Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaatko "miesten" töitä?

Vierailija
19.01.2018 |

Korjaatko polkupyörän, vaihdatko auton renkaat, asennatko valaisimet (erityisesti "sokeripalalla"), poraatko reiät tauluille seiniin (heh), leikkaatko nurmikon, luotko lumet ja ennen kaikkea GRILLAATKO? Vai jotain vieläkin miehekkäämpää? :D

Kommentit (282)

Vierailija
221/282 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun on koko aikuisikänsä elänyt sinkkuna ei tästä huushollista löydy miesten töitä eikä naisten töitä erikseen. Kaikki on mun töitä. Ja olen nainen.

Kaksi lastakin olen tässä ohessa kasvattanut ihan itse ja yksin. Ihminen osaa ja pärjää kun tahtoo. Jos on kaksi tervettä kättä ja jonkinmoinen terve järjenjuoksu niin sillä pärjää!

Poikkeuksena jos viemäriputki halkeaa tms. tilaan paikalle ammattiMIEHEN, koska nämä useimmiten ovat miehiä ja ammattinimike on se-ja-se--mies.. Nainen varmasti ajaisi saman asian. 

Ja lapsetkin tekasin itse ja ihan yksin..

Vierailija
222/282 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin kun elää niin paljon tulee opituksi. Minä olen sisarusparveni ikisinkku, muilla on miehet. Olen huomannut että 'miesten työt' ulkoistetaan hyvin helposti miehelle. Se menee niin aivan automaattisesti. Toisaalta joskus se on toisinkin päin, siskoni kantaa mattoja ulos ja miehensä istuu sohvassa eikä ymmärrä tarjota apua. Mutta eipä siskonikaan ryntää kaveriksi renkaanvaihtoon vaan mies saa selviytyä itse.

Mä teen itse minkä osaan ja kyselen apua mihin tarvii. Vaihdan renkaat, lamput, asennan taulut, teen maalaustöitä. Miehinen ajattelu on välillä käytännönläheisempää kuin minulla joten joskus pitää kysyä neuvoa käytännön juttuihin. Lattiaremontissa olen ollut apunaisena, samoin keittiön kaappien asennuksessa. Kivaa hommaa, mutta ihan yksin en olisi selvinnyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/282 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nuo ovat "miesten töitä", niin enpä ihmettele miesten syrjäytymistä. Sopii äijäväen laajentaa kelpuuttamiaan duuneja ja omaa osaamistaan, että löytää muutakin tekemistä maailmassa kuin nenän kaivaminen ja piereskely.

Vierailija
224/282 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan tehdä miesten töitä, mutten viitsi - siihen tarkoitukseen mulla on mies. Johan se tuntisi itsensä ihan hyödyttömäksi, jos minä tarttuisin vasaraan tai vaihtaisin sähkölamput. Kiitokseksi tekemistään miesten töistä teen hänelle vastapalvelukseksi naisten töitä. Siivoukset, pyykit ym. kotityöt hoidetaan kyllä yhdessä.

Vierailija
225/282 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisena tää ketju aiheuttaa kyllä lähinnä myötähäpeää.:D

Hirveää vakuuttelua ja jopa uhoilua omasta kyvykkyydestä, kun osaa jopa miesten hommia!

Kowia muijia, huhhuh....

PS. Vakuuttelija ei vakuuta

Enemmän myötähäpeää aiheuttaa kyllä miesten kitinä aiheesta. Aika noloa.

Minun myötähäpeä on ap. aloituksessa, mitä hemmetin "miesten töitä" nuo on olevinaan, sillä kautta historian noita ovat tehneet niin miehet kuin naisetkin. Ja väitän, että ne ovat myös kaikkien opeteltavissa, jos sellaiseen on tarvetta.

Ja mitä ei ihmeen tarvetta on osata vaihtaa auton renkaat, jos autoa ei ole ja kaupungissa se on vähän vaikeaa, vaikka taitoa olisi, kun ei ole tiloja, vaan pienet parkkiruudut ja renkaat säilytetään rengashotellissa, jossa ne vaihdetaan, kun jossakin krs-talossa ei saa edes säilyttää renkaita.

Tai valaisimien sokeripalat, kun vuosikymmeniä on ollut käytössä valaisimmille pistorasiat, myös vanhoissa taloissa.

Vierailija
226/282 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisena tää ketju aiheuttaa kyllä lähinnä myötähäpeää.:D

Hirveää vakuuttelua ja jopa uhoilua omasta kyvykkyydestä, kun osaa jopa miesten hommia!

Kowia muijia, huhhuh....

PS. Vakuuttelija ei vakuuta

Enemmän myötähäpeää aiheuttaa kyllä miesten kitinä aiheesta. Aika noloa.

Minun myötähäpeä on ap. aloituksessa, mitä hemmetin "miesten töitä" nuo on olevinaan, sillä kautta historian noita ovat tehneet niin miehet kuin naisetkin. Ja väitän, että ne ovat myös kaikkien opeteltavissa, jos sellaiseen on tarvetta.

Ja mitä ei ihmeen tarvetta on osata vaihtaa auton renkaat, jos autoa ei ole ja kaupungissa se on vähän vaikeaa, vaikka taitoa olisi, kun ei ole tiloja, vaan pienet parkkiruudut ja renkaat säilytetään rengashotellissa, jossa ne vaihdetaan, kun jossakin krs-talossa ei saa edes säilyttää renkaita.

Tai valaisimien sokeripalat, kun vuosikymmeniä on ollut käytössä valaisimmille pistorasiat, myös vanhoissa taloissa.

Ei noita ap:n mainitsemia töitä voi miesten töiksi kutsua.

Mun naisystävä tekee mitä vaan, moottorisaha kirves lapio ja vasara sopii käteen yhtä hyvin kuin virkkuukoukku, tekee mitä haluaa.

Vierailija
227/282 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa seisoviltaan pissiä naapurin taskuun omien housujen kastumatta.

En osaa tehdä ihmistä toisen sisään.

Muut hommat on enemmänkin kiinni persoonasta kuin sukupuolesta.

Ei huulipuna estä halonhakkuuta eikä kynsilakka auton korjausta.

Vierailija
228/282 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

en jaksanut edes lukea vastauksia mutta: kaiken voi opetella jos viitsii. ainoastaan joitain todella todella fyysisiä juttuja naisena on vaikea tai jopa mahdotonta tehdä ja sillehän ei mitään mahda. Mutta kaiken muun voi opetella tekemään.

Vierailija
229/282 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken muun osaan, paitsi renkaiden vaihdon ja sokeripalalampun asennuksen. Tosin en omista autoa, eikä pihahommia tarvitse tehdä kun asuu kerrostalossa.

Vierailija
230/282 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan vaihtaa auton renkaat, tarkistaa ilmanpaineet, ajaa traktoria, vaihtaa lamput, grillata, leikata nurmikon, kolata lumet, porata ruuvit, hitsata, sytyttää takan, katsoa autosta öljyt, käyttää moottori- ja raivaussahaa ja trimmeriä jne. Maalta kun on kotoisin niin nuo on normaaleja asioita. Jos olisin kotoisin kaupungista, niin tuskin noita olisi tullut tehtyä. Autoja ei ole tarvinnut koskaan korjata kun mies on autonkorjaaja eikä lamppujakaan pahemmin vaihdella kun isä on sähkömies. Klapien pilkkominen on suorastaan terapeuttista hommaa. En koe, että on tarve erotella miesten ja naisten hommat. Itse pidän mm. lumien kolaamisesta, nurmikon leikkaamisesta ja haravoinnista, mutta inhoan ruuan laittoa, tiskaamista, ompelua ja silitystä.

Vierailija
231/282 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni nainen nykyään osaa neuloa villakerraston, tehdä mattoja ja liinoja yms., omistaa ompelukoneen tai osaa ylipäätään valmistaa edes perusvaatteita? Parsia sukan, paikata housut?

Leipoa ja kokata oikeasti hyviä juttuja ilman reseptejä, tuntee mausteet ja yrtit, osaa suhteutettaa päässä ainesten mittasuhteet jne.?

Soittaa vähintään yhtä soitinta sujuvasti ja laulaa (lastenkasvatuksen kannalta hyödyllisiä taitoja)?

Hieroa? Säilöä ja huoltaa kengät oikein?

Eli edes alkeellisia ”naisten hommia”.

Jostain syystä aina vouhotetaan ”miesten töistä” ja kuka niitä osaa miten hyvin ja selviää yksin.

Miksihän näin ei ole ”naisten töiden” kohdalla?

Vierailija
232/282 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan, mutta on mies joka osaa paremmin.

Isäni opetti. Sisko ei osaa mitään kun ei halunnut oppia.

Vierailija
233/282 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni nainen nykyään osaa neuloa villakerraston, tehdä mattoja ja liinoja yms., omistaa ompelukoneen tai osaa ylipäätään valmistaa edes perusvaatteita? Parsia sukan, paikata housut?

Leipoa ja kokata oikeasti hyviä juttuja ilman reseptejä, tuntee mausteet ja yrtit, osaa suhteutettaa päässä ainesten mittasuhteet jne.?

Soittaa vähintään yhtä soitinta sujuvasti ja laulaa (lastenkasvatuksen kannalta hyödyllisiä taitoja)?

Jostain syystä aina vouhotetaan ”miesten töistä” ja kuka niitä osaa miten hyvin ja selviää yksin.

Mattojen kutomiseen tarvitaan kangaspuut. Ne on niin isot, että eivät sovi joka kotiin. Ja missä kummassa hierominen olisi naisten hommaa? Tuo sinun listaus oli alusta loppuun kummallinen.

Vierailija
234/282 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki auton huollot ja  renkaanvaihdot teetämme muualla koska kumpikaan meistä ei halua tehdä itse noita hommia. Auton vien huoltoon ja renkaidenvaihtoon + katsastukseen oikeastaan aina minä, siis nainen.

Mieheni poraa reiät ja huoltaa pyörät koska hän on huomattavasti kokeneempi ja osaavampi noissa hommissa. Mies tykkää tehdä tuollaisia pieniä "käsitöitä" kun hänen oma ammattinsa on pelkkää tietokonetyötä. Jos ostamme jotain Ikeasta niin minä kokoan.

Pihahommia ei kotona ole, mutta niitä tekisimme molemmat jos olisi oma piha. Mökillä grillaamme molemmat. Kotona mieheni tekee enemmän ruokaa kuin minä.

Kaikkein likaisimmat hommat teen yleensä minä, eli hajulukkojen putsaukset, koirien anaalirauhasten tyhjennykset jne.

Vierailija
235/282 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä seinän poraamisessa ap:ta nauratti?

Vierailija
236/282 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kaiken itse. Vaihdan sulakkeet, lamput, poraan reijät, kasaan huonekalut, vaihdan renkaat ja öljyt omaan autoon. Jakohihnankin kerran työstänyt. Laturinhihna on helppo. Säästän paljon tällä rahaa, ei ole miestä talossa eikä enää tule. Koodata en osaa, nurmen leikkaan päältä ajettavalla ja moottorisaha on tuttu vekotin. Traktoria ajoin viimeksi eilen. Riittääkö nämä miestentöiksi? Leivon myös pullat, leivät ja teen ruoat, siivoan jne. lasten kanssa, kun yksin olen. Onneksi muksut osaa jo hyvin auttaa, vanhin tyttö ajanut jo traktorikortin ja jeesaa paljon ja ihan omasta halusta. Poika tykkää auttaa auton kanssa.

Vierailija
237/282 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mattojen kutomiseen tarvitaan kangaspuut. Ne on niin isot, että eivät sovi joka kotiin. Ja missä kummassa hierominen olisi naisten hommaa? Tuo sinun listaus oli alusta loppuun kummallinen.

Hierominen oli vähän omituinen, samoin soittimen soittaminen. Mutta ompelu, ruoanlaitto jne. ovat perinteisesti naisten hommia samaan tapaan kuin joku ruohonleikkuu tai autohommat miesten. Ihan relevanttia pohdintaa siellä kuitenkin.

Osaan minäkin vaihtaa auton renkaat ja sahata moottorisahalla mutta enpä juuri osaa ommella lukuunottamatta napin ompelua ja vastaavia pikkukorjauksia. Tai leipoa ilman reseptejä. 

Vierailija
238/282 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä osaan. Mattoja en pysty kutomaan.

Vierailija
239/282 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa tehdä noista mitään.

Vierailija
240/282 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan vaihtaa autonrenkaat, mutten vaihda, mies on nopeampi.

Osaan asentaa sokeripalan, mutten asenna, mies on nopeampi.

Osaan korjata polkupyörän, mutten korjaa, mies on 100000000000 kertaa nopeampi.

Osaan porata reiän reinään, mutten poraa, iskä on nopeampi.

Osaan leikata nurmikon, mutten leikkaa, hoidan istutukset, tuo jää miehelle.

Osaan luoda lumet, harvoin luon, mies on nopeampi

Grillataan yhdessä. :)

Muita "miesten" töitä... mmmm osaan jotain perus kodinkonehuoltoa kuten selvitellä tukoksia astian/pyykinpesukoneista (mies taas nopeampi + minua ällöttää). Pintaremonttia kuten maalausta, tapetointia teen, lattiaa en ole vaihtanut. Lisäksi jotain älylaitteiden asennusta hoidan koska en kestä jos yksin ollessa en saakaan jotain toimimaan. Suurimman osan "miesten" töistä ulkoistan oikein mielelläni miehelle, "miesten" työt ei ole kivoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi