Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nolottaako ketään muuta kuinka helvetin vaatimattomia kaikki suomalaiset nähtävyydet on

Vierailija
14.01.2018 |

ja kuinka mitäänsanomaton floora ja fauna Suomessa on? Jonkun karannut marsu on about mielenkiintoisin eläin.

Pitäisikö lopulta vaan lakata teeskentelemästä, että täällä on jotain nähtävää?

Kommentit (88)

Vierailija
81/88 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverini puolisoineen vuokrasi mökin miehen liiton kautta lappiin tammikuussa. Heidän mlelestään tylsin loma ikinä. Kamalan pimeää koko ajan. (toki tiesivät, että Lapissa on valoisaa aikaa vähän, mutta silti se yllätti)

Ei ollut oikein mitään tekemistä. Hiihtämässä olivat ajankulukseen käyneet, mutta hiihtää voi kotona Tampereellakin.

Voi jos järvi jäätyy niin hyvin, että sinne uskaltaa mennä ja tietää missä on paikat, joissa jää ei kestä. Ladulle lähtiessä ei ole mitenkään verrattavissa Lapissa hiihtämiseen, jossa ei ole ristin sielua missään. Tai no tietenkin on jos menee johonkin laskettelukeskukseen, eikä oikeasti rauhaan. 

Jos ei tykkää rauhasta, niin ei kannata mennä Lappiin. Ei siellä ole muuten oikein mitään. Tai no Levi on melkoinen turistirysä ja siellä voi ryypätä, rellestää ja lasketella jos sellaisesta tykkää. 

On Tampereella hienoja valaistuja latuja Petsamon pohjoispuolella. Onko se urho Kekkosen kansallipuisto. Ei tarvi mennä jäälle.

Vierailija
82/88 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nolottaa aivan valtavasti. Siksi aina ulkomailla ollessa kun joku kysyy mistä olen, sönkkään olevani ruotsalainen.

Ei Ruotsissa ole sen ihmeellisempiä nähtävyyksiä.

Ei varmaan jos ei ole käynyt kuin ostoskeskuksissa ja korkeintaan grönalundissa😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/88 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki on ihana kesäkaupunki, ei sitä tarvitse hävetä. Ihmiset on iloisia, tapahtumia riittää joka viikonlopulle, kivoja ravintoloita joka kulmalla, paljon elävää musiikkia, Suomenlinna on kaunis, torilla ihania tuoreita marjoja ja lettuja, museot on hyvin toteutettuja ja kaikkialla on siistiä. Olen matkustanut paljon ja silti Helsingissä on käytävä kerran kesässä.

Vierailija
84/88 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiukan ihmetyttää, että viedään turistit katsomaan jotain ankeaa muistomerkkiä kun täällä on luonto joka oikeasti on kaunis.

Itse veisin metsäretkille turisteja.

Suomalainen metsä on rämeikköä. Saksa, Puola, Tsekki, Unkari, Romania akselilla siellä on metsää ja kumpuja.

Suomessa on vielä metsiä. Ylikansoitetun Keski-Euroopan metsät ovat pelkkä vitsi.

:D Jos tämä on sun mielestä vitsi niin sä et ole koskaan nähnyt ja ollut kunnon metsässä, kummuilla ja vuorilla. Suomessa ei ole mitään vastaavaa.

Tuolla on myös euroopan eniten karhuja, susia, hirviä, peuroja etc.

Mutta kun tällaisessa matkailussa myös turvallisuus näyttelee isoa roolia. Suomen metsissä on hyvin vähän mitään todellisia uhkia. Tällä ei ole railoja, joihin pudota, vaarallisia eläimiä on lähinnä vain karhu, ainoastaan yksi myrkyllinen käärme, eikä sekään ole erityisen myrkyllinen, Lapissa ei ole juurikaan edes punkkeja.  Myös majoitus on lähellä ilman, että ihmisiä olisi paljon tai palvelut olisi kehitysmaan tasolla.  Ihmiset ovat myös maailman mittakaavassa erittäin luotettavia ja rauhallisia.

Vierailija
85/88 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saimaan saaristo ja järvisuomi on aivan upea, täysin ainutlaatuinen etenkin kesäisin. Sen arvon on huomannut vasta sieltä muutettua. Nyt sinne kaipaa aina takaisin, joka lomilla käydäänkin, siellä sielu lepää. Ei silti, olen matkustellutkin ja nähnyt paljon maailmankuuluja nähtävyyksiä, onhan ne upeita katsella Eiffel, Rooman nähtävyydet, upeat suurkaupungit loistoineen ja antiikkeineen. Talvella tosin kaipaa lämpimään, mielestäni luontonähtävyydet ovat ne upeimmat mm. Karibianmeren kohteet, Malediivit jne. Kaunis luonto on paras nähtävyys sijaitsipa se missäpäin maailmaa hyvänsä.

Vierailija
86/88 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nolottaa aivan valtavasti. Siksi aina ulkomailla ollessa kun joku kysyy mistä olen, sönkkään olevani ruotsalainen.

Ai. Mä taas sidon vieraiden silmät, tyrkkään ne ruotsinlaivaan ja takas. Sitten ne luulee käyneensä Hgissä vaikka onkin nähny Tukholman. Enää ei tartte hävetä.

Vierailija
87/88 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, eihän meillä ole mitään todella hienoja historiallisia rakennuksia, mutta ei kai meidän tarvitse siinä sarjassa kilpaillakaan. Luontoa useimmat turistit varmaan tulevat tänne kokemaan. Turun saaristo on ainutlaatuinen.

Suomenlinna on myös todella hieno myös kansainvälisella mittapuulla.

Ihan oikeasti mikä siinä on hienoa. Pelkkä saari jolla on suurimmaksi osaksi rumia rakennuksia. Muutama vallin pätkä ja ruostunut tykki. Se on linnoitus joka ei koskaan valmistunut.

No mä tykkään valleista ja saaresta kokonaisuutena. Kauniissa valossa se on sadunomainen, kuin hobittikylä. Mutta makuasia ja en sitä toki mihinkään Colosseumiin vertaa.

Vierailija
88/88 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt melkein jokaisessa Euroopan maassa eikä nolota yhtään. Meillä Suomessa on harvinaisia puukaupunkeja, kuten Porvoon tai Rauman vanhat kaupungit, vesiputouksia (näitä tosin pääasiassa Pohjois-Suomessa), koskia ja järviä monessa eri värissä. Ruskeat järvet eivät ehkä ole niitä kauneimpia, mutta kyllä meiltä turkoosejakin järviä löytyy Itä-Suomesta.

Loppujen lopuksi kaupungit ympäri Euroopan ovat kaikki melko samanlaisia. Noh ehkä Saksan Dresden ja monet Puolan kaupungeista ovat upeita. Bosniasta taas löytyy kaunista luontoa, mutta niin löytyy Suomestakin. Ehkä meillä ei ole vuoria, mutta meillä on puhdas Lappi, lumi ja revontulet. Monet ulkomaiset julkkikset käyvät Lapissa.