Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko liikaa, jos juo 0,7 L viinapullon pari kertaa viikossa?

Vierailija
14.01.2018 |

Minä en siis juo vaan mieheni. Perjantaisin hän tulee minua aikaisemmin kotiin ja iltaan mennessä on Tapio-viinapullo tyhjentynyt. Seuraavana päivänä käy taas Alkossa hakemassa samanlaisen pullon. Joskus juo keskiviikkoisinkin puolikkaan pullon. Juomisesta ei ole tullut mitään haittaa. Juo vain autotallissa yksinään ja kuuntelee musiikkia. Tätä on kestänyt jo 6 vuotta.

Kommentit (272)

Vierailija
141/272 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohtuukäytön yläraja on nykyään 14 annosta viikossa jaettuna tasaisesti useammalle viikonpäivälle ja olisi hyvä pitää myös täysin raittiita päiviä. Miehesi juo viikossa noin 35 annosta.

Kohtuukäytön raja on viikossa 24 annosta. Joten älä valehtele!

Ei kun tuo on ongemakäytön raja (miehillä, naisilla 16).

Vierailija
142/272 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan aina kun mies alkaa juomaan, sänkyyn muovisen lakanan. Tekee nimittäin tota samaa et kusee sänkyyn lärveissä. Onneksi ei juo kovinkaan usein mutta juodessaan juo pohjanmaan kautta. Yleensä just perjantaisin vetää kännit. Tänään illalla on alkanut vasta toipumaan. Koko päivän olen yrittänyt juottaa jauhelihakeittoa, jota kehui viime viikonloppuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/272 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla mies voi juoda viikonloppuna kaks 0,7 pulloa ja käydä lisäksi baarissa istuun pilkkuun asti. Ei ole työkyky kärsiny, tai mikään muukaan (maksa korkeintaan), menee arkisin joka päivä töihin, työpäivä 7-16. Töissä hyvin ahkera, työ on kuitenkin raskasta ja vaatii siis raskaat huvitkin..

Häneltäkin työt sujuisi paremmin, jos joisi vähemmän.

Vierailija
144/272 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tapauksen joka ajaa ihan oikeasti täysperävaunullista rekkaa. Kaffitermarissa on aina kahvin lisäksi tummaa rommia, puolet. Kaataa sellaiseen paperiseen kahvikuppiin ihan ajossakin "kahvia" ja vetää lärviinsä. Ajaa Helsinki-Oulu välistä linjaa.

Ilmoita poliisille ja työnantajalle.

Vierailija
145/272 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin ongelmia alkavan olemaan vasta sitten kun alkaa tulemaan kotiviinit dokausjuomiksi. Kirkkaissa viinoissa kun vielä pysytään niin ei ole mitään hätää. Olen kokenut millaista on elää kotiviinejä valmistavan puliukon kanssa. Se 25 litran ämpäri kun on valmis, kestää sen juominen löylykauhalla tyhjäksi ainakin viikon. Ripuli myös lentää ja sitä saa pestä lattioita. Lopulta krapula on aivan mieletön. Tuntuu ettei juomari ole enää läsnä, vaikka se on jossain siellä ruumiissa olevien aivojen sopukoissa, mutta syvällä.

Ne kaikki kännisekoilut joihin lukeutuu mm. naapurin viinipensaiden tuhoaminen raivaussahalla ja pelkkä paita päällä postien hakeminen 20 asteen pakkasessa munat hölskyen ovat kultaa. Se hetki kun rakas ei saa enää sanaa suustaan ja alkaa menemään täysin omaan maailmaansa, on helpotus. Saa hetken hengähtää toisen ollessa jossakin viljapellolla toisessa ulottuvuudessa tai omassa lapsuudessaan syömässä jäätelöä, vaikka tosiasiallisesti makaakin kylpyhuoneen lattialla kuset ja paskat housussa, hengitys lähes lakanneena ja tupakoivan käden sormet nikotiinistä keltaisena.

Ihaninta on kuulla se sama jorina viinan juonnin lopettamisesta heti kun ollaan selvitty. Yhdessä oli myös hauska käydä läpi niitä painajaisia, joissa mies oli käynyt avaruudessa ja taistellut kuussa "avaruudessa esiintyvien pimeiden mörköjen" kanssa miekoilla.

Vierailija
146/272 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla kestää tuollainen pullo puoli vuotta. Tosin juonkin pääasiassa miedompia. Saman alkoholimäärän juon ehkä kahden kuukauden aikana ja minä olen opiskeleva mies, joka käy melkein joka viikko bileissä. 

Varmaan tosi hienoa olla selvin päin "bileissä" :D

Teillä suurjuomareilla on suurentunut sietokyky. Mulle riittää hiprakkaan helposti 3 annosta. Enempää en tarvii tunnelman nostatukseen. Sitä paitsi olisi ihan tervettä pystyä iloitsemaan ilman alkoholia.

Vierailija
147/272 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitan aina kun mies alkaa juomaan, sänkyyn muovisen lakanan. Tekee nimittäin tota samaa et kusee sänkyyn lärveissä. Onneksi ei juo kovinkaan usein mutta juodessaan juo pohjanmaan kautta. Yleensä just perjantaisin vetää kännit. Tänään illalla on alkanut vasta toipumaan. Koko päivän olen yrittänyt juottaa jauhelihakeittoa, jota kehui viime viikonloppuna.

Tuossa kohtaa mulla loppuis huumorintaju. Lapsetkaan ei tarvi muovilakanoita.

Vierailija
148/272 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkytyin kun olimme ajamassa ruokakauppaan ja tiellä oli poliisi puhalluttamassa. Mies puhalsi törkeän rattijuopumuksen, vaikka vaikutti täysin selvältä. Edellisenä iltana oli juonut "pari kaljaa". Myöhemmin aloin löytämään asunnostamme piilopulloja. Niitä oli jopa 2 vuotiaan lapsemme unilelun sisälle. Se oli semmoinen ruskea nallekarhu, jolla oli vetoketju selässä. Jääkaapissa oli koko ajan ollut silmieni edessä punajuuripurkki, josta oli käynyt aina välillä ottamassa hörpyt, jos muistanut täyttää sen. Itse en siis punajuuria syö. Juomista oli jatkunut jo vuosia, enkä ollut tajunnut sitä.

Vierailija
149/272 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsästysseurat ovat varmasti pahimpia. Niissä ei muuta tehdä kuin sekoilla kännissä. Muistan hyvin erään kerran kun mies tuli talvella metsästysmajalta ryyppyreissulta, ilman kenkiä. Olivat riitautuneet humalassa toistensa kanssa ja heittäneet lopulta hänen kengät ilmaan ja ampuneet ne haulikolla hajalle. Olivat ajelleen myös kännissä automme puuta päin.

Vierailija
150/272 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 2000 silloinen mieheni joi tuon verran viinaa lähes päivittäin. Siihen aikaan sitä nollaseiskaa nimitettiin eurokossuksi. Samainen mies lähti kavereidensa kanssa käymään hiihtolomalla lapissa hiihtämässä, mutta olikin oikeasti ollut viikon Thaimaan Pattayalla, jossa tatuoi naamaansa kovassa humalassa töherryksen. Ajoi ammatikseen kuorma-autoa. Saattoi aamulla lähteä töihin kun oli ensin juonut kupin kahvia, jossa puolet oli viinaa.

Vierailija
151/272 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

:DDDDD

Ei helvetti mitä miehiä teillä. Ette taida olla kovin kauniita.

Vierailija
152/272 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma miehenikin juo melko runsaasti. Tarkkaa määrää on vaikea sanoa, koska mies juo autotallissa. Jos hän alkaisi kusemaan tai paskomaan housuihinsa, eikä tekisi korjausliikettä, ero tulisi. Tällä hetkellä mies on työssäkäyvä juoppo eikä ulkopuoliset tiedä mitä mies puuhaa vapaa-ajalla. Todennäköisesti monet kuvittelevat miehen lenkkeilevän yms, koska niistä asioista hän jauhaa vähän väliä. Oikeasti hän käy korkeintaan kerran kuukaudessa juoksemassa, kun taas alkoholia menee varmaan kaikkina vapaapäivinä. 

Mies on onnekseen perinyt äitinsä juoppogeenit. Tällä tarkoitan sitä, että mies voi äitinsä tapaan ryypätä kuten haluaa ilman terveysongelmia. Anoppi on jo vuosikymmenet juonut enemmän ja vähemmän riskirajoilla, mutta ei ole koskaan sairastunut sen vuoksi. Moni muu sairastuisi vähemmästäkin! Välillä toivon, että mies sairastuisi juomisen vuoksi, jotta hän heräisi tilanteeseen.

Vierailija
153/272 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos juominen tosissaan pysyy kahdessa pullossa viikossa niin ei ole kyllä kauhean iso määrä, miehelle.

