Miten ratkaista koirankakkaongelma naapurustossa?
Alkaa sappi kiehua jo kun lähes joka ulkoilulla sitä paskaa on lasten haalareissa, kengissä, vaunuissa tai omissa kengissä. Ja ei, ei rämmitä pientareella, vaan ihan puistossa ja jalkakäytävällä. Tiedän ainakin kaksi koiranulkoiluttajaa, jotka näkemäni mukaan eivät perheenjäsenensä paskoja korjaa pois kulkureiteiltä. Ystävällisesti pyysin toista korjaamaan jätökset ja kerroin, että etenkin lapset tahraavat vaatteensa niihin ja on hankalaa kun ulkovaatteita ei oikein kunnolla saa riittävän kuumalla pestyäkään. Töykeästi vastasi, että ei häntä kiinnosta minun lapseni.
Joten olen nyt todennut, että minua vielä vähemmän kiinnostaa hänen (heidän) rakkinsa. Miten ehdotatte että toimin? Seuraan ulokoiluttajaa ja varmistan missä asuu, korjaan paskat itse ja sitten tungen postilaatikkoon? Onko laitonta toimittaa löytyötavara takaisin omistajalleen?
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Säästän kaikkien aikaa, ja kirjoitan tähän tämän maan tämän hetkisen ainoan totuuden:
- koirankakat eivät ole mikään ongelma, koska koirat ovat ihania ja sinä et, ja sinun lapsesi ovat kamalia ja sinä roskaat kuitenkin kaikkialla ja ihmisetkin kakkaa ja pissaa sinne tänne että ei mitään väliä.
Juuri näin. Ja pultsaritkin haisee, eli koirissa ja niiden maatuvissa pikkukikkareissa ei ole mitää vikaa. Ap on koiravihaaja, joka haluaisi vaan tappaa kaikki koirat. Vankilaan tuollainen sikasadisti koirien kiduttaja pitää laittaa, ei ole edes ihminen.
Mulla on koira ja kerään sen kakat pois. Myös minua älöttää koirien kakat. Joku on keksinyt kakattaa koiraansa meidän pensaisiin, järkyttäviä läjiä ilmestyy viikottain. Sitten nää jotka jättää koirab kakat keskelle pyörätietä/polkua. Ja koirathan tykkää nuuskia toisten jätöksiä, yök. Pari kertaa on koiran kakkaan astunut ja se haju on järkky.
Jos on niin sokea, ettei näe paskaa vaan menee siihen kierimään, on ansainnut paskaa vaatteisiinsa. Mä kerään koirani jätökset jos ne on esim. jonkun portin edessä tai kävelytiellä. Harvemmin käy niin, joten kyllä jätän maatumaan jonnekin pusikon reunaan. Pakkoko siitä päältä on kävellä. Ei haittaa muidenkaan koirien jätökset. Enemmän ärsyttää roskaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Ota kaupunkiympäristön kunnossapitopalveluihin yhteyttä ja kysy, mitä voit tehdä, jotta puistoihin saataisiin lisää koirankakkaroskapussitelineitä ja roskiksia. Mitä enemmän niitä on saatavilla, niin sen helpommin ihmiset korjaavat jälkiä. Samahan pätee roskaamiseen yleensä eli roskiksia ei ole selvästi riittävästi saatavilla.
Tämä on se ensimmäinen askel, joka on hyvä ja asiallinen.
Minulla ei ole koiraa eikä mukuloita, joten helppo tietysti täällä sanoa. Ymmärrän kyllä sen ärsytyksen, jos lapsen vaatteet ovat koiranpaskassa toistamiseen. Järjestyssännöt kun kuitenkin velvoittavat jokaisen siivoavansa sen oman söpön karvaturrinsa paskat pois.
Täälläpäin on ehkä yksi roskis aina parin kilometrin välein. Ei paljon kiinnosta kanniskella paskapussia kilometritolkulla. Sinne ne maatuu. En myöskään ymmärrä missä te rymyätte jos vaatteet on jatkuvasti sonnassa. En mä ole ikinä astunut koiran kakkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myrkkylihapullat 👍
Olisin valmis surmaamaan tuollaista tekevän henkilön.
Olet siis tyypillinen koiraihminen, eli niin sairas että pitää koiraa arvokkaampana kuin ihmishenkeä.
Jos teitä ei edes viitsitä aurata, niin ei koulutettukaan koira tajua olevansa taajamassa, pellolta ne kinokset näyttää. Normisti koira käy paskalla ojassa, mutta nyt kun tiet on lumessa, ei sekään tajua, mikä on tietä, mikä piennarta ja mikä ojaa.
Vierailija kirjoitti:
Täälläpäin on ehkä yksi roskis aina parin kilometrin välein. Ei paljon kiinnosta kanniskella paskapussia kilometritolkulla. Sinne ne maatuu. En myöskään ymmärrä missä te rymyätte jos vaatteet on jatkuvasti sonnassa. En mä ole ikinä astunut koiran kakkaan.
Mä oon astunut Pariisissa.
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertaisin toimenpide lienee se, että tosiaan käyt itse keräämässä paskat taikka viet ihan tuoreet lämpimät terveiset heidän pihalleen yön pimeinä tunteina. Ei tarvita mitään lappuja ja selostuksia. Höyryävä ihmispaska kuistilla aamulla töihin lähdettäessä on riittävä viesti.
Itsellä on aidattu piha ja koirat paskoo pihalle. Kesällä paska ei muuten vahene siellä montaa päivää kun se katoaa. Talvella kestää vähän pidempää kun ei ole koppakuoriasia ja muita paskansyöjiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myrkkylihapullat 👍
Olisin valmis surmaamaan tuollaista tekevän henkilön.
Olet siis tyypillinen koiraihminen, eli niin sairas että pitää koiraa arvokkaampana kuin ihmishenkeä.
Kuvitteletko pelastavasi ihmishenkiä koira myrkyttämällä?
Satavarmasti turvaudun väkivaltaan jos törmään tuollaiseen ihmissaastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota kaupunkiympäristön kunnossapitopalveluihin yhteyttä ja kysy, mitä voit tehdä, jotta puistoihin saataisiin lisää koirankakkaroskapussitelineitä ja roskiksia. Mitä enemmän niitä on saatavilla, niin sen helpommin ihmiset korjaavat jälkiä. Samahan pätee roskaamiseen yleensä eli roskiksia ei ole selvästi riittävästi saatavilla.
Minulla ei ole koiraa eikä mukuloita, joten helppo tietysti täällä sanoa. Ymmärrän kyllä sen ärsytyksen, jos lapsen vaatteet ovat koiranpaskassa toistamiseen. Järjestyssännöt kun kuitenkin velvoittavat jokaisen siivoavansa sen oman söpön karvaturrinsa paskat pois.
Koiranjätökset tarvii kerätä lain mukaan vain taajamassa hoidetuilta alueilta, ei auraamattomista kinoksista tai pusikoista.
Pyytäisin kaikkia koiran ulkoiluttajia siivoamaan jätökset, koska levittävät tauteja koirille. Varsinkin keväisin. Suuri ongelma. En pidä siitä että oma koirat kävelee toisten ulosteessa..
Vika aina taluttajassa, minusta törkeää esim. Pissittää koiria suoraan toisten postilaatikoille!
Tee eläinsuojeluilmoitus. Jos ei muuta, niin edes pieni kiusa vmäiselle koiraihmiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koiranjätökset tarvii kerätä lain mukaan vain taajamassa hoidetuilta alueilta, ei auraamattomista kinoksista tai pusikoista.
Kyllä niitä paskoja on ihan keskellä tietä. Minkäs sille voi, kun koiran ulkoiluttajalla ei ole minkäänlaista aivotoimintaa. (näitä aivottomia koiranomistajia oman arvion mukaan n. 75% koiranomistajista)
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa tyypilliseltä koiraihmiseltä. Koiraihmiset ovat pahimpia "minä minä" -ihmisiä, vastarannankiiskejä ja muuten vain vittumaisia. Reilusti suurin osa vasemalla kävelijöistä ovat koirantaluttajia, vaikka se vasemmassa reunassa surffailu vaarantaakin kevyen liikenteen ja luo turhia vaaratilanteita, kun oikeanpuolista liikennettä noudattavat joutuvat heitä väistelemään. Mutta, koska heillä on lain mukaan oikeus, niin totta kai koiraihmiset niin tekevät.
Usko minua, monet meistä koiranomistajistakin vihaavat noita koiransa kanssa vasemman reunan jyrääjiä. Vaikeuttavat kaikkien muiden kulkemista. Samoin minua ärsyttävät ihmiset, jotka eivät kerää koiransa jätöksiä, koska saan omani kakkoja kerätessä olla tosi tarkkana, etten astu muiden jättämiin kasoihin. Kaikki koiraihmiset eivät ole näitä MINULLA ON OIKEUS -tyyppejä.
Minä itse asiassa maksaisin mielelläni koiraveroa, jos sillä saataisiin muun muassa enemmän roskiksia teiden varsille ja parannettaisiin koirapuistojen kunnossapitoa, ja muuta vastaavaa hyödyllistä.
Koirat tappavat Suomessakin keskimäärin enemmän kuin yhden ihmisen vuodessa, joten mitä vähemmän koiria niin tietysti sitä useampi ihmishenki säästyy. Ja vähänkään normaali ihminen pitää ihmishenkeä valtavan paljon arvokkaampana kuin jotain koiraa. Poislukien tuollaisten sekopäisten koiraihmisten henki. Koirien pito lemmikkieläiminä pitäisi muutenkin kieltää lailla, sillä niistä on niin paljon haittaa.
Meidän kadulla joku paskattaa koiransa ainakin kerran viikossa KESKELLE jalkakäytävää. Kiva väistellä kakkoja joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa tyypilliseltä koiraihmiseltä. Koiraihmiset ovat pahimpia "minä minä" -ihmisiä, vastarannankiiskejä ja muuten vain vittumaisia. Reilusti suurin osa vasemalla kävelijöistä ovat koirantaluttajia, vaikka se vasemmassa reunassa surffailu vaarantaakin kevyen liikenteen ja luo turhia vaaratilanteita, kun oikeanpuolista liikennettä noudattavat joutuvat heitä väistelemään. Mutta, koska heillä on lain mukaan oikeus, niin totta kai koiraihmiset niin tekevät.
Lain mukaan on tosiaan oikeus kulkea kumpaa reunaa haluaa. Joten mitä valitat? Kuljen koirani kanssa aina pientareen puolella, koska se on TURVALLISIN VAIHTOEHTO KAIKILLE. Ei tarvitse pelätä, että koira jää jonkun pyöräilijän tai lenkkeilijän alle. Taikka tempaa itseään autotielle. Joku jopa saattaa pelätä koiria. Ja kuljen aina tosi reunassa. Mutta jotkut ei-koirattomat ihmiset kävelevät päin vaikka kuinka yritän sitä pientareen puolta kävellä, tai vaikka olisin siellä pientareella niin päin on tultava. No voin tietenkin mennä oikealta puolelta ohi, mutta en sitten ota vastuuta jos koira kurasena hypähtää, näykkäisee tai nuuhkaisee kun mennään läheltä ohi. Oma koirani murisee jos joku vieras tulee liian lähelle. Joten ihan kiva täyttää sitten koko kevyen liikenteen väylä väistellessä tarpeeksi kaukaa se vastaantulija.
Entä sitten kun sinua vastaan tulee toinen koirantaluttaja oikeaa puolta?
Ja miten niin "et ota vastuuta"? Kyllä se on vain ja ainoastaan sinun vastuullasi mitä koirasi tekee ohittaessa. Ja jos et hallitse koiraasi, niin sitten ohitat niin kaukaa, ettei se ylety vastaantulijaan. Vaikka sitten autotieltä, muilla on kyllä oikeus kulkea ilman että yksikään koira hypähtää päälle tai näykkäisee.
Kiitti v*tusti kun pilaat näin meidän kaikkien muidenkin koiranomistajien maineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niitä paskoja on ihan keskellä tietä. Minkäs sille voi, kun koiran ulkoiluttajalla ei ole minkäänlaista aivotoimintaa. (näitä aivottomia koiranomistajia oman arvion mukaan n. 75% koiranomistajista)
Ohhoh, en ymmärrä missä ihmiset asuu jos joka päivä on paskaa kaduilla ja 75% koiranomistajista on idiootteja, jotka mm. jättää jätökset keskelle katua. Olen asunut sekä pienemmässä kaupungissa että 250 000 asukkaan kaupungissa enkä kummassakaan ole nähnyt läheskään joka päivä saatika viikko mitään koiranjätöksiä missään. Lisäksi osaan ja osasin lapsenakin katsoa eteeni, etten astu koiranjätökseen, jos semmoinen kuitenkin joskus sattuu eteen tulemaan. Leikin myös penkoissa pienenä, mutta oma järki sanoi jo lapsena, että koiran ulosteisiin ei kosketa eikä niissä piehtaroida, jos niitä sattuu eteen tulemaan. Ihmettelen tätä järjen puutetta ja uusavuttomuutta lapsissa sekä heidän vanhemmissaan, jotka jatkuvasti joutuvat lastensa koiranpaskaan piehtaroimia vaatteita pesemään, tämänkin keskustelun perusteella.
Vielä enemmän kuitenkin vieroksun ihmisiä, jotka ovat valmiita myrkyttämään viattomia eläimiä PELKÄN ULOSTEEN vuoksi. Jotain on kyllä tällaisella ihmisellä pahasti vialla enkä ihmettelisi yhtään, jos joskus tällainen vaarallinen käytös yleistyisi myös koskemaan ihmisiä, jotka eivät käyttäydy heidän mieleisellään tavalla. Selvää sarjamurhaaja-ainesta.
Voihan sen noinkin yleistää Tammikuussa. Siitä ei puhuttaisi ellei se olisi ongelma. Pienet lapset ja koirankakka ei sovi samoille hoodeille. Meillä se vaati, muutamat nalkutti yhdelle kahden ison koiran omistajalle. Hän ei kehtaa enää tätä kautta kulkea ja ongelma poistui melkein kokonaan.