Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on naurettavin/typerin asia josta on oletettu ettet osaa tehdä sitä koska olet nainen?

Vierailija
23.01.2018 |

Eksä luuli etten osaa vaihtaa kaukosäätimen pattereita tai ihan normaalia hehkulamppua.

Kommentit (219)

Vierailija
161/219 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjentää asuntoa juopuneista, vaikeaahan tuo oli, onnistui lopulta.

Vierailija
162/219 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuun ei luoteta teknisissä asioissa, vaikka olen moneen kertaan todistanut, että osaan ja vieläpä hyvin. Asenne on niin syvällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/219 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on meillä se, joka törmää enemmän tähän kuin minä. Neuvolalääkärissä on kysytty äidin perään, päiväkodissa kun mies kysyi asiaa X, hoitaja vastasi että niin minä sen teidän vaimolle jo kerroin. Toisaalta mies pääsee kuin koira veräjästä jos hänellä hakuaika päiväkodissa venyy. "Ne on ne miehet kun töihinsä niin uppoutuu, hehheh". Minä sain pitkän saarnan työajoista ja päiväkodin hoitajien omasta ajasta, vaikka itse olin myöhässä kolarin takia ja vieläpä soitin siitä tien päältä että sorry, nyt en pääse mihinkään eikä pääse moni muukaan tällä tiellä. 

Naisena olen päässyt tässä asiassa helpolla, koska en tasapuolisesti ymmärrä mitään en autoista enkä käsitöistä. Tietokoneista jonkun verran, ja olen nopea oppimaan laitteiden käytön. Jaksan myös kärsivällisesti lukea käyttöohjeet, opetella uudet asiat ja siksi en yleensä sano mihinkään ettenkö jotain voisi oppia. Haluanko, on sitten eri juttu. Mutta se on herättänyt ihmetystä miehessä ja minussa, kun meille tulee uusia ihmisiä kylään ja moni pysähtyy ihastelemaan kitaroita, ja sitten kysyvät vähän yllättyneenä että soitatko Mikko kitaraa? Ja minä siihen, että ei kun minä soitan. Juu, kyllä, minä se sitä sähkökitaraa soitan. Niin, aivan, vähän näpyttelen. Ei, en soita sinulle Nothing else mattersia (osaan kyllä).

Vierailija
164/219 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nainen, ilmeisen nuoren näköinen, ja lisäksi pienikokoinen. Ensinnäkin monet ovat kadulla alkaneet purkamaan munhun pienien sattumuksien takia kohtuuttomasti raivojaan karjumalla täysillä ja yllättyneet kun karjunkin takaisin ja verbaalisesti lahjakkaammin. Usein huutajana ollut keski-ikäistyvä äijä, joka on ensin törmännyt munhun tai meinannut ajaa ylitseni.

Toinen tyhmänä pitäjä on ollut tietyntyyppisistä naisista koostuva naisryhmä. Puolestani aletaan puhumaan, sanojani korjaillaan kolmannelle osapuolelle ja puolestani aletaan pahoitella - varsinkin jos olen napauttanut takaisin samalla mitalla. ihmeellinen ajatus, että pitäisi pysytellä aivan viilipyttynä, kun joku (useimmiten) miespuolinen on tytötellyt, huoritellut tms. Todella alentavaa kuunneltavaa kun täysin vieras sekaantuu holhoamaan keskusteluita työkavereiden välisiä keskusteluita. kyseessä ovat olleet vielä tilanteet, kun joku on ensin sanonut minulle todella pahasti niin pitäisi olla hiljaa ja kiltisti eikä saisi sanoa mitään. Ihan kuin olisin ansainnut kohteluni ja pitäisi sulautua tapettiin hieman tiukemmin. Tämä kaikki siis työympyröissä. Ikäiseni ja reilusti vanhemmat naiset taas ovat olleet hyviä kumppaneita työyhteisössä, joten ihmettelen miten noilla muutamilla on ollut noin kauhea ongelma olemassaoloni.

Miehet itsessään pitävät minua järjestään huonompana. Parasta oli, ettei eksäni suostunut kertomaan minkä firman netti meillä on käytössä koska en kuulemma tee tiedolla mitään. Yhtenä aamuna hän sai sätkyn kun olin hänen nukkuessaan purkanut eteisen naulakot ja vienyt ne varastoon pois tieltä. Olin kyllästynyt odottamaan hänen aloitteellisuuttaan. Hän lähetti minulle erikseen töihin viestiä et wau, ei olisi ikinä uskonut. Olin tosiaan artesaani, kaikki materiaalit puusta lasiin, joten jos en osaa purkaa yhtä naulakkoa niin on aika ihme.