Riippuu tietysti miehestäkin. Oma mies painaa alle 70 kg ja jo 0,5 pullo saa hänet aivan tolkuttomaan kuntoon. Saattaa vaikuttaa todella empaattiselta, vaikka on aivan muissa maailmoissa. Tulee suutelemaan ja saattaa aivan yks`kaks oksentaa. Ensimmäisen kerran jälkeen opin ettei pidä mennä suutelemaan kovassa humalassa olevaa miestä ellei halua omaa suutaan täyteen oksennusta. Tekee myös tuota samaa holtitonta kusemista. Tosin ei edes yritä avata sepallusta vaan kusee suoraan housuunsa samalla kun sönköttää.

Vierailija
154/272 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholistit tässäkin ketjussa selittelee, että ei mitään ongelmaa. Ja alkoholistien puolisot hyysäilee tai kieltää ongelman myös.

Puolisot myötäilee näitä raskaat huvit-selityksiä vaikka tekosyy juomiseen löytyisi mistä tahansa.Raskaat huvit raskaassa työssä oli belgialaisella voimanostajalla joka oli POMMINPURKAJA.

Vierailija
155/272 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä on sovittu tasan yhden pullon olevan sallittu, kerran kuussa. Usein olen huomannut miehen juovan enemmän, mutta en ole puuttunut asiaan. Vuosia sitten hänen juomisensa oli oikeasti rajua. Ei välttämättä syönyt mitään kun ryyppäsi ja viikon kestäneen putken päätteeksi oli usein sairaalassa tiputuksessa. Meni niin huonoon kuntoon ettei pystynyt kenkiään solmimaan ja jouduin ostamaan siksi hänelle tarralenkkarit. Ne jotka ihmettelee sänkyyn kusemista niin sitä ei kävisi jos pitäisitte miestänne tunnin pöntöllä istumassa ennen nukkumaan menoa.

Vierailija
156/272 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla kestää tuollainen pullo puoli vuotta. Tosin juonkin pääasiassa miedompia. Saman alkoholimäärän juon ehkä kahden kuukauden aikana ja minä olen opiskeleva mies, joka käy melkein joka viikko bileissä. 

Varmaan tosi hienoa olla selvin päin "bileissä" :D

Teillä suurjuomareilla on suurentunut sietokyky. Mulle riittää hiprakkaan helposti 3 annosta. Enempää en tarvii tunnelman nostatukseen. Sitä paitsi olisi ihan tervettä pystyä iloitsemaan ilman alkoholia.

Tästä "iloitsemisesta" on turha väitellä kun viina vaikuttaa eri ihmisiin eri tavalla.

Vierailija
157/272 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni mies oli veturin kuljettajana. Ei tosin ole enää. Joi työvuoron aikana pullon Dry Vodkaa Sweppesin kanssa. Jäi kiinni kun ohitti Tikkurilan juna-aseman, jossa olisi pitänyt pysähtyä lähes 200 km/h nopeudella.

Vierailija
158/272 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni juominen ilmeni vasta silloin kun tulin viikon lomalta päivää aikaisemmin. Koko huusholli oli aivan hirveässä kunnossa ja eteisessä oli tyhjäksi juotu kaljakori ja kaksi viinapulloa. Nämä siis tyhjäksi juotuina. Brandya oli myös varannut viimeiselle ryyppypäivälleen melkoisen mällin. Oli aivan räkäkännissä kun tulin kotiin. Yritti jotain sanoa, mutta en saanut selvää. Sammui olohuoneeseen kovalle parkettilattialle kuin se olisi ollut pehmeää untuvaa.

Vierailija
159/272 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kerronpa sitten minäkin hiukan miehestäni. Asuimme lähiössä ensimmäiset kaksi vuotta ennen kuin muutimme maaseudulle. Erään kerran mies päätti lähteä paikalliseen ottamaan pari olutta. Miestä ei kuulunut koko yönä ja aloin pikkuhiljaa hermostumaan. Päätin lähteä koiran kanssa etsimään häntä ympäristöstä, mutta ulko-oven avattuani näin hänet rappukäytävässä kuset ja paskat housussa kuorsaamassa. Rapaussa leijui aivan kauhea ulosteen lemu ja mieheni kuorsaaminen kaikui pitkin rappukäytävää. Sain raahattua hänet eteiseen, jossa hän virkosi ja oli lähdössä takaisin baariin joka oli sulkeutunut jo 2 tuntia aikaisemmin.

Vierailija
160/272 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hän kirkonmies?