Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä vaiheessa treffailua voi paljastaa naiselle että on rikas?

Vierailija
17.01.2018 |

Nyt on sellainen tilanne, että olen pikkuhiljaa taas tutustumassa sinkkumaailmaan 14 avioliittovuoden jälkeen ja mietiskelen hieman deittailukulttuuria koska edelliskerrasta on jo aikaa. Olin pitkään kaukoidässä töissä ja muutamien onnistuneiden liiketoimien ja sijoitusteni ansiosta olen voinut jättää päivätyöt kokonaan, lähinnä vain lueskelen uusista sijoitusmahdollisuuksista tai tarkastelen mitä vanhoille kuuluu. Olen myös tietoinen että voin elättää kumppanin, vaikka moni nainen ei sitä varmasti haluakaan enkä toisaalta halua pelkästään rahasta kiinnostuneita naisia. Missä vaiheessa raha-asiat kannattaa ottaa puheeksi? Ja mitä kannattaa vastata pakollisiin ”Mitä teet työksesi?” -kysymyksiin? Jos kerron että olen sijoittaja niin silloinhan sen jo arvaa, mutta en hirveästi haluaisi valehdellakaan.

Kommentit (209)

Vierailija
61/209 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sinkku ja mulle sun varallisuus on yks hailee, kunhan elät varojesi mukaan (mikä nyt ei sulle tietenkään ole ongelma). Mutta outona pitäisin, ettet tee elämälläsi mitään, että välillä päivisin voit sijoituksiasi seurata. Luulen että meidän juttu loppuisi alkuunsa jos sulla ei kerta ole mitään minkä eteen teet töitä aktiivisesti arjessa.

Vierailija
62/209 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sitten voi kertoa kun on päätetty olla virallisesti yhdessä. Silloin molemmat ovat varmasti kiintyneitä toisiinsa. Tapailuvaiheessa ei kannata totuutta paljastaa.

Ehkä sääntö ei päde kaikkiin(osa lähtee parisuhteeseen ilman syvempiä tunteita) , mutta itse ainakin aloin suhteeseen puolisoni kanssa kun tunsin rakastavani häntä niin paljon. Ei ollut mitään "Onpa ihanan näköinen , hellä ja samat arvot kuin minulla. On siis ryhdyttävä parisuhteeseen". Voihan monikin mies täyttää nuo kohdat mutta kipinää ei silti välttämättä synny. Aitojen tunteiden pohjalta parisuhteeseen kannattaa ryhtyä, eikä sen vuoksi että tietoisesti pohtii onko kumppaniehdokas tarpeeksi varakas yms. Jokainen tekee oman valintansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/209 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varakas, mutta tunnen muutaman sellaisen. Voin vannoa, että heitä ei vauvafi:ssä pyöri. Eivät edes tiedä koko palstan olemassa oloa.

Vierailija
64/209 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on sellainen tilanne, että olen pikkuhiljaa taas tutustumassa sinkkumaailmaan 14 avioliittovuoden jälkeen ja mietiskelen hieman deittailukulttuuria koska edelliskerrasta on jo aikaa. Olin pitkään kaukoidässä töissä ja muutamien onnistuneiden liiketoimien ja sijoitusteni ansiosta olen voinut jättää päivätyöt kokonaan, lähinnä vain lueskelen uusista sijoitusmahdollisuuksista tai tarkastelen mitä vanhoille kuuluu. Olen myös tietoinen että voin elättää kumppanin, vaikka moni nainen ei sitä varmasti haluakaan enkä toisaalta halua pelkästään rahasta kiinnostuneita naisia. Missä vaiheessa raha-asiat kannattaa ottaa puheeksi? Ja mitä kannattaa vastata pakollisiin ”Mitä teet työksesi?” -kysymyksiin? Jos kerron että olen sijoittaja niin silloinhan sen jo arvaa, mutta en hirveästi haluaisi valehdellakaan.

Et ole rikas, et edes varakas. Jos olisit, et olisi tällä foorumilla kirjoittelemassa. Kiinni jäit.

En tiennytkään että tällä palstalla on tulorajat. Palstahan ei myöskään ole yksi Suomen suurimmista keskustelupalstoista jonka käyttäjäkunnasta suurin osa on naisia.

Vierailija
65/209 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole rikas, et edes varakas. Jos olisit, et olisi tällä foorumilla kirjoittelemassa. Kiinni jäit.

En tiennytkään että tällä palstalla on tulorajat. Palstahan ei myöskään ole yksi Suomen suurimmista keskustelupalstoista jonka käyttäjäkunnasta suurin osa on naisia.

Raja 100000 euroa/vuosi

Vierailija
66/209 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole varakas, mutta tunnen muutaman sellaisen. Voin vannoa, että heitä ei vauvafi:ssä pyöri. Eivät edes tiedä koko palstan olemassa oloa.

Mistä luulet etteivät tiedä? Oletko kysynyt?

Vierailija
67/209 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että olet itse niin suuna päänä asiasta ja ylpeä asiasta, että hölötät sen ihan samantien. Tavalla tai toisella vihjailet varmasti koko ajan asiasta, leuhkit maallisella mammonallasi ja sitten kuitenkin kyttäät naisen sanomisia ja tekemisiä arvioiden häntä.

Telkkarista tuli vielä vähän aikaa sitten joku Rikkaiden deittipalveluohjelma, jossa oikeasti rikkaat etsivät sopivaa puoliskoa. Rikkailla oli lähes aina kihahtanut pisu päähän ja aika harva osasi olla normaali. Heillä oli myös niin paljon kaikkia vaatimuksia naisille, että ihan nauratti.

Ymmärrät varmaan, ettei televisio-ohjelmiin kannata uskoa, ei edes tosi-tv -ohjelmiin? Rikkaat ovat melko tavallisia ihmisiä eivätkä edes hakeudu tuollaisiin ohjelmiin. Tuonne on valittu niitä harvinaisia poikkeustapauksia joista saa mahdollisimman raflaavat ohjelmat ja otsikot tehtyä.

Minulla ei ole tarvetta leuhkia mitään, ja sillähän juuri pilaisin ne treffit.

-ap-

Minä kun luulin että rikkaat ovat yksilöitä eivätkä rotu, jonka edustajat toimivat kaikki samalla tavalla.

Ei tavallisetkaan ihmiset toimi kaikki samalla tavalla. Meniköhän sinulla nyt pointti hieman ohi?

Ei. Luepas aloittajan kommentti.

Kyllä luin senkin. Rikkaat ovat tavallisia ihmisiä kuten vähemmänkin rikkaat. Silti tavallisetkin ihmiset toimivat kaikki hiukan eri tavoin.

Vierailija
68/209 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, tänne on tuloraja? Lienee parasta häipyä, sillä voi olla että ylitän ne 😁.

Varakkaat/rikkaat ihmiset ovat ihan samalla tavalla ihmisiä kuin keskituloiset tai vähätuloisetkin. Netti toimii samalla tavoin ja samat sivutkin tarjolla 👍

Vierailija
69/209 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan mainosta käyvänsä vauva-palstalla. En ole minäkään kelleen kertonut. En ole varakas, mutta erittäin hyvin toimeentuleva. 

Vierailija
70/209 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sinkku ja mulle sun varallisuus on yks hailee, kunhan elät varojesi mukaan (mikä nyt ei sulle tietenkään ole ongelma). Mutta outona pitäisin, ettet tee elämälläsi mitään, että välillä päivisin voit sijoituksiasi seurata. Luulen että meidän juttu loppuisi alkuunsa jos sulla ei kerta ole mitään minkä eteen teet töitä aktiivisesti arjessa.

Miksi alapeukut? Joku kommentoikin että tietyllä mielenlaadulla varustetut ihmiset keskittyvät rahan haalimiseen, joten samantyyppisen naisen kanssa olisi varmaan hyvä pariutuakin. Ap myös kirjoitti, ettei halua uraorientoitunutta ja olisi kiva että nainen voisi välillä tulla pariksi kuukaudeksi mukaan ulkomaille. Eli jonkinlainen trophy wife. Kyllä musta tuollaisilla spekseillä sen varallisuuden voisi kertoa jo aika alussa.

Vierailija
71/209 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarviiko siitä varallisuudesta heti kertoa. Mulla meni kaksi vuotta ennen kuin tajusin miesystäväni olevan tavallista varakkaampi. Hän asui kaksiossa ja ajoi pienellä käytetyllä autolla. Ammatiltaan on salkunhoitaja.

Tavattuani hänen perheensä ensimmäisen kerran tajusin, että hänen vanhempansa ovat myös erittäin varakkaita. Myöhemmin menimme naimisiin ja mies osti vajaan miljoonan euron kaupunkiasunnon. 

Tarvii.

Minulla ei ole varaa maksaa puolta miljoonan asunnosta enkä asu paikassa, josta en omista puolta kumppanin kanssa. Ja tarkoitan oikeaa omistamista, en avioliiton kautta saatua. Olisi melkoinen rysäys, jos kahden vuoden jälkeen paljastuisi tuollaista. Menisi tulevaisuuden suunnitelmat uusiksi.

Eivät siis ostaneet puoliksi vaan mies sen asunnon osti. Kyllä kai varakas mies saa yhteisen asunnon ostaa täysin omilla rahoillaan. t. eri

Mitä? Miten tuo liittyy minun kommenttiini? Luitko sitä?

Vierailija
72/209 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kerron säästöistäni vasta, kun olen kohtuullisen varma siitä, että suhteella voi olla tulevaisuutta eikä nainen ole kiinnostunut niistä enemmän kuin minusta. Tottahan varallisuus vaikuttaa esimerkiksi yhteisen asunnon hankkimiseen jne, joten kyllä se kuuluu jollain tarkkuudella kertoa. En itsekään voisi arvostaa naista, jolla ei ole ollenkaan säästöjä; se kertoo olemattomasta kyvystä lykätä nautintoa (delayed gratification) - joka on yksinkertaisin älykkyystesti.

Toisaalta en olekaan ihan niin varakas, että voisin suoraan jäädä mukavalla elintasolla sijoittelijaksi, ainakaan jos ja kun on vähän jo perhettäkin. Tienaan hyvin, mutta en mitenkään satumaisesti ja olen aina säästänyt suuren osan ansioistani ja kartuttanut niitä sijoittamalla. Poikamienä vuosikymmenen takaperin asuin kaksiossa ja ajoin Golfilla. Nettovarallisuus jo silloin vähän yli miljoona euroa.

Vierailija
73/209 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että olet itse niin suuna päänä asiasta ja ylpeä asiasta, että hölötät sen ihan samantien. Tavalla tai toisella vihjailet varmasti koko ajan asiasta, leuhkit maallisella mammonallasi ja sitten kuitenkin kyttäät naisen sanomisia ja tekemisiä arvioiden häntä.

Telkkarista tuli vielä vähän aikaa sitten joku Rikkaiden deittipalveluohjelma, jossa oikeasti rikkaat etsivät sopivaa puoliskoa. Rikkailla oli lähes aina kihahtanut pisu päähän ja aika harva osasi olla normaali. Heillä oli myös niin paljon kaikkia vaatimuksia naisille, että ihan nauratti.

Ymmärrät varmaan, ettei televisio-ohjelmiin kannata uskoa, ei edes tosi-tv -ohjelmiin? Rikkaat ovat melko tavallisia ihmisiä eivätkä edes hakeudu tuollaisiin ohjelmiin. Tuonne on valittu niitä harvinaisia poikkeustapauksia joista saa mahdollisimman raflaavat ohjelmat ja otsikot tehtyä.

Minulla ei ole tarvetta leuhkia mitään, ja sillähän juuri pilaisin ne treffit.

-ap-

Minä kun luulin että rikkaat ovat yksilöitä eivätkä rotu, jonka edustajat toimivat kaikki samalla tavalla.

Ei tavallisetkaan ihmiset toimi kaikki samalla tavalla. Meniköhän sinulla nyt pointti hieman ohi?

Ei. Luepas aloittajan kommentti.

Kyllä luin senkin. Rikkaat ovat tavallisia ihmisiä kuten vähemmänkin rikkaat. Silti tavallisetkin ihmiset toimivat kaikki hiukan eri tavoin.

Aloittajan kommentti oli hassu, koska hän luulee tietävänsä ryhmän "rikkaat" elämäntyylin, ihan kuin tuntisi henkilökohteisesti heidät kaikki.

Vierailija
74/209 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä luulet etteivät tiedä? Oletko kysynyt?

Jos joku kysyisi minulta käynkö täällä, valehtelisin.

En kyllä usko hetkeäkään, jos joku väittää että ei tiedä palstan olemassaolosta. Media viittaa tähän vähän väliä ja google-haku antaa palstan ensimmäisten joukossa, etsii melkein mitä tahansa.

Vierailija
75/209 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

M45 kirjoitti:

Itse kerron säästöistäni vasta, kun olen kohtuullisen varma siitä, että suhteella voi olla tulevaisuutta eikä nainen ole kiinnostunut niistä enemmän kuin minusta. Tottahan varallisuus vaikuttaa esimerkiksi yhteisen asunnon hankkimiseen jne, joten kyllä se kuuluu jollain tarkkuudella kertoa. En itsekään voisi arvostaa naista, jolla ei ole ollenkaan säästöjä; se kertoo olemattomasta kyvystä lykätä nautintoa (delayed gratification) - joka on yksinkertaisin älykkyystesti.

Toisaalta en olekaan ihan niin varakas, että voisin suoraan jäädä mukavalla elintasolla sijoittelijaksi, ainakaan jos ja kun on vähän jo perhettäkin. Tienaan hyvin, mutta en mitenkään satumaisesti ja olen aina säästänyt suuren osan ansioistani ja kartuttanut niitä sijoittamalla. Poikamienä vuosikymmenen takaperin asuin kaksiossa ja ajoin Golfilla. Nettovarallisuus jo silloin vähän yli miljoona euroa.

Höpö höpö:) 

Vierailija
76/209 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän minkä näköisen naisen haluat. Jos tuommoiset Sarasiepit kiinnostaa, niin älä pidä kunttilää vakan alla.

Vierailija
77/209 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

M45 kirjoitti:

Olikos sun vaimosi tässä keskustelussa aiemmin, se jolle selvisi varallisuutesi vasta parin vuoden seurustelun jälkeen?

Vierailija
78/209 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä aapeen tarinassa on muutama kohta jotka paljastavat että kyse on naisesta ja rahaa ei ole:)

Vierailija
79/209 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse toivoisin, että minulle kerrottaisiin vasta kun suhde on hieman syventynyt ja molemmilla on aitoja tunteita. Tosin itse kyllä olen sellainen, että ne pari kertaa kun olen ihastunut ja rakastunut, se on tapahtunut aika nopeasti. Kaipaan paljon läheisyyttä ja tykkään nukkua vierekkäin, siksi ehkä olen aina edennyt suhteissani nopeasti eli niissä kahdessa, jotka minulla on ollut. Eli minut tavatessani, voit ap pimittää varakkuuttasi suhteen syvenemiseen asti, mutta jos etenet hitaasti, en tiedä onko järkevää pantata tietoa kovin pitkään. 

Niin tosiaan, vaikka en kovin paljoa välitä rahasta, en kuitenkaan haluaisi tietää siitä mitään, ettei se vaikuttaisi mahdollisiin tunteisiini. En ole niin naiivi ajatellakseni, ettei raha vaikuta mitenkään käsityksiin toisesta ja jopa omiin tunteisiin jonkin verran. Jos kerran rakastuu, olisihan se kiva rakastua varakkaampaan.

Vierailija
80/209 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M45 kirjoitti:

Olikos sun vaimosi tässä keskustelussa aiemmin, se jolle selvisi varallisuutesi vasta parin vuoden seurustelun jälkeen?

En lukenut ketjua kokonaan, mutta tuskin hän täällä kirjoittelee... vaimolle kerroin salkusta epämääräisesti jo muutaman viikon kuluttua tapaamisesta ja melko tarkasti muutaman kuukauden kuluttua, kun tosiaan hänelläkin jossain määrin sijoittaminen harrasteena ja varakas perhetausta (hengissä molemmat vanhemmat edelleen).

Jossain aiemmassa melkein vuoden suhteessa en kertonut varoistani koskaan, sanoin vain säästäväni pahan päivän varalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä