Mikä on naurettavin/typerin asia josta on oletettu ettet osaa tehdä sitä koska olet nainen?
Eksä luuli etten osaa vaihtaa kaukosäätimen pattereita tai ihan normaalia hehkulamppua.
Kommentit (219)
Appiukkoni ihmetteli, että osaan ajaa autolla.
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ole niinkään tekemisestä vaan ymmärryksestä. Saadessani vakipaikan, pomoni ilmoitti, että saan myös seuraavaan tiliin palkankorotuksen. Niin, no varmaan saisinkin, kun kyseessä oli kaikkia koskeva yleiskorotus. Eihän tuo liittynyt mitenkään vakinaistamiseeni. Mutta heti seuraavaan hengenvetoon pomo "pahoitteli", ettei voinut nostaa palkkaani enempää, ja selitti, että tämä liittojen neuvottelema sopimus oli vain niin ja niin monta senttiä, ja etteihän sen yli saisi maksaa.
Tuijotin sanattomana ja odotin jotain merkkiä huumorista, mutta ei. Hän siis ihan oikeasti uskoi, että nuorelle naiselle menisi läpi selitys "kyllähän me enemmän maksettaisiin, mutta kun liitto ei salli"
Ihan täysin pistän tuon sen piikkiin, että olen nainen ja sitä mukaa ilmeisen ymmärtämätön mistään.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tai sitten ei. Saattoi myös ajatella, ettei nuori vielä oikein ymmärrä eikä liittynyt sukupuoleen mitenkään.
Totta kyllä, tosin minun jälkeeni pomon kopissa vakituisen työsuhteen paperit allekirjoittamassa käynyt, minua kolme vuotta nuorempi mies säästyi tältä. Kysyin. En kylläkään kysynyt, mitä hänelle mahdollisesti tarjottiin palkaksi.
Irrottaa peräkärryn autosta. Eräs nainen tarvitsi tässä apua ja tuli kysymään, olisiko täällä ketään miestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No monet naiset eivät esim. osaa tankata autoa tai pumpata pyörän renkaita jne. Kyllä on hyvä kysyä kun ei tiedä osaako oikeasti.
Mihin perustat väitteesi, jossa oletat suurimman osan naisista olevan täysin avuttomia bimboja?
Tunnen paljon naisia, siis paljon, mutten yhtäkään noin avutonta.
elämänkokemukseen. Kysyn tosin miehiltäkin osaavatko ennen kuin annan jonkun tehtävän. noin 60% kaikista ihmisistä ei esim. osaa sahata viivaa pitkin tai vasaroida.
Veikkaan että suurempi prosentti ihmisistä ei ole edes ikinä yrittänyt sahata viivaa pitkin. Tai ainakin minun elämänkokemuksen mukaan.
Sinun elämänkokemuksesi on ilmeisesti enimmäkseen viime vuosisadalta. Silloin ei tytöille mitään puutyökaluja annettu, eikä varsinkaan metallityövälineitä. Ei edes ollut teknistä käsityötä vaan puutyöt pojille ja tekstiilityö tytöille. Vielä 2010 piti erikseen ilmoittaa rehtorille, että meidän tyttö halua tekniseen työhön.
Olen tosin nähnyt omin silmin pienen tytön tuijottavan kauhuissaan pientä puupalikkaa, josta olisi pitänyt muotoilla hiomalla jotain. Tämä alakoulussa vuonna 2012. En kokeillut, olisiko peräti pyörtynyt jos olisi joutunut sahaamaan omin käsin.
Kuten huomataan, se on usein itsekin nainen, joka kyseenalaistaa toisen naisen osaamisen. Kun minä en osaa käyttää porakonetta, niin ei varmaan kukaan muukaan nainen voi osata - kun ei meidän ikäluokalle opetettu sitä koulussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi usein olen kuullut seuraavan lauseen: "Et sinä sitä jaksa nostaa." Väärässäpä ovat olleet.
Joo ja yleensä ne nostettavat asiat on jotain 20kg-70kg. Eli täysin jokaisen nostettavissa, jos vain osaa tekniikan. Minusta tuntuu että monet miehet eivät todellakaan omaa mitään hajuakaan oikeista nostotekniikoista.
70 kg on jo aika paljon, ellei kyseessä ole sen muotoinen asia, jota on helppo nostaa. Moni kevyempikin juttu vaatii kaksi ihmistä kantamaan, koska on vaikea saada järkevää otetta. Ja jos tosiaan se nostotekniikka on yhtään hukassa, on siinä riski että hajottaa selkänsä. Turha olla liian ylpeä, jos on järkevämpää ottaa apua vastaan.
Kääntää auto 90 astetta ja teräspalkkien välistä katokseen. Voi miten mahdoton tehtävä olikin.
Itseäni huvitti kun ulkomaalainen mies yritti hyvinkin pätevänä sytyttää nuotiota märkien risujen avulla ja kehuskeli samalla miten eräihminen on. Yritin katsella hänen räpellystään ja olla lyttäämättä hänen miehistä itsetuntoaan. Hän kuitenkin mätti puut yhteen kasaan niin että ne eivät saaneet yhtään ilmaa eivätkä tahtoneet syttyä. Mies ei vain tainnut tietää että olen aika monet sadat kerrat tulen sytyttänyt niin nuotioon, saunan uuniin kuin takkaankin. Jotenkin niin polleana halusi esiintyä miehenä. Siinä vaiheessa kun hommasta vain ei tullut mitään ja alkoi nälkä tulla, niin vaivihkaa nostin risun avulla yhtä halkoa hieman ylöspäin, jotta sai ilmaa ja lähti palamaan kunnolla. Mieskin tässä vaiheessa tajusi missä oli ongelma ja haki itsekin tikun jolla nosti toista halkoa hieman ilmavammin.
Olisin voinut heti osallistua nuotion tekemiseen ellei mies olisi alkanut selittää minulle kuin pikkulapselle miten nuotio tehdään.
Olen töissä lihatiskillä. Tässä yksi päivä vanhempi nainen halusi kirjolohta, kokonaisen fileoituna. Kyseli että eikö teillä ole fileoijaa tänään töissä, totesin vaan että kyllä me kaikki se osataan. Meni asiakas vaikeaksi ja voivotteli kun ei tajunnut että myös nuoret naiset osaavan kalaa käsitellä.
No vaikka esimerkiksijaa suorittaa kuorma- ja linja-autokorttia, ajaa moottoripyörää, siirtää painavia säkkejä, jännittää metsästysjousta, poistaa hiiriä loukkaista, ajaa autoa laivaan (?!?), ampua haulikolla, suorittaa metsästyskorttia, ratkaista joitakin matemaattisia tehtäviä, name it, niitä on valitettavasti kymmeniä...
Hildaeveliina jatkaa.. Ai niin, ja kalastaminen ja kalan perkaaminen lienee myös sukupuolisidonnainen taito
Mun pappa on vanhakantaisia miehiä. Ei puhu minulle politiikasta eikä talousasioista, vaan miehelleni, vaikka olen ekonomi ja mieheni ei tajua mitään talousasioista eikö ole kiinnostunut politiikasta. Joskus se loukkasi, nykyään ajattelen, ettei pappa tee sitä ilkeyttään. Elää vaan vielä siellä viiskytluvulla, jolloin miehet puhuivat asiaa ja naiset hoitivat lapset ja kodit.
Työelämässä on tullut jonkun verran kohdattua vähättelyä ja seksuaalista ahdistelua.
Autokaupat ja tietokoneliikkeissä puhutaan miehelle monesti, vaikka mä ne asiat hoidan.
Tosin mies on kokenut syrjintää taas lapsiasioissa. Neuvolassa on saatettu kysellä, missä äiti on, kun mies vie lapsen(töissä, äideilläkin voi olla työpaikka...). Eipä multa ole ikinä kysytty neuvolassa, missä mies on...
Huvittavinta oli esikoisen lasten poliklinikalla yksi keski-ikäinen erikoislääkäri (mies). Lapsen pitkäaikaissairauden takia säännöllisesti käytiin polilla ja jos mies vei, lääkäri kirjoitti aina käyntikirjauksiin: isä tuo x:n poliklinikalle. Äiti töissä. Jos mä vein lapsen, kyseinen lääkäri ei kertaakaan kirjoittanut, että äiti tuo ja isä töissä. Käyntipaperit lähetettiin jokaisen kerran jälkeen kotiin ja joskus huomasin tuon toistuvan tavan, huvittaa vieläkin. Toivottavasti lääkäri on jo toipunut järkytyksestä, jonka lasten hoidon jakaminen perheessämme hänelle aiheutti 😂
Vierailija kirjoitti:
Asentaa astianpesukonetta. Kysyin tältä avuliaalta aatulta, että mihin kohtaan tarkalleenottaen se penis täytyy tökätä?
Eipä sun tarttis ihmetellä, minkä takia sua pidetään hölmönä bimbona, jos et osaa edes rakentavasti ilmoittamalla kertomaan, että suoriudut kyllä kyseisestä hommasta.
Vierailija kirjoitti:
Irrottaa peräkärryn autosta. Eräs nainen tarvitsi tässä apua ja tuli kysymään, olisiko täällä ketään miestä.
Vaaditaanko siinä fyysistä voimaa? Monille naisille "mies" tuntuu olevan synonyymi äärettömän vahvalle ja pitkälle ihmiselle.
Hildaeveliina kirjoitti:
Hildaeveliina jatkaa.. Ai niin, ja kalastaminen ja kalan perkaaminen lienee myös sukupuolisidonnainen taito
Tarpeeksi monta kertaa kun kuulet tyttöjen ja naisten yököttelevän sille niin et enää edes odota.
Vierailija kirjoitti:
Kääntää avainta lukossa. Kerrostalon alaoven lukkoon jäi avain jumiin ja soitin huoltoyhtiöön kun en sitä siihenkään voinut jättää ja töihin piti päästä. Puhelimessa sitten kyselivät olisiko lähistöllä yhtäkään miestä jota voisin pyytää auttamaan.
Tässähän ei varmaan mitenkään ollut kyse siitä, että oltaisiin tarvittu raakaa voimaa?
Appiukko kysyi eikö pyörän renkaan vaihtaminen ole miesten hommaa kun roudasin pyöräni sisälle. Totesin että vaihdan sen kyllä itse.😀 Ja vaihdoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaaditaanko siinä fyysistä voimaa? Monille naisille "mies" tuntuu olevan synonyymi äärettömän vahvalle ja pitkälle ihmiselle.
Meillä on useampia peräkärryjä ja joskus joudun pyytämään miestä (ts. vahvempaa) henkilöä mukaan irroitukseen. Kyse ei siis ole varsinaisesti osaamisesta vaan fyysisten voimien puutteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se klassinen renkaiden vaihto. Oltiin oltu muutama kuukausi hänen kanssaan yhdessä kun tuli aika vaihtaa talvinakit alle autoon. Olin parkkiksella ko. hommassa kun tuo soitti ja tuli mainittua renkaanvaihdosta, johon mies kohteliaasti ilmoitti, että hänellä ei oo aikaa ennen kun viikonloppuna, pärjäänkö siihen saakka kesärenkailla? Sanoin vaan, että en nyt jätä kahta viimeistä tässä enää vaihtamatta kun kerran jo aloitin, tuli pitkä hiljaisuus puhelimessa..
Heillä oli kotona työt jaettu eri tavalla ja hälle oli outo ajatus, että nainen vaihtaisi renkaat kun äitinsä ja siskonsa eivät autoihin koske. Mutta oli tietty ihan kilttiä tarjoutua nuo mulle vaihtamaan :)
Minä en edes ymmärrä mikä noissa renkaan vaihdossa voi olla niin vaikeaa joillekkin naisille? Paskasta hommaa se on mutta ei vaikeaa. Tunkki nousee kun pyörittää toiseen suuntaan ja toiseen laskee eli onko tää se vaikee kohta? Vai onko se 4-5 pultin avaaminen se vaikea osuus? Jos saa sen siideripullon auki ja kiinni, niin ne pultitkin toimii samallalailla.
No nimenomaan se pulttien avaaminen, ei niitä mun mieskään saa käsivoimin auki jos ne on väännetty konevoimalla (huoltamolla) edellisellä kerralla. Toisekseen me ihan mielellään maksetaan se 25-30 euroa tuosta että joku muu tekee tuon tylsän ja likaisen työn.
Ja sit vielä ihmetellään, miks on epäluuloja naisia kohtaan :D Tiesitkö, että ne pultit itseasiassa saa paljon kireemmälle käsivoimin kun huoltamon koneella?
T. siro nainen, joka vaihtaa itse autonsa renkaat
Työskentelin ravintolassa jossa oli akvaario somisteena. Erään päivän päätteeksi pomo sanoi, että suodattimet täytyy pestä, kuka menee. Ilmoittauduin vapaaehtoiseksi ja kymmenisen miespuolista työntekijää tuli siihen pällistelemään että osaanko tosiaan purkaa ja koota suodattimien osat. Kyllä kiitos osaan, t. 9-vuotiaasta kaikki akvaarionsa itse hoitanut
Korvataan naisviha miesvihalla, ja silläkö ongelma ratkaistu? Näppärää, eiku...