Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaatko "miesten" töitä?

Vierailija
19.01.2018 |

Korjaatko polkupyörän, vaihdatko auton renkaat, asennatko valaisimet (erityisesti "sokeripalalla"), poraatko reiät tauluille seiniin (heh), leikkaatko nurmikon, luotko lumet ja ennen kaikkea GRILLAATKO? Vai jotain vieläkin miehekkäämpää? :D

Kommentit (282)

Vierailija
241/282 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken muun paitsi autohommat.

Vierailija
242/282 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaan k00data.

ei oo misten työtä koodaaminen nähnytkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/282 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki nuo työt onnistuu. Osaan myös kalastaa pitkällä siimalla ja viedä verkot ja nostaa verkkoja. Pienet moottorit korjaan ja osaan purjehtia ja navigoida vaikka Turusta Viipuriin. Muutaman mökin olen rakentanut ja useamman liiterin ,laituritkin onnistuu , terassit ja aidat. Nuorena tein tiilikaton ja ihan pienenä tein riihen pärekaton. Traktorilla olen ajanut kilpaa  kavereitten kanssa. Kaakeloin eteiset ja kylpyhuoneet. Huoneisto remontit on harrastus, maalaus,laminaatit, ikkunapokat sujuu. Autoillut olen jo 18.vuotiaana. Nykymaastureita ei kannata itse huoltaa. Sähkölaitteet meillä kaikki osaavat asentaa. Olen kaupunkilainen isoäiti, jota tekniikka kiinnostaa. Olin maalla kesät ja oli hevoset ja muu karja hoidettavana. Omistan maatilan.

Vierailija
244/282 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen oli tosiaan jako miesten ja naisten töihin. Näkyy tänä päivänäkin asenteissa.

Nykyään on miesten työt ja ns. yhteiset työt.

Naisen ei siis tarvitse tehdä kuin osansa yhteisistä töihstä, miehellä onkin vielä yhteisten töiden lisäksi vielä ne miestenkin työt.

Mitenkähän tämä on näin päässyt kääntymään? feministitkö asialla?

Vierailija
245/282 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalastan, irroitan vieheestä ja  tapan itse saaliin. Tietenkin suomustan ja muutenkin käsittelen sen.

Vierailija
246/282 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korjaatko polkupyörän, vaihdatko auton renkaat, asennatko valaisimet (erityisesti "sokeripalalla"), poraatko reiät tauluille seiniin (heh), leikkaatko nurmikon, luotko lumet ja ennen kaikkea GRILLAATKO? Vai jotain vieläkin miehekkäämpää? :D

Polkupyörässä osaan perusjutut, mutta kyllä silti mielluummin vien ammattilaiselle, jos tarvii muuta kuin rengas vaihtaa

Auton renkaat osaan vaihtaa ja vaihdan

Valaisimet olen aina asentanut itse (sokeripalalla) ja kiinnittänyt kattonkin, jos kiinnitys on poikennut edellisen valaisimmen mallista.

Kyllä, poraan tarvittaessa reiät tauluille ja osaan käyttää proppuja tarvittaessa.

Leikkaan nurmikon (ihan lempihommiani)

Luon lumet (tämäkin on kivaa, jos ei ole 30 cm nuoskalunta)

Ja tottakai grillaan

Autonkin pesen ja vahaan ja perus "huolto"hommat hallitsen (siis öljyn lisäys, sulkien vaihto jne.)

Yksi mökkikin on tullut aikanaan rakennettua isän kanssa (siinä tuli opittua jiiriin sahaamiset, loveamiset, tuulipapereiden kiinnittämiset, villoitukset, betonin teko, pilarien valu, kuopan kaivuu, kattohuovan levitys ja ties mikä muu)

Tapetoida osaa ja tietysti maalata, saha, vasara ja ruuvimeisseli pysyy poran lisäksi kädessä, huonekalut kasaan meillä minä, koska minulla hermot kestää seurata rauhassa ophjeita vaihe kerrallaan. Laatoittamaankin opettelin, kun halusin tuulikaapiin lattialle kylppäriremontista ylijääneet laatat - soitin kyllä veljelle, ja kysyin apu, ennen kun aloitin laattojen halkaisun

Mielestäni nykyään on erittäin hienoa, että jokainen voi tehdä niitä hommia, joista tykkää, miettimättä ovatko ne nyt perinteisiä miesten töitä vai naisten töitä. Mielluumin leikkaan nurmikon kuin imuroin, mieluummin teen lumityöt kuin pyyhin pölyt. Jos ei kumpikaan/kukaan tykkää, niin sitten tehdään ja kärsitään yhdessä tai vuorotellen.

Vierailija
247/282 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa mitään, olen aivan tumpula. Oppisin varmasti, jos olisi tarve ja periaatteessa olisikin. Mies on myös ihan kädetön, eikä pysty auttamaan. Joudun isääni pyytämään avuksi aina, kun täytyy jotakin tehdä. En halua opetella ns. miesten hommia. Ihan tarpeeksi on tekemistä muutenkin. Vakavassa harkinnassa on uusi mies, koska nykyinen ei tee mitään, ei kotihommia, ei mitään...

Vierailija
248/282 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autosta en oikein muuta osaa, kuin renkaat vaihtaa ja öljyt lisätä jos on tarpeellista. Sulakkeita en välttämättä osaa itse vaihtaa, kun sulaketaulu on todella hankalassa paikassa. Auton osaan toki pestä ja vahata. Lumityöt ja nurmikonleikkuut olen lapsuudenkodissani tehnyt 11-vuotiaasta asti ja oman pyörän renkaat vaihtanu teinistä asti. En osaisi kylmiltään lähteä itse vaihtamaan vaihdepakkaa yms. vaan vien suosiolla pyörähuoltoon, myöskin mukavuussyistä. 

Osaan kyllä porata reiän seinään ja tehdä puutöitä, vaihtaa lampun ja grillaaminenkin sujuu. En kyllä tiedä miten on mahdollista olla osaamatta näitä perusaskareita, kun kumminkin kaikki löytyy googlesta tai youtubesta. 

Vierailija
249/282 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan tietenkin, en halua olla "uusavuton", joka ei osaa tehdä 'miesten' töitä. Osaan myös kysyä neuvoa (se on naisten ominaispiirre, miehet eivät juuri neuvoja kysele), jos en jotain tiedä ja nykyään voi katsoa youtubesta tai toimittajan sivuilta videoita erilaisista hommista. Eri asia on teenkö niitä - yleensä teen koska en jaksa odottaa, että mies tekisi ne "huomenna". Olen vakioasiakas rautakaupassa ja monesti olen saanut asiakaspalveluhenkilön (mies) suun suppuun kun mulle ei tarvitse kaikkea selittää. Välillä taas esitän ns blondia, jotta saan parempaa palvelua ja aina silloin tällöin ns blondille annetaan alennuksia :-)

Vierailija
250/282 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan naisihmisenä vaihtaa renkaat olen vapaapalokunnassa suorittanut hyväksytysti sammutustyön kurssin

tykkään käydä pilkillä talvella ja en pelkää laittaa uistinta paikoilleen

olen myös ollut naapurin mukana metsällä ja kaatanut peuran ihan omin käsin

Vierailija
251/282 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin viikonloppuna talvirenkaat.

Jos olisin mies, loppuvuoden kotihommat olisi mun osalta sillä kuitattu. Ainakin vastuunvälttelijämiesten mukaan. 

Vierailija
252/282 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peke kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen oli tosiaan jako miesten ja naisten töihin. Näkyy tänä päivänäkin asenteissa.

Naisen ei siis tarvitse tehdä kuin osansa yhteisistä töihstä, miehellä onkin vielä yhteisten töiden lisäksi vielä ne miestenkin työt.

Kerrotko, mitä miesten töitä on kerrostalossa asuvalla miehellä?

Vierailija
253/282 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, osaan porata, vasaroida, sahata, tehdä polttopuita, maalata, tehdä lumityöt. En osaa juurikaan kokata, enkä ommella tai kutoa.

Vierailija
254/282 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite synnyin itä-helsingissä. Osaan pitää hauskaa ja dokata. Olen erittäin hyvä tappelija.

Nussimisesta tykkään kanssa. Nämä kolme perusasiaa hoituu meikältä.

Olen joskus hakenut töihin telakalle ja säiliöihin. Ei oo kutsuttu koskaa töihin.

Et tappelija mä oon. Syntynyt tappelijaksi. Salil aina.

Vierailija
255/282 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen "miesten alalla".

Suunnittelen robotteja ja muita kivoja koneita :D

Vierailija
256/282 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peke kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ne miesten työt ovat?

Kaukosäätimen käyttäminen?

Vierailija
257/282 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moneen työhön koen olevani heikompi fyysisesti ja olisi minulle raskaampi siten, en sanoisi että kyse osaamisesta, joten jätän sellaiset hommat mieluummin miehelle jans miesten hommista teen kyllä ne jotka kevyempiä.

Vierailija
258/282 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moneen työhön koen olevani heikompi fyysisesti ja olisi minulle raskaampi siten, en sanoisi että kyse osaamisesta, joten jätän sellaiset hommat mieluummin miehelle jans miesten hommista teen kyllä ne jotka kevyempiä.

Minäkin jätän raskaista töistä siivoamisen mielelläni miehelle.

Kevyempiä töitä teen kyllä ihan mielelläni.

Vierailija
259/282 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan vaihtaa autoon renkaat, katsoa öljyt ja vaihtaa tarvittaessa. Myös polttimot osaan vaihtaa.

Sokeripala on tuttu, kun ei oo ollut aikanaan ketään muutakaan niin pakko ne on ollut itse laittaa.

Samoin reiät seinään saan tehtyä itse. Nykyään kyllä mies tekee sen mielellään, mulla ei kädet kestä.

Lumetkin osaan luoda ja nurmikon leikata.

Grillaus tuttua niin nuotiossa kuin sähkögrillillä.

Osaan virkata vaikka vauvan vaatteet jos haluan, neuloa jotain ja jos ois mattopuut voisin matonkin tehdä. Samoin osaan ommella, mutta ompelukonetta ei ole ja mies sellaisesta haaveilee, jotenka hän sillä varmaan ompelisi.

Ruokaakin osaan tehdä ja siivota.

Mies on nörtti ja enemmän taiteilijasielu. Jotenka sen mukaan mennään.

Vierailija
260/282 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tehnyt noista mitään paitsi kolannut lunta ja grillannut. Varmaan pitäisi opetella, mutta ei vielä ole kiinnostanut eikä ollut tarvetta. Kyllä sitten kun on pakko sitä opettelee vaikka mitä. Mutta oikeasti olen todella kädetön ja kärsimätön kaikissa "miesten töissä".

Ihailen suuresti naisia, joilta nämä työt käyvät käden käänteessä ja joilla on ollut tarpeeksi motivaatiota tehdä itse. Tunnen jopa huonommuutta, koska en yllä nykynaisen tasolle itsenäisyyden ja pärjäämisen osalta, vaan tosiaan tarvitsen ja jopa nautin siitä, että joku tekee nuo ikävät asiat, joihin itsellä ei ole mielenkiintoa. En kyllä loista "naisten töissäkään", vaan osaamiseni ja kiinnostukseni ovat jossain muualla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi