Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on naurettavin/typerin asia josta on oletettu ettet osaa tehdä sitä koska olet nainen?

Vierailija
23.01.2018 |

Eksä luuli etten osaa vaihtaa kaukosäätimen pattereita tai ihan normaalia hehkulamppua.

Kommentit (219)

Vierailija
101/219 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni töissä sulake. Vanha talo, ihan tunnelmallinen paikka.

Työkaveri (nainen) hätääntyi, että mitä nyt tehdään, kun ei ole miehiä paikalla.

Tsiisös.

Vierailija
102/219 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin paljon miehet teitä arvostavat. Jatkakaa ihmeessä alistumista toisen nimelle.

Ketä kiinnostaa alban jutut? Olisko parempi, että mies vaihtais aina nimeä ja saisit valittaa, kuinka miehet uhoavat maskuliinisuudellaan saadessaan nimenvaihdollaan korostaa, että akka löytyy taloudesta? Sulle kun ei mikään riitä - tietenkään, kun vika on itsessäsi eikä muissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/219 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin paljon miehet teitä arvostavat. Jatkakaa ihmeessä alistumista toisen nimelle.

Pahimmat kommentit liittyen siihen osaanko jotain naisena ja siitä, että kyllä ne miehet vielä alkaa sinua kiinnostaa on tulleet muuten ihan naisilta.

Vierailija
104/219 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asentaa laminaattia, nostella todella painavia esineitä, muurata pihalla luonnokiviä muuriin tai ylipäänsä mitään fyysistä. Remontoida vanhaa taloa (ikkonoiden entisöitiä, julkisurempaa, maalaamista, tapetointia yms yms ), Niin ja renkaiden vaihto.. moni ei usko sitäkään että viime kesänä omine hommineen kaivelin ison piha lammen, hoidin kaiken kaivamisen ja pumppujen ostot yms itse, myös maisemoinnoin (halusin sellaisen, mies ei ollut innostunutja oli töissä, joten itse tein sitten, toki vähän neuvoja kyselin miten kannattaa tehdä).... Ja hupsista perkele, minä olen se joka kesämökillä paskahuusin tyhjennän... ja minä taisin viimeksi olla se joka saunamökin piipun nuohosin.

Olen asunut lapsuuteni maalla, isäni opetti aikalailla käytännön töitä, mistä olen kiitollinen, äiti taasen toisenlaisia käytönnön töitä, marjastamista, säliömistä, perinteisiä käsitöitä... jne.. Mikä yhteenlaskettuna on aika monipuolinen osaaminen.

MUTTA,   minä yhdistettynä työhöni lentoemäntänä, niin enhän voi olla kuin hepsankeikka, joka monen kuvitelmissa osaan puuteria levittää naamaan vain ohjeistettuna.. Siksi tämä kyseinen yhtälö on niin monen vaikea käsittää.. 

Tykkään todellakin tehdä käsilläni ja rempata yms, ja aina olen jotain touhuamassa, en osaa istua nököttää, vaikka sekin voisi olla rentoutumisen kannalta arvokas asia osata.

Asutaan siis vanhassa talossa joten vuosien mittaan tässä on ollut vaikka mitä hommaa, ja ihan yhtä lailla olen mukana ollut tekemässä siinä missä miehenikin, ja ihan siitä syystä mukana olen että tykkään, mutta se ei nyt vaan mene ulkopuolisten jakeluun.. "Mieshän se kaiken tekee".. =)

Toisaalta, ihan sama, mutta silti huvittaa, ja toisaalta ärsyttää se dissaaminen. Ei se ammatti tai mitä löytyy jalkojen välistä määrittele sitä mitä osaan tehdä, ja mitä en. Minä nyt vaan teen niitä asioita mistä tykkään. Nytkin on muutama kiva projekti suunnitteilla.. =)

Vierailija
105/219 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asentaa laminaattia, nostella todella painavia esineitä, muurata pihalla luonnokiviä muuriin tai ylipäänsä mitään fyysistä. Remontoida vanhaa taloa (ikkonoiden entisöitiä, julkisurempaa, maalaamista, tapetointia yms yms ), Niin ja renkaiden vaihto.. moni ei usko sitäkään että viime kesänä omine hommineen kaivelin ison piha lammen, hoidin kaiken kaivamisen ja pumppujen ostot yms itse, myös maisemoinnoin (halusin sellaisen, mies ei ollut innostunutja oli töissä, joten itse tein sitten, toki vähän neuvoja kyselin miten kannattaa tehdä).... Ja hupsista perkele, minä olen se joka kesämökillä paskahuusin tyhjennän... ja minä taisin viimeksi olla se joka saunamökin piipun nuohosin.

Olen asunut lapsuuteni maalla, isäni opetti aikalailla käytännön töitä, mistä olen kiitollinen, äiti taasen toisenlaisia käytönnön töitä, marjastamista, säliömistä, perinteisiä käsitöitä... jne.. Mikä yhteenlaskettuna on aika monipuolinen osaaminen.

MUTTA,   minä yhdistettynä työhöni lentoemäntänä, niin enhän voi olla kuin hepsankeikka, joka monen kuvitelmissa osaan puuteria levittää naamaan vain ohjeistettuna.. Siksi tämä kyseinen yhtälö on niin monen vaikea käsittää.. 

Tykkään todellakin tehdä käsilläni ja rempata yms, ja aina olen jotain touhuamassa, en osaa istua nököttää, vaikka sekin voisi olla rentoutumisen kannalta arvokas asia osata.

Asutaan siis vanhassa talossa joten vuosien mittaan tässä on ollut vaikka mitä hommaa, ja ihan yhtä lailla olen mukana ollut tekemässä siinä missä miehenikin, ja ihan siitä syystä mukana olen että tykkään, mutta se ei nyt vaan mene ulkopuolisten jakeluun.. "Mieshän se kaiken tekee".. =)

Toisaalta, ihan sama, mutta silti huvittaa, ja toisaalta ärsyttää se dissaaminen. Ei se ammatti tai mitä löytyy jalkojen välistä määrittele sitä mitä osaan tehdä, ja mitä en. Minä nyt vaan teen niitä asioita mistä tykkään. Nytkin on muutama kiva projekti suunnitteilla.. =)

Niin siis "iso pihalampi" suunnilleen 8m3 vettä. mutta kaivahan ite käsin, niin tiedät.. Kyllä siinä hommaa on.. mutta kultakalat sai oman lätäkön

Vierailija
106/219 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään ei ole ainakaan ääneen epäilty, vaikka paljon on asioita, joita en ole alkanut yrittämäänkään, koska pelkään, että rikon jotain. Mutta olen vaihtanut rengasta ja ostanut autoja. Auton korjauksesta taas en mitään ymmärrä, tai jostain putkihommista.

Vierailija
107/219 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalastaa. Oltiin viime kesänä miehen kaverin veneellä, huvikseni istuskelin kannella ja ongin pilkillä ahvenia. Miehet eivät olleet saaneet kalaa, joten tulivat mun selän taakse touhottamaan ja kaakattamaan ohjeitaan siitä miten ongitaan. En kuunnellut niitä, vaan keskityin nostelemaan kaloja parin minuutin välein :D

Vierailija
108/219 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ei kuulemma osaa käyttää tai asentaa Ubuntua tai mitään muutakaan Linux distroa. 

Vierailija
109/219 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No monet naiset eivät esim. osaa tankata autoa tai pumpata pyörän renkaita jne.  Kyllä on hyvä kysyä kun ei tiedä osaako oikeasti. 

Ja jos kysyy, kuten kysyy mieheltäkin, olet sovinisti ja oletat, ettei toinen voi osata, koska on nainen.

Kuinka monelta mieheltä olet viimeaikoina kysynyt osaako hän tankata auton, vaihtaa hehkulampun tai tehdä työtään johon hänet on palkattu? Entäpä kuinka monelta mieheltä olet varmistellut että osaako tämä vaihtaa paristot kaukosäätimeen?

Kuinka monelta mieheltä olet kysynyt osaako leipoa kakun tai neulo sukan? Varmasti suurin osa ajattelee, ettei mies osaa sellaista. Mutta hei, sehän on ihan fine. Sen sijaan, jos olettaa, ettei nainen osaa vaihtaa renkaita (koska suurin osa nyt vaan ei osaa) niin se on paha?

Kyllä taas tehdään asiasta isompi ongelma kuin se on. Tuo patterin vaihto nyt vaan on typerää, mutta oletus siitä, ettei nainen osaa vaihtaa renkaita pitää kuitenkin suurimman osan kohdalla paikkansa. Vaikka SINÄ osaatkin niin älä viitsi loukkaantua siitä, että joku olettaa ettet osaa.

En käsitä tätä mielensäpahoittamisen kulttuuria. Luulisi, että voisi vaan ylpeänä sanoa, että minähän osaan loukkaantumisen sijaan.

Vierailija
110/219 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen olettanut, että mies osaa vaihtaa autoon renkaat ja öljyt (ei osannut). Ei se kai ole yhtään tuota pahempi homma? Ottaen siis huomioon, että minä osaan korjata autoja, rakentaa/remontoida, ajaa isoilla työkoneilla, tehdä metsätöitä ja kaikkea sen sellaista, mitä moni mies ei oikeasti osaa. Eikä tarvitsekaan osata jos ei kiinnosta. 

Vierailija
111/219 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku standimyyjä yritti kerran tyrkyttää mulle sähkösopimusta ja vakuutti pystyvänsä tekemään paremman tarjouksen kuin mitä nykyään sähköstä maksan. Sanoin että meillä mies hoitaa nämä asiat (mikä ei edes ollut totta, ajattelin vaan että näin pääsen myyjästä helpoiten eroon), johon tyyppi vastasi että "jaa, no SITTENHÄN asia on varmasti kunnossa". Ärsyynnyin niin paljon että melkein pyysin tekemään sen hiton tarjouksen kaikesta huolimatta.

Vierailija
112/219 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

imeä kassit tyhjiksi

Vierailija
113/219 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä osaan kyllä tehdä todella paljon enemmän asioita kuin mieheni. Olen häntä parempi tietokoneiden kanssa, remontoimisessa, autojen kanssa ja kaikessa teknisessä ja loogisessa. Naurettavaa ajatella, että toinen sukupuoli olisi aina automaattisesti toisessa asiassa parempi tai huonompi.

Vierailija
114/219 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään. En ole tyhmä blondi.

Vierailija
115/219 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etten osaa pissata seisoaltani. Todistin luulot vääriksi. Jouduin tosin kävelemään kotiin läpimärissä pissalta haisevissa kengissä.

Vierailija
116/219 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain eräältä ladattavan pyöränvalon (siis USB-johdolla) ja sanoi mulle, että mun mies voi sen mulle ladata ennen käyttöönottoa :'D 

Vierailija
117/219 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan ammatikseni rekkaa ja kerran oltiin kahteen pekkaan liikenteessä. Minä olin ratissa ja kun veimme kuorman pihaan niin talon mies käveli tyynen viileästi suoraan apparin ikkunan alle kertomaan mihin kuorma kipataan. Jaa, enköhän minä kuskina tehnyt tiedolla vähän enemmän kuin tauolla oleva kaverini.

Vierailija
118/219 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen olettanut, että mies osaa vaihtaa autoon renkaat ja öljyt (ei osannut). Ei se kai ole yhtään tuota pahempi homma? Ottaen siis huomioon, että minä osaan korjata autoja, rakentaa/remontoida, ajaa isoilla työkoneilla, tehdä metsätöitä ja kaikkea sen sellaista, mitä moni mies ei oikeasti osaa. Eikä tarvitsekaan osata jos ei kiinnosta. 

Jos ihmisellä on ajokortti ja se ajelee autolla, niin oli se sitten mies tai nainen niin, Kyllä oletus on että osaa tienpäällä vaihtaa vararenkaan puhjenneen tilalle. Öljyn vaihto on sitten eri asia. Sitä ei ole välttämätöntä osata eikä monella ole sellaiseen paikkaa eikä työkalujakaan.

Vierailija
119/219 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vielä sanoin että takapiha liian pehmeä, sinne ei voida tulla. Ei uskonut ennekun kollega sanoi että ihan samaa mieltä.

Vierailija
120/219 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi mies suhtautui minuun todella nuivasti, kun kasasin töissä erään huonekalun hänen läsnä ollessaan. Koska ei naiset osaa. Sama mies ei millään uskonut että pärjään kyllä uuden puhelimeni kanssa, vaan hänen oli ehdottomasti tungettava neuvomaan 😁

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän