Missä vaiheessa treffailua voi paljastaa naiselle että on rikas?
Nyt on sellainen tilanne, että olen pikkuhiljaa taas tutustumassa sinkkumaailmaan 14 avioliittovuoden jälkeen ja mietiskelen hieman deittailukulttuuria koska edelliskerrasta on jo aikaa. Olin pitkään kaukoidässä töissä ja muutamien onnistuneiden liiketoimien ja sijoitusteni ansiosta olen voinut jättää päivätyöt kokonaan, lähinnä vain lueskelen uusista sijoitusmahdollisuuksista tai tarkastelen mitä vanhoille kuuluu. Olen myös tietoinen että voin elättää kumppanin, vaikka moni nainen ei sitä varmasti haluakaan enkä toisaalta halua pelkästään rahasta kiinnostuneita naisia. Missä vaiheessa raha-asiat kannattaa ottaa puheeksi? Ja mitä kannattaa vastata pakollisiin ”Mitä teet työksesi?” -kysymyksiin? Jos kerron että olen sijoittaja niin silloinhan sen jo arvaa, mutta en hirveästi haluaisi valehdellakaan.
Kommentit (209)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en haluaisi mitään noin isoja ylläreitä aamenen jälkeen.
En minäkään. Siis monen yhteisen vuoden jälkeen selviäisi, että toinen on rikas tai ainakin varakas. Siinä on sitten kahlittuna ihmiseen, jolla on ihan toisella tavalla rahaa käytössä ja joka ennemmin tai myöhemmin alkaa sillä päteä. Ehdottaa kallista lomaa, lupaa maksaa osan ja sitten alkaakin kiristäminen. "Kun maksoin loman, sinun täytyy suostua siihen ja siihen." Toinen haluaisi asua kalliimmassa asunnossa kuin mihin minulla on varaa... Joo, ei kiitos. Tuollainen asia pitää paljastaa hyvissä ajoin. Ihan törkeä temppu pantata tuollaista tietoa.
Oho, olipas tänne tullut paljon vastauksia... Tähän viestiin haluaisin todeta ensinnäkin etten tietenkään pitäisi salaisuuksia minnekään häihin saakka, herranen aika. Sitten toisaalta en kyllä edellyttäisi että kumppani maksaisi puolet asunnoista. Minullahan on jo ne asunnot, mitä niitä enää maksamaan, enkä edes edellyttäisi vaikka ostettaisiin uusikin. Ja tuollainen lomalla kiristäminen kuulostaa todella omituiselta.
-ap-
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata kertoa ennen papin aamenta ja avioehtoa. Aito rakkaus ei katso varallisuutta. On tärkeätä kuitenkin, että nainen saa sinusta sen kuvan, että olet hoitanut asiasi hyvin ja kanssasi voi kuvitella hankkivan perheen.
Minä eroaisin miehestä, joka on huijannut minua siksi että olettaa minun ehkä huijaavan häntä jos hän on minulle rehellinen. Sitähän nuo teidän juonenne ja pelinne tarkoittavat. Kumppanin kusettamista, ettei hän pääse kusettamaan ensin. Ei tuollaisessa suhteessa ole rakkautta tai luottamusta.
Vierailija kirjoitti:
Olen sinkku ja mulle sun varallisuus on yks hailee, kunhan elät varojesi mukaan (mikä nyt ei sulle tietenkään ole ongelma). Mutta outona pitäisin, ettet tee elämälläsi mitään, että välillä päivisin voit sijoituksiasi seurata. Luulen että meidän juttu loppuisi alkuunsa jos sulla ei kerta ole mitään minkä eteen teet töitä aktiivisesti arjessa.
Hmmm... Jos luulet että sijoittaminen on "ei tee elämällään mitään" niin sinulla ei taida kyllä olla kunnon käsitystä sijoittamisesta. Siinä joutuu lukemaan ja opettelemaan jatkuvasti uutta, ja verrata tietoa muihin lähteisiin, jotta voi tehdä oikeita päätöksiä.
Siitä olen kyllä samaa mieltä että meidän juttu loppuisi alkuunsa.
-ap-
Vierailija kirjoitti:
Minusta sitten voi kertoa kun on päätetty olla virallisesti yhdessä. Silloin molemmat ovat varmasti kiintyneitä toisiinsa. Tapailuvaiheessa ei kannata totuutta paljastaa.
Ehkä sääntö ei päde kaikkiin(osa lähtee parisuhteeseen ilman syvempiä tunteita) , mutta itse ainakin aloin suhteeseen puolisoni kanssa kun tunsin rakastavani häntä niin paljon. Ei ollut mitään "Onpa ihanan näköinen , hellä ja samat arvot kuin minulla. On siis ryhdyttävä parisuhteeseen". Voihan monikin mies täyttää nuo kohdat mutta kipinää ei silti välttämättä synny. Aitojen tunteiden pohjalta parisuhteeseen kannattaa ryhtyä, eikä sen vuoksi että tietoisesti pohtii onko kumppaniehdokas tarpeeksi varakas yms. Jokainen tekee oman valintansa.
Kiitoksia viestistä. Tuo kuvaa aika hyvin minunkin ajatteluani.
-ap-
Vierailija kirjoitti:
Itse toivoisin, että minulle kerrottaisiin vasta kun suhde on hieman syventynyt ja molemmilla on aitoja tunteita. Tosin itse kyllä olen sellainen, että ne pari kertaa kun olen ihastunut ja rakastunut, se on tapahtunut aika nopeasti. Kaipaan paljon läheisyyttä ja tykkään nukkua vierekkäin, siksi ehkä olen aina edennyt suhteissani nopeasti eli niissä kahdessa, jotka minulla on ollut. Eli minut tavatessani, voit ap pimittää varakkuuttasi suhteen syvenemiseen asti, mutta jos etenet hitaasti, en tiedä onko järkevää pantata tietoa kovin pitkään.
Niin tosiaan, vaikka en kovin paljoa välitä rahasta, en kuitenkaan haluaisi tietää siitä mitään, ettei se vaikuttaisi mahdollisiin tunteisiini. En ole niin naiivi ajatellakseni, ettei raha vaikuta mitenkään käsityksiin toisesta ja jopa omiin tunteisiin jonkin verran. Jos kerran rakastuu, olisihan se kiva rakastua varakkaampaan.
Minä olen kyllä ihan eri linjoilla tässä. Minulle on ollut elämän varrella riittävästi hyvätuloisia ja rikkaitakin tarjokkaita, että tiedän ettei se oikeasti vaikuta parinvalintaani. Sen sijaan minulla on aika tiukkapipoinen ja jopa hieman mustavalkoinen käsitys rehellisyydestä. Systemaattinen valehtelu, johon rinnastan myös asioiden pimittämisen, on minulle täysi ja ehdoton deal breaker suhteessa. Jos haluaa pelata ihmissuhdepelejä voi tehdä niin jonkun muun kanssa. Minä edellytän rehellisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Itse toivoisin, että minulle kerrottaisiin vasta kun suhde on hieman syventynyt ja molemmilla on aitoja tunteita. Tosin itse kyllä olen sellainen, että ne pari kertaa kun olen ihastunut ja rakastunut, se on tapahtunut aika nopeasti. Kaipaan paljon läheisyyttä ja tykkään nukkua vierekkäin, siksi ehkä olen aina edennyt suhteissani nopeasti eli niissä kahdessa, jotka minulla on ollut. Eli minut tavatessani, voit ap pimittää varakkuuttasi suhteen syvenemiseen asti, mutta jos etenet hitaasti, en tiedä onko järkevää pantata tietoa kovin pitkään.
Niin tosiaan, vaikka en kovin paljoa välitä rahasta, en kuitenkaan haluaisi tietää siitä mitään, ettei se vaikuttaisi mahdollisiin tunteisiini. En ole niin naiivi ajatellakseni, ettei raha vaikuta mitenkään käsityksiin toisesta ja jopa omiin tunteisiin jonkin verran. Jos kerran rakastuu, olisihan se kiva rakastua varakkaampaan.
Kiitoksia miellyttävästä viestistä. Juuri sinunlaiseen naiseen pitäisi tässä törmätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarviiko siitä varallisuudesta heti kertoa. Mulla meni kaksi vuotta ennen kuin tajusin miesystäväni olevan tavallista varakkaampi. Hän asui kaksiossa ja ajoi pienellä käytetyllä autolla. Ammatiltaan on salkunhoitaja.
Tavattuani hänen perheensä ensimmäisen kerran tajusin, että hänen vanhempansa ovat myös erittäin varakkaita. Myöhemmin menimme naimisiin ja mies osti vajaan miljoonan euron kaupunkiasunnon.
Tarvii.
Minulla ei ole varaa maksaa puolta miljoonan asunnosta enkä asu paikassa, josta en omista puolta kumppanin kanssa. Ja tarkoitan oikeaa omistamista, en avioliiton kautta saatua. Olisi melkoinen rysäys, jos kahden vuoden jälkeen paljastuisi tuollaista. Menisi tulevaisuuden suunnitelmat uusiksi.
Eivät siis ostaneet puoliksi vaan mies sen asunnon osti. Kyllä kai varakas mies saa yhteisen asunnon ostaa täysin omilla rahoillaan. t. eri
Oletan, että tässä tarkoitettiin sitä, ettei olisi kiva yllätys että mies haluaa ostaa yksin yhteisen puolen miljoonan kodin -sillä itsellä siihen ei olisi edes varaa. Minulle ainakin on tärkeää että koti hankitaan puoliksi, yhdessä. Se on siis taloudellisesti realistisesti mitoitettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitoksia miellyttävästä viestistä. Juuri sinunlaiseen naiseen pitäisi tässä törmätä.
Tämä viesti siis ap:ltä.
Vierailija kirjoitti:
En ole varakas, mutta tunnen muutaman sellaisen. Voin vannoa, että heitä ei vauvafi:ssä pyöri. Eivät edes tiedä koko palstan olemassa oloa.
Kyllä me täällä pyöritään. Pitäähän sitä välillä käydä naureskelemassa köyhien mielipiteille ja ongelmille.
Se luo sitä perspektiiviä oman elämän vaikeuksiin, kun joku sijoitus onkin lyönyt silmille ja on saanut kymmenien tuhansien eurojen edestä nenilleen. Sellainen syö miestä, vaikka se ei lopulta ole kovin iso summa kokonaisuudessa.
Sitten tulee tänne ja näkee miten joku YH-äiti huokailee vuokranmaksun kanssa, niin heti olo paranee.
Vierailija kirjoitti:
Sijoitusneuvoja kuulostaa nukkavierummalta, käytä sitä. Samoin voit olla konsultti sijoitusalalla, yksityinen. Luulen, että naista kiinnostaa enemmän miksi et ole suhteessa, oletko auervaara tai muuten rikollinen ja onko sinulla lapsia. Raha-asioista ei ensimmäisenä keskustella, lähinnä onko työelämässä.
Itse torppaisin lähemmän tutustumisen jos avioerosta on vähemmän kuin 2 vuotta, se on minimi.
Tämähän on suoranaista valehtelua. Ei ole helppo navigoida sijoittajan tittelillä treffaillessa, mutta ei sekään tunnu luontevalta, että ensimmäisenä pitäisi olla kertomassa satuja toimeentulostaan. Entäs sitten, jos nainen ymmärtää eron, ja että on tietoisesti hämännyt?
T. toinen itsenäisesti toimiva sijoittaja
Minä ymmärrän kyllä sijoittamisen (osa-aika)työksi, kun sitä tosissaan tekee. Mutta ongelma on siinä, että siinä keskitytään vain varallisuuden kasvattamiseen ja pelko siitä, että toinen on liian rahakeskeinen.
- Nainen, jolla puolen miljoonan nettovarallisuus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku kertoo minulle olevansa sijoittaja, niin lähinnä tulee mieleen joku työtön, jolla on 20€ edestä Nokian osakkeita. Miksi varallisuudesta pitäisi edes kertoa kumppanille?
Paljonkos 20 euron osakkeilla "sijoittaja" saa tuloa? Taitaa tulla alle euro vuodessa.
Eiköhän sijoittaja tarkoita sellaista joka tekee sitä päätoimenaan.
Kannattaa harjoitella sitä luetun ymmärtämistä... Nyt ei ollutkaan kyse päätoimenaan sijoittavista, jotka ovat oikeasti varakkaita. Totuus on se, että moni väittää olevansa sijoittaja vaikka osakkeita olisi yksi. Tämä on tullut todettua Tinderissä.
Kyllä se tulee ilmi kertomattakin. Asia sieltä, toinen täältä. Ole oma itsesi. Kyllä rahan perässä olevat tunnistaa helposti. Rahasta voi puhua myös yleisemmällä tasolla ja katsoa miten ajatukset kohtaavat. Koska suhtautuminen rahaan on suhteessa aika lailla merkittävä asia.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kyllä tuli aikamoinen huuli! Rikas?! Suomessa?!!! :-D :-D
Kyllä ne on kuule rikkaat yhden käden sormilla laskettavissa Suomessa, ja ihan sitten takuu varmasti et heihin kyllä Vauva-foorumilla törmää kyselemästä saati metsästelemässä niissä teidän tintereissänne ja treffipalstoillanne! :-D Niitten ei katsos tarvitse!
Naurattaa nämä teidän "rikkaanne", vaikka toisaalta; onhan se insinööri nyt varmaan rikkaampi kuin Kelan ja sossun pummi.
Rikas - anna mun kaikki kestää... :-D
Vaikka tulihan se naapurin poikakin kerran parkkipaikalla kehuskelemaan että meidän isällä sitä onkin tuhat euroa pankissa! Niin että siitäs sait!
Sehän on suhteellista. Jos itsellä on tyhjä lompakko, mies jolla on 4 pyörää allaan on rikas. Sitten kun liikkuu maailmalla, tapaa miljardöörejä niin ei ne miljoonatkaan enään missään paina.
Miljoona on nykyään tosi pieni raha. Ei riitä mihinkään.
Ja ne oikeasti rikkaat ei tosiaan vaivaudu höpisrmään rahoistaan. Heillä on muutakin puhuttavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku kertoo minulle olevansa sijoittaja, niin lähinnä tulee mieleen joku työtön, jolla on 20€ edestä Nokian osakkeita. Miksi varallisuudesta pitäisi edes kertoa kumppanille?
Paljonkos 20 euron osakkeilla "sijoittaja" saa tuloa? Taitaa tulla alle euro vuodessa.
Kannattaa harjoitella sitä luetun ymmärtämistä... Nyt ei ollutkaan kyse päätoimenaan sijoittavista, jotka ovat oikeasti varakkaita. Totuus on se, että moni väittää olevansa sijoittaja vaikka osakkeita olisi yksi. Tämä on tullut todettua Tinderissä.
Ne tinderin sijoittajat on varmaan ostaneet bitcoineja ja nyt luulevat olevansa maailman terävimpiä "sijoittajia", ainakin vielä hetken :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko sinä se sama kirjoittaja joka sanoi 2. sivulla että siellä Tinderissä joka toinen mies sanoo olevansa sijoittaja? Tai jos et ole niin miksi jauhatte tuosta Tinderistä? Kuten sanoin en ole siellä mutta jos menisin niin ilmeisesti voisin kirjoittaa työksi sijoittaja herättämättä mitään ajatuksia. :)
-ap-
M45 kirjoitti:
Itse kerron säästöistäni vasta, kun olen kohtuullisen varma siitä, että suhteella voi olla tulevaisuutta eikä nainen ole kiinnostunut niistä enemmän kuin minusta. Tottahan varallisuus vaikuttaa esimerkiksi yhteisen asunnon hankkimiseen jne, joten kyllä se kuuluu jollain tarkkuudella kertoa. En itsekään voisi arvostaa naista, jolla ei ole ollenkaan säästöjä; se kertoo olemattomasta kyvystä lykätä nautintoa (delayed gratification) - joka on yksinkertaisin älykkyystesti.
Toisaalta en olekaan ihan niin varakas, että voisin suoraan jäädä mukavalla elintasolla sijoittelijaksi, ainakaan jos ja kun on vähän jo perhettäkin. Tienaan hyvin, mutta en mitenkään satumaisesti ja olen aina säästänyt suuren osan ansioistani ja kartuttanut niitä sijoittamalla. Poikamienä vuosikymmenen takaperin asuin kaksiossa ja ajoin Golfilla. Nettovarallisuus jo silloin vähän yli miljoona euroa.
Toki saat rakkauskirjeesi takaisin mutta tunnesyistä pidän korut ja turkikset. Miehelle minulla on vain yksi yhteensopivuustesti, se on delayed ejaculation.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en haluaisi mitään noin isoja ylläreitä aamenen jälkeen.
En minäkään. Siis monen yhteisen vuoden jälkeen selviäisi, että toinen on rikas tai ainakin varakas. Siinä on sitten kahlittuna ihmiseen, jolla on ihan toisella tavalla rahaa käytössä ja joka ennemmin tai myöhemmin alkaa sillä päteä. Ehdottaa kallista lomaa, lupaa maksaa osan ja sitten alkaakin kiristäminen. "Kun maksoin loman, sinun täytyy suostua siihen ja siihen." Toinen haluaisi asua kalliimmassa asunnossa kuin mihin minulla on varaa... Joo, ei kiitos. Tuollainen asia pitää paljastaa hyvissä ajoin. Ihan törkeä temppu pantata tuollaista tietoa.
Oho, olipas tänne tullut paljon vastauksia... Tähän viestiin haluaisin todeta ensinnäkin etten tietenkään pitäisi salaisuuksia minnekään häihin saakka, herranen aika. Sitten toisaalta en kyllä edellyttäisi että kumppani maksaisi puolet asunnoista. Minullahan on jo ne asunnot, mitä niitä enää maksamaan, enkä edes edellyttäisi vaikka ostettaisiin uusikin. Ja tuollainen lomalla kiristäminen kuulostaa todella omituiselta.
-ap-
Joku sherlokki mainitsi ap:n olevan nainen ja hintsusti rahnaa. Komppaan watsonina. Erityisesti "ensinnäkin etten tietenkään herranen aika" liian monisyisen polveilevaa sanastoa. "Sitten toisaalta" "enkä edes edellyttäisi" on tippaleipää. "Todella omituinen" ei istu miehelle, olisi todella omituista miehen käyttämänä. Huokailevaa kamelianaista tämä teksti, vaikea kuvitella numeerista miestä kirjoittajaksi.
Ei sillä ole mitään väliä kerrotko vai etkö. Jos et ole luovuttamassa varoja tai miljooniasi naiselle kumminkaan, niin eipä sillä ole mitään väliä. Itseäni ainakin ärsyttäisi seukata jonku pihin miljonäärin kanssa. Mielummin seukkaisin vaan pihin kanssa. Pihit rikkaat on pahin mahdollinen yhdistelmä. Parempi vaan, että et kerro piheilleesi parikymmentä vuotta miljoonan pari kasaan. Sitä voi ihan säikähtää, jos huomaa joutuvansa ikean omistajan kaltaisen tyypin kanssa bussiin istuun.