Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nolottaako ketään muuta kuinka helvetin vaatimattomia kaikki suomalaiset nähtävyydet on

Vierailija
14.01.2018 |

ja kuinka mitäänsanomaton floora ja fauna Suomessa on? Jonkun karannut marsu on about mielenkiintoisin eläin.

Pitäisikö lopulta vaan lakata teeskentelemästä, että täällä on jotain nähtävää?

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuomiokirkko on hieno ulkoapäin, mutta sisältä aika mitäänsanomaton ja pieni maalaiskirkko. Finlandia talossa ei ole mitään näkemistä, tavallinen rakennus muiden joukossa. Temppeliaukion kirkosta en ole koskaan ymmärtänyt mitä hienoa siinä on ja miksi se turisteja vuodesta toiseen jaksaa kiinnostaa. Ekan kerran kun näin sen, olin ihan hölmistynyt, että tässäkö se nyt on. No onhan meillä se Lappi, mutta ei mua kyllä mikään lappilainen turistirysäkään kiinnosta.

Vierailija
22/88 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Expatti kirjoitti:

Tuomikirkko, Temppeliaukion kirkko tai vaikka Finlandiatalo ei yhtään häpeä muiden maiden vastaavien rinnalla. Ja Lapissa koira- tai porosafarit ovat ulkomaalaisille elämykellisiä.

Ulkomaisten tuttujen kommentit kommentit talvisesta Hgin tuomiokirkosta olivat tasoa "like a fairy tale" ja, että tuonne on pakko joskus päästä. Mitään hävettävää ei ole, pitää vaan osata esittää/markkinoida oikein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta, eikä sen vuoksi nolota

Vierailija
24/88 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kanadalainen vieras Turussa ja esim. Tuomiokirkko aiheutti kyllä vau-elämyksen. Sehän on niin vanha että  Amerikan vasta löytyessä oli jo nököttänyt siinä 300 vuotta!

Vierailija
25/88 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta (ehkä), mutta en oikein tajua, että miks se ketään nolottaa, jos Suomessa ei ole kummoisia nähtävyyksiä... En koe itseäni syypääksi asiaan. Voisin toki teoriassa keksiä itse Suomeen jonkin hienon nähtävyyden, jota koko maailma haluaa tulla katsomaan, mutta ei kai multa kukaan sellaista vaadi tai odota. Mitä turhia siis nolostelemaan.

Vierailija
26/88 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, amerikkalaiset kannattaa viedä Turkuun, ne arvostaa erityisesti noita vanhoja juttuja, linnat jne. Helsingissä ei oikein mitään vanhaa ole.

Vierailija
27/88 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli kanadalainen vieras Turussa ja esim. Tuomiokirkko aiheutti kyllä vau-elämyksen. Sehän on niin vanha että  Amerikan vasta löytyessä oli jo nököttänyt siinä 300 vuotta!

ups, siis 200 vuotta

Vierailija
28/88 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viittaatko Kolumbukseen 1492 vai viikinkeihin, jotka kävivät Amerikassa jo joitakin satoja vuosia aiemmin?

Vierailija
29/88 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Expatti kirjoitti:

Tuomikirkko, Temppeliaukion kirkko tai vaikka Finlandiatalo ei yhtään häpeä muiden maiden vastaavien rinnalla. Ja Lapissa koira- tai porosafarit ovat ulkomaalaisille elämykellisiä.

Ulkomaisten tuttujen kommentit kommentit talvisesta Hgin tuomiokirkosta olivat tasoa "like a fairy tale" ja, että tuonne on pakko joskus päästä. Mitään hävettävää ei ole, pitää vaan osata esittää/markkinoida oikein.

Olishan sinne päässy, ku ois kiivenny vaan ne rappuset ylös.

Vierailija
30/88 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Expatti kirjoitti:

Minulla on ulkomaalainen vaimo ja paljon ulkomaalaisia kavereita ja he ainakin ovat pitäneet Suomesta ja sen nähtävyyksistä täällä käydessään. Joillain suomalaisilla vain tuntuu olevan kauhea alemmuskompeksi kotimaastaan ja kansalaisuudestaan. Surkeaa...

Vierailija
31/88 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viittaatko Kolumbukseen 1492 vai viikinkeihin, jotka kävivät Amerikassa jo joitakin satoja vuosia aiemmin?

Viralliseen dokumentoituun löytymiseen toki.

Vierailija
32/88 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsi ei ole yhtään parempi paikka tässä suhteessa. Samanlainen luonto sielläkin on, ja oikeastaan Suomessa on enemmän kauniita järvimaisemia kuin siellä. Eikä se niiden kunkinkaanlinnakaan ole oikeastaan kovinkaan ihmeellinen.

Vierailija
33/88 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiukan ihmetyttää, että viedään turistit katsomaan jotain ankeaa muistomerkkiä kun täällä on luonto joka oikeasti on kaunis.

Itse veisin metsäretkille turisteja.

Suomalainen metsä on rämeikköä. Saksa, Puola, Tsekki, Unkari, Romania akselilla siellä on metsää ja kumpuja.

Vierailija
34/88 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän Helsingissä ole oikeastaan mitään nähtävää. Tukholma on täynnä vanhoja kauniita rakennuksia ja museoita. Wasalaiva, Kansallimuseo kultahuoneineen, Nordiska museet, Armemuseum, tekninenmuseo, kunikaanlinna/vanhakupunki,lukuisat taidemuseot ym. Helsingissä pari rupuista museota ja Suomenlinna mikä ei koskaan valmistunut eikä siellä ole muuta nähtävää kuin ne surkeat vallit. Hedvig Eleonoran kirkko Armemuseumin takana on jo komeampi kuin Tuomiokirkko Helsingissä.

Vierailija
35/88 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurihan tämä intialainen julkkispari kehui olevansa taivaassa, kirjaimellisesti. Kuvassa taustalla näkyi Lapin maisemia, lumista kitukasvuista metsää. Toisen vaatimaton on toisen taivas.

Vierailija
36/88 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiukan ihmetyttää, että viedään turistit katsomaan jotain ankeaa muistomerkkiä kun täällä on luonto joka oikeasti on kaunis.

Itse veisin metsäretkille turisteja.

Suomalainen metsä on rämeikköä. Saksa, Puola, Tsekki, Unkari, Romania akselilla siellä on metsää ja kumpuja.

Suomessa on vielä metsiä. Ylikansoitetun Keski-Euroopan metsät ovat pelkkä vitsi.

Vierailija
37/88 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
38/88 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on paljon nähtävää, varsinkin luonto. Lappi aivan fantastinen. Menkää. 

Vierailija
39/88 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taida itsekkään olla ihan kartalla siitä mitä Suomesta löytyy. Lappi vetää porukkaa ko häkä. Korvatunturit ym. Mutta jos vain Hesassa majailee, niin mistä sitä voi edes tietää mitä kaikkea täältä maasta löytyy. Suomen luonto on monimuotonen ja tosiaan meillä on 4 vuodenaikaa, mitkä ei ole maailmalla itsestään selviä.

Vierailija
40/88 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuomiokirkko on hieno ulkoapäin, mutta sisältä aika mitäänsanomaton ja pieni maalaiskirkko. Finlandia talossa ei ole mitään näkemistä, tavallinen rakennus muiden joukossa. Temppeliaukion kirkosta en ole koskaan ymmärtänyt mitä hienoa siinä on ja miksi se turisteja vuodesta toiseen jaksaa kiinnostaa. Ekan kerran kun näin sen, olin ihan hölmistynyt, että tässäkö se nyt on. No onhan meillä se Lappi, mutta ei mua kyllä mikään lappilainen turistirysäkään kiinnosta.

Lappikin on suurimmaksi osaksi kuusimetsää ja tunturit matalia mäkiä. Etelä-Suomalaisena en koe kuusimetsää kovin eksoottisena.