Tehovinkit kovettuneiden kantapäiden hoitoon
Jotain järeämpää nyt aluksi kuin vaseliini ja puuvillasukka.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Kenkien pitäminen sisällä.
Oikeastaan joo. Kesän paljain jaloin olo pahentaa kuivia jalkapohjia aina.
Parhaat jalkavoiteet on kalliita. Varmaan vois jostain shea-voista ja auringonkukkaöljystä itse tehdä.
Suolavedessä liotus ensimmäisenä, sitten rasvausta. Hyvin toimi ainakin itselläni.
O'Keeffesin jalkavoide. Mulla oli paksut halkeamat jalkapohjissa ja tuo oli ainut voide joka auttoi.
Illalla vaseliinia ja käärit jalat elmukelmuun. Päälle vielä puuvillasukat.
Ureavoidekuuri siihen korppukohtaan. Ureavoide hajottaa sitä kovettumaa, mutta on liian tymyä muualle, joten älä laita sitä muualle. Eikä siihen korppuunkaan saa käyttää kuin kuurina.
Itse olen käyttänyt 25%:sta ureavoidetta, jota saa muutamalla eurolla marketista. Lievempään korppuun voi auttaa miedompikin ureapitoisuus. Urea voi aiheuttaa myös ärsytystä, joten itse en sen takia ostanut jotain kallista ureavoidetta, koska halusin ensin nähdä, kestääkö oma iho. Ja koska halpakin tehosi, ei ole syytä vaihtaa.
Kun se korppu alkaa sulaa pois, voi koittaa rasvata korppuntuvaa kohtaa kosteuttavalla rasvapitoisella voiteella. Itse olen havainnut Erisan kosteuttavan perusvoiteen (150 ml, kuivalle & erittäin kuivalle iholle) erittäin hyväksi. Sitäkin saa ihan marketeista.
Mutta tämä rasvahoito vaatii jokapäiväsitä rasvausta, että korput lähtee ja pysyy poissa. Jos on paha vaiva, aamuin illoin jopa tai useammin. Juuri oli lehdessä juttu, että jalkoja pitäisi rasvat nuukasti, mutta usein, eikä harvoin ja paksulti.
Rasvaa monta kertaa päivässä. Rasvainen emulsiovoide toimii paremmin kuin vaseliini. Salisyyli- tai ureavioide korppukohtiin hyvä myös.
Rasvasitko jo aamulla? Hyvä! Nyt rasvaa uudestaan. Iltapäivällä taas lisää.
t. Korppu
Muista käyttää kertakäyttöhanskoja ureavoidetta laittaessa tai ainakin sitten pestä kädet hyvin sen jälkeen, jos et käytä hanskoja. Ja sukat kannattaa myös laittaa.
Ccs jalkavoide joka ilta, jalan virheasentojen korjaaminen (olet varmaan kantapäätamppaaja) ja kenkien vaihto.
Itsellä käytössä hohkakivi. Suihkun yhteydessä rapsuttelen noin kerran viikossa. Ostin viime vuonna markkinoilta koiran tassuvoiteen, mutta se menikin omaan käyttöön. Kantapäät ja päkiä ovat pysyneet kunnossa. Noita pihkapohjaisia salvoja on paljon markkinoilla. Kannattaa kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
Parhaat jalkavoiteet on kalliita. Varmaan vois jostain shea-voista ja auringonkukkaöljystä itse tehdä.
Halpakauppojen Herbamedicus -voiteet ovat parhaita ja niitä on monenlaisia. 250 ml purkki on kalleimmillaankin alle vitosen. Itse käytän yleisimmin Melkfettiä eli lypsäjän voidetta.
Ihan tavallinen Orionin rasvainen perusvoide riittää, kunhan sen laittaa päivittäin. Se toimii ilman mitään kalliita sisältää ureaa 30 euroa tuubi höpö höpöä.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä käytössä hohkakivi. Suihkun yhteydessä rapsuttelen noin kerran viikossa. Ostin viime vuonna markkinoilta koiran tassuvoiteen, mutta se menikin omaan käyttöön. Kantapäät ja päkiä ovat pysyneet kunnossa. Noita pihkapohjaisia salvoja on paljon markkinoilla. Kannattaa kokeilla.
Hohkakiveä eikä raspeja saa missään nimessä käyttää, jos haluaa ongelmasta eroon. Noilla tapahtuu juuri se, että hiottu kohta korppuuntuu yhä helpommin eli kierre on valmis. Ei saa käyttää muuta kuin paksua rasvaa, itselleni käsky on tullut suoraan diabeteslääkäriltä.
T DM1
Lopeta pehmeiden rasvojen syönti.
Vierailija kirjoitti:
Ihan tavallinen Orionin rasvainen perusvoide riittää, kunhan sen laittaa päivittäin. Se toimii ilman mitään kalliita sisältää ureaa 30 euroa tuubi höpö höpöä.
Mikä Orionin perusvoide maksaa 30 euroa?
Kovettumat pitää ensin poistaa tai ihan turhaa muuten rasvaaminen. Jalkahoitajalle jos ei itse osaa.
Ureapitoista jalkavoidetta.
Oma suosikkini on EUCERIN UreaRepair Plus 10% Urea Foot Cream
Vierailija kirjoitti:
Tummeli .
EHDOTTOMASTI PARAS!
OSta se purkki, ei sitä tuubia.
Pese jalat, kuivaa ja tölvää sitte surutta tummelia, ota lukemista mukaan siihen niin voit ootella että edes vähän imeytyy
ennekuin laitat sukat,illalla vielä lisäkerros ja sukat ja siihe päälle villasukat niin johan alkaa katoamaan...
Tummeli .