Vierailija
165/219 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisesti ottaen kaikki autoihin liittyvät jutut, tankkauksesta alkaen, kaikki sisustus- ja pintaremontointiin liittyvät asiat. Sekä tietysti 32 vuotta tekemäni työ josta 30 vuotta omassa yrityksessä. Mainittakoon että tiedän autoista enemmän kuin keskivertomies vaikka en enää varttuneella iällä halua liata pikku kätösiäni niiden kanssa. Osaan maalaukset ja tapetoinnit ja teen ne vielä toistaiseksi itse ja mitä yritykseeni ja työhöni tulee..onhan noita palkintoja tullut...

Vierailija
166/219 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No monet naiset eivät esim. osaa tankata autoa tai pumpata pyörän renkaita jne.  Kyllä on hyvä kysyä kun ei tiedä osaako oikeasti. 

Mihin perustat väitteesi, jossa oletat suurimman osan naisista olevan täysin avuttomia bimboja?

Tunnen paljon naisia, siis paljon, mutten yhtäkään noin avutonta.

Minä tunnen useampiakin mutta kaikki ovat 60+ ikäisiä, miehet koko elämän ajan tehneet nämä asiat heidän puolestaan joten eivät ole opetelleet. Pitkään naimisissa olleet vanhemmat naiset usein on aika avuttomia sitten kun mies kuolee tai lähtee. 

t:eri

Tämä! Ottaa oikein päähän tällaiset naiset! 60+ sukulaisnainen valittaa usein kun mies ei huolehdi kunnolla hänen (!!) pankkiasioistaan ja tyyliin laskutkin maksetaan myöhässä. Mutta ei missään nimessä suostu itse opettelemaan edes verkkopankkiin kirkautumista. Huoh.

Vierailija
167/219 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin eräs mieshenkilö motonetin parkkiksella oletti, että autossani oli joku vika kun nostin konepellin ylös. (Tuli heti kysymään mikä on hätänä, tavallaan kohteliasta tietysti.) Kun sanoin vain lisääväni öljyä, niin äijä alkoi varmistella että olinhan hankkinut oikeaa öljyä ja tiedänhän mihin se öljy laitetaan ja ettei saa laittaa liikaa. Juu, pissapoikaan ajattelin kaataa koko kanisterillisen.

Vierailija
168/219 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Irrottaa peräkärryn autosta. Eräs nainen tarvitsi tässä apua  ja tuli kysymään, olisiko täällä ketään miestä.

Vaaditaanko siinä fyysistä voimaa? Monille naisille "mies" tuntuu olevan synonyymi äärettömän vahvalle ja pitkälle ihmiselle.

Meillä on useampia peräkärryjä ja joskus joudun pyytämään miestä (ts. vahvempaa) henkilöä mukaan irroitukseen. Kyse ei siis ole varsinaisesti osaamisesta vaan fyysisten voimien puutteesta.

Joo mutta on myös naisia joiden voimat riittää. ..oon törmännyt hirmu moniin naisiin joiden mielestä johonkin hommaan tarvitaan miestä voiman takia. ..eikä oo ollut kummoistakaan voimaa vaativa juttu.

Vierailija
169/219 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 80 kilonen mies oli fyysisesti niin huonossa kunnossa, että hänelle piti suorittaa vuodepesut. Oli hirveen huolissaan, kun minä tulin naisena niitä hoitamaan, eikä työvuorossa oleva mieshoitaja. Sanoi ihan suoraan, että enhän minä naisena häntä käännellä jaksa. Totesin vaan, että on sitä reippaasti yli 100 kilosiakin käännelty niin tää mies vaan hämillään totesi, että "no sinä oot sitten ammattilainen". Eipä tuokaan oo oikeesti kun tekniikasta kiinni suurimmaks osaks.

Yhdellä kerralla taas järkytin pari naapurin miestä. Olivat ajaneet pihassa jäniksen päältä, joka kitui, mutta eivät itse kyenneet sitä jänistä lopettamaan. Kysyivät voisiko mun mies tulla auttamaan tai olisko mulla huoltomiehen numeroa. Mä kuitenkin hain ite lapion ja lopetin sen jäniksen siihen, ettei tarvii mitään huoltomiestä tms kituvan eläimen odottaa. Nää miehet oli about 30 vuotiaita ja selkeesti järkyttyneitä siitä, että minä nuorempana naisena voin tehdä niinkuin tein.

N28

Vierailija
170/219 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei tule mieleen mitään, johtuen kai siitä etten ole sellainen kaunis, hoikka ja hento nainen. En ole hyvä "miesten hommissa" mutta muutot ja pienten kodinkoneiden kantamisesta lähtien olen joutunut tekemään itse. Kannoin erään miehen apuna esim. pöytää, jotta hänen vaimonsa ei tarvitsisi sitä tehdä.

Vierailija
171/219 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mullekävi tämmönen noin 25 vuotta sitten ,kun olin vielä aika nuori,tai siis yli 30.

Työpaikkamme kalakerholla oli saari,jossa sai viettää vapaa-aikaa kesällä niinkuin talvellakin.Kävi siellä toki muitakin naisia kuin minä,mutta kerran menin sinne tyttäreni kanssa päivää aiemmin kuin avomieheni.

Sousin venerannasta saareen ja yksi harvoista naisista juoksi heti rantaan vastaan.:Mikä on,mitä on tapahtunut.Missä Jussi on?Miten sää tut tänne ilman Jussia?Miten säsait soudettua?MITEN SÄ SAIT VENEEN VESILLE(SIIS TAVALLISEN SOUTUPAATIN JOKA OLI VEDETTY MAALLE JA PISTETTY KETTINGILLÄ PUUHUN KIINNI???)

Kukaan miehistä ei tullut taivastelemaan,kyseessä oli saaren vakikävijäpariskunnan vaimo-osapuoli.Itse kulkivat sinne omalla isolla paatilla,ja vaimo osasi myös ohjata.

Vierailija
172/219 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se jotenkin n surkealta tuntuu, että joistakin mies kuin mies on aina vahvempi kuin nainen. Jos vaikka mies on jalkavaivasta kärsivä vanhahko mies on hän muka parempi muuttoapu kun hyvä kuntoinen nainen.

Vierailija
173/219 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerin olettamus on kuitenkin se, että joku olettaa, että ei osaa itse laittaa lamppua kattoon.

Monessa muussa asiassa sitten voikin ajatella, että toiset osaa enemmän kuin toiset.

Vierailija
174/219 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kollega kysyi jaksanko nostaa 10 litran maalipurkin. Olen maalari.

Vierailija
175/219 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi on aina kauhuissaan, kun minä ajan autoa, eikä mieheni. Anopilla ei itsellään ole ajokorttia, joten hän pitää autonajoa niin raskaana ja vaikeana asiana, että vain mies siitä suoriutuu.

Vierailija
176/219 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkahuollosta hain pesuaineämpäriä. Työntekijä toi sitä kärryllä: ”Tää painaa 20 kg, haenko jonkun miehen kantamaan?”

Niin kai painaa, kun tilasin sitä 20 kg...

Anoppi meinasi saada kohtauksen, kun näki mut maalaustelineellä 3 m korkeudessa. Onneksi ei tiedä kaikkea mitä raksalla touhuilin.

Vierailija
177/219 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hildaeveliina kirjoitti:

Hildaeveliina jatkaa.. Ai niin, ja kalastaminen ja kalan perkaaminen lienee myös sukupuolisidonnainen taito

Ai, jännää. Meidän suvussa taas kalojen perkaus on perinteisesti ollut naisten hommaa. Toki miehetkin osasi, mutta kun naiset laittoi ruoan, niin kai se saaliin käsittely meni siinä samalla.. Nykyään kyllä se perkaa kalansa ihan itse joka ne on kalastanutkin.

Vierailija
178/219 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läppärin liittäminen ulkoiseen näyttöön. Naispuolinen pomoni kehotti pyytämään apua osaston ainoalta miespuoliselta työntekijältä tähän hommaan :-D

Vierailija
179/219 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se jotenkin n surkealta tuntuu, että joistakin mies kuin mies on aina vahvempi kuin nainen. Jos vaikka mies on jalkavaivasta kärsivä vanhahko mies on hän muka parempi muuttoapu kun hyvä kuntoinen nainen.

Toki naiset ovat ok muuttoapu, mutta yleensä he keksivät kaikenlaisia tekosyitä ellei juuri paras kaveri ole muuttamassa.  Itsekkin kerran muutin uudella paikkakunnalla niin luokan 20 naisesta kaikilla oli menoa ja sain auttamaan luokan kaikki muut 3 miestä :D

Vierailija
180/219 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä naiset osaa tehdä paljon asioita, mut ne vaan ei halua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi