Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on naurettavin/typerin asia josta on oletettu ettet osaa tehdä sitä koska olet nainen?

Vierailija
23.01.2018 |

Eksä luuli etten osaa vaihtaa kaukosäätimen pattereita tai ihan normaalia hehkulamppua.

Kommentit (219)

Vierailija
81/219 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen, otin pankista lainaa ja ostin talon. Yleinen käsitys oli että olen perinyt talon, mun vanhemmat on ostanut sen mulle, olen jäänyt lapsuudenkotiini asumaan vanhempien muuttaessa pois, olen ostanut sen yhdessä poikaystävän kanssa. Helppo tie se ei ollut, rahat vähissä ja vanhassa talossa pientä remonttia siellä täällä mutta se on ainut asia mistä olen elämässäni todella ylpeä ja olin siellä omassa kodissani maailman onnellisin ihminen.

Vierailija
82/219 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

81 lisää..

Niin se siinä sitten ärsytti kun ihmiset luuli että perseelläni vaan istun ja kaikki annetaan valmiina käteen. Ihan itse sulattelin jäätyneet vesiputket, selvisin kahtena kuivana syksynä kun kaivosta loppui vesi, puulämmitteinen talo ja tein vuorotyötä, mutta enhän mä millään itse näitä voinut tehdä koska vako jalkojen välissä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/219 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtaa öljyjä autooni. Osaan tietenkin, isäni oli autonkorjaaja.

Vierailija
84/219 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkastaa auton öljyn määrää (näytin epäilijälle kansainvälistä käsimerkkiä (en tarkoita peukaloa)).

Antaa autolle virtaa (vanhempi mies nappasi kaapelit kädestäni enkä kerinnyt mitään sanoa kun oli yhistänyt jo piuhat akkuihin. Vanhempi mies oli siis sivusta seuraaja, virtaa antava osapuoli oli myös nainen).

Kerran yhdessä työpaikassa nostin imuria niin miespuolinen johtaja kysyi että jaksatko.

Vierailija
85/219 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se klassinen renkaiden vaihto. Oltiin oltu muutama kuukausi hänen kanssaan yhdessä kun tuli aika vaihtaa talvinakit alle autoon. Olin parkkiksella ko. hommassa kun tuo soitti ja tuli mainittua renkaanvaihdosta, johon mies kohteliaasti ilmoitti, että hänellä ei oo aikaa ennen kun viikonloppuna, pärjäänkö siihen saakka kesärenkailla? Sanoin vaan, että en nyt jätä kahta viimeistä tässä enää vaihtamatta kun kerran jo aloitin, tuli pitkä hiljaisuus puhelimessa..

Heillä oli kotona työt jaettu eri tavalla ja hälle oli outo ajatus, että nainen vaihtaisi renkaat kun äitinsä ja siskonsa eivät autoihin koske. Mutta oli tietty ihan kilttiä tarjoutua nuo mulle vaihtamaan :)

Minä en edes ymmärrä mikä noissa renkaan vaihdossa voi olla niin vaikeaa joillekkin naisille? Paskasta hommaa se on mutta ei vaikeaa. Tunkki nousee kun pyörittää toiseen suuntaan ja toiseen laskee eli onko tää se vaikee kohta? Vai onko se 4-5 pultin avaaminen se vaikea osuus? Jos saa sen siideripullon auki ja kiinni, niin ne pultitkin toimii samallalailla.

No nimenomaan se pulttien avaaminen, ei niitä mun mieskään saa käsivoimin auki jos ne on väännetty konevoimalla (huoltamolla) edellisellä kerralla. Toisekseen me ihan mielellään maksetaan se 25-30 euroa tuosta että joku muu tekee tuon tylsän ja likaisen työn.

Vierailija
86/219 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli toistakymmentä vuotta iso, oikeasti iso maasturi. Kerrankin isolla parkkiksella aloin peruuttaa parkkiruutun, ahtaaseen mutta mahdolliseen. Vieressä oleva mies nousi autosta ja pani oikein tupakaksi ja jäi katsomaan miten akka auton oikein saa ja vahti etten osu hänen autoon. No autohan meni helposti parkkiin, olin ajanut sillä vuosia ja tunsin auton sentilleen. Mies lähti siitä vierestä ja peruutti toiseen autoon :D

Olin ostamassa yleiskaukoäädintä, myyjä esitteli niitä veljelleni joka oli mukana. Minulle ei puhunut mitään.

Korjaamoilla kysytään osaanko ajaa auton sisään, tai tavaraa hakiessa osaanko peruuttaa lähemmäksi yms. Voi luoja sentään, ajan päivät pitkät koneilla, ehkä mulla nyt yksi pieni auto pysyy käsissä. Toinen mikä sattuu korvaan on se että miksi ajan huonolla säällä, onko pakko, eikö hirvitä. Luulen että tätä kysytään muiltakin naisilta usein?

Myöskin kaikki vähänkin painava kannetaan autoon valmiiksi. Mies laittaa mut nykyään hakemaan kaikki hankala tavara, miehet saa noissa liikkeissä ihan itse tavaransa kantaa :D

Onhan näitä tullut kaikkea eteen, ei jaksa edes muistaa. Pääasiassa saan kuitenkin aina hyvää palvelua, kyllä nykyajan miehet tietää että naiset osaa ja tietää.

Pahimpia nillittäjiä on toiset naiset. Esimerkiksi kun oltiin mökillä ja Laittelin takkaan tulta. Eikö joku Pirkko joka ajatteli miehensä aivoilla tuli siihen neuvomaan että meidän Pertti sanoo että pitää tehdä näin eikä noin.... Pirkolle ei vissiin tullut ikinä mieleen miettiä omilla aivoillaan vai luotetaan sokeasti Perttiin kun se on mies ja miehet saa syntymälahjanaan tulenteon ihmellisen taian.

Vierailija
87/219 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultiin, että en tiedä tietokoneista mitään. Menin uutta näytönohjainta ostamaan (minun itse kasaamaani koneeseen), niin myyjä alkaa näyttämään heikkotehoisia läppäreitä, jotka olivat "kivan värisiä".

Nappasin näyttiksen hyllyltä, ja kävelin kassalle :)

T. Pelialaa opiskeleva

Vierailija
88/219 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja kertoessani opiskelevani pelialaa heti kysytään, että teenkö grafiikkaa. Ihan ohjelmoimassa olen. Toki osaan myös suunnittelua ja 3D mallinnusta, mutta ne ovat niitä sivuhommia.

T.87

Vierailija
89/219 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

81 lisää..

Niin se siinä sitten ärsytti kun ihmiset luuli että perseelläni vaan istun ja kaikki annetaan valmiina käteen. Ihan itse sulattelin jäätyneet vesiputket, selvisin kahtena kuivana syksynä kun kaivosta loppui vesi, puulämmitteinen talo ja tein vuorotyötä, mutta enhän mä millään itse näitä voinut tehdä koska vako jalkojen välissä :)

Eipä se mihinkään vakoihin liity vaan siihen, että yli 90 % naisista todella saa nuo asiat valmiina, joten siksi oletus, koska se nyt vaan on niin harvinaista. Kukaan tuskin piti sitä mahdottomana, se vaan ei tule ensimmäisenä mieleen. Miehet on tehneet niin maailman sivu eivätkä hekään siitä mitään mitalia odota saati saa.

Vierailija
90/219 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se klassinen renkaiden vaihto. Oltiin oltu muutama kuukausi hänen kanssaan yhdessä kun tuli aika vaihtaa talvinakit alle autoon. Olin parkkiksella ko. hommassa kun tuo soitti ja tuli mainittua renkaanvaihdosta, johon mies kohteliaasti ilmoitti, että hänellä ei oo aikaa ennen kun viikonloppuna, pärjäänkö siihen saakka kesärenkailla? Sanoin vaan, että en nyt jätä kahta viimeistä tässä enää vaihtamatta kun kerran jo aloitin, tuli pitkä hiljaisuus puhelimessa..

Heillä oli kotona työt jaettu eri tavalla ja hälle oli outo ajatus, että nainen vaihtaisi renkaat kun äitinsä ja siskonsa eivät autoihin koske. Mutta oli tietty ihan kilttiä tarjoutua nuo mulle vaihtamaan :)

Minä en edes ymmärrä mikä noissa renkaan vaihdossa voi olla niin vaikeaa joillekkin naisille? Paskasta hommaa se on mutta ei vaikeaa. Tunkki nousee kun pyörittää toiseen suuntaan ja toiseen laskee eli onko tää se vaikee kohta? Vai onko se 4-5 pultin avaaminen se vaikea osuus? Jos saa sen siideripullon auki ja kiinni, niin ne pultitkin toimii samallalailla.

No nimenomaan se pulttien avaaminen, ei niitä mun mieskään saa käsivoimin auki jos ne on väännetty konevoimalla (huoltamolla) edellisellä kerralla. Toisekseen me ihan mielellään maksetaan se 25-30 euroa tuosta että joku muu tekee tuon tylsän ja likaisen työn.

Huoltamo ei tiedä mitään renkaan vaihdosta. Niitä ei saa laittaa niin lujasti kiinni ettei niitä saa irti. Rengasliikkeessä ne laittaa ne niin kun pitääkin yleensä.

Vierailija
91/219 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahimpia nillittäjiä on toiset naiset. Esimerkiksi kun oltiin mökillä ja Laittelin takkaan tulta. Eikö joku Pirkko joka ajatteli miehensä aivoilla tuli siihen neuvomaan että meidän Pertti sanoo että pitää tehdä näin eikä noin.... Pirkolle ei vissiin tullut ikinä mieleen miettiä omilla aivoillaan vai luotetaan sokeasti Perttiin kun se on mies ja miehet saa syntymälahjanaan tulenteon ihmellisen taian.

Tässä ketjussa taitaa taas vaihteeksi olla sama kirjoittaja kirjoittamassa useita viestejä, ainakin samantyyppiset ilmaisut toistuu ja yritetään pitää yllä asennetta, että miehet eivät pidä naisia minään.

Saattaahan jopa olla niin, että Pirkko tunsi aviomiehensä vuosien takaa ja tiesi tämän tietävän paljon tulenteosta ja takoista eikä tehnyt olettamuksia tämän sukupuolen perusteella.

Oletus siitä, etteivät useimmat naiset osaa tehdä jotain johtuu yllättäen siitä, etteivät useimmat naiset ole ainakaan aikoinaan osanneet niitä asioita tehdä. Mutta sehän antaa teille osaajille mahdollisuuden briljeerata taidoillanne, ovathan miesten hommat niin paljon hienompia?

Vierailija
92/219 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole niinkään tekemisestä vaan ymmärryksestä. Saadessani vakipaikan, pomoni ilmoitti, että saan myös seuraavaan tiliin palkankorotuksen. Niin, no varmaan saisinkin, kun kyseessä oli kaikkia koskeva yleiskorotus. Eihän tuo liittynyt mitenkään vakinaistamiseeni. Mutta heti seuraavaan hengenvetoon pomo "pahoitteli", ettei voinut nostaa palkkaani enempää, ja selitti, että tämä liittojen neuvottelema sopimus oli vain niin ja niin monta senttiä, ja etteihän sen yli saisi maksaa.

Tuijotin sanattomana ja odotin jotain merkkiä huumorista, mutta ei. Hän siis ihan oikeasti uskoi, että nuorelle naiselle menisi läpi selitys "kyllähän me enemmän maksettaisiin, mutta kun liitto ei salli"

Ihan täysin pistän tuon sen piikkiin, että olen nainen ja sitä mukaa ilmeisen ymmärtämätön mistään.

Samaa skeidaa se on ihan miesvaltaisillakin aloilla. Kokemusta viimeksi tältä syksyltä kun oli liittokierros ja saatiin hurja 1,1% korotus.

Vierailija
93/219 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No monet naiset eivät esim. osaa tankata autoa tai pumpata pyörän renkaita jne.  Kyllä on hyvä kysyä kun ei tiedä osaako oikeasti. 

Mihin perustat väitteesi, jossa oletat suurimman osan naisista olevan täysin avuttomia bimboja?

Tunnen paljon naisia, siis paljon, mutten yhtäkään noin avutonta.

Minä tunnen useampiakin mutta kaikki ovat 60+ ikäisiä, miehet koko elämän ajan tehneet nämä asiat heidän puolestaan joten eivät ole opetelleet. Pitkään naimisissa olleet vanhemmat naiset usein on aika avuttomia sitten kun mies kuolee tai lähtee. 

t:eri

Saman ikäluokan miehet ovat tyypillisesti pulassa ruoanlaiton suhteen, jos vaimo lähtee/menehtyy.

Vierailija
94/219 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihtaa tietokoneen näytönohjain.

Ja oletuksena on, että miehet pääsääntöisesti osaavat tämän?

Vierailija
95/219 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No monet naiset eivät esim. osaa tankata autoa tai pumpata pyörän renkaita jne.  Kyllä on hyvä kysyä kun ei tiedä osaako oikeasti. 

Mihin perustat väitteesi, jossa oletat suurimman osan naisista olevan täysin avuttomia bimboja?

Tunnen paljon naisia, siis paljon, mutten yhtäkään noin avutonta.

elämänkokemukseen. Kysyn tosin miehiltäkin osaavatko ennen kuin annan jonkun tehtävän. noin 60%  kaikista ihmisistä ei esim. osaa sahata viivaa pitkin tai vasaroida.

Tässähän piti kertoa naurettavista ja typeristä asioista. Minä vastaan että tikanheitto - naurettavaa ja typerää toimintaa, ja  miehet luulivat etten osaa.

Vierailija
96/219 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, nää on hauskoja :D Itelle ei oo käynyt mitään tämmöstä että kukaan olisi olettanut että en osaa kun olen nainen. Tai en ainakaan muista. Ainoastaan on oltu yllättyneitä jos on puhuttu vaikka esim. autoista, niin olen osannut kertoa (mielestäni ihan perusjuttuja?) minkä kokoinen moottori autossani on on, paljonko hevosvoimia ja mitä lisävarusteita. Sellaista perus ihmettelyä että "oho, nainen ja vielä blondi ja tiesit tuommosia, hyvä!". En pahoita mieltäni, huvittaa lähinnä :)

Vierailija
97/219 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appi käski lopettaa ja jättää homman miehille kun köijäsin kuivaa sahanpurua kasasta isutusten juurelle. Matkaakin sellaiset 10 metriä.

Vierailija
98/219 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin paljon miehet teitä arvostavat. Jatkakaa ihmeessä alistumista toisen nimelle.

Vierailija
99/219 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisystävä epäili osaakohan koota Ikean huonekalun. Ehdotti, että pyytäisin Pasin kokoamaan!

Vierailija
100/219 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hangota heinää. Pyöröpaali oli jäässä, eikä siitä lähtenyt kuin vähän kerrallaan. Mies tuumasi että annapas, kun minä näytän. Luuli, että hän saisi siitä maagisesti täysiä talikollisia. Oli tosi ihmeissään, että ei siitä tosiaan irtoa kuin vähän kerrallaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan