Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin lomakohteeseen olet pettynyt pahasti ja miksi?

Vierailija
14.01.2018 |

Itse vastaan Dubain.
Kävin sielä vanhempieni kanssa muutama vuosi sitten.
Koko paikka oli kuin joku avaruuskaupunki.
Täysin keinotekoinen ja jopa sen vuoksi ahdistava.
Missään ei ollut nähtävillä mitään hienoa historiallista, vaan kaikki oli valkoistaja bling blingiä.
Lisäksi matkan jälkeen kuulin paikan järkyttävistä ihmisoikeusrikkomuksista.
Olin tuolloin alaikäinen, joten en kamalasti googletellut ko. asiaa ennen lomaa.

Muita pettymyksiä kehiin!

Kommentit (456)

Vierailija
321/456 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa näistä ”pettymyksistä” olisi vältetty jos porukka olisi ottanut selvää ennen reissua.

Yksi kertoi että Thaimaassa oli kesällä liian kuuma, toinen kertoi että Nykissä oli helmikuussa liian kylmä. Joku valitti Manhattanin kovista hinnoista ja kolmas ei tykännyt kun Kanarialla oli liikaa turisteja, jotakuta harmitti kun Turkissa tuputetaan ja kauniita naisia huomioidaan liikaa.

Vähänkin maailmanmenosta kärryillä pysyvä on kyllä kuullut ja lukenut nämä mainitsemani kliseet jostain lehdestä, matkaoppaasta tai sosiaalisesta mediasta. Jos joku oikeasti yllättyy kun Thaimaassa tulee hiki tai Manhattanilla lompakon pohja näkyy nopeammin kuin Lieksassa niin silloin täytyy kyllä katsoa peiliiin että hakea syyllistä sieltä.

Kiitos, hyvin kirjoitettu 😊

Mäkin olin nuorempana pönttö, kun lähdin Inglesiin, koska siellä kävi kaikki muutkin. Ei juma, siellä ei ollut ns mitään 😀

Piti istua jossain Irwinbaarissa ja syödä lihapullia Kuparipannussa. Ja jotkut käy siellä edelleen kun on niin upeeta eikä tarvi käydä missään muualla 😂

Eh, siellä Inglesissä on muitakin paikkoja kuin Irwinbaari (?) ja Kuparipannu. Ehkä vain paikat, jossa on Suomi-ravintoloita, sopii sinulle parhaiten? 

Vierailija
322/456 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukholma. Interreilaajana tunsin, että minua katsotaan nokan vartta pitkin. Turistiopas ei osannut neuvoa ruokakauppaa eikä wc:tä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/456 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa näistä ”pettymyksistä” olisi vältetty jos porukka olisi ottanut selvää ennen reissua.

Yksi kertoi että Thaimaassa oli kesällä liian kuuma, toinen kertoi että Nykissä oli helmikuussa liian kylmä. Joku valitti Manhattanin kovista hinnoista ja kolmas ei tykännyt kun Kanarialla oli liikaa turisteja, jotakuta harmitti kun Turkissa tuputetaan ja kauniita naisia huomioidaan liikaa.

Vähänkin maailmanmenosta kärryillä pysyvä on kyllä kuullut ja lukenut nämä mainitsemani kliseet jostain lehdestä, matkaoppaasta tai sosiaalisesta mediasta. Jos joku oikeasti yllättyy kun Thaimaassa tulee hiki tai Manhattanilla lompakon pohja näkyy nopeammin kuin Lieksassa niin silloin täytyy kyllä katsoa peiliiin että hakea syyllistä sieltä.

Kiitos, hyvin kirjoitettu 😊

Mäkin olin nuorempana pönttö, kun lähdin Inglesiin, koska siellä kävi kaikki muutkin. Ei juma, siellä ei ollut ns mitään 😀

Piti istua jossain Irwinbaarissa ja syödä lihapullia Kuparipannussa. Ja jotkut käy siellä edelleen kun on niin upeeta eikä tarvi käydä missään muualla 😂

Eh, siellä Inglesissä on muitakin paikkoja kuin Irwinbaari (?) ja Kuparipannu. Ehkä vain paikat, jossa on Suomi-ravintoloita, sopii sinulle parhaiten? 

Eh, kun muut halusivat lesoilla lempipaikoillaan ja niitä oli vaikeeta suostutella muualle. Kun noissa puhittiin suomea. Itse olisin jo silloin tykännyt käyttää kielitaitoani. Suosittelen sinullekin muita kohteita, saatat yllättyä positiivisesti!

Vierailija
324/456 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pariisi. Ehkä mulla oli sellainen pinttynyt mielikuva, että Pariisissa hanuristi soittelaa kadunkulmassa romanttisesti eiffeltornin siintäessä taustalla patongin vienon tuoksun leijuessa ilmassa :D

En nähnyt ainuttakaan haitarin soittajaa, arkkitehtuurikin oli vähän meh, kallista ja harmaata.

Muilta kohteilta en ole oikein odottanut mitään, mutta Rooma ja Amsterdam olivat siinä suhteessa pettymyksiä, että näkyi vain ihmisten selkiä, kaikkialla tungosta. Eikä ollut edes varsinaista turistiaikaa.

Mitä on matkustellut niin kaikki ovat siinä mielessä olleet pettymyksiä, että kaikki turistoikohteet (ja muutkin paikat joissa olen käynyt)ovat jotenkin samanlaisia, ehkä en vain ole vielä löytänyt itselleni sopivaa kohdetta.

Samanlaiset ajatukset ylihehkutetuista paikoista. En ole tykännyt Pariisista, Roomasta tai Amsterdamista. Toisaalta taas omiin suosikkeihin kuuluvat vaikkapa Bologna ja Bordeaux. En itse vain saa oikein mitään irti sellaisista kaupungeista, joista on lähinnä tullut turistien leikkikenttä. Japanilaisille, jotka säästävät rahaa vuosia Euroopan matkaan, on olemassa joku oma auttava puhelin Pariisissa, kun ilmeisesti heillä on tullut ihan itsemurhaan johtavia pettymyksiä, kun se mielikuva ei vastaa todellisuutta. Ymmärrän kyllä, koska onhan sen oltava hirveää, että saat jonkun yhden viikon lomaa kahdessa viikossa ja maksat itsesi kipeäksi saapuaksesi paikkaan, joka on Pariisi kaikessa karmeudessaan.

Tajuan kyllä, että makuja on monia, ja monet ovat löytäneet Pariisista itselleen paljon nähtävää. Itse olen koittanut jo 3 kertaa, mutta nyt taidan jättää muiden iloksi sen paikan. Olen muutenkin enemmän luontoihmisiä, joten se osa Ranskaa ei ole paras matkakohde.

Mä olen asunut sekä Bordeaux'ssa että Pariisissa, ja kyllä Pariisi on huomattavasti miellyttävämpi jopa asuinpaikkana. Tarjontaa on missä tahansa asiassa enemmän, eikä niitä turisteja normaaliarjessa juuri joudu väistelemään, kun ei sitä arkea nähtävyyksillä vietetä. Bordeaux tunnetaan nyrpeistä ihmisistä jopa maan sisällä, suht lähellä sijaitsevassa Toulousessa on jo aivan eri meno. Siinä missä sisäänpäinlämpiävät bordeauxlaiset nyrpistelivät vuodesta toiseen nokkaa ulkomaalaisuudelleni, Pariisin asuinkortteleissa on kylämäinen tunnelma ja lähikaupassa, -pubissa ja -leipomossa minut tunnetaan nimeltä. Bordeaux'ssa ei oikeastaan ole edes mitään nähtävää, sellaista mitä ei muualta Ranskasta löytyisi parempana versiona, ja parhaat viinitkin tulevat pienemmistä kylistä.

Sen kyllä ymmärrän, että on eksoottisempaa kertoa käyneensä Bordeaux'ssa kuin Pariisissa.

Vierailija
325/456 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Egypti ja hurghada. Joulukuussa oli pirun kylmää, sekä merivesi että ilma. paikalliset hirveitä kaupustelijoita.

Vierailija
326/456 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon reissannut aika paljon Euroopassa ja Pohjois-Amerikassa, mutta mitään suuria pettymyksiä ei ole tullut vastaan. Tiedän, että esim. joku Sunny Beach tai Phuket ei olis ollenkaan mun juttu, siksi en matkusta sellaisiin paikkoihin. Jos huonoin paikka pitää valita, olisi se varmaan Riika. USA:ssa taas on paljon paikkoja, joissa ei kaupunkia voi tutkia kävellen (mikä taas itselleni on yksi tärkeimmistä jutuista matkakohteen valinnassa), joten sen vuoksi en menisi esim. Houstoniin enää uudelleen, kerta riitti hyvin loppuelämäksi. 

Vierailija
327/456 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etelä - Teneriffa. Playa de las Americas. Hotelleja hotelleja hotelleja. Ihmisiä laahustaa t-paidoissaan pitkin rantakatua, jossa turismikojut, kiinalaisten vaatekaupat ja halvat baarit peräkkäin. TYLSÄÄÄ ja jotenkin teennäistä elämää.

Jos on pakko mennä Teneriffalle, niin suositteleen Puerto de la Cruz'ia, jossa sentään jonkunlaista kerroksellista historiaa ja normaalia elämää. 

Minä suosittelen Santa Cruzia, joka on oikea kaupunki. Puerto de la Cruz taas on ok, jos haluaa välimaastom kaupungin, jossa turistimeininkiä ja vähän muutakin. Turistikylät on aina turistikyliä, joten jos niistä ei tykkää niin niihin ei kannata mennä!

Puertossa on loistava ranta surffaukseen ja kohtuuhintainen surffauskoulu mistä saa myös vain varusteet vuokrattua. Hyviä ruokapaikkoja riittää, mutta paikka on kyllä päivässä tai kahdessa nähty, on sen verran pieni kaupunki. 

Mut Teneriffa yllätti todella positiivisesti, lähdin sinne vanhempien kanssa ja oletin että se on kauhea nolo turistihelvetti. Mutta kuinkas kävikään, pohjois-Teneriffa on ihana rehevä paikka jossa upeita maisemia ja loputtomiin patikointireittejä (saksalaisten suosiossa!). Bussiliikenne toimii ja ilman autoa pääsee hyvin liikkumaan. Ruoka on tosi hyvää. 

Etelä-Teneriffa näyttää kuin kuun pinnalta, hiekkaerämaata joka ängetty täyteen hotelleja. 

Vierailija
328/456 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet Välimeren kohteet joissa lapsena vanhempien mukana kävin olivat pettymyksiä. Minä kun olen aina rakastanut rehevää luontoa, ja jotenkin sitä oletti että etelässä on vielä rehevämpää kuin Suomessa kesällä. Mutta monessa paikassa onkin aika karua, vuoristoista ja/tai kuivaa. 

Suurkaupungeista en myöskään rauhaa ja hiljaisuutta rakastavana ihmisenä ole koskaan tykännyt, toisaalta ei ne varsinaisesti pettymyksiä ole olleet kun olen tiennyt odottaakin että paikka on erakon introvertin helv*tti. Ja en siis itse maksaen toki näihin menekään mutta työtehtävissä olen joutunut esim. Japanin ja Kiinan suurkaupungeissa matkustelemaan.

Isoin varsinainen pettymys itse omasta tahdosta tilatuista ja maksetuista matkoista on Tunisian Sousse. Kokemuksen pilasi täysin paikallisten miesten epäasiallinen suhtautuminen yksin matkustavaa naista kohtaan. En vieläkään ymmärrä, miksi minua esim. huoriteltiin ja huudeltiin, vaikka pukeutumistyylini on yleensäkin aika konservatiivinen ja jopa tätimäinen, ja muslimimaahan mennessä muutin linjaani vielä peittävämpään.

Vierailija
329/456 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä!

Pettymys tulee siitä, että odotukset eivät täyty. Ja jos ne odotukset on aina hyvin epärealistiset, niin ei auta, vaikka menisi paratiisisaarelle. Aina on jotain valittamista.

Minusta aiheellisia pettymyksiä on, että kohteeseen on siihen aikaan vuodesta luvattu varmaa aurinkoa ja tuleekin 2 vkoa vettä kuin esterin hanurista kylmän pohjoistuulen saattelemana. Tai jos uskot meneväsi turvalliseen maahan ja sinut ryöstetään putipuhtaaksi jo lentoasemalla. Tai jos yövyt neljän tai viiden tähden hotellissa, mutta lattioilla vilisee torakoita, huonetta ei siivota kunnolla tai et saa kunnon aamiaista, vaikka sellaista on luvattu.

Sellainen "siellä oli liikaa turisteja" tai "siellä oli liian kuuma" ei ole mitään perusteltuja pettymyksen aiheita, koska ne olivat odotettavissa olevia asioita, ja on asenteestasi kiinni, hyväksytkö ne vai narisetko.

Vierailija
330/456 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rantalomalle on parempi matkustaa vaikkapa Malediiveille.

Rantalomalle kannattaa matkustaa USA:han. Ihan oikeasti. Lennot on halpoja kaukolennoiksi, kielimuuria ei ole ja nähtävää on niin paljon kuin vain ikinä jaksaa. Kaikki toimii, siis aivan kaikki. On siistiä, hyvät rannat, lämpimät kelit, puuttuu kaikki tyrkyttäminen, kusettaminen, afrikkalaiset kellokauppiaat, sisäänheittäjät ja kaikki se sellainen hulabaloo mitä esiintyy rantapaikoissa Välimerellä, Aasiassa tai muslimimaissa.

Juu, on niillä se trump ja Irak 2003 ja amerikkalaiset on (kuulemma) niin tyhmiäkin, mutta ei se sitä tosiasiaa poista että matkailumaana USA on aivan ihanteellinen paikka.

Varmaan muuten, mutta kallis matka, pitkä lento sekä hankala viisumi- ja turvatarkastusbyrokratia. Edellä mainituista syistä en tule ikinä matkustamaan jenkkilään vaikka muuten pidänkin maasta.

Hankala viisumibyrokratia? Näpyttelee estan netissä. Eikä se nyt kovin kummoinen se rajatarkastuskaan ollut. Lähinnä kiinnosti, että milloin lähdetään pois ja lähdetäänkö varmasti.

Vierailija
331/456 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettymyksiä on olleet Alanya ja Kos. Ensimmäisessä ei pelkästään se tyrkyttäminen, vaan hävyttömyyksien huutelu perään, jos ei kaikki mennyt tyrkyttäjien mielen mukaan. Kosia oli monet kehuneet, joten odotin kai vain jotain enemmän. New York jotenkin pysähdytti ensimmäisellä kerralla, eikä niin positiivisessa mielessä, mutta olen oppinut sitä rakastamaan. Ihana kaupunki.

Sen sijaan monien parjaamaa Teneriffaa rakastan. Koko saarta. Americasin "hotellihelvettiä" etelässä pitkine rantakävelyteineen (paikallisia asuu paljon Los Christianosin puolella). Rehevämpää pohjoispuolta, Lagunan vanhaakaupunkia, pääkaupunkia, tulivuorta jne.

Vierailija
332/456 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dominikaanit

Rahaa palaa, mutta ei vastiketta.  Julkista ryöstöä.   

Ihmeen likanen paikka, vaikka on suosittu turistisaari jo vuosien takaa.

Ei mikään hyvinvointi paratiisisaari.

Enempää avaamatta,  ei voi suositella. Yritän unohtaa.

Vierailija
333/456 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsova. Kuin iso Hervanta. Olen käynyt kahdesti työmatkalla ja ikävä ei ole jäänyt..

Vierailija
334/456 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wien. Kallista ja kadut viikonloppuna täynnä ihmisten eritteitä.

Rodos. Ei yhtään sellaista kreikkalaistunnelmaa, jota on Joonianmeren puoleisissa kohteissa.

Vierailija
335/456 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin ja Levi, jossa käytiin päiväseltään Ylläkseltä käsin. Olikin pieni mäennyppylä, ja kylän kehutut shoppailumahdollisuudet käsittivät Lappi-krääsää ja kalliita toppavaatteita.

Vierailija
336/456 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä nää suomalaisten matkailijoiden yleisimmät valituksen aiheet ovat hyvin tiivistettynä:)

Sää (sille ei kukaan mahda mitään)

Likaisuus (joo, maailmalla on yleensä likaisempaa. Etenkin suurkaupungeissa ja kohteissa, jotka ovat kehitystasoltaan alempana Suomea)

Tylyt ihmiset (on niitä kuulkaa täälläkin)

Tyrkyttäminen (no ärsyttäähän se, mut on osa heidän kulttuuriaan ja yrittävät tienata sillä leipää pöytään)

Kusettaminen (totta kai ne yrittää, kun osa turisteista on niihin jo langennut)

Huono ruoka (joka paikassa ei valitettavasti ole tarjolla lihapullia)

Ei mitään nähtävää (??? silmät auki!)

Ei mitään tekemistä(??? ei lomalla tarvii)

Hahah, ja millä tavalla luulit valitusten kohteet eroavan muun maalaisten valituksen kohteista? Jos olisit joskus käynyt jossain JA OIKEASTI TUTUSTUNUT ihmisiin, tietäisit, että matkavalitukset ovat universaaleja.

Tässä top viisi parin vuoden takaa TUI:lta, ei suomalaisia:

-rannan hiekka ei ollut valkoista, ennemminkin kellertävää

-basaarissa kukaan ei osannut hollantia

-kaikki ruoka on intialaista (Intiassa)

-kaikki ovat siestalla eikä kaupat ole auki päivällä (Espanjassa)

-mistään ei saa murukahvia

Vierailija
337/456 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tullut aika paljon reissattua niin vapaa-ajalla kuin työn puitteissa.. Mut kyllä paha ja budapest oli minulle pettymys, jollain tavalla ei vaan natsannut. En sano että ne missään  nimessä huonoja kohteita olis, mutta itse en oikein löytänyt niistä oikein mitään hienoa. Etenkin budapestissä meinas mennä hermo, kun koko ajan koitettiin kusettaa, oli se sitte taksi tai ravintola, "rahasta" väärin koko ajan takaisin, ja parissa taksissa mittari pyöri kun hyrrä, yrittivät kiskoa kaksinkertaista hintaa suomen hintoihin verrattuna. Ja oli olevinaan "virallinen taksi".

Mutta niinkuin sanoin, nämä kohteet eivät minua napanneet, mutta ei ne siltikkään huonoja ole. Toinen tykkää ja toinen ei.

Myös thaimaassa pari kohdetta oli.. mitä oli... Onneksi noita hienoja ja upeita paikkoja on kuitenkin enemmän kuin pettymyksiä.

Vierailija
338/456 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tullut aika paljon reissattua niin vapaa-ajalla kuin työn puitteissa.. Mut kyllä paha ja budapest oli minulle pettymys, jollain tavalla ei vaan natsannut. En sano että ne missään  nimessä huonoja kohteita olis, mutta itse en oikein löytänyt niistä oikein mitään hienoa. Etenkin budapestissä meinas mennä hermo, kun koko ajan koitettiin kusettaa, oli se sitte taksi tai ravintola, "rahasta" väärin koko ajan takaisin, ja parissa taksissa mittari pyöri kun hyrrä, yrittivät kiskoa kaksinkertaista hintaa suomen hintoihin verrattuna. Ja oli olevinaan "virallinen taksi".

Mutta niinkuin sanoin, nämä kohteet eivät minua napanneet, mutta ei ne siltikkään huonoja ole. Toinen tykkää ja toinen ei.

Myös thaimaassa pari kohdetta oli.. mitä oli... Onneksi noita hienoja ja upeita paikkoja on kuitenkin enemmän kuin pettymyksiä.

Siis PAHA = PRAHA =D =D

Vierailija
339/456 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni suomalainen pikkukaupunki/-paikkakunta viikonloppuna, etenkin kesäkauden ulkopuolella. Melkein kaikki paikat menevät kiinni viimeistään klo 15, joten reissajalle jää iltaohjelmaksi ruokakauppa, baari, pikaruokapaikka ja hyvällä tuurilla yksi järkevämpi ravintola. Ymmärrettävää tietysti ettei kannata pitää auki jos ei asiakkaita ole tarpeeksi, mutta ei rohkaise kotimaanmatkailuun.

Sesongin ulkopuolella näin on joka paikassa. Mutta rohkaisen silti menemään juuri silloin, varsinkin jos olet kulttuurimatkailija. Silloin on rauhallisempaa ja saat kontaktia paikallisiin asukkaisiin ihan eri tavalla.

Vierailija
340/456 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikan Santorini. Pölyinen likainen saari joka tukossa turistien takia. Yli satakiloiset jenkkituristit kulkee venesatamasta rinnettä ylös monta sataa porrasta pienten aasiraukkojen kantamana ja aaseja hakataan niin että ne huutaa ja ne näyttävät muutenkikn janoisