Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaatko "miesten" töitä?

Vierailija
19.01.2018 |

Korjaatko polkupyörän, vaihdatko auton renkaat, asennatko valaisimet (erityisesti "sokeripalalla"), poraatko reiät tauluille seiniin (heh), leikkaatko nurmikon, luotko lumet ja ennen kaikkea GRILLAATKO? Vai jotain vieläkin miehekkäämpää? :D

Kommentit (282)

Vierailija
261/282 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehiä ei ennen vanhaan päästetty navettatöihin, koska ne sekaantuivat lehmiin. Kun mies lähti savotalle, hän neuvoi esikoistaan: "Jos Gutzeitin miehet tulee metsänostoon, menet äitis syliin istumaan etkä nouse siitä, ennen kuin ovat lähteneet." Miehet keittivät pontikkaa. Naiset hoitivat sahdinteon. Miehet ampuivat itsensä. Naiset rupesivat käymään kirkossa.

Vierailija
262/282 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen mies ja teen kaikki mahdolliset työt. Myös ompelu ja siivous. Ruoanlaittoa en harrasta koska siihen ei riitä vuorokauden tunnit millään vaan lämmitän mikrossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/282 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskan miehen exänä oli pakko tehdä niin miesten kuin naistenkin työt. Joten osaan, ja jos en jotain osaa niin opettelen. Exällä sen sijaan ei ole mennyt kovinkaan hyvin eron jälkeen.

Vierailija
264/282 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan joitakin ns. mieten töitä, mutta tänään tulee ajankohtaiseksi opetella irrottaa akku autosta, koska se täytyy ladata. Ja sitten takaisin. Voi olla että minulta ei oikeanlaisia työkaluja irrottamiseen ole, mutta sehän selvitetään.

Vierailija
265/282 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä kiinnosta lähteä ilman pätevyyttä härväämään uudessa kodissa, palkkaan mielummin jonkun joka oikeasti osaa. ei oo fygestä kiinni

Vierailija
266/282 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peke kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen oli tosiaan jako miesten ja naisten töihin. Näkyy tänä päivänäkin asenteissa.

Nykyään on miesten työt ja ns. yhteiset työt.

Naisen ei siis tarvitse tehdä kuin osansa yhteisistä töihstä, miehellä onkin vielä yhteisten töiden lisäksi vielä ne miestenkin työt.

Mitenkähän tämä on näin päässyt kääntymään? feministitkö asialla?

Mitä ne miesten työt ovat?

Kaukosäätimen käyttäminen?

Mitä omia vanhempiani katselen niin kyllä se niin menee että isä osallistui siivoukseen, ruoanlaittoon, pyykinpesuun ja lastenhoitoon, mutta äitini ei kyllä osallistunut ikinä ruohonleikkaukseen, aidanmaalaukseen, autojen huoltoon tai pesuun, pieniin nikkarointeihin, kodin laitteiden huoltoon, terassin öljyämiseen tai muihinkaan tämän tyyppisiin. Isän kuoltua meidän talo meinasi romuttua täysin kun ei äiti edes tiennyt että räystäät pitää tyhjentää syksyisin, soittelee itseasiassa vieläkin kysyäkseen vaikkapa digiboksin toiminnasta. Ehkä tästä johtuen minusta tuli sitten vähän omatoimisempi ja meidän taloudessa minä naisena hoidan kaikki ”miesten työt”. Itse aion kyllä opettaa omat lapseni sukupuolesta riippumatta siivoamaan, laittamaan ruokaa, vaihtamaan autonrenkaat (esim. Hätätapauksessa vararengas) sekä hoitamaan pienet kodintyöt kuten lamppujen laitot.

Vierailija
267/282 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaan miesten työt ja yhteiset työt.

Vierailija
268/282 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan tankata auton. Grillaan paremmin kuin mies, hän käryyttää kaikki grillattavat hiilelle. Ruohoakin osaan leikata, mutta jätän sen homman miehelle. 

Vierailija
269/282 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia noita aloituksessa mainittuja ja lisäksi hoidan meidän taloudessa tietokone, tv,digiboksi yms -ongelmat. Ja metsästän.

Vierailija
270/282 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä kysymys. AV-mamma osaa kainen.

Vierailija
271/282 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vasta ensimmäistä kertaa törmään ajatukseen, että jotkut mieltävät nurmikon leikkuun ja lumenluonnin miesten töiksi. En ole tällaisesta koskaan kuullutkaan 😃. Asuin lapsuuteni omakotitalossa ja pienestä pitäen osallistuimme nurmikon leikkaamiseen eikä se käsittääkseni muuallakaan ollut mikään sukupuolittunut työ. Myös lumityöt ovat aina olleet sukupuolineutraali homma, tai ainakin niin olen luullut

Vierailija
272/282 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoan Ikea-kalusteet ja putsaan hajulukon.

Vierailija
273/282 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoan Ikea-kalusteet ja putsaan hajulukon.

Sisustus ja siivous ovat naisten töitä.

Vierailija
274/282 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on helpompi sanoa, mitä en tee, kuin mitä teen. Isä opetti mua jo pienestä pitäen.

- Autoni renkaat vaihtaa mies, koska 155 cm pitkänä ja 56 kiloisena mulla ei ole voimaa. Muuten veisin auton rengasliikkeeseen.

- Mies kääntää kasvimaan, koska minulla on selkävika.

- Hän hoitaa myös ne hommat, missä pituuteni ja korkeanpaikan kammoni tulee vastaan, kuten rännien asennukset ja vaihdot, palotikkaat, yli 2 metrin korkeudessa olevat maalaushommat ja muut kattoduunit. Mä ojentelen maasta käsin ja neuvon ja katson tulosta.

- Nurtsinleikkuu kuuluu miehelle, koska muut pihahommat kuuluu minulle, mutta olen opiskeluvuosina ollut kolme kesää ollut kaupungin puisto-osastolla nurtsia leikkaamassa, ja leikannut päälle 10 vuotta isovanhempieni nurmikon, että... ja mikä miesten työ se nyt edes on....

- Moottorisahahommat jätän suosiolla miehelle. Pelkään sitä vekotinta. Pienemmät puut kaadan kirveellä tai pätkäisen taimet oksasaksilla.

Hajulukot, fillarin korjaukset,  lampun asennukset ja vaihdot, rempat, ikkunan tekemiset jne. jne. juu olen tehnyt. Minä hommannut meille mm. vääntöavainsarjat, pyörösahanterät, vesivaakat, iskuporakoneen.....

terv. timpurin tytär

Vierailija
275/282 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, paitsi leikata ruohoa ja luoda lunta. Onneksi mulla on mies <3

Vierailija
276/282 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimin aina teknisenä tukena kun perheelle/kavereille tulee ongelmia tietokoneiden kanssa. Muistan ajan kun oma isä joskus koetti olla joku "itseoppinut tietotekniikan expertti, joka ei apua kaipaa", mutta nykyään hän tuo samantien ja mukisematta reistailevat läppärit/tabletit/ym minulle :D. 

Vierailija
277/282 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin osaan. Jo nuorena naisena päätin, että näihin hommiin en tarvitse miestä, vaan ihan johonkin muuhun. 

Vierailija
278/282 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennusalalla työskennelleenä monet perus remonttihommat sujuu oikein hyvin. Välillä on tullut tilanteita, että joku mies luulee, etten osaa laittaa taulua seinään.

Autoa sen sijaan en pääkaupugissa asuvana ole koskaan omistanut, joten eipä ole tarvinnut opetella. Aina harva mieskään kyllä täällä mitään autoja rassailee. Ajaa kyllä osaan, kortti löytyy ja on tullut ajettua paljon.

Opettelemalla sitä ihminen oppii eri taitoja, ei se sukupuolta katso. Osaan remontoida, koska olen sen taidon opetellut. En osaa kutoa, kun en ole koskaan malttanut opetella.

Jos taas ei jaksa opetella, voi maksaa siitä, että joku muu tekee sen homman. Mutta on keskenkasvuista olettaa, että joku unelmien mies/nainen tulee, ja tekee sinulle ihan yksinkertaisia arkisia töitä, joita et itse jaksa opetella tekemään. Se on kuin ylikasvanut lapsi, joka edelleen tarvitsee vanhempaa sitomaan kengännauhat. Sellainen ihminen tarvitsee vanhempaa, ei kumppania.

Eräs vanha naapurin ukko ylpeili sillä, että ei osaa pestä pyykkiä, kun se on naisten hommaa. Kyllä on minusta ennemminkin hemmetin surkeaa, että aikuinen mies tarvitsee vaimon (=äidin) apua oman likapyykkinsä pesemiseen.

Oikeat rajoitteet tietysti sitten erikseen, puhun ihan toimintakykyisistä aikuisista, jotka eivät jaksa opetella jotain ihan tavallista hommaa.

Vierailija
279/282 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee siten, että minä olen opettanut miestäni käyttämään erinäisiä laitteita porasta moottorisahaan ja myös just näitä perus asioita kuten vaatteiden erittely koneeseen ja valaisimen laiton kattoon sokeripalalla.

Yllätti kyllä aluksi se miten toinen ei vain osaa varsinkin, kun taustamme ovat lähes samanlaiset. Olemme molemmat kaupunkilaisia ja asuneet lapsuutemme omakotitaloissa.

Oon todennut, että joissakin perheissä ei lapsien vain ole annettu osallistua tai heille ei ole näytetty miten hommat hoidetaan.

Mieheni vanhemmat tekivät itse kaiken ja lapset häädettiin pois jaloista, kun hommia tehtiin. Tuloksena tästä uusavuton mies joka ei edes grillin kokoamista hallinnut.

Nyt jo monen vuoden jälkeen osaa kyllä tehdä vaikka mitä ja jopa haluaakin. Ihanaa nähdä kuinka nyt itse rakentaa roskakatokset ja muita pieniä juttuja vaikkakin nuorena meinas hermo mennä siihen ku joka juttu jouduttiin vääntää rautalangasta.

Vierailija
280/282 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mutta onneksi vaimo tekee kaikki. Voin keskittyä töihin ja harrastuksiin. Jaksaa paljon paremmin, kun saa tehdä vaan sitä mistä tykkää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi