Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perheellinen, tuletko surulliseksi kun näet miten lapseton nauttii elämästään?

Vierailija
22.01.2018 |

Tuleeko sellainen olo, että on vankilassa omassa lapsiperhe-elämässään, eikä voi tehdä mitään mitä lapseton tekee? Tuleeko hirveä olo, kun näkee, miten lapseton nauttii jokaisesta päivästä, elää täysillä, tekee asioita vapaa-ajallaan ja suunnittelee elämäänsä, kun itse joutuu olemaan vain lasten kanssa? Miten sellaista kestää?

Kommentit (119)

Vierailija
1/119 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noup. Olen oikein tyytyväinen siihen elämään mitä vietän nyt.

Vierailija
2/119 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei, lapsettoman tekee onnelliseks se lapseton elämä. Mut tekee onnelliseks se lapsellinen elämä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/119 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tule. Ainokaisemme on jo 18-vuotias ja voimme tehdä miehen kanssa mitä lystää. Tosin olemme aina tehneet, matkusteltu perheen kesken sekä kahdestaan. Lapsi ei ole mitään tekemisiämme estänyt.

Vierailija
4/119 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule. Halusin lapsia ja olen onnelllinen, että sain peräti kolme tervettä lasta. Olen nyt 41 v ja nuorin lapsista 16 v. Mulla on monta lapsetonta kaveria ja omasta näkökulmastani mulla on paremmin asiat kuin heillä. Saan viettää aikaa ihanien lasteni kanssa sekä tehdä kaikkea ystävieni kanssa. Rahaa olisi tietysti enemmän käytettävissä ilman lapsia, mutta sitäkin riittänyt ihan hyvin.

Vierailija
5/119 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei :,D nuorempana matkustelin ja biletin ja nautin elämästä sillälailla, aina tiesin että haluan yhden lapsen. Sitten tein sen yhden lapsen ja nyt nautin elämästä hänen kanssaan.

Vierailija
6/119 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä tuu mieleen sellasta tilannetta. Kerran yks sanoi katsovansa koko illan telkkaria töiden jälkeen ja kuulosti vaan oudolta.

Vierailija
7/119 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä kysymys. Tuletko itse yleensä surulliseksi kun näet että joku muu on onnellinen ?

Vierailija
8/119 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei multa toisen onni ole pois. Eikö tuo muutenkin ole vähän hassu kysymys? Kaikkihan me ollaan oltu lapsettomia ja koska olemme lapsia halunneet (onnellisuutta lisäämään), olemme lapsia hankkineet.

Mä olen aina tiennyt että haluan äidiksi. En voisi olla onnellisempi.

Vierailija
9/119 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä minä olen lapsettomia nähnyt niin eivät todellakaan nauti elämästä.Ruikuttavat yksinäisyyttä ja ahdistusta, ovat katkeria.Yks mun lapseton ystävä tiivisti sen näin:luulin että kun saan keskittyä vain ja ainoastaan itseeni tulisin hirveän onnelliseksi mutta elämä tuntuukin tyhjältä ja tarkoituksettomalta kun kukaan ei tarvii minua.Eli vastaus:en

Vierailija
10/119 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tule. Sain esikoiseni rakastamani miehen kanssa vasta kypsemmällä iällä, joten tähän mennessä olen ehtinyt matkustella, juhlia, luoda uraa ja kerryttää omaisuutta ihan rauhassa. Nautin tästä uudesta elämänvaiheestani ihan täysillä. Voisin jopa sanoa saaneeni elämältä nyt kaiken 🙂

Vierailija
11/119 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Lapseni ovat minulle rakkaampia kuin mikään. En vaihtaisi heitä enempään vapaa-aikaan, enempään rahaan, "vapauteen", en mihinkään. Arki on hyvää ja ihanaa rakkaiden ympäröimänä.

Vierailija
12/119 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en. Onhan tää välillä rankkaa ja syvältä, mutta silti olen näistä kahdesta äärettömän kiitollinen vuosien lapsettomuushoitojen jälkeen. En vaihtaisi mihinkään, ikinä.

Vierailija
13/119 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siinä unohtuu sinkkuelämän hienoudet, kun lapsi yöllä kömpii viereen ja kaivautuu kainaloon nukkumaan, maailman parhaaseen paikkaan. Mitään tärkeämpää juuri sillä hetkellä en itselleni tässä maailmassa voisi kuvitella.

Jokaisella on oma elämänpolkunsa, onnellinen on se, joka sen löytää. Ei meitä olekaan tarkoitettu pitämään samanlaisista asioista. Itse voin ainakin toteuttaa itseäni lasten kanssa syvästi, ja lasten kanssa vietetty aika toisaalta hioo elämästäni kaikki turhan pois, niin että jäljelle jää vaan kaikista merkityksellisimmät asiat. 

Vierailija
14/119 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleehan se, mutta enhän voi (saa) sitä ääneen sanoa.

t: yh

Vierailija
15/119 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, päinvastoin. Säälin lapsettomien kavereideni sisällötöntä elämää. Ei mitään pysyvää, syvää tai hengellistä. Kaikki arvot materialistisia. Elämänkokemuksen puute näkyy. 

Vierailija
16/119 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta mä tulen surulliseksi, kun katson onnellisia pariskuntia.

Vierailija
17/119 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tule. Olen oikein onnellinen 3:n lapsen äiti. Lapsettomana olisin onneton ja surullinen.

Vierailija
18/119 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ne kaikki lapsettomatkaan niin ihmeellisiä asioita tee, että kade tarttis olla.

Vierailija
19/119 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurillani on tosi hieno polkupyörä jolla hän iloisena polkee kauppaan. Minulla on omat tapani mennä kauppaan. En ole surullinen naapurin pyörästä.

Vierailija
20/119 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko vähän vajaa ap? Miks kaikkien pitäisi haluta lapsetonta elämää? Tai elämää lapsien kanssa? Etkö voi vain olla tyytyväinen elämääsi ja hyväksyä, että ihmiset tekevät erilaisia valintoja. Esimerkiksi minä ehdin elää 31 vuotiaaksi ilman lapsia, "suunnitella elämää" ja tehdä vapaa-ajalla mitä haluan. Sen jälkeen sain lapsen, suunnittelen yhä elämää, vietän vapaa-aikaa ja nautin siitä. Onko vaikea uskoa? Elämä muuttuu ja sen kuulukin muuttua ja ihan yhtä onnellinen olen nyt kuin ennen lapsia. Tosin jonkinlaisen sisäisen rauhan löysin perheen perustamisen myötä eikä olo ole enää sisäisesti levoton, joten hyvää tää on tehnyt ainakin mulle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi