Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on naurettavin/typerin asia josta on oletettu ettet osaa tehdä sitä koska olet nainen?

Vierailija
23.01.2018 |

Eksä luuli etten osaa vaihtaa kaukosäätimen pattereita tai ihan normaalia hehkulamppua.

Kommentit (219)

Vierailija
181/219 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehille neuvoksi:

1. Kysy osaako nainen hommaa x tai haluaako hän apua. Jos ei osaa ja haluaa apua niin go ahead!

2. Jos nainen sanoo osaavansa, niin luota siihen, äläkä jää varmistelemaan tai valvomaan. Sellainen on vain ärsyttävää naisen halveksintaa. Se ei tunnu naisesta yhtään sen kivemmalta kuin se, kun appiukkosi jää sinun selän taaksesi neuvomaan miten oikeastaan se homma pitää tehdä. Luottaminen toisen kykyihin on arvostusta.

Vierailija
182/219 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen nainen, ilmeisen nuoren näköinen, ja lisäksi pienikokoinen. Ensinnäkin monet ovat kadulla alkaneet purkamaan munhun pienien sattumuksien takia kohtuuttomasti raivojaan karjumalla täysillä ja yllättyneet kun karjunkin takaisin ja verbaalisesti lahjakkaammin. Usein huutajana ollut keski-ikäistyvä äijä, joka on ensin törmännyt munhun tai meinannut ajaa ylitseni.

Toinen tyhmänä pitäjä on ollut tietyntyyppisistä naisista koostuva naisryhmä. Puolestani aletaan puhumaan, sanojani korjaillaan kolmannelle osapuolelle ja puolestani aletaan pahoitella - varsinkin jos olen napauttanut takaisin samalla mitalla. ihmeellinen ajatus, että pitäisi pysytellä aivan viilipyttynä, kun joku (useimmiten) miespuolinen on tytötellyt, huoritellut tms. Todella alentavaa kuunneltavaa kun täysin vieras sekaantuu holhoamaan keskusteluita työkavereiden välisiä keskusteluita. kyseessä ovat olleet vielä tilanteet, kun joku on ensin sanonut minulle todella pahasti niin pitäisi olla hiljaa ja kiltisti eikä saisi sanoa mitään. Ihan kuin olisin ansainnut kohteluni ja pitäisi sulautua tapettiin hieman tiukemmin. Tämä kaikki siis työympyröissä. Ikäiseni ja reilusti vanhemmat naiset taas ovat olleet hyviä kumppaneita työyhteisössä, joten ihmettelen miten noilla muutamilla on ollut noin kauhea ongelma olemassaoloni.

Miehet itsessään pitävät minua järjestään huonompana. Parasta oli, ettei eksäni suostunut kertomaan minkä firman netti meillä on käytössä koska en kuulemma tee tiedolla mitään. Yhtenä aamuna hän sai sätkyn kun olin hänen nukkuessaan purkanut eteisen naulakot ja vienyt ne varastoon pois tieltä. Olin kyllästynyt odottamaan hänen aloitteellisuuttaan. Hän lähetti minulle erikseen töihin viestiä et wau, ei olisi ikinä uskonut. Olin tosiaan artesaani, kaikki materiaalit puusta lasiin, joten jos en osaa purkaa yhtä naulakkoa niin on aika ihme.

No kyllä minäkin voisin saada sätkyn, jos aamulla herätessäni puolisoni olisi nukkuessani purkanut eteisen naulakot ja vienyt ne "pois tieltä". Mihin h-ttiin takit sen jälkeen ripustetaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/219 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjoittelupaikassa työpari (mies) ei uskonut, että osaisin peruuttaa peräkärryn kanssa. Ei antanut minun ajaa. Tästä suivaantuneena pyysin lähimmältä esimieheltä (myös mies) mahdollisuutta harjoitella pihassa. Lupa tuli heti ja aloin harjoitella. Kun oli aika peruuttaa kärry viimeisen kerran paikalleen, käveli työpari pihaan katsomaan. Peruutus onnistui täydellisesti. Tämän jälkeen sain häneltä tehtäväksi peruuttaa pakettiautolla pidempi peräkärry alas pesupaikalle. Ilmeisesti suoriuduin aivan liian hyvin, koska tämä työpari yritti säikyttää minua tekemään virheen. Vaikeaa on eräillä.

Vierailija
184/219 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailemani mies ei uskonut, että osaisin koota itse Ikean pienen lipaston.

Vierailija
185/219 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole niinkään tekemisestä vaan ymmärryksestä. Saadessani vakipaikan, pomoni ilmoitti, että saan myös seuraavaan tiliin palkankorotuksen. Niin, no varmaan saisinkin, kun kyseessä oli kaikkia koskeva yleiskorotus. Eihän tuo liittynyt mitenkään vakinaistamiseeni. Mutta heti seuraavaan hengenvetoon pomo "pahoitteli", ettei voinut nostaa palkkaani enempää, ja selitti, että tämä liittojen neuvottelema sopimus oli vain niin ja niin monta senttiä, ja etteihän sen yli saisi maksaa.

Tuijotin sanattomana ja odotin jotain merkkiä huumorista, mutta ei. Hän siis ihan oikeasti uskoi, että nuorelle naiselle menisi läpi selitys "kyllähän me enemmän maksettaisiin, mutta kun liitto ei salli"

Ihan täysin pistän tuon sen piikkiin, että olen nainen ja sitä mukaa ilmeisen ymmärtämätön mistään.

Vierailija kirjoitti:

Ehkä tai sitten ei. Saattoi myös ajatella, ettei nuori vielä oikein ymmärrä eikä liittynyt sukupuoleen mitenkään.

Totta kyllä, tosin minun jälkeeni pomon kopissa vakituisen työsuhteen paperit allekirjoittamassa käynyt, minua kolme vuotta nuorempi mies säästyi tältä. Kysyin. En kylläkään kysynyt, mitä hänelle mahdollisesti tarjottiin palkaksi.

Miksi tarvitsee aina uhriutua joka ainoassa tilanteessa? Uhriudu nyt sitten oikein kunnolla, kun kerran aloitit.

Vierailija
186/219 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuli etten osaa valita oikeaa viiniä Alkosta

Vierailija
187/219 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuli etten osaa sukeltaa huonossa näkyvyydessä. Panikoi itse sameissa suomivesissä, italialainen macho.

Vierailija
188/219 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No monet naiset eivät esim. osaa tankata autoa tai pumpata pyörän renkaita jne.  Kyllä on hyvä kysyä kun ei tiedä osaako oikeasti. 

Ja jos kysyy, kuten kysyy mieheltäkin, olet sovinisti ja oletat, ettei toinen voi osata, koska on nainen.

Kuinka monelta mieheltä olet viimeaikoina kysynyt osaako hän tankata auton, vaihtaa hehkulampun tai tehdä työtään johon hänet on palkattu? Entäpä kuinka monelta mieheltä olet varmistellut että osaako tämä vaihtaa paristot kaukosäätimeen?

Minä taas olen siinä käsityksessä että kannattaa jättää asennus ammattilaiselle (oli se sitten nainen tai mies).

”Jos astianpesukone vuotaa myöhemmin ja vesivahingon syyksi selviää asentajan tekemä virhe, vahingot korvataan asennuksen tehneen yrityksen vakuutuksista.

Jos asennat astianpesukoneen itse, otat samalla vastuun työn jäljestä. Jos astianpesukonevuoto johtuu väärin tehdystä asennuksesta, kotivakuutuksen korvausta voidaan pienentää tai jättää kokonaan maksamatta.”

Vierailija
189/219 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No monet naiset eivät esim. osaa tankata autoa tai pumpata pyörän renkaita jne.  Kyllä on hyvä kysyä kun ei tiedä osaako oikeasti. 

Ja jos kysyy, kuten kysyy mieheltäkin, olet sovinisti ja oletat, ettei toinen voi osata, koska on nainen.

Kuinka monelta mieheltä olet viimeaikoina kysynyt osaako hän tankata auton, vaihtaa hehkulampun tai tehdä työtään johon hänet on palkattu? Entäpä kuinka monelta mieheltä olet varmistellut että osaako tämä vaihtaa paristot kaukosäätimeen?

Minä taas olen siinä käsityksessä että kannattaa jättää asennus ammattilaiselle (oli se sitten nainen tai mies).

”Jos astianpesukone vuotaa myöhemmin ja vesivahingon syyksi selviää asentajan tekemä virhe, vahingot korvataan asennuksen tehneen yrityksen vakuutuksista.

Jos asennat astianpesukoneen itse, otat samalla vastuun työn jäljestä. Jos astianpesukonevuoto johtuu väärin tehdystä asennuksesta, kotivakuutuksen korvausta voidaan pienentää tai jättää kokonaan maksamatta.”

Tämä kuului siis siihen astianpesukoneen asennusviestiin.

Miten toi lainaus tollalailla hyppäsi. Olis pitäny varmaan pyytää mies painelemaan näitä nappuloita ;)

Vierailija
190/219 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin perustat väitteesi, jossa oletat suurimman osan naisista olevan täysin avuttomia bimboja?

Tunnen paljon naisia, siis paljon, mutten yhtäkään noin avutonta.

Minä tunnen useampiakin mutta kaikki ovat 60+ ikäisiä, miehet koko elämän ajan tehneet nämä asiat heidän puolestaan joten eivät ole opetelleet. Pitkään naimisissa olleet vanhemmat naiset usein on aika avuttomia sitten kun mies kuolee tai lähtee. 

t:eri

Tämä! Ottaa oikein päähän tällaiset naiset! 60+ sukulaisnainen valittaa usein kun mies ei huolehdi kunnolla hänen (!!) pankkiasioistaan ja tyyliin laskutkin maksetaan myöhässä. Mutta ei missään nimessä suostu itse opettelemaan edes verkkopankkiin kirkautumista. Huoh.

No joo... mä taas tunnen useamman vanhan miehen, jotka on aivan sormi suussa, kun vaimo on joutunut sairaalaan. Yksi ei mm. osannut keittää edes vettä, eikä jumalauta avata maitotölkkiä. 

Ja ei, kyseessä ei ollut muistisairas tms. vaan vaimo oli aina tehnyt kaiken eteen.

Vierailija
191/219 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin työpaikallani senaikaisen työnantajani, tulevan työnantajani että tämän jälkimmäisen työnantajan apulaisen kanssa, kun meidän piti raahata muutamia kamppeita hissiin ja siitä vielä muutamat portaat ylös (kyseessä oli siis muutaman kilon painoisia puteleita ja purnukoita, sekä esim. imuri ja sensellaista sälää). Kaikki kolme olivat siis miehiä. No, aloin nostella syliini niitä puteleita, kun miehet alkoivat melkein kilpaa huutaa: "Ei, ei, älä, ei sun tartte, tässä on kolme miestä, kyllä me hoidetaan, älä sä vaivaa itseäsi! Kyllä me kannetaan, näytä sä vain tietä! :)"

Hieman ohi aiheen, koska kyseessä ei ole mikään "osaaminen", mutta silti kismittää, että minua pidetään niin heikkona vain siksi, että olen nainen. Ja erityisesti kismittää sen vuoksi, että kannoin niitä puteleita työaikana ylös alas ilman minkään valtakunnan ongelmia (koska kymmenen kiloa sylissä ei nyt vain ole mikään taakka sukupuoleen katsomatta). Ja mainittakoon nyt, että olen suht. pitkä ja lihaksiakin omaava nainen, en mikään pieni ja siro tytöntyllerö.

Vierailija
192/219 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli jotenkin kummaa monesti naisille kun selvisi että se perheen isoin auto oli minun ja miehellä pienempi. Mutta mies ajoi yleensä aina yksin ja minä taas lasten ja koirien kanssa.

Myös se että itse sen huollot hoidin ja tiesin mitä tehty jne.. Se että puhutaan kuin pikku lapselle noista on väsyttävää.. kaksi viimeisintä on ollut piristävää vaihtelua kun puhutaan ihan normaalisti ja kerrotaan asiat kuten ne on eikä tule se "jos miehesi soittaa voin hänelle kertoa". No entä jos se ei koskaan soita? Jäämme ikuisesti miettimään mitä autolle on tehty :D

Vierailija
193/219 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajovaloja autoon, sekä eteen että taakse, tai auton vilkkuja.

Tuulilasinpyyhkimiä

Tankata autoa

lisätä öljyä/jäähdytinnestettä/pissapojan nestettä

Vaihtaa autoon renkaita

Irrottaa/kiinnittää lattialistoja

maalata seiniä

pakkeloida

hioa

käyttää pöytäsirkkeliä 

sahata jiirejä jiirisahalla

asentaa lattiaa

Putsata öljykattilaa

Vaihtaa öljypolttimen suutinta

Vaihtaa suihkun hanaa

kunnostaa sokkelia

keittää punamultamaalia

Onkia ja virvelöidä, laittaa verkkoja

perata kaloja

asentaa tv:t, tietokoneet, pelikoneet, kodin muutkin härpäkkeet.

asentaa kattolamppua(ei siis pelkkää polttimoa)

koota huonekaluja

käyttää porakonetta

Olen 154 cm pitkä, enkä ole kovin voimakas, niin voimaa vaativat ja korkealle ylettyvät hommat jätän suosiolla miehelleni.

Vierailija
194/219 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin työpaikallani senaikaisen työnantajani, tulevan työnantajani että tämän jälkimmäisen työnantajan apulaisen kanssa, kun meidän piti raahata muutamia kamppeita hissiin ja siitä vielä muutamat portaat ylös (kyseessä oli siis muutaman kilon painoisia puteleita ja purnukoita, sekä esim. imuri ja sensellaista sälää). Kaikki kolme olivat siis miehiä. No, aloin nostella syliini niitä puteleita, kun miehet alkoivat melkein kilpaa huutaa: "Ei, ei, älä, ei sun tartte, tässä on kolme miestä, kyllä me hoidetaan, älä sä vaivaa itseäsi! Kyllä me kannetaan, näytä sä vain tietä! :)"

Hieman ohi aiheen, koska kyseessä ei ole mikään "osaaminen", mutta silti kismittää, että minua pidetään niin heikkona vain siksi, että olen nainen. Ja erityisesti kismittää sen vuoksi, että kannoin niitä puteleita työaikana ylös alas ilman minkään valtakunnan ongelmia (koska kymmenen kiloa sylissä ei nyt vain ole mikään taakka sukupuoleen katsomatta). Ja mainittakoon nyt, että olen suht. pitkä ja lihaksiakin omaava nainen, en mikään pieni ja siro tytöntyllerö.

Minä taas olen pieni ja siro, mutta en mikään tyllerö. Olen paljon heikompi kuin moni nainenkin, sillä sairastan sairausta joka ei näy päällepäin, enkä todellakaan ala vieraille sairauttani kertomaan. Olen hyvilläni kun saan apua kantamisiin ja nostamisiin :) 10 kiloa on minulle taakka jo, jos sitä pitää kanniskella ympäriinsä. Sujuvasti teen kaikkien työt, sukupuolileimaan katsmatta, mutta en tosiaan mitään kantohommia.

Vierailija
195/219 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut vielä koko ketua, mutta ihmettelen näitä asenteita

Osaan

- vaihtaa lamput sulakkeet, autoon vaihdoin tulpat yms. varaosia. Osasin pitää huolta eri nesteistä ja lisää tarvittaessa mm. jarruneste. Periaatteessa osaan öljyt vaihtaa ja suodattimet. Käynnistyskaapeleilla käynnistäminen onnistuu. Renkaanvaihdot pikkujuttu. Ja jos en itse uskalla alkaa sokkona "remontoimaan" niin ainakin "vikadiagnoosit" menivät oikein. Tämä siis aikana, jolloin omistin vanhan auton.

- sahaaminen viivaa pitkin

- moottorisahan käyttö, vesuri yms, pienet harvennukset onnistuu..

- plafondin asentaminen a ylipäätään lamppujen jossa ei ole .valmista pistorasiaa

- halkojen hakkaaminen (oikeaoppisesti  ja oikeaan aikaan, että niitä klapeja kans tulee)

- mopolla ja moottoripyörällä ajaminen sun muilla vempeleillä

- tietokoneen jotkut pienet jutut (virheen diagnosoiminen yms a asetuksen muuttaminen). Olen jopa koonnut .omaa pöytäkonetta, mutta silloin ollut apua.

- vasaran, kirveen, naulakoneen, meisellin, putkipihtien, tulppa-avaimien, akkuporan, iskuporakoneen, poravasaran, voimapihtien käyttö.

En ole maatalosta kotoisin ja olen nk.pehmeällä, naisvaltaisella alalla.

Vierailija
196/219 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se jotenkin n surkealta tuntuu, että joistakin mies kuin mies on aina vahvempi kuin nainen. Jos vaikka mies on jalkavaivasta kärsivä vanhahko mies on hän muka parempi muuttoapu kun hyvä kuntoinen nainen.

Toki naiset ovat ok muuttoapu, mutta yleensä he keksivät kaikenlaisia tekosyitä ellei juuri paras kaveri ole muuttamassa.  Itsekkin kerran muutin uudella paikkakunnalla niin luokan 20 naisesta kaikilla oli menoa ja sain auttamaan luokan kaikki muut 3 miestä :D

Minua taas huvitti, kun miespuolinen kaverini pyysi minut ainoaksi muuttoavukseen, vaikka olen reilu puolitoistametrinen nainen. Ei sillä, saatiin kaiki tavarat kannettua kahdestaan hienosti kuudenteen kerrokseen, mukaan lukien esim. sohva. Kaveri tosin varmasti tiesi, että jaksan kantaa isompaakin tavaraa enkä valita, kuten monet isommat kaverit.

Vierailija
197/219 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin kerran miehen kaverilta, joka on muuttomies, että "onko teidän firmassa naisia töissä?". Sain vastaukseksi paskaisen naurun. Jätin sit hakematta muuttajan hommiin, vaikka olen reipas ja vahva nainen :(

Vierailija
198/219 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öh.. Anteeksi että sanon, mutta minulle on opetettu vanhan ajan herrasmiehen käytöstä. Esim kaupassa kannan meidän ostokset, en siksi että epäilisin ettei puolisoni siitä selviäisi, vaan siksi että se on pientä arjen huomaavaisuutta..

Vierailija
199/219 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 203 vielä jatkaa..

Pyydän myös usein puolisoani avuksi autoremonteissa tms. Tiedän hänen osaavan ja toisaalta hänen sirot kätensä sopivat koloihin, joihin minä en lapioitani saa tungettua edes vaseliinissa uitettuna :D Mutta minä olen innostuneempi tekemään näitä, siksi käytin ilmaisua pyytää avuksi.

Vierailija
200/219 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhdistaa lavuaarin hajulukko ja kylpyhuoneen lattiaviemäri. Naiset ei osaa tehdä, koska viemäri voi haista: niin no, viemärille. Ja kädet voi likaantua: noh, kädet voi myös pestä. Näin ovat olettaneet niin miehet kuin (naimisissa olevat) naisetkin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä