Onko liikaa, jos juo 0,7 L viinapullon pari kertaa viikossa?
Minä en siis juo vaan mieheni. Perjantaisin hän tulee minua aikaisemmin kotiin ja iltaan mennessä on Tapio-viinapullo tyhjentynyt. Seuraavana päivänä käy taas Alkossa hakemassa samanlaisen pullon. Joskus juo keskiviikkoisinkin puolikkaan pullon. Juomisesta ei ole tullut mitään haittaa. Juo vain autotallissa yksinään ja kuuntelee musiikkia. Tätä on kestänyt jo 6 vuotta.
Kommentit (272)
Minä aloitin juomisen kun olin Levillä kokkina. Vapaa-ajan kävin baareissa ja töissä korjailin oloa kenenkään näkemättä samalla kun tein ruokaa. En suosittele kausityötä kenellekään. Jatkuvaa päihtymistilaa ja irtosuhteita. Niistä seurasi sukupuolitauteja jotka kylläkin hoidatin. Paino ei pääse nousemaan jos ei syö roskaruokaa. Porkkanaraastetta, kanamunia ja kanankoipi. Sellaista söin koko talven ja join 10-20 snapsia päivässä. Enää juon muutaman oluen päivässä. Levillä en laskenut olutta edes alkoholiksi :D
Vierailija kirjoitti:
En tiedä olemmeko suuria ikäluokkia. Olen syntynyt 60 luvulla ja mieheni 50 luvun lopussa. Autotallimme ei ole ankea. Siellä on äänentoistolaitteet ja asekaappi. Mies yleensä putsaa ja käsittelee aseita samalla kun juo. Harvoin hänellä on siellä joku kaveri metsästysseurasta. Mies ei juo olutta ollenkaan. Pelkkää viinaa ja sekaan kaataa appelsiinimehua.
-Ap
Ette ole suuria ikäluokkia, suuret ikäluokat syntyivät vuosina 1946-50. Täällä av:llä vaan on niin nuorta porukkaa, että varmaan 60-luvulla syntyneetkin ovat jonkun mielestä jotain "suurta ikäluokkaa".
Tuli vaan mieleen tuosta juomisen tahdista, miehesi ilmeisesti on työelämässä edelleen? Jos ei olisi, joisiko joka päivä? Entä sitten kun jää eläkkeelle, ei ole enää töihin lähtöä, joka nyt ilmeisesti vähän säätelee juomista. Aika paljolta joka tapauksessa minusta tuntuu tuo nykyinen määräkin.
Tallinnasta ajaa Valgaan, Latviaan noin 4 tunnissa. Siellä Alkossa maksaa Mernaya merkkinen vodka noin 9 euroa litra. Parilla tonnilla saa vuoden viinat ja hiukan myyntiinkin. Missään tapauksessa en juo pulloa päivässä kuin pitkinä pyhinä. Puolikas pullo menee silloin tällöin.
Mieheni tekee 3 päiväistä työviikkoa. Pitää juomisen siinä yhdessä pullossa hyvin tarkasti. Pullon loputtua on vielä hereillä pari tuntia ja menee sitten nukkumaan. On myöskin hyvin tarkka siitä ettei aloita juomista ennen puolta päivää. Usein odottaa iltaan asti.
-Ap
Aika leppoisia on monella viinaa juovat miehet. Meillä taas mies muuttuu täysin raivohulluksi humalassa. Jouluna rikkoi joulukuusen sisälle ja kävi lapsiinkin käsiksi. Haastoi riitaa oman isänsäkin kanssa ja hakkasi nyrkillä vessan oveen reikiä. Lopulta poliisien saapuessa yritti käydä heidänkin kimppuunsa, mutta poliisi ampui häntä sellaisella keltaisella pistoolilla josta tuli sähköjohtoja pitkin sähköä. Naamaan suihkuttivat jotakin voimakkaan tuoksuista ainetta joka sai hänen mukaansa tunteen kuin naama olisi tulessa. Poliisiasemalla olivat vielä lyöneet nyrkillä pari kertaa naamaan niin että molemmat silmät olivat aivan mustina. Lupasi tälläkin kertaa olevan viimeinen kerta kunnes taas ostaa salaa pullon, jota alkaa juomaan..
Todella surullista luettavaa moni viesti. En voisi enää itse edes kuvitella seurustelevani ihmisen kanssa joka juo. Ex-mies oli sellainen, että saattoi tulla puukon kanssa herättämään kun joi. Juhannuksena 2015 iski puukon parhaan kaverinsa rintaan, joka tosin selvisi lääkärihelikopterin ansiosta. Veivät Sulkavalta Turkuun ilmateitse hätäleikkaukseen. Ex-mies lähti autolla poliisia karkuun ja yritti vielä poliisit kintereillä itsemurhaa jonkun tukkitien päässä umpikujaan jouduttuaan. Molemmat ranteet leikkasi sellaisella puukahvaisella puukolla auki. Jänteet karkasi ja menetti verta niin paljon että näkö huononi pysyvästi. Nyt on juuri päässyt vankilasta.
Muistan lapsuudestani isäni olleen aina humalassa kylpytakissa. Teki sellaiseen lasiseen mukiin drinkin jonka joi "hotkaisemalla". Aplarimehua käytti hänkin. Äiti kertoi ettei isällä ollut seissyt moneen vuoteen. Ryyppäsi viimeiset vuotensa, samalla kun äiti kävi vieraissa. Kuoli yksinäisenä autotallissa kylpytakki päällä.
Tapio jo kertoo että kyse on alkoholistista. Kukaan muu ei sitä kuraa juo. Hinta-tehosuhde on kohdallaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä en siis juo vaan mieheni. Perjantaisin hän tulee minua aikaisemmin kotiin ja iltaan mennessä on Tapio-viinapullo tyhjentynyt. Seuraavana päivänä käy taas Alkossa hakemassa samanlaisen pullon. Joskus juo keskiviikkoisinkin puolikkaan pullon. Juomisesta ei ole tullut mitään haittaa. Juo vain autotallissa yksinään ja kuuntelee musiikkia. Tätä on kestänyt jo 6 vuotta.
On liikaa. Sanot, ettei ole mitään haittaa.. ja että 'on kestänyt jo ..' . Kuulostaa siltä, että siitä on kuitenkin haittaa ainakin sinulle. Onko kertonut, miksi juo noin usein?
Meilläkin isäntä on toipuva alkoholisti. Elimme vuosia tavalla, jossa isäntä oli humalassa ja minä sain pitää hernemaissipaprikapussia kasvoilla ettei silmät muurautuisi lyöntien takia umpeen. Usein istui olohuoneessa haulikon kanssa ja uhkasi tappaa koko perheen. Seuraavana päivänä pyysi kuitenkin anteeksi.
On liikaa,työkyky ,ihmissuhteet ja terveys kärsii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On liikaa. Sanot, ettei ole mitään haittaa.. ja että 'on kestänyt jo ..' . Kuulostaa siltä, että siitä on kuitenkin haittaa ainakin sinulle. Onko kertonut, miksi juo noin usein?
Usein? EIkö tuo ole jatkuvaa, jos joka päivä kittaa?
Kokemuksesta voin kertoa taloudellisten ongelmien myös olevan mahdollisia. Meillä esim. mies otti kaikki mahdolliset vipit ja kulutusluotot niin omiin nimiinsä kuin myös minun. Laittoi postiin jakelun keskeytyksen etten huomaisi hänen tekosiaan. Noin 90K veti kurkusta alas. Meidän ei tarvitse vielä ainakaan lähivuosina edes suunnitella sitä asuntolainaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai se voi kovin haitallista olla. Meidän mies juo arkisin 0,7 Leijona-pullon illassa ja viikonloppuisin tuplat. On tehnyt tätä jo parikymmentä vuotta. Ainoastaan on hieman pyöristynyt matkan varrella.
Tämä on kai vitsi.Tuon enempää alkoholisti on vain asunnoton pakkasnesteen juomari.
Höh, ompa herkkä hipiäistä porukkaa täällä. Juon viinilaatikon joka viikko. Siinä on 3 litraa, eli siis puolilitraa juon viiniä päivässä. Usein otan myös pakastimesta jäähileisen vodkasnapsin kun tulen töistä kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Kohtuukäytön yläraja on nykyään 14 annosta viikossa jaettuna tasaisesti useammalle viikonpäivälle ja olisi hyvä pitää myös täysin raittiita päiviä. Miehesi juo viikossa noin 35 annosta.
Kohtuukäytön raja on viikossa 24 annosta. Joten älä valehtele!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai se voi kovin haitallista olla. Meidän mies juo arkisin 0,7 Leijona-pullon illassa ja viikonloppuisin tuplat. On tehnyt tätä jo parikymmentä vuotta. Ainoastaan on hieman pyöristynyt matkan varrella.
Tämä on kai vitsi.Tuon enempää alkoholisti on vain asunnoton pakkasnesteen juomari.
Kuule, minun äitini joi noin eikä hän ollut edes verrattavissa "pakkasnesteen juomariin". Aamuisin saattoi oksennella kun lähti töihin.
Vierailija kirjoitti:
Itse juon joka päivä pullollisen viiniä. Yleensä valkkaria. Suomessa vain tykätään lässyttää. Välimeren maissa naiset juovat kaksikin pulloa viiniä päivässä. Alkoholi on osa ruokaympyrää. Ne ketkä ei juo, kuolee aikaisemmin kuin he ketkä juovat. Ryyppääminen vähentää stressiä ja puhdistaa verisuonia.
Kaksi lasia,ei pulloa ja alkoholin verisuonihyöty on viime aikoina mitätöity.
Aikoinaan meille tuli kotiin sellainen lehti kuin maalaisunelmia. Siellä oli ruokaresepti pöytäviinasillille. Mies tykästyi siihen ja alkoi tekemän sitä vähintään kaksi kertaa viikossa. Juominen siis lähti täysin käsistä ja vähitellen mies muuttui myös väkivaltaiseksi. Usein hakkasi minua remmillä, mutta BDSM-henkisenä minä vain pidän siitä :D
Naapurissamme asuu poliisi joka on aina vapaapäivinään täysin naamat. Usein käy meillä kotona istumassa iltaa. Viimeksikin kun tein kalapihvejä, tuli keittiöön ja otti mitään kysymättä kalapihvin ja työnsi sen suuhunsa. En ollut kerennyt edes paistamaan sitä. Tuskin edes huomasi. Alkoi juomaan noin rankasti sen jälkeen kun hänen vaimonsa muutti pois kotoa. Käsittääkseni on hyvin väkivaltainen selvänäkin.