olla että jokin tietty oppilaitos aloittaa ryhmän vain kerran vuodessa.

Vierailija
450/4979 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niille, jotka kyseli JAMK:in -2017 pistemääriä valintakoekutsun toivossa:

Sosionomi, päivä 52.7p ja varsinaisesta valintakokeesta tuli saada 55p

Sosionomi, monimuoto 46.7p ja valintakokeesta 51p

Toimintaterapeutti, päivä 52.9p ja valintakokeesta 53p

Toimintaterapeutti, monimuoto 50.4p ja valintakokeesta 49p

Olin siis henk.koht yhteydessä JAMK:iin, josta sain pisteytyslistan.

Vierailija
451/4979 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

JAMK kirjoitti:

Kiitos sinulle!

Haitko itse johonkin näistä tutkinnoista?

Mulla taitaa jäädä haaveeksi valintakokeeseen pääsy, hyvällä tuurilla saan vähän päälle 50p esivalinnasta...

Vierailija
452/4979 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

JAMK kirjoitti:

Kiitos sinulle!

Haitko itse johonkin näistä tutkinnoista?

Mulla taitaa jäädä haaveeksi valintakokeeseen pääsy, hyvällä tuurilla saan vähän päälle 50p esivalinnasta...

Ole hyvä! Hain molempien alojen päivätoteutukseen, pitää kyllä syksyllä laittaa monimuotototeutukset myös, niihin ois voinu pisteet riittääkin. Tän kevään koe oli myös suht helppo, niin se nostaa taas pisterajaa korkeammalle eli voi hyvinkin olla näillä kyseisillä aloilla 53-55 pintaan.

Vierailija
453/4979 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itellä näytti menevän äikkä ja ennakkomateriaalit ok, matikka vähän sinne päin ja enkku sitten huonoiten. Oon tosi pettynyt tohon englannin osioon kun tuntui menevän hyvin ja oon asunut uk:ssa 4 vuotta, joten englannin luulisi olevna hallussa. Ei näköjään ole :D

Tuli vähän semmonen fiilis ettei pisteet riitä valintakokeisiin.. saa nähdä kuitenkin, toivottavasti riittäisi :)

Joo, harmittaa ihan vietävästi. Englanti meni tosi huonosti. Oli jotenkin sekava. Kiireessä luulin ymmärtäväni, mutta en ymmärtänytkään. Todennäköisesti en pääse jatkoon (hain sosionomin monimuotoon). Jos englanti olis mennyt vähintään kuten suomi tai matikka, olisin varmaan jatkossa. :/

Vierailija
454/4979 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millähän pisteillä pääsis jatkoon lohjan monimuoto sosionomi linjalle.. Koe meni vähän niin ja näin..

Vierailija
455/4979 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millähän pisteillä pääsis jatkoon lohjan monimuoto sosionomi linjalle.. Koe meni vähän niin ja näin..

49,5 on ollut pisteraja.

https://www.laurea.fi/dokumentit/Documents/Alin-hyvaksytty-pistemaarat-…

Vierailija
456/4979 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

49,5 on ollut pisteraja.

Jee mahiksii on :D 

Vierailija
457/4979 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

49,5 on ollut pisteraja.

Jee mahiksii on :D 

Hienoa! Onnea. ❤️

Vierailija
458/4979 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei hetkinen. Eikös tossa ennakkomateriaalin 25. kysymyksessä ole virhe? Kysymys on että mikä EI pidä paikkaansa. Vastasin "vastaajat arvioivat ohjauksen resurssit tyydyttäviksi". Vastaus ei muka ollut oikein. Ennakkomateriaalissa luki että vastaajat arvioivat ohjauksen resurssit riittämättömiksi. Eikös ton mun vastauksen siis pitäisi olla oikein?! Tyydyttävähän on ihan eri asia kuin riittämätön.

Vierailija
459/4979 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö joku onko jamkin sosionomi -valintakokeessa ennakkomateriaalia? Ei missää sanota onko vai ei. Muutenki kauheen ympäripyöree toi nettisivu ja kaikki jamkiin liittyvä.

Ja "en tajua": taidettiin tulosten erittelyssä käyttää sanaa tyydyttävä (kun arvioit oli hyvä/tyydyttävä/huono).

Vierailija
460/4979 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli onko siinä nyt virhe vai ei? 

Meni sit turhaan yksi piste jos ei ole, kuitenki tyydyttävä ja riittämätön meinaa ihan kaksi eri asiaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän