Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä ammatti sopisi nelikymppiselle naispuoliselle alanvaihtajalle?

Vierailija
22.01.2018 |

Olen opiskellut insinööritieteitä ja humanistista alaa yliopistossa sekä AMK:ssa. Taustalla on 15 vuoden työkokemus IT-alalta. Olen myös työskennellyt ja asunut parissa muussa maassa Euroopassa. Olen iästäni huolimatta erittäin opinhaluinen ja koulussa olin ns. kympin tyttö. Olen läpäissyt Mensan testin nuorempana. Olisiko jotain muita mahdollisuuksia kuin lähihoitajan opinnot tms. ikäiselleni naiselle? Kaikki ideat ovat tervetulleita.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ammatti sopisi ns. iäkkäämmälle naiselle? Kun siis esimiestehtävät ja hallinnolliset tehtävät eivät itseäni kiinnosta ja IT-ala on tunnetusti erittäin ikärasistinen. Pelkään, että tässä parin vuoden sisään alan olla aika passé tällä alalla ja pitäisi jo siltä varalta alkaa etsiä uutta urapolkua.

Vierailija
2/9 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vielä vaikutan ikäisekseni nuoren näköiseltä ja "skarpilta", mutta vanhuus kolkuttelee tässä jo oven takana. Alan olisi hyvä olla sellainen, että pystyisin opiskelemaan osittain työnkin ohella. Toki mikä tahansa hyvin työllistävä vaihtoehto voisi kiinnostaa periaatteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
4/9 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri

Psykologi

Vierailija
5/9 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs nykyisessä ammatissa mättää? Ja mitä haluaisit tulevalta?

Vierailija
6/9 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö enää halua olla IT-alalla? Voisit opiskella toisen alan tutkinnon.

Vierailija
7/9 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma. Tosin asuinpaikka on eri.

Lähihoitajaksi minusta ei ole, eikä hoitoalalle ylipäätään. Introvertti olen.

Vierailija
8/9 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt yhtään tiedä mitä oikein haet, mutta hammaslääketiede on ainakin sellainen ala missä on varma työllisyys, hyvä palkka ja ikärasismia ei tunneta

Vierailija
9/9 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä alan projektit ovat olleet mielestäsi kiinnostavimpia nykyisessä työssäsi? Voisitko kuvitella siirtyväsi asiakkaaksi eli käyttämään niitä järjestelmiä, joita olet tähän asti kehittänyt ja ylläpitänyt?

Useampaa isoa järjestelmää töissä käyttävänä minusta olisi hienoa saada työkaveri, joka tuntee oikeasti järjestelmämaailman ja pystyisi puhumaan "atk:ta" silloin kun tehdään järjestelmäkehitystä.