Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kyllästynyt olemaan päivät muualla kuin kotonani. :(

Vierailija
16.01.2018 |

Tilanteeni on siis se, että elän käytännössä kädestä suuhun. Vuoden asunnottomuuden jälkeen sain asunnon, mutta missään minulla ei ollut huonekaluja varastossa. (En ole ikinä omistanut muuta kuin sängyn koska aiemmin ollut kämppiksiä)
Mutta niin, kotona en viihdy. Sain kämppääni jonkun kahden hengen "sohvan" (epäilen lasten sohvaksi koon takia) 1hengen sängyn, nojatuolin ja tv:tason. Muuta ei ole. Asuntoni kaikuu kun ei ole seinillä mitään, ei ole kunnollista mattoa eikä hyllyä/vitriinikaappia tavaroilleni... en saa mihinkään tavaraan harkinnanvaraista tukea. (Edes siivousvälineisiin) Fb:n annetaan ryhmistä ei ole apua koska kaikille käy vain nouto. Mutta minulla ei ole autoa. Eikä kuskia. Tahtoisin asua kotonani kunnolla mutta en viihdy kun on ahdistavan paljas... (asunnolla kokoa 37,5neliötä) masentaa! Mitä voin tehdä??

Muilla palstoilla vain ilkutaan ja trollataan kun yritän neuvoa kysyä :(

Kommentit (120)

Vierailija
1/120 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin niin saat rahaa tavaran ostoon!!!!

Vierailija
2/120 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatko toimeentulotuen + asumistuen? Miten paljon jää käteen?

Etkö pääse mitenkään liikkumaan asunnostasi? Jos pääset, kiertele kirppiksillä ja ala vähitellen laittaa asuntoasi. 

Ja mene päivisin kirjastoon ja tutki, onko paikkakunnallasi jotain päivätoimintaa, johon voisit osallistua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/120 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Just noin se kandee tehdä että marisee vaan. Aina vaan.

Vierailija
4/120 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatko toimeentulotuen + asumistuen? Miten paljon jää käteen?

Etkö pääse mitenkään liikkumaan asunnostasi? Jos pääset, kiertele kirppiksillä ja ala vähitellen laittaa asuntoasi. 

Ja mene päivisin kirjastoon ja tutki, onko paikkakunnallasi jotain päivätoimintaa, johon voisit osallistua.

Ei siitä toimeentulotuesta jää laskujen ja vuokran loppuosan jälkeen kuin vajaa 100€ ruokaan... ja johan sanoin että olen kyllästynyt olemaan päivät muualla kuin kotonani. Rovaniemellä niin huonot kirppikset, ja vaikka löytäisinkin esim.. sen hyllyn, miten saisin sen kuljetettua yli 10km polkupyörälläni?

Vierailija
5/120 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töihin niin saat rahaa tavaran ostoon!!!!

Mulla ei ole työnhaku voimassa koska tutkitaan työkykyä. Ap

Vierailija
6/120 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku hiljaa vaan kämppää kuntoon vaan. Eihän siinä muu auta. Ei meillä muillakaan  uusi kämppä ole taikaiskusta kuin Glorian keskiaukeama. Onnea uuteen kotiin!

Vierailija
7/120 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikku hiljaa vaan kämppää kuntoon vaan. Eihän siinä muu auta. Ei meillä muillakaan  uusi kämppä ole taikaiskusta kuin Glorian keskiaukeama. Onnea uuteen kotiin!

Minä siis vuokrasin tuon kämpän jo viime toukokuussa :( meni valehtelematta 4kk ennenkuin edes sain sen sängyn ja "sohvan" ja nojatuolin kun se tyyppi oli ainoa jolle kävi myös tavaran tuominen eikä vain nouto. :/ nyt ei ole ollut sitten useampaan kuukauteen ketään jolle sopisi myös tuominen...

Vierailija
8/120 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikosta saa sen käsityksen, että nimenomaan haluat olla kotona, et muualla, mutta siitä ei ilmeisesti ole kyse?

Vierailija
9/120 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli makaat kämpässäsi, ja muiden pitäisi vielä kamat sinne sisälle ilmaiseksi kantaa? Nyt niskasta kiinni ja vastuu siitä omasta elämästä. Ja muuten tuo "satanen vuokran jälkeen jää rahaa" ei pidä paikkaansa ellet asu todellakin ylihintaisessa asunnossa. Rovaniemellä on halvempiakin asuntoja tarjolla, joihin tuet kattavat koko vuokran ja useampi satanen jäisi tassuun.

Naurettavaa marttyyriksi heittäytymistä ja säälinkerjäämistä. Ryhdistäydy! Kukaan muu ei sitä tee puolestasi.

Vierailija
10/120 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma on ylimääräistä tavaraa täynnä. Kierrätyskeskukset, netin "roskalavat" ym. Itsekin antaisin, jos jossakin kaupan aulassa olisi ilmoitus "tarvitaan sitä tai tätä ilmaiseksi". Älä ala nyt.

Vierailija
11/120 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otsikosta saa sen käsityksen, että nimenomaan haluat olla kotona, et muualla, mutta siitä ei ilmeisesti ole kyse?

Kyllä, minä TAHDON olla kotona muuta kuin nukkumassa. Kaupungilla saan hälyn takia migreenin joka ikinen päivä. Väkijoukkokin ahdistaa. Sitten kun tulen kotiin nukkumaan olen ylivireässä tilassa stressin takia ja en saa moneen tuntiin nukuttua. Mutta tämä kaikuminen kämpässä... ja tämä liian avara tila kun ei ole kuin pari hassua huonekalua, saa näyttämään mun kämpän niin tyhjältä. Ahdistaa. Ei tämä paikka näytä siltä kuin täällä asuisi ketään, näyttää lähinnä siltä kuin täältä ois lähdetty kiireellä ja jätetty vain pari kalustetta... :(

Vierailija
12/120 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailma on ylimääräistä tavaraa täynnä. Kierrätyskeskukset, netin "roskalavat" ym. Itsekin antaisin, jos jossakin kaupan aulassa olisi ilmoitus "tarvitaan sitä tai tätä ilmaiseksi". Älä ala nyt.

Mutta suostuisitko sinä tuomaan ne jonkun kotiin? Tähän asti kirppisryhmissä kukaan ei ole joustanut yhtään "vain nouto" vaatimuksestaan eikä kukaan ole minulle vastannut ilmoituksiin jos sanon niissä suoraan etten autottomuuden takia voi itse noutaa vaan ne pitäisi tuoda.

Vierailija
13/120 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä sinä itse, teet tämän ongelman ratkaisemiseksi? Et sinä edes yritä.

Vierailija
14/120 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun en.edes keksi enää mitään. Elän kädestä suuhun, mitään ei jää käteisenä säästöön, olen kysynyt kelasta sitä harkinnanvaraista, olen useaan otteeseen anellut. Ei myönnetä. Kavereilta ei saa kuljetusapua. Olen kirppisryhmistä anellut apua. En saa. En minä enää tiedä mistä minä kysyisin. Ei minulla ole varaa ostaa yhtäkään huonekalua. Eikä maksaa kuljetuksesta. Enpä keksi tässä mitään.

Vierailija
15/120 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on kuule rustattu pari ketjua mammafoorumeille. Onhan siinä jo melkoiset ponnistelut. Uupumus iskee suomalaiselle työttömälle vähemmästäkin.

Vierailija
16/120 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on kuule rustattu pari ketjua mammafoorumeille. Onhan siinä jo melkoiset ponnistelut. Uupumus iskee suomalaiselle työttömälle vähemmästäkin.

Sanotaan nyt sinullekin kun et ilm. Lue kommentteja kunnolla. "Kun en edes keksi enää mitään. Elän kädestä suuhun, mitään ei jää käteisenä säästöön, olen kysynyt kelasta sitä harkinnanvaraista, olen useaan otteeseen anellut. Ei myönnetä. Kavereilta ei saa kuljetusapua. Olen kirppisryhmistä anellut apua. En saa. En minä enää tiedä mistä minä kysyisin. Ei minulla ole varaa ostaa yhtäkään huonekalua. Eikä maksaa kuljetuksesta. Enpä keksi tässä mitään."

En edes ole työtön työnhakija tällähetkellä kun työkyvyn arviointi menossa.

Vierailija
17/120 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No seinille saat varmaan kuvia tai kankaita?

Vierailija
18/120 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän verhoja ja mattoja voi kuljettaa bussissakin tai ihan kantamalla, jos lähellä on tarjolla. Kai Rovaniemelläkin on jonkinlainen paikallisliikenne?

Kankailla ja matoilla saisit viihtyvyyttä ja sitä kaikua pois.

Vierailija
19/120 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa muuta neuvoa kuin että haet tavaroita pikkuhiljaa julkisilla. On tosiaan vähän arveluttavaa olettaa että vieraat lahjoittajat/kirppismyyjät kuljettaisivat tavaroita ilmaiseksi ovellesi. Isompia tavaroita varten alkaisin säästämään pikkuhiljaa pakun vuokraa (jos siis on ajokortti) muutaman euron kuukaudessa, ja hakisin sitten monta samalla. Ei ne pakut nyt niin kalliita enää ole, muutamaksi tunniksi. Joissain ryhmissä on niitäkin, jotka kuljettavat pientä korvausta vastaan. 

Eli pikkuhiljaa kun järjestelee, alkaa koti muotoutua. Ei valittamalla että ihmiset on ilkeitä kun eivät tule täyttämään kämppääsi hetkessä ja ilmaiseksi.

Vierailija
20/120 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän verhoja ja mattoja voi kuljettaa bussissakin tai ihan kantamalla, jos lähellä on tarjolla. Kai Rovaniemelläkin on jonkinlainen paikallisliikenne?

Kankailla ja matoilla saisit viihtyvyyttä ja sitä kaikua pois.

Onhan täällä.. tänne se bussi joko tulee tai ei tule... eli ei ole kauhean kehuttava liikenne, menee nytkin lähinnä koululaisten tarpeiden mukaan, jotain muutoksia tulee joskus kesällä, en tiedä kuinka paljon vaikuttaa sitten tänne rovaniemen peräkylille....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi