Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko liikaa, jos juo 0,7 L viinapullon pari kertaa viikossa?

Vierailija
14.01.2018 |

Minä en siis juo vaan mieheni. Perjantaisin hän tulee minua aikaisemmin kotiin ja iltaan mennessä on Tapio-viinapullo tyhjentynyt. Seuraavana päivänä käy taas Alkossa hakemassa samanlaisen pullon. Joskus juo keskiviikkoisinkin puolikkaan pullon. Juomisesta ei ole tullut mitään haittaa. Juo vain autotallissa yksinään ja kuuntelee musiikkia. Tätä on kestänyt jo 6 vuotta.

Kommentit (272)

Vierailija
101/272 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon lonkeroa sixpäkin iltaisin, jos olen sillä tuulella. Saattaa mennä viikkojakin etten juo. Miehellä sama. Joskus joimme viinaa iltaisin juuri tuollaisen 0,7 pullon. Molemmat olemme hoitajia.

Vierailija
102/272 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei kotona viinalla läträtä. Mieheni juo kuussa muutaman oluen, illassa maksimissaan kaksi. Yhdessä jaetaan yksi viinipullo parin kuukauden välein, toki ravintolassa otetaan lasilliset. Tietoisesti en rajoita tai kyttää, miestä ei päihteet vaan kiinnosta. Isäni on alkoholisti, enkä koskaan haluaisi alkkista kotonani katsella.. todella rankkaa henkisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/272 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulta tuntuu muiden kokemukset. Oma mieheni on urheilutaustaltaan karateka ja aivan käsittämätön sieni mitä alkoholiin tulee. Saattaa olla useamman päivän kuukaudessa viihteellä ja sen jälkeen joudun parantelemaan häntä parikin päivää. Lihaliemi on tuttu juttu :) Ennen mies joi joka päivä, mutta sokeritaudin takia ei voi enää juoda samalla tavalla kuin ennen. Varsiselleriä pureskelee myös krapulassa kun pelkää saavansa slaagin. Se sisältää jotain suolaa joka tasapainottaa hermostoa tai jotain sellaista.

Vierailija
104/272 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon minäkin aina välillä pullollisen viiniä, mutta mies juo vähän railakkaammin. Tuollaisen nollaseiskan jälkeen saattaa vielä lähteä baariin. Aamuyö on sitten jännää. Usein unohtaa riisua housut vessassa ja kusee housuun. Joskus ei muista edes mennä vessaan ja pari kertaa on tehnyt isommankin hädän sänkyyn. Seuraavana päivänä sitten kituu kunnolla ja valittaa kovaan ääneen. Ennen meni piiloon sängyn alle kun näki krapulapiruja ja hallusinaatioita. Niihin auttaa justiinsa tuollainen tomaattimehuun tehty paukku jossa on paljon suolaa. Se voi kokemattomalle olla kova paikka katsella kun toinen näkee hirviöitä ja haamuja jotka jahtaa kirveen kanssa ja yrittää purra. Tietyllä tapaa suosittelen kokeilemaan alkoholistin kanssa seurustelua. Se on paljon mielenkiintoisempaa ja samalla saa tuntea itsensä tärkeäksi varsinkin jos hätäkeskukseen joutuu soittamaan ja ohjaamaan ulkona ambulanssin perille.

Vierailija
105/272 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla kestää tuollainen pullo puoli vuotta. Tosin juonkin pääasiassa miedompia. Saman alkoholimäärän juon ehkä kahden kuukauden aikana ja minä olen opiskeleva mies, joka käy melkein joka viikko bileissä. 

Varmaan tosi hienoa olla selvin päin "bileissä" :D

Alkoholi ei vaikuta kaikkien mielialaan yhtään mitenkään.

Vierailija
106/272 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan tuosta tehdä ongelman.

Voit alkaa hallita miestä ja sanoa että autotallissa juodaan vain vissyä.

Hän ei taida olla sitä sorttia joka teekupposen äärellä lausuu runoja?

Itse tekisin niin, että jos mua ei haittaa niin antaisin olla, jos haittaa niin keksisin yhteistä tekemistä noille päiville.

Vierailija
107/272 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallusinaatiot kun alkaa tulemaan on mielenterveysongelmat jo pysyviä ja pitkällä. Kaverini on ollut parikin kertaa hoidettavana katkaisussa ja viimeksi oli Järvenpään sosiaalisairaalassa. Ensimmäisen haimatulehduksen sai joskus 2007 ja seuraavan joskus vuosia sitten Virossa. Kolmaskin oli ja vielä siitäkin selvisi. Kahdella aikaisemmalla kerralla meinasi kuolla hyvästä hoidosta huolimatta. Ei pelkästään viinalla ole lätrännyt vaan ihan huumeita ja lääkkeitä myöskin käyttänyt. Ihan hyvästä perheestä tulee, mutta siltikin on täysin munannut elämänsä. Naisia on kyllä riittänyt, mutta nekin aina jossain vaiheessa vaihtuu.

Viimeksi kun tavattiin, kertoi hän kuinka ulostaminen ei enää ollut onnistunut katkaisuhoidossa liikunnan puutteen vuoksi ja oli saanut suolihuuhtelun. Täysin sairaita juttuja. On aikaisemmin ajanut kuorma-autoa ja tehnyt rakennuksilla hanttihommia. Nykyään taitaa olla työttömänä ja varmasti onkin. Odottelee kuolemaa KELA:n maksamassa asunnossa yskänlääkkeitä juoden ja pillereitä syöden. Välillä juo pullon viinaa ja laatikon kaljaa. Äitinsä tuo pojalleen tupakkaa ja ruokaa.

Vierailija
108/272 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en siis juo vaan mieheni. Perjantaisin hän tulee minua aikaisemmin kotiin ja iltaan mennessä on Tapio-viinapullo tyhjentynyt. Seuraavana päivänä käy taas Alkossa hakemassa samanlaisen pullon. Joskus juo keskiviikkoisinkin puolikkaan pullon. Juomisesta ei ole tullut mitään haittaa. Juo vain autotallissa yksinään ja kuuntelee musiikkia. Tätä on kestänyt jo 6 vuotta.

Selkeästi on päihderiippuvainen. Määrät tulevat lisääntymään.

Vierailija
109/272 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me jäimme molemmat työttömiksi vuonna -08. Aloimme juomaan ensiksi olutta, sitten viinaa. Ensimmäinen lapsemme syntyi -11 ja olin melkein koko raskauden ajan pienessä pöhnässä. Poikamme syntyi FAS-lapsena. Toinen syntyi myös kehitysvammaisena ja kolmannen tapoin juomalla suomi-viinaa. Molemmat lapsemme huostaanotettiin käytännössä jo sairaalassa. Olen käynyt läpi lukuisia hoitojaksoja ihan psykiatrisessakin. Siitä huolimatta kirjoittelen tätäkin viestiä pienessä humalassa. Mieheni kuoli jo vuonna -14.

Vierailija
110/272 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on jatkuvasti allaskaappi täynnä tyhjiä pulloja. Kalja ja viinapulloja lähinnä. Koskaan ei mies valita krapulaa ja lähtee aamuisin kiltisti töihin. Monet kerrat olen saanut miehen vaatteet laittaa pesukoneeseen jo yöllä, kun on kussut housuunsa. Asumme onneksi omakotitalossa, jossa yöaikaan peseminen on mahdollista. Välttämättä ei aina edes muista kusseensa housuunsa. Lattiallekin on pari kertaa kussut. Sen takia säilytän imupaperia siivouskomerossa varalta.

Vierailija
111/272 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On liikaa.

Vierailija
112/272 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan tuttua puuhaa. Monet kerrat olen saanut sänkyyn kantaa ruuat, kun ensiksi hiukan parantunut kohmelostaan. Nykyään juominen on rajoittunut viikonloppuihin ja tasoittavat on jätetty tyystin sunnuntailta pois. Tilalle on otettu rivatril ja obamox. Perjantai-illan ja lauantain juo kokonaan ja sunnuntain nukkuu päivän sekä maanantain vastaisen yön. Maanantaisin lähtee töihin normaalisti. Ammatiltaan peruskoulun opettaja.

Vierailija
113/272 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tapauksen joka ajaa ihan oikeasti täysperävaunullista rekkaa. Kaffitermarissa on aina kahvin lisäksi tummaa rommia, puolet. Kaataa sellaiseen paperiseen kahvikuppiin ihan ajossakin "kahvia" ja vetää lärviinsä. Ajaa Helsinki-Oulu välistä linjaa.

Aikamoinen kuva tulee tämän ketjun rekkakuskeista. Lähes kaikkiko ajavat kännissä tai pysyttelevät siinä nippa nappa alle 0,5 promillea? Potkut kaikille ja raittiit tilalle, kohentuu työttömyysluvutkin.

Vierailija
114/272 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minunkaan aviomiehestä näe, vaikka se joisi tuollaisen pullon. Usein salailee jos putki on päällä. Lopulta "sekoaa" ja monet kerrat on viety ambulanssilla sairaalaan lepositeisiin selviämään deliriumistaan. Nyt ollut 2 vuotta juomatta, tai ei, en tiedä..

Vierailija
115/272 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystävättäreni mies juo myös viinaa joka ilta ja syö päälle makkaraa, tupakalla välillä käyden. Tehnyt sitä jo vuosia. Toisen ystävättäreni mies sai viinin lipittämisestä haimatulehduksen, johon kuoli teho-osastolla. Viinaa siis voi juoda, mutta ei viiniä. Viinissä on jotain mikä käynnistää haimatulehduksen. Minä tulen humalaan jo kahdesta viinapaukusta. Tosi kovaan humalaan kolmesta. Juon kolme paukkua joka perjantai ja lauantai. Olutta juon pari pulloa joka päivä.

Haima reagoi sokeriin jota kirkkaassa viinassa ei ole, viinissä on. Maksa taas puhdistaa verta myrkyistä joka etanoli on.

Telkkarissa jokaisessa jenkkisarjassa tyypit avaa oluen kun tulevat kotiin, kylään mennessä kaadetaan drinkki tai lasi viiniä. Samalla pitää mennä leffa- ja sarjalakkoon kun lopettaa juomisen.

Vierailija
116/272 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tapauksen joka ajaa ihan oikeasti täysperävaunullista rekkaa. Kaffitermarissa on aina kahvin lisäksi tummaa rommia, puolet. Kaataa sellaiseen paperiseen kahvikuppiin ihan ajossakin "kahvia" ja vetää lärviinsä. Ajaa Helsinki-Oulu välistä linjaa.

Aikamoinen kuva tulee tämän ketjun rekkakuskeista. Lähes kaikkiko ajavat kännissä tai pysyttelevät siinä nippa nappa alle 0,5 promillea? Potkut kaikille ja raittiit tilalle, kohentuu työttömyysluvutkin.

Normaalin työpäivän aikana voi hyvin ottaa 4-6 annosta. Yksi palaa tunnissa! Ajohommissa juon itsekin pari kaljaa ajon aikana jos kuorma pitää viedä esim. Hangon satamasta keski-suomeen.

Vierailija
117/272 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietyllä tapaa suosittelen kokeilemaan alkoholistin kanssa seurustelua. Se on paljon mielenkiintoisempaa ja samalla saa tuntea itsensä tärkeäksi varsinkin jos hätäkeskukseen joutuu soittamaan ja

ohjaamaan ulkona ambulanssin perille.

Kyllä meidän parisuhteen mielenkiinto tulee ihan muista asioista kuin siitä, että viinankäryistä sikaa roudataan ambulanssiin. Lapsille vanhempien alkoholismi on oikeesti todella vahingollista.

Vierailija
118/272 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ei ymmärrä edes termiä "alkoholisti". Esim. Vesa Keskinen on viihdekäyttäjä, jolla juominen on hallittua. Alkoholisti on sellainen, joka ei pysty olemaan juomatta vaan tarvitsee heti herättyään lisää viinaa. Se, että juo iltaisin 7 desiä vodkaa ei vielä ole alkoholismia.

Vierailija
119/272 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietyllä tapaa suosittelen kokeilemaan alkoholistin kanssa seurustelua. Se on paljon mielenkiintoisempaa ja samalla saa tuntea itsensä tärkeäksi varsinkin jos hätäkeskukseen joutuu soittamaan ja

ohjaamaan ulkona ambulanssin perille.

Kyllä meidän parisuhteen mielenkiinto tulee ihan muista asioista kuin siitä, että viinankäryistä sikaa roudataan ambulanssiin. Lapsille vanhempien alkoholismi on oikeesti todella vahingollista.

Taidat olla psykopaatti? Jos toinen tarvitsee ambulanssia, sinä suhtaudut noin? Parisuhteessa on aina vastaoinkäymisiä, mutta rakkaudella niistä pääsee yli. Se ei ole ainakaan minulle ollut ongelma tehdä aamuisin tasoittavia ja juottaa ne pillillä, että mieheni olo paranee. Myös ruoan tuon sänkyyn jos ei pysty nousemaan jalkeille.

Vierailija
120/272 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin ettei 1,4 litraa 40% viinaa ole liikaa viikossa. Kerralla nautittuna on toki iso määrä.

Minä juon Fernet Brancaa lääkkeeksi. Tekee hyvää vatsalle ja rentouttaa mukavasti. Välillä menee useampikin snapsi tv:tä katsellessa. Mies tykkää juoda viinaa ja tekee usein samalla ruokaa. Olen huomannut hänen tekevän paljon parempia jauhelihapihvejä humalassa kuin selvin päin.