Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on naurettavin/typerin asia josta on oletettu ettet osaa tehdä sitä koska olet nainen?

Vierailija
23.01.2018 |

Eksä luuli etten osaa vaihtaa kaukosäätimen pattereita tai ihan normaalia hehkulamppua.

Kommentit (219)

Vierailija
121/219 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No monet naiset eivät esim. osaa tankata autoa tai pumpata pyörän renkaita jne.  Kyllä on hyvä kysyä kun ei tiedä osaako oikeasti. 

Ja jos kysyy, kuten kysyy mieheltäkin, olet sovinisti ja oletat, ettei toinen voi osata, koska on nainen.

Kuinka monelta mieheltä olet viimeaikoina kysynyt osaako hän tankata auton, vaihtaa hehkulampun tai tehdä työtään johon hänet on palkattu? Entäpä kuinka monelta mieheltä olet varmistellut että osaako tämä vaihtaa paristot kaukosäätimeen?

Kuinka monelta mieheltä olet kysynyt osaako leipoa kakun tai neulo sukan? Varmasti suurin osa ajattelee, ettei mies osaa sellaista. Mutta hei, sehän on ihan fine. Sen sijaan, jos olettaa, ettei nainen osaa vaihtaa renkaita (koska suurin osa nyt vaan ei osaa) niin se on paha?

Kyllä taas tehdään asiasta isompi ongelma kuin se on. Tuo patterin vaihto nyt vaan on typerää, mutta oletus siitä, ettei nainen osaa vaihtaa renkaita pitää kuitenkin suurimman osan kohdalla paikkansa. Vaikka SINÄ osaatkin niin älä viitsi loukkaantua siitä, että joku olettaa ettet osaa.

En käsitä tätä mielensäpahoittamisen kulttuuria. Luulisi, että voisi vaan ylpeänä sanoa, että minähän osaan loukkaantumisen sijaan.

Mitä helvettiä, eikö suurin osa miehistä muka osaa leipoa kakkua? Missä ikäluokassa? Meille 40+ -ikäisille opetettiin koulussa kokkauksen perusasiat, ja aivan varmasti joka ainoa tuntemani mies osaa edes jonkinlaisen kakun leipoa. Ja auton omistavat naiset osaavat vaihtaa renkaat aivan varmasti, ongelma on lähinnä (niin miehillä kuin naisilla), että kaupungista löytyy vähän huonosti paikkoja missä sen voisi tehdä, kun kadunvarressa se on vähän hankalaa. Missä maailmassa ihmiset elää?

Vierailija
122/219 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No monet naiset eivät esim. osaa tankata autoa tai pumpata pyörän renkaita jne.  Kyllä on hyvä kysyä kun ei tiedä osaako oikeasti. 

Ja jos kysyy, kuten kysyy mieheltäkin, olet sovinisti ja oletat, ettei toinen voi osata, koska on nainen.

Kuinka monelta mieheltä olet viimeaikoina kysynyt osaako hän tankata auton, vaihtaa hehkulampun tai tehdä työtään johon hänet on palkattu? Entäpä kuinka monelta mieheltä olet varmistellut että osaako tämä vaihtaa paristot kaukosäätimeen?

Kuinka monelta mieheltä olet kysynyt osaako leipoa kakun tai neulo sukan? Varmasti suurin osa ajattelee, ettei mies osaa sellaista. Mutta hei, sehän on ihan fine. Sen sijaan, jos olettaa, ettei nainen osaa vaihtaa renkaita (koska suurin osa nyt vaan ei osaa) niin se on paha?

Kyllä taas tehdään asiasta isompi ongelma kuin se on. Tuo patterin vaihto nyt vaan on typerää, mutta oletus siitä, ettei nainen osaa vaihtaa renkaita pitää kuitenkin suurimman osan kohdalla paikkansa. Vaikka SINÄ osaatkin niin älä viitsi loukkaantua siitä, että joku olettaa ettet osaa.

En käsitä tätä mielensäpahoittamisen kulttuuria. Luulisi, että voisi vaan ylpeänä sanoa, että minähän osaan loukkaantumisen sijaan.

Mitä helvettiä, eikö suurin osa miehistä muka osaa leipoa kakkua? Missä ikäluokassa? Meille 40+ -ikäisille opetettiin koulussa kokkauksen perusasiat, ja aivan varmasti joka ainoa tuntemani mies osaa edes jonkinlaisen kakun leipoa. Ja auton omistavat naiset osaavat vaihtaa renkaat aivan varmasti, ongelma on lähinnä (niin miehillä kuin naisilla), että kaupungista löytyy vähän huonosti paikkoja missä sen voisi tehdä, kun kadunvarressa se on vähän hankalaa. Missä maailmassa ihmiset elää?

Näinpä, mun mies on jopa parempi leipomaan (tiettyjä asioita) kuin minä, ja on aina tunkemassa neuvomaan, kun yritän leipoa jotain uutta. Hän kun on tehnyt sitä jo ainakin sata kertaa niin tietää mikä on parasta ;) mun juustokakkua parempaa ei silti ole osannut tehdä.

Toisaalta jos joskus pyydän apua tietokoneen kanssa (jos en jaksa googlettaa ja selvitellä ongelmaa, koska toinen saattaisi tietää ratkaisun heti), niin tulee vastaukseksi, että "sähän se insinööri oot, kyllä sun pitäis osata".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/219 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää oli kyllä hauskoja.

Uskomatonta, miten paljon tuollaista väheksyntää ja oletuksia maailmaan mahtuukaan.

Mutta - sanoisin kyllä että monesti saattaa kyllä olla kyse myös (jonkun jo mainitsemasta) "Suuret ikäluokat vs. Nuoriso" - dilemmasta.

Itse olen mies ja lähestulkoon asiasta kuin asiasta suvun vanhat ukot saavat aiheen ryhtyä opastamaan ja neuvomaan "poikasta", tai haluavat välttämättä tehdä itse, vaikka heidän tekemänään lopputulos on yleensä juostenkustua tai sitten ne neuvot muuten vaan jostain 60-70 -luvulta.

Mutta vanhempien ihmisten on kaiketi vaikea sopeutua siihen, että joku, jonka he ovat itse aikuisina nähneet joskus potkuhousuissa, voisi kasvaa ja kehittyä ja oppia jotain.

Vierailija
124/219 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkilähtö autokoulussa. "Tää ei yleensä naisilta onnistu niin hyvin" -tuumasi miespuolinen opettaja. Onnistuin ekalla.

Vierailija
125/219 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti ja pitkällä aikavälillä olen törmännyt pikemminkin siihen että on olemassa ihmisryhmä joka ei vain osaa. Ei onnistu USB-liittimen laitto kun ei tajuta katsoa miten päin se tulee, ei onnistu DVD:n katselu kun ei ymmärretä symboleja, autolla ei päästä liikkeelle jos pyyhkijät ovat jäätyneet kiinni ja monta muuta naurettavaa esimerkkiä. Ei ole sukupuolesta kiinni vaan siitä että on olemassa todella kömpelöitä ja avuttomia ihmisiä. Tämä sama ihmisjoukko ajaa moottoritiellä kahdeksaa kymppiä kun sataa vettä, vie TV:n huoltoon kun kaukosäätimen patterit on loppu, eikä oikein mainaa onnistua tankkauskaan kun letku ei meinaa yltää auton toiselle puolelle sinne tankin korkille asti.

Tämä sama ihmisryhmä kuitenkin postaa someen, keskustelupalstoille ja blogeihin vähän väliä juttua ja kuvia siitä miten heillä on kaikki niin ihanaa, valkoista ja seesteistä. Harmina on vain väärin suunnitellut kodinkoneet, autot ja muut vekottimet.

Vierailija
126/219 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta jos joskus pyydän apua tietokoneen kanssa (jos en jaksa googlettaa ja selvitellä ongelmaa, koska toinen saattaisi tietää ratkaisun heti), niin tulee vastaukseksi, että "sähän se insinööri oot, kyllä sun pitäis osata".

Insinöörivaimoni ei siedä tietokoneen, jonkin ohjelmiston tai oheislaitteen käytöstä antamaani neuvoa tai kommenttia laisinkaan, ellei hän ole sitä pyytänyt. Ärähtää vain että on kurssit käynyt ja tietää nämä kyllä. On saanut jostain ekselikurssista viitosen tjsp. Sitten kohta on kuitenkin kysymässä apua hyvin yksinkertaiseen asiaan ja äreänä kiukkuaa että ei ole koulussa ollut tämmöstä ja että meillä on huono kone...

Vierailija
127/219 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku standimyyjä yritti kerran tyrkyttää mulle sähkösopimusta ja vakuutti pystyvänsä tekemään paremman tarjouksen kuin mitä nykyään sähköstä maksan. Sanoin että meillä mies hoitaa nämä asiat (mikä ei edes ollut totta, ajattelin vaan että näin pääsen myyjästä helpoiten eroon), johon tyyppi vastasi että "jaa, no SITTENHÄN asia on varmasti kunnossa". Ärsyynnyin niin paljon että melkein pyysin tekemään sen hiton tarjouksen kaikesta huolimatta.

Ymmärrät varmaan, että juuri se oli hänen tarkoituksensakin.

Vierailija
128/219 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrmeli kirjoitti:

Etten osaa pissata seisoaltani. Todistin luulot vääriksi. Jouduin tosin kävelemään kotiin läpimärissä pissalta haisevissa kengissä.

Minun taas miehenä oletetaan osaavan ja että minulle on ok tehdä se ilman mitään yksityisyyttä ja jos näin ei ole, minulle saa vapaasti nauraa.

Vierailija
129/219 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avata autoni konepeltiä. Aioin laittaa huoltsikan pihassa pissapoikaan nestettä ja puuhastelin siinä keulan edessä, kun herrasmies tuli "auttamaan" konepellin avaamisessa, kun "naiset eivät oikein hallitse noita juttuja"  - no... Kohteliaana naisena totesin, että kiitos avusta, mutta enköhän minä jo muutaman vuoden tätä autoa hallinneena hallitse myös tämän jutun :) Se oli hieman hämmentävä tilanne kieltämättä.

Vierailija
130/219 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisin liittyy töihini: potilaat kyseenalaistaa osaanko ja voinko nyt ajaa näin isoa pakettiautoa kun tämä pitäis peruuttaakin tästä pihasta pois. Olen ensihoitaja. Kollegoilla (miespuolisilla) on yleensä tässä tilanteessa pelisilmä kohdallaan ja toteavat potilaalle, että "XX onkin meistä se parempi kuski, annetaan hänen ajaa niin päästään varmasti perille!"

Toinen oletus tulee miehen kans rautakaupassa asioidessa, ei tosin enää oman kylän K-Raudassa kun tuntevat meidät jo. Mä olen meidän remonttitietovastaava, mies toteuttaa käskyt ja suunnitelmat, näin karkeasti ottaen. Mä olen perehtynyt materiaaleihin ja työmenetelmiin ja tiedän rautakauppaan mennessä mitä tarvitaan. Silti välillä puhutaan mun ohi miehelle.

Vierailija
131/219 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyky analyyttiseen, abstraktiin ja loogiseen ajatteluun.

Vierailija
132/219 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin tyytyväinen, jos mies olettaisi, etten osaa jotain ja tekisi sitten sen puolestani. Nyt ongelma on lähinnä päinvastainen. Korjaan itse mm.  puhjenneet pyöränkumit. Kerran pyysin mieheltä apua kumin takaisin paikalleen laittamisessa, kun oli pirun tiukassa. Ukko oli tökkinyt kolme uutta reikää sisäkumiin siinä ähertäessään. Paikkasin vielä nekin ja tein itse homman loppuun.

Samoin hoidan autoni huollatuksen itsenäisesti, mutta aina kun miehen auto pitää huoltaa, niin alkaa melkoinen vinkuna, ettei se onnistu ilman minun apuani. Taloon liittyvät remontoinnit ja korjaukset olen pääasiassa minä hoitanut. En tehnyt itse, vaan suunnitellut, organisoinut ja enimmäkseen myös maksanut ne. 

Kuulostaapa melkoiselta vellihousulta mieheni, kun tätä itsekin nyt mietin, vaikka päällisin puolin on olevinaan kovinkin miehekäs metsästäjä-kalastaja. Soppakauha sillä sentään pysyy kädessä.

Vierailija
133/219 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tapauksessa kyse ei ole osaamisesta, mutta kerronpa kuitenkin. Olimme menossa naimisiin ja sain itse valita ja ostaa mieleiseni vihkisormuksen. Miestä ei olisi saanut kirveelläkään mukaan häätouhotuksiin tai kiertelemään kultakauppoja kanssani. Yhdessä liikkeessä ihastuin upeaan kalliimman puoleiseen sormukseen. Olisin jopa saattanut ostaa sen itselleni, mutta vanhemman puoleinen miesmyyjä ei ollut innokas myymään sitä ja antamaan kunnollista tarjousta heti, vaan sanoi, että tulet sitten sulhasesi kanssa seuraavalla kerralla yhdessä. Enpä mennyt, vaan ostin seuraavasta liikkeestä melkein yhtä ihanan ja kalliin sormuksen itselleni. Siellä sattui olemaan myös kaupan omistaja (vähän edellistä nuorempi miespuolinen) paikalla ja antoi saman tien hyvän tarjouksen, joten kaupat tuli.

Vierailija
134/219 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kääntää avainta lukossa. Kerrostalon alaoven lukkoon jäi avain jumiin ja soitin huoltoyhtiöön kun en sitä siihenkään voinut jättää ja töihin piti päästä. Puhelimessa sitten kyselivät olisiko lähistöllä yhtäkään miestä jota voisin pyytää auttamaan.

Vierailija
135/219 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ehkä se, etten osaisi tehdä työtäni, johon olen saanut kolmen vuoden koulutuksen.

Valmistuin vuosiluokkani parhaana opiskelijana :)

N19, datanomi

"Meillä on naisille sopivampia töitä, jotka ovat vähemmän tietoteknisiä."

Niin, olenhan vain tietotekniikan DI, hyvä että en joudu tietotekniikan kanssa tekemisiin, se olisi odottamatonta ja kauheaa.

Vierailija
136/219 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin perustat väitteesi, jossa oletat suurimman osan naisista olevan täysin avuttomia bimboja?

Tunnen paljon naisia, siis paljon, mutten yhtäkään noin avutonta.

elämänkokemukseen. Kysyn tosin miehiltäkin osaavatko ennen kuin annan jonkun tehtävän. noin 60%  kaikista ihmisistä ei esim. osaa sahata viivaa pitkin tai vasaroida.

Veikkaan että suurempi prosentti ihmisistä ei ole edes ikinä yrittänyt sahata viivaa pitkin. Tai ainakin minun elämänkokemuksen mukaan.

Mitä ihmettä? Tuotahan tehdään jo ala-asteen puutöissä.

Vierailija
137/219 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autokaupassa kuvitellaan aina, että mieheni ymmärtäisi jotain auton teknisistä ominaisuuksista, mutta minä en. Mieheni ei ymmärrä autoista mitään, kun taas minä olen rassannut niitä pienestä asti ja luen yhä säännöllisesti autolehtiä.

Automyyjät menevät aina ihan sanattomiksi, kun mieheni sanoo heille suoraan, että esittäkää ne myyntipuheet tuolle vaimolle, minä en niitä tajua.

Mies tulee autokauppaan mukaan lähinnä siksi, että saa koeajolla varmistaa, että yhteisessä autossa on riittävä jalkatila myös hänelle, vaikka hän harvoin meillä ajaakin. Lähes kaksimetriselle miehelle se ei ole itsestään selvää.

Vierailija
138/219 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostaa autoa. Rahat oli mun, auto tuli mun käyttöön mutta kaikissa autoliikkeissä myyjät puhuivat ainoastaan miehelleni. Ärsyttävää.

Mikset mennyt yksin liikkeeseen?

Vierailija
139/219 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se klassinen renkaiden vaihto. Oltiin oltu muutama kuukausi hänen kanssaan yhdessä kun tuli aika vaihtaa talvinakit alle autoon. Olin parkkiksella ko. hommassa kun tuo soitti ja tuli mainittua renkaanvaihdosta, johon mies kohteliaasti ilmoitti, että hänellä ei oo aikaa ennen kun viikonloppuna, pärjäänkö siihen saakka kesärenkailla? Sanoin vaan, että en nyt jätä kahta viimeistä tässä enää vaihtamatta kun kerran jo aloitin, tuli pitkä hiljaisuus puhelimessa..

Heillä oli kotona työt jaettu eri tavalla ja hälle oli outo ajatus, että nainen vaihtaisi renkaat kun äitinsä ja siskonsa eivät autoihin koske. Mutta oli tietty ihan kilttiä tarjoutua nuo mulle vaihtamaan :)

Minä en edes ymmärrä mikä noissa renkaan vaihdossa voi olla niin vaikeaa joillekkin naisille? Paskasta hommaa se on mutta ei vaikeaa. Tunkki nousee kun pyörittää toiseen suuntaan ja toiseen laskee eli onko tää se vaikee kohta? Vai onko se 4-5 pultin avaaminen se vaikea osuus? Jos saa sen siideripullon auki ja kiinni, niin ne pultitkin toimii samallalailla.

No nimenomaan se pulttien avaaminen, ei niitä mun mieskään saa käsivoimin auki jos ne on väännetty konevoimalla (huoltamolla) edellisellä kerralla. Toisekseen me ihan mielellään maksetaan se 25-30 euroa tuosta että joku muu tekee tuon tylsän ja likaisen työn.

Pultit potkaistaan auki,kiristys sitten vain käsin.En edes muistanut että joku yrittää käsin avata.

Vierailija
140/219 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä naisten kannattaisi enemmän tehdä näitä ns. miesten töitä, kun todistella pystyvänsä niihin niin ja niin paljon paremmin. Jos niitä ei koskaan tee, niin tottakai sitä luullaan, ettei osaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä