Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos eroamme, mies ei aio tavata meitä enää koskaan.

Vierailija
21.01.2018 |

Tässä on avioliitto ollut alamäessä jo kauan, välimme ovat välillä todella tulehtuneet. Olen nyt ottanut puheeksi, että mitä jos vain eroaisimme. Että ehkä pystyisimme elämään paremmin sovussa eri kattojen alla ja miettimään tahoillamme mitä jatkossa haluamme tehdä.

Miehen reaktio yllätti. Ilmoitti että ei käy missään tapauksessa. Jos ero tulee niin se on kerrasta selvä eikä aio tavata enää koskaan. Meillä siis on lapsiakin ja heidän vuokseen tätä eroa mietinkin. Itse ajattelin, että voisi minun puolestani käydä vaikka joka päivä lasten luona, kunhan ei asuttaisi yhdessä.
Todella olen rakastanut häntä ja rakastan yhä. Emme vaan sovi yhteen.

Mikä se tuollainen vastaus on? Pelkkä paniikkireaktio vai voiko ollakin oikeasti noin tunteeton ja välinpitämätön?

Kommentit (136)

Vierailija
1/136 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin varmaan yrittää pelotella sinua ettet haluaisi erota.

Vierailija
2/136 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä pelottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/136 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teistä ei ole mitään hyötyä, niin hänen mielestään teistä ei sitten ole mitään hyötyä. Turhia olette. Ei taida rakastaa edes lapsiaan.

Vierailija
4/136 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla ensireaktio. Tiedän omasta kokemuksesta, koska sanoin samaan tyyliin aluksi, kun erosta alettiin puhua. Kun aikaa kuluu ja erillään asuminen konkretisoituu, voi miehen mielipide muuttua ihan toiseksi.

Vierailija
5/136 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on paniikissa. Mun mieheni "uhkaili" ennen eroa samalla tavalla. Valitettavasti sotkeutui elämääni eron jälkeen pahemmin, kuin koskaan. Mies yrittää tehdä elämästäni helvetin. Onneksi meillä ei ole lapsia.

Vierailija
6/136 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Meitä". Miten niin miehen pitäisi tavata "teitä"? Miehen pitää tavata vain lapsiaan, sinua ei.

Vierailija
7/136 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on siis suuria kommunikointivaikeuksia, jotka eivät pyhistä lupauksista ja yrityksistä huolimatta ole korjautuneet.

Minä luulen, että miehellä lopulta on vain huono itsetunto mutta sitähän hän ei näytä. Hän hermostuessaan (minulle, aivan tyhjästä ja usein) sanoo todella tarpeettoman rumasti, huutaa helposti, paiskoo tavaroita. Että koko maailma nyt huomaisi että häntä ärsyttää ja syy olen minä.

Minusta tuollainen on vain lapsellista ja antaa lapsillemme todella huonoa esimerkkiä. Ei silti lopeta käytöstään, vaikka mahdollisuuksia olen antanut.

Osaa olla myös rakastava ja ei todellakaan ole väkivaltainen. Ei vaan tajua, että lapsia nuo jutut oikeasti pelottavat. Minua ei enää yhtään.

Ap

Vierailija
8/136 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Meitä". Miten niin miehen pitäisi tavata "teitä"? Miehen pitää tavata vain lapsiaan, sinua ei.

Tähän kiinnitin minäkin huomion. Miksi sitä exää pitäisi eron jälkeen nähdä jos ei halua? Lapset on sitten asia erikseen.

Vierailija
9/136 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitin, että itse olisin valmis asumaan erillään ja vielä yrittämään. Kumpikin saisi oikeasti itsekseen miettiä mitä haluaa.

Miehen vastaus oli aivan mustavalkoinen.

Nyt sit mietin, että haluanko minäkään mitään enää edes yrittää, jos on noin valmis luopumaan.

Ap

Vierailija
10/136 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa toi rakastan yhä.. no et rakasta kun haluat erota. sanoin ex miehelle ihan samoin enkä kyllä tarkoittanut sitä sisimmissäni. mieheni ei uhkaillut ettemme enää näkisi, tiesin ettemme näkisi. hänellä on sellainen luonne, että pystyy katoamaan ja jättää kaiken taakseen. enkä ole 4 vuoteen kuullut miehestä, kun erottiin. välillä ajattelen, että missähän se on.

Vierailija
11/136 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän kiinnitin minäkin huomion. Miksi sitä exää pitäisi eron jälkeen nähdä jos ei halua? Lapset on sitten asia erikseen.

Minä olen kyllä sitä mieltä, että eron jälkeen pitää asiallisissa väleissä osata aikuisten olla, kun on lapsia.

Ja kun ei ole kyse pettämisestä, väkivallasta tai muusta sellaisesta. Siitä vaan, ettei yhdessä olo tee meille enää hyvää kummallekaan.

Ap

Vierailija
12/136 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä tätä miestä rakastan, mutta en silti voi hyväksyä hänen käytöstään.

Ja jos minä onnistun sitä käytöstä aina tahtomattani ruokkimaan niin katson että parempi jos molemmilla oma soppi.

Vierailija
13/136 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos teistä ei ole mitään hyötyä, niin hänen mielestään teistä ei sitten ole mitään hyötyä. Turhia olette. Ei taida rakastaa edes lapsiaan.

Jos näin on niin miksei hän itse ole häipynyt jo ajat sitten?

Vierailija
14/136 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei aio suostua varamieheksi johon voit turvautua jos varsinainen miesmetsästys menee poikki, saat yksinkertaisesti valita joko jatkatte tai sitten menette erilleen ja turha toivo tulla pyytelemään mitään sen jälkeen.

Varsin rationaalinen päätös.

Vierailija
15/136 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitin, että itse olisin valmis asumaan erillään ja vielä yrittämään. Kumpikin saisi oikeasti itsekseen miettiä mitä haluaa.

Miehen vastaus oli aivan mustavalkoinen.

Nyt sit mietin, että haluanko minäkään mitään enää edes yrittää, jos on noin valmis luopumaan.

Ap

Eli et halua erota vaan manipuloida toimimaan tahtosi mukaan. Haluat nähdä päivittäin...

Miehelle ei käy erolla uhkailu vaan jos erotaan niin erotaan. Kyllä hän varmaan lapsia alkaa tavata. Ei vaan halua leikkiä kanssasi erotaan ellet tee kuten haluat leikkiä.

Jos ottaa erokortin esille, pitää tarkoittaa mitä sanoo

Vierailija
16/136 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälin miestäsi. Valitsi väärän kumppanin.

Vierailija
17/136 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinusta ei ollut sitoutumaan.

Vierailija
18/136 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä.

Ehkä ilmaisin itseäni huonosti. En siis ole uhkaillut erolla, vaan ottanut sen vain puheissani esiin yhtenä vaihtoehtona kun tuntuu etteivät asiat parane. Minusta lasten ei tarvitse kuunnella kotona vähän väliä äidille huutamista ja nimittelyä, ihan todellakin mitättömistä aiheista. Tuskin mieskään onnellinen on.

Minua ei kiinnosta toiset miehet. Lapsiin liittyen tarkoitin, että halutessaan mies voisi puolestani nähdä lapsia vaikka joka päivä, jos päätyisimme olemaan erillään. Miehelle ihan ensimmäinen ajatus oli, ettei siinä tapauksessa aio nähdä koskaan ja siinä se. Sitä ihmettelen.

Vierailija
19/136 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä.

Ehkä ilmaisin itseäni huonosti. En siis ole uhkaillut erolla, vaan ottanut sen vain puheissani esiin yhtenä vaihtoehtona kun tuntuu etteivät asiat parane. Minusta lasten ei tarvitse kuunnella kotona vähän väliä äidille huutamista ja nimittelyä, ihan todellakin mitättömistä aiheista. Tuskin mieskään onnellinen on.

Minua ei kiinnosta toiset miehet. Lapsiin liittyen tarkoitin, että halutessaan mies voisi puolestani nähdä lapsia vaikka joka päivä, jos päätyisimme olemaan erillään. Miehelle ihan ensimmäinen ajatus oli, ettei siinä tapauksessa aio nähdä koskaan ja siinä se. Sitä ihmettelen.

Mitä tämä tarkoittaa, että "asiat" eivät parane? Sitäkö että miehesi ei tee ja ole niin kuin sinä haluat?  Ethän sinäkään ole ja tee kuten hän haluaa, koska "joutuu" sinulle korottamaan ääntään ja haukkumaan?

Parasta sinun olisi päättää mitä itse haluat elämältäsi, ja kertoa se miehelle. Kokeilu sinne ja tänne ei varmaankaan tuota tulosta missään vaiheessa. Jos et ole tällainen, ja kommunikoi minua miellyttävällä tavalla, niin haluan eron? Sinähän voit itse sanoa hänelle että jos ei haukkuminen lopu, niin haluat eron. Että et siedä enää haukkumista etkä huutamista. Että jos miehesi haluaa yhdessä olla, niin lopettaa huutamisen ja haukkumisen. 

Vierailija
20/136 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko savolainen? Oletko varma, ettei ole käynyt vieraissa?

Taitaa vaan olla niin itsepäinen, että hän on  ainoa joka asioista määrää ja kosto tulee, jos et siedä.

Ajan myötä saattaa ääni muuttua kellossa, toivottavasti sulla on joitain kavereita, joiden kanssa puhua näistä, yksin on raskas kantaa tuollaista.