Kuinka saan junalipun jos ei ole älypuhelinta
Pitäisi matkustaa toiseen kaupunkiin enkä ole yli 20 vuoteen kulkenut junalla.
Selkeät ohjeet, kiitos paljon.
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
VR automaatista, meidän asemalla ainakin sellainen on
Ja pk seudulla HSL automaatti.
Netistä ja tulostat. Tai sit läppäri mukaan ja sieltä näytät.
Pitääkö tehdä käyttäjätunnus johonkin VR sivulle?
Vierailija kirjoitti:
Pitää, jotta lippu tulee sinne ja halutessasi myös sähköpostiin.
Onnistuu myös kirjaston tietokoneella. Perivät yleensä 20 senttiä tulosteesta. Tämä lippu toimii sitten myös kännykän kadotessa/rikkoontuessa reissun aikana. Nykyään älypuhelimen puuttuminen hankaloittaa vähän arkea. Käytettyjä älypuhelimia saa parilla kympillä, mutta jotkut jäärät pitävät kiinni siitä lankapuhelimesta.
R-kioski on ainoa oikea paikka ostaa junalippu.
Sulla on kaiketi joku älylaite kun kerran kirjoittelet tänne. Kokeile lipun ostoa sillä. Sitte printtaat lipun. Vaikka kirjastossa. Jos et älylaitteen ruudulta halua tai pysty lippua esittelemään.
R-kioski. Nopeaa ja vaivatonta on asiointi.
Vierailija kirjoitti:
Onnistuu myös kirjaston tietokoneella. Perivät yleensä 20 senttiä tulosteesta. Tämä lippu toimii sitten myös kännykän kadotessa/rikkoontuessa reissun aikana. Nykyään älypuhelimen puuttuminen hankaloittaa vähän arkea. Käytettyjä älypuhelimia saa parilla kympillä, mutta jotkut jäärät pitävät kiinni siitä lankapuhelimesta.
Mulla on älykapula, mutta olen irtisanonut datayhteyden puhelinliittymästä, joten käytän sitä vain kotona Wlanilla, joka kuuluu vuokraan.
Haluaisin matkustaa incognito, siksi kyselen kirjautumisesta, eikä riitä että maksan verkkopankissa?
Ei tarvitse olla vr:lle mitää tunnuksia, lipun voi ihan vain ladata kun ostaa sen tietokoneella ensin. Sen voi myös tulostaa, tosin nykyään ne on sellaisia ihan pieniä mutta saa ne silti paperille.
Mä käyn aina paikallisessa kelassa tulostamassa tarvittavat jutut. Ei maksa mitään, eikä kukaan vahdi mitä papereita sieltä koneesta ulos tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse tehdä mitään käyttistä, jos sähköposti on olemassa! Käytän itse toimintoa enkä todellakaan kirjaudu VR:n palveluihin!!! Tilasin liput eilen, muuten, ja ihan hyvin toimii. Tuli sähköpostiosoitteeseen välittömästi. Siitä printtaan ja jos kotiprintteri ei toimi, käyn kirjastossa. Suosittelen!
R kipsa niin saat paperilipun sieltä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse tehdä mitään käyttistä, jos sähköposti on olemassa! Käytän itse toimintoa enkä todellakaan kirjaudu VR:n palveluihin!!! Tilasin liput eilen, muuten, ja ihan hyvin toimii. Tuli sähköpostiosoitteeseen välittömästi. Siitä printtaan ja jos kotiprintteri ei toimi, käyn kirjastossa. Suosittelen!
Tunnarin luominen helppoa. Näin saan myös VR:ltä tarjouksia. Suosittelen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on älykapula, mutta olen irtisanonut datayhteyden puhelinliittymästä, joten käytän sitä vain kotona Wlanilla, joka kuuluu vuokraan.
Haluaisin matkustaa incognito, siksi kyselen kirjautumisesta, eikä riitä että maksan verkkopankissa?
Etkö voisi avata sen lipun jo kotona, jolloin se on valmiiksi auki junassa, ei tarvi nettiyhteyttä avaamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vr:n sivuille pitää kirjautua. Ostat sieltä lipun kännykälläsi wlanin kautta, lippu tulee sähköpostiin liitetiedostona. Sieltä lataat sen puhelimeen. Silloin saat lipun auki puhelimesta ilman datayhteyttä.
R-kioskilta saa euron lisämaksulla fyysisen junalipun kuten jotkut ovat jo maininneetkin ja asia hoituu vaivattomasti ja nopsaan siellä. En ole r-kioskiyrittäjä, eikä kukaan tuttunikaan, mutta voin suositella.
Kiitos kaikille vastauksista.
Käyn huomenna paikallisella ärrällä katsomassa josko sieltä saisi lipun. Toivottavasti se onnistuu muuallakin kuin pääkaupunkiseudulla.
VR automaatista, meidän asemalla ainakin sellainen on