Missä vaiheessa treffailua voi paljastaa naiselle että on rikas?
Nyt on sellainen tilanne, että olen pikkuhiljaa taas tutustumassa sinkkumaailmaan 14 avioliittovuoden jälkeen ja mietiskelen hieman deittailukulttuuria koska edelliskerrasta on jo aikaa. Olin pitkään kaukoidässä töissä ja muutamien onnistuneiden liiketoimien ja sijoitusteni ansiosta olen voinut jättää päivätyöt kokonaan, lähinnä vain lueskelen uusista sijoitusmahdollisuuksista tai tarkastelen mitä vanhoille kuuluu. Olen myös tietoinen että voin elättää kumppanin, vaikka moni nainen ei sitä varmasti haluakaan enkä toisaalta halua pelkästään rahasta kiinnostuneita naisia. Missä vaiheessa raha-asiat kannattaa ottaa puheeksi? Ja mitä kannattaa vastata pakollisiin ”Mitä teet työksesi?” -kysymyksiin? Jos kerron että olen sijoittaja niin silloinhan sen jo arvaa, mutta en hirveästi haluaisi valehdellakaan.
Kommentit (209)
Vierailija kirjoitti:
Joka toinen mies kertoo Tinderissä olevansa sijoittaja, joten se siitä ammatista...
Joo... ja nämä sijoittavat lähinnä S-marketin peliautomaatteihin :D
Vitut sanoi viisisatanen. Seteleitä vilauttamalla toisilleen sopivat kohtaa, ei siinä mitään. Tyhmyys kohtaa ahneuden, sopiva pari.
Ei missään vaiheessa..viet naisen RAXiin romanttiselle illalliselle ja pöllit pehmistä kahvikuppiin. Toi onnistuu 127 vuotiaana, mutta ei aikuisena. Häpeä luonnevammainen pihi .
Miksi varallisuus pitäisi ottaa esille millään lailla.
Sanot että olet vaikka sijoittaja, sillä selvä.
Itse ainakin olisi turn off jos joku alkaa omaisuudella prassailemaan. En ole tyhjätasku itsekkään.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu miten nopeasti haluat pillun päälle? Jos haluat että naisen pikkuhousut kastuvat ja lähtee heti ekalla tapaamisella baarista mukaasi niin vilauta kuin huomaamatta lompakkoa jossa on paksu nippu viisisatasia:)
Just joo, ihan kuin jonkun pikkuhousut kastuisivat tuollaisesta. Itse ajattelisin, että mies on alkoholisti, huumeiden välittäjä tai muuten vaan joku idiootti. Normaali ihminen ei kanna tuollaista summaa mukanaan baarissa.
Mitä ikinä teetkin, kannattaa muistaa sellainen asia, että jos pidät potentiaalisesta kumppanistasi, se rikkaus ei välttämättä ole lainkaan se olennainen asia. Kyse voi olla myös siitä, että valehteletko rikkauksistasi vai et.
Varmasti joudut tuomaan asian esille jos yhtään ajattelet että luottamus pitäisi olla suhteen perustalla, tietysti kannattaa olla hänellekin rehellinen että mitä itse ajattelet rahoistasi. En itsekään sen suuremmin lämpene millekään rahojen jakamisille, mutta sekin kannattaa huomioida että kovin isot erot varakkuudessa voi tehdä myös päivittäisestä elämisestä hyvin erilaisen jos ei ole päivittäinen käyttövara samalla tasolla, ja se varmasti luo kitkaa nopeasti.
Oon treffaillut varakkaiden kanssa. He ovat yleensä tylsiä ja ylpeilevät autoillaan, veneillään ja lentokoneillaan. Ihan piruuttani sanoin että minua ei pienkoneen kyytiin saa. Mies oli niin hankala, että suhde päättyi ennenkuin minut saatiin koneeseen. Veneilijöiden kanssa joutuu köysitytöksi ja äijä vaan ajelee, nainen punoo niitä fatun köysiä ja hyppää kalliorantaan, hyvässä tapauksessa edes laituriin tai pyydystää poijuja. Nice. Sitten nämä Bemarikuskit, ensimmäinen keskustelunaihe on, että mun pitäis vaihtaa rakas jenkkiautoni johonkin kauppakassiin.
Ihan sama, onko sulla rahaa. Jos olet kultivoitunut mainio tyyppi, niin olet kiinnostava, jos et ole, niin ota sellainen joka sietää sinua vain rahan takia. Suosittelen virolaista tai venäläistä.
Nyt kyllä tuli aikamoinen huuli! Rikas?! Suomessa?!!! :-D :-D
Kyllä ne on kuule rikkaat yhden käden sormilla laskettavissa Suomessa, ja ihan sitten takuu varmasti et heihin kyllä Vauva-foorumilla törmää kyselemästä saati metsästelemässä niissä teidän tintereissänne ja treffipalstoillanne! :-D Niitten ei katsos tarvitse!
Naurattaa nämä teidän "rikkaanne", vaikka toisaalta; onhan se insinööri nyt varmaan rikkaampi kuin Kelan ja sossun pummi.
Rikas - anna mun kaikki kestää... :-D
Vaikka tulihan se naapurin poikakin kerran parkkipaikalla kehuskelemaan että meidän isällä sitä onkin tuhat euroa pankissa! Niin että siitäs sait!
Minkä ikäinen olet? Onko lapsia? Minkälaiset välit sinulla on ex-vaimoosi? Minkälaisella autolla ajat ja minkälaisessa talossa asut? Miten olet asuntosi sisustanut? Millä tavoin omaisuus näkyy sinussa?
Jos haluat peitellä suurta rikkauttasi, niin kannattaisiko hankkia joku tavallinen kaksio tai kolmio kämpäksi ja autoksi järkiauto.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku kertoo minulle olevansa sijoittaja, niin lähinnä tulee mieleen joku työtön, jolla on 20€ edestä Nokian osakkeita. Miksi varallisuudesta pitäisi edes kertoa kumppanille?
Paljonkos 20 euron osakkeilla "sijoittaja" saa tuloa? Taitaa tulla alle euro vuodessa.
Eiköhän sijoittaja tarkoita sellaista joka tekee sitä päätoimenaan.
Oot jo niin monta kertaa täällä jahkannut niistä parinsadantonnin säästöistäs että anna jo olla. Et oo rikas etkä kiinnostava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sijoitusneuvoja kuulostaa nukkavierummalta, käytä sitä. Samoin voit olla konsultti sijoitusalalla, yksityinen. Luulen, että naista kiinnostaa enemmän miksi et ole suhteessa, oletko auervaara tai muuten rikollinen ja onko sinulla lapsia. Raha-asioista ei ensimmäisenä keskustella, lähinnä onko työelämässä.
Itse torppaisin lähemmän tutustumisen jos avioerosta on vähemmän kuin 2 vuotta, se on minimi.
Sori ohis, mutta mistä kehitit tuon 2 vuotta? Ja miksi ei ole suhteessa? No jos on 1 vuosi 11 kuukautta erosta niin sen takia. Vai kyseletkö sitä vasta kun 2 vuotta on täynnä?
Minunkin mielestä 2 vuotta on aika pitkä aika, johan hyvät miehet on siihen mennessä jo viety. Harva mies keikkuu yli kahta vuotta sinkkumarkkinoilla ellei ole sitoutumiskammoinen tai jotain muuta vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sijoitusneuvoja kuulostaa nukkavierummalta, käytä sitä. Samoin voit olla konsultti sijoitusalalla, yksityinen. Luulen, että naista kiinnostaa enemmän miksi et ole suhteessa, oletko auervaara tai muuten rikollinen ja onko sinulla lapsia. Raha-asioista ei ensimmäisenä keskustella, lähinnä onko työelämässä.
Itse torppaisin lähemmän tutustumisen jos avioerosta on vähemmän kuin 2 vuotta, se on minimi.
Sori ohis, mutta mistä kehitit tuon 2 vuotta? Ja miksi ei ole suhteessa? No jos on 1 vuosi 11 kuukautta erosta niin sen takia. Vai kyseletkö sitä vasta kun 2 vuotta on täynnä?
Minunkin mielestä 2 vuotta on aika pitkä aika, johan hyvät miehet on siihen mennessä jo viety. Harva mies keikkuu yli kahta vuotta sinkkumarkkinoilla ellei ole sitoutumiskammoinen tai jotain muuta vikaa.
No en huolisi. En ole niin epätoivoinen, että jaksaisin kuulla erotilitystä siitä hinnasta, että mies on vapautunut markkinoille ja nopeat syövät hitaat. Ei ole mun sijoituskohde :D
Hyvän saa nopeesti mutta parasta joutaa odotella.
Kiitoksia vastauksista. Sen verran tarkentaisin vielä että minulla on edelleen asunto ulkomailla, jossa haluan usein olla talvisin vaikka kesäisin vietänkin aikaa Suomessa. Olisi mukava jos kumppani voisi jossain vaiheessa olla mukana, joten ihan valtavan urakeskeinen ei ehkä tarvitsisi olla. Ja samoin en haluaisi naista jota kiinnostaa raha enemmän kuin minä. Pahoittelen jos kuulostaa vaikealta. :)
-ap-
Se, että mainitset olevasi sijoittaja, ei kerro vielä varallisuudesta. Kannattaa mainita, että työskentelet kotoa käsin, niin ei tule mitään epäselvyyksiä. Luultavasti nainen voi päätellä jotain varallisuudestasi, jos esim käy asunnossasi jossain vaiheessa. Paljon vaikuttaa myös se, mikä on naisen oma varallisuustaso, esim. mitä ehdotatte treffipaikoiksi ja tekemiseksi ja mistä juttelette. Saattaa olla, että raha tulee luontevastikin puheeksi jossakin vaiheessa. Ei ehkä kannata alkaa kovin aikaisin mainostaa, että on rikas, se antaa vähäsen ylimielisen kuvan. Jos asia ei tule esiin luontevasti, niin asian voi sanoa suoraan, sitten kun huomaat, että nainen on kiinnostunut sinusta oikeasti.
T. Varakkaan miehen vähemmän varakas avovaimo:)
Ps. Osasin päätellä mieheni olevan huomattavasti varakkaampi kuin minä jo aika alkuvaiheessa tapailua, mutta mielestäni oli ihan hyvä, ettei hän sitä kovin aikasin mainostanut.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kyllä tuli aikamoinen huuli! Rikas?! Suomessa?!!! :-D :-D
Mistä sait käsityksen että asun vakituisesti Suomessa?
-ap-
Ja vielä lisäyksenä, etten kuitenkaan lähtisi muutelemaan totuutta tai peittelemään asioita. Jos sinulla on ulkomailla asunto, jossa käyt, niin sen voi kertoa suoraan, sitten kun tarve tulee.
Varmasti löytyy niitä naisia jotka jättävät vaikka työnsä että pääsevät lomailemaan ulkomaille. Ja myös niitä joita ei pelkkä raha kiinnosta. Onnea treffailuun, olet vaan oma itsesi niin löydät sinulle sopivan naisen.
Luann täällä...edellinen mies oli hirveä pettäjä kusipää..mutta mulla on jo 2 miljoonaa itsellä. Yhdessä voimme sijoittaa rahat ja juoda skumppaa..PS: tykkäätkö pukeutua merirosvoksi?