Mikä on naurettavin/typerin asia josta on oletettu ettet osaa tehdä sitä koska olet nainen?
Eksä luuli etten osaa vaihtaa kaukosäätimen pattereita tai ihan normaalia hehkulamppua.
Kommentit (219)
Soitin talonyhtiön huoltoon, että olohuoneen patteri on jääkylmä. Oli kovat pakkaset ja sohvalla rentoutuminen mahdotonta ilman villasukkia ja peittoa. No, pari tuntia soitosta tuli joku parimetrinen risupartainen ukko ja alkaa selittää " katsos, kun täällä on tälläinen termostaatti josta lämpöä voi säätää"..
Juu tiedän kyllä, mutta kun siitä ei ollut apua! Meni ukkokin hiljaiseksi, kun tajusi että että asia ei ollutkaan niin yksinkertainen.
Vierailija kirjoitti:
No lähdetään nyt vaikka siitä että työtä, johon minut oli varta vasten palkattu
Sama täällä. Monet vanhemmat asiakkaat tuntuvat olettavan minun olevan joku sihteeri.
Avata ja levittää vuodesohvaa vuoteeksi! Näin ajattelee mummoni. Vieläkin ottaa päähän.
Minä tunnen. Ei oikeasti osata tankata. No tuli sekin ystävätär opetettua tankkaamaan.
Ostaa autoa. Rahat oli mun, auto tuli mun käyttöön mutta kaikissa autoliikkeissä myyjät puhuivat ainoastaan miehelleni. Ärsyttävää.
Ostaa autoa. Rahat oli mun, auto tuli mun käyttöön mutta kaikissa autoliikkeissä myyjät puhuivat ainoastaan miehelleni. Ärsyttävää.
Hölmöin taisi koskea autonrenkaiden täyttöä. Toinen mieleen tuleva oli sulakkeen vaihto kotona. Nauroin heleästi molemmille. :D
Tosi usein olen kuullut seuraavan lauseen: "Et sinä sitä jaksa nostaa." Väärässäpä ovat olleet.
Pyysin tarjouksia remonttifirmoilta väliseinän rakentamista varten. Yhdessä paikassa pyydettiin älytöntä hintaa ja kerrottiin lässyttämällä mistä hinta koostuu: kun piti kuulemma ensin tulla paikalle työautolla, sitten luetteli yksitellen että tarvitaan saha jne. En usko että miehille puhutaan näin.
Vierailija kirjoitti:
No yleisesti ottaen ihmetellään, että olen ostanut itselleni vanhan talon, jota pikkuhiljaa remppailen. Yleensä olettamus on ilmeisesti se, että talo on jäänyt minulle erossa tms. "Siis oletko ihan yksin, itsellesi ostanut tämän?", kyseli eräskin äijä silmät selällään. Tuskin olisi niin ihmeellinen asia, jos talon omistaisi mies :-D
No tämä. Se on muka suurikin ihme ja kumma kun nainen asuu yksin omakotitaloa. Ja kun löytyy vielä kesämökkikin, johon tein kattoremontin viime kesänä.
Vierailija kirjoitti:
Tosi usein olen kuullut seuraavan lauseen: "Et sinä sitä jaksa nostaa." Väärässäpä ovat olleet.
Joo ja yleensä ne nostettavat asiat on jotain 20kg-70kg. Eli täysin jokaisen nostettavissa, jos vain osaa tekniikan. Minusta tuntuu että monet miehet eivät todellakaan omaa mitään hajuakaan oikeista nostotekniikoista.
Vierailija kirjoitti:
Avata ja levittää vuodesohvaa vuoteeksi! Näin ajattelee mummoni. Vieläkin ottaa päähän.
Raivostuttavaa. Minulla on vanhoja sukulaisnaisia, jotka eivät itse varmaankaan ole äooltaan edes sataa, ja heidän mielestään minä en voi ymmärtää mistään mitään, ja olen heille kuin aivovammainen pikkulapsi.
Olen ison firman toimialajohtaja (nainen) ja assistenttini nuori mies. On siis todella monet väärinkäsitykset ja naurut saatu kun on menty kahdestaan paikkoihin tai tilaisuuksiin jossa meitä ei tunneta, tiedossa siis ollut että johtaja virtanen firmasta x tuloss. Todella usein sille mun assarille alettu selittää asioita, tai kysytty että tehän olette se virtanen, ja tässä ilmeisesti sihteerinne (minä). Suhtaudun huumorilla, vanhemmat ihmiset ei vaan tajua että ajat muuttuu.
Olin joitakin vuosia töissä IT-neuvonnassa ja suht usein (keskimäärin kerran viikossa?) kysyttiin, että olisiko joku mies paikalla. Aika moni näistä pölvästeistä oli naisia, ja teki mieli heitä ravistella ja kertoa, että he itsekin voisivat osata vaikka mitä, jos eivät uskoisi tähän Tyhmä Nainen -myyttiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No monet naiset eivät esim. osaa tankata autoa tai pumpata pyörän renkaita jne. Kyllä on hyvä kysyä kun ei tiedä osaako oikeasti.
Mihin perustat väitteesi, jossa oletat suurimman osan naisista olevan täysin avuttomia bimboja?
Tunnen paljon naisia, siis paljon, mutten yhtäkään noin avutonta.
elämänkokemukseen. Kysyn tosin miehiltäkin osaavatko ennen kuin annan jonkun tehtävän. noin 60% kaikista ihmisistä ei esim. osaa sahata viivaa pitkin tai vasaroida.
Veikkaan että suurempi prosentti ihmisistä ei ole edes ikinä yrittänyt sahata viivaa pitkin. Tai ainakin minun elämänkokemuksen mukaan.
Noo eiköhän nää molemmat tehdä jo ala- asteella oppivelvollisuutta suorittaessa, että, että...
Siinäpähän noonottelet, näänättelet ja etättelet, mutta minulle ei ainakaan opetettu tuollaisia asioita peruskoulussa.
Äidinkieltä sen sijaan opetettiin.
Auton sytytystulppien vaihto, sähköikkunan korjaaminen, akun lataaminen, kodin patterien ilmaus, tietysti perinteiset tiskikoneen ja pyykkikoneen viemäröinnit, lamppujen sähköasennus, seinän reikien paklaaminen ja maalaaminen, lumilingon käyttö.
Kun on kädetön mies, naisen on opittava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No monet naiset eivät esim. osaa tankata autoa tai pumpata pyörän renkaita jne. Kyllä on hyvä kysyä kun ei tiedä osaako oikeasti.
Mihin perustat väitteesi, jossa oletat suurimman osan naisista olevan täysin avuttomia bimboja?
Tunnen paljon naisia, siis paljon, mutten yhtäkään noin avutonta.
Minä tunnen useampiakin mutta kaikki ovat 60+ ikäisiä, miehet koko elämän ajan tehneet nämä asiat heidän puolestaan joten eivät ole opetelleet. Pitkään naimisissa olleet vanhemmat naiset usein on aika avuttomia sitten kun mies kuolee tai lähtee.
t:eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No lähdetään nyt vaikka siitä että työtä, johon minut oli varta vasten palkattu
Sama täällä. Monet vanhemmat asiakkaat tuntuvat olettavan minun olevan joku sihteeri.
Ja sama täällä. Asiakkaat vilkuilevat hermostuneena ympärilleen ja kysyvät: " Eikö täällä tosiaan ole yhtään miestä paikalla?"
Vierailija kirjoitti:
Se klassinen renkaiden vaihto. Oltiin oltu muutama kuukausi hänen kanssaan yhdessä kun tuli aika vaihtaa talvinakit alle autoon. Olin parkkiksella ko. hommassa kun tuo soitti ja tuli mainittua renkaanvaihdosta, johon mies kohteliaasti ilmoitti, että hänellä ei oo aikaa ennen kun viikonloppuna, pärjäänkö siihen saakka kesärenkailla? Sanoin vaan, että en nyt jätä kahta viimeistä tässä enää vaihtamatta kun kerran jo aloitin, tuli pitkä hiljaisuus puhelimessa..
Heillä oli kotona työt jaettu eri tavalla ja hälle oli outo ajatus, että nainen vaihtaisi renkaat kun äitinsä ja siskonsa eivät autoihin koske. Mutta oli tietty ihan kilttiä tarjoutua nuo mulle vaihtamaan :)
Minä en edes ymmärrä mikä noissa renkaan vaihdossa voi olla niin vaikeaa joillekkin naisille? Paskasta hommaa se on mutta ei vaikeaa. Tunkki nousee kun pyörittää toiseen suuntaan ja toiseen laskee eli onko tää se vaikee kohta? Vai onko se 4-5 pultin avaaminen se vaikea osuus? Jos saa sen siideripullon auki ja kiinni, niin ne pultitkin toimii samallalailla.
Olen töissä tilassa, mitä käyttävät myös kansalaisopisto ja erilaiset liikuntaryhmät. Olimme työkaverin kanssa kokoamassa ikean kalusteita, kun vajaa seitenkymppinen mies tuli jonkun seniorijumpan jälkeen taivastelemaan kuinka me kaksi naista teemme miesten hommia ja eikö kukaan mies olisi voinut tulla pöytiä kasaamaan ja porakonetta käyttämään, ja kuinka ei hänen aikanaan olisi naisten annettu kasata pöytiä... Työkaverini päälle 30 nainen sanoi tiukasti papparaiselle kuinka ajat tosiaan ovat muuttuneet.
N23