Onko liikaa, jos juo 0,7 L viinapullon pari kertaa viikossa?
Minä en siis juo vaan mieheni. Perjantaisin hän tulee minua aikaisemmin kotiin ja iltaan mennessä on Tapio-viinapullo tyhjentynyt. Seuraavana päivänä käy taas Alkossa hakemassa samanlaisen pullon. Joskus juo keskiviikkoisinkin puolikkaan pullon. Juomisesta ei ole tullut mitään haittaa. Juo vain autotallissa yksinään ja kuuntelee musiikkia. Tätä on kestänyt jo 6 vuotta.
Kommentit (272)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse juon joka päivä pullollisen viiniä. Yleensä valkkaria. Suomessa vain tykätään lässyttää. Välimeren maissa naiset juovat kaksikin pulloa viiniä päivässä. Alkoholi on osa ruokaympyrää. Ne ketkä ei juo, kuolee aikaisemmin kuin he ketkä juovat. Ryyppääminen vähentää stressiä ja puhdistaa verisuonia.
Kaksi lasia,ei pulloa ja alkoholin verisuonihyöty on viime aikoina mitätöity.
Diagnoosin saaneille alkoholisteilla on puhtaimmat valtimot ja aortat. Usein aivoissa harmaa massa on huomattavasti vähentynyt mikä viittaa alkaneeseen alzhaimeriin.
T. Patologina vuodesta -98
Kunnon känni on hauskaa ajankulua. Eikös elämässä ole tarkoitus pitää hauskaa. Kukin tyylillään.
Vierailija kirjoitti:
Aika moni juo joka ilta rentoutumiseen viiniä, kaljaa tai viinaa. Minunkin mies ajaa kuorma-autoa ja juo 10-12 kaljaa joka ilta. Laatikko kaljaa kestää hänellä kaksi päivää. Viikonloppuisin saattaa juoda niiden lisäksi jaloviinaa sellaisen ison pullon. En tiedä onko siinä litra? Minkäänlaisia ongelmia ei ole ilmennyt. Mies ei ole väkivaltainen eikä aiheuta ongelmia.
Ajaa kuorma-autoa pikkukännissä? Joo ei varmaan mikään ongelma...
Kyllähän sitä joisi vaikka kuinka mutta näitä saamarin krapuloita ei kestä mitenkään. Miksei krapulaan saa pameja tai jotain mikä oikeasti helpottaa?
Lapsuudessani meidän kodista noin 2 km päässä asui alkoholisti joka räjäytteli työkseen kalliota. Muistan kesän, jolloin yhtenä päivänä tuntui kuin maanjäristys olisi ravisuttanut koko maastoa. Seurasi mieletön mäjähdys ja taivaalle levisi romua. Mies oli kännissä uhannut tappaa itsensä dynamiitilla paikallisessa juottolassa ja niin tekikin lopulta. Viinapiru koitui miehen kohtaloksi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän sitä joisi vaikka kuinka mutta näitä saamarin krapuloita ei kestä mitenkään. Miksei krapulaan saa pameja tai jotain mikä oikeasti helpottaa?
Tiedän yhden WT:n joka työskentelee lähihoitajana. Ryyppyillan jälkeisenä aamuna ottaa rektaaliteitse jotakin sairaalasta varastamaansa rauhoittavaa ja suun kautta kipulääkettä.
Mulla mies voi juoda viikonloppuna kaks 0,7 pulloa ja käydä lisäksi baarissa istuun pilkkuun asti. Ei ole työkyky kärsiny, tai mikään muukaan (maksa korkeintaan), menee arkisin joka päivä töihin, työpäivä 7-16. Töissä hyvin ahkera, työ on kuitenkin raskasta ja vaatii siis raskaat huvitkin..
Vierailija kirjoitti:
Minulla kestää tuollainen pullo puoli vuotta. Tosin juonkin pääasiassa miedompia. Saman alkoholimäärän juon ehkä kahden kuukauden aikana ja minä olen opiskeleva mies, joka käy melkein joka viikko bileissä.
Varmaan tosi hienoa olla selvin päin "bileissä" :D
Kuullostaa ap ihan mun ukolta. Oma poikaystävä juo kanssa viikonloppuna, joko yhden tai kaksi päivää. Nyt kun on vaativassa työssä. Oli pitkään työtön, niin sillo joi kaiken mitä oli ehtinyt aina laivalta ostamaan. Yleensä myös viikolla :D
Kummasti vähenty ku pääs töihin. Mut ei asuta yhessä. Ja sillo ku se juo ei se oo pahapäinen niin eipä mua haittaa. Ite en juo ja olen urheilija. Toiset juo enempi, etenkin jotkut introvertit. Haluavat rentoutua viikonlopulle. Mies kyllä on juomatta jos käsksen. Alussa oli enenpi riitaa, mutta tarpeeksi ku oon sitä juopoksi nimitellyt, tajunnut sen, että ei se niin hyvästä oo. Toisaalta, EI AIKUISTA IH MISTÄ VOI MUUTTAA.
Lapsia ei ole eikä tule koska en voi saada. On sairauksia mulla. Mies on terve. Mut toisaalta eipä me halutakaan.
Minun mieheni juo suunnilleen joka toinen viikonloppu viinapullon ja istuu seuraavan päivän vessassa. Kerran oli unohtanut huuhdella pöntön ja se oli täynnä verta :(
Vierailija kirjoitti:
Mulla mies voi juoda viikonloppuna kaks 0,7 pulloa ja käydä lisäksi baarissa istuun pilkkuun asti. Ei ole työkyky kärsiny, tai mikään muukaan (maksa korkeintaan), menee arkisin joka päivä töihin, työpäivä 7-16. Töissä hyvin ahkera, työ on kuitenkin raskasta ja vaatii siis raskaat huvitkin..
Se "raskaat huvit" on juoppojen tekosyykokoelmaa.Isänikin väitti työtään niin raskaaksi että vaatii raskaat huvit.Oli vain tenuttanut itsensä niin huonoon kuntoon että kevyt homma tuntui raskaalta.
Pääsin juoposta eroon vuonna 2003. Uutta en ole edes harkinnut ottavani tilalle. Kaatui kännissä polkupyörällä ja löi päänsä reunakiveen. Kuoli tapahtumapaikalle.
Tiedän tapauksen joka ajaa ihan oikeasti täysperävaunullista rekkaa. Kaffitermarissa on aina kahvin lisäksi tummaa rommia, puolet. Kaataa sellaiseen paperiseen kahvikuppiin ihan ajossakin "kahvia" ja vetää lärviinsä. Ajaa Helsinki-Oulu välistä linjaa.
Ihan mielenkiinnosta kysyn teiltä keiden miehet juovat monta kertaa viikossa eikö teitä haittaa että juomiseen menee rahaa ja aikaa. Teettekö yhdessä mitään kun arki menee töissä ja vapaa-aika ryypätessä? Tai jos teette jotain yhdessä niin miten jaksatte humalaista/krapulaista seuraa?
Eikö teistä tunnu pahalle että se oma puoliso kuolee todennäköisesti juomisen tuomiin sairauksiin ennen teitä?
En itse kehtaisi liikkua juopon kanssa missään, joten jos mies joisi vapaa-aikansa jättäisin. En myöskään jaksaisi katsoa jatkuvaa krapulaa/juomista ja siitä seuraavaa alakuloisuutta. En myöskään todellakaan laittaisi mitään tasottavia juomia miehelle, sehän olisi kuin auttaisi hitaassa itsemurhassa. Varmasti juomiseen menevä aika ja raha olisi poissa koko perheeltä.
N23
Terveyden kannalta kyllä on liikaa.
Liikaa on. Itse en katsoisi juoppoa miestä.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tapauksen joka ajaa ihan oikeasti täysperävaunullista rekkaa. Kaffitermarissa on aina kahvin lisäksi tummaa rommia, puolet. Kaataa sellaiseen paperiseen kahvikuppiin ihan ajossakin "kahvia" ja vetää lärviinsä. Ajaa Helsinki-Oulu välistä linjaa.
Käräytä ennen kuin tappaa jonkun.
Vierailija kirjoitti:
Itse juon joka päivä pullollisen viiniä. Yleensä valkkaria. Suomessa vain tykätään lässyttää. Välimeren maissa naiset juovat kaksikin pulloa viiniä päivässä. Alkoholi on osa ruokaympyrää. Ne ketkä ei juo, kuolee aikaisemmin kuin he ketkä juovat. Ryyppääminen vähentää stressiä ja puhdistaa verisuonia.
Ja aiheuttaa alkoholidementiaa, maksakirroosia, haimatulehdusta, katkokävelyä, rumenemista, yleistä tyhmentymistä, turvotusta ja niin edelleen. Kyllä, myös tuo pullollinen viiniä päivässä, kun tarpeeksi kauan jatkat.
Välimeren maissa naiset kaksi pulloa päivässä - my ass.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy varmaan kertoa tämä. Olen juonut jo 2 vuotta salaa. Dokaan usein yksikseni kun lapset ovat tarhassa. Mies käy hakemassa lapset tarhasta ja silloin skarppaan ettei kukaan tajua minun olevan humalassa. Pidän pyykkikorissa piilopulloa. Varapullo on ulkovarastossa mattorullan välissä. Nytkin kun istun koneella, otan pieniä huikkia kokoajan. Mies ei tiedä juomisestani mitään. Usein käyn päiväristeilyllä hakemassa viinaa Virosta. Standard vodkaa ostan usein Tallinnan prismasta sen laatikon. Usein joudun kyllä käymään ihan Alkossa. Silloin ostan halvinta mahdollista viinaa. Ja tosiaan se 0.5 litraa-litra menee vuorokaudessa.
Tuolla menolla et välttämättä edes elä siihen asti että lapsesi ovat täysi-ikäisiä. Etkö tahdo nähdä lapsenlapsiasi ja olla omiesi tukena?
Nyt uskon sen "huono-osaisuus periytyy"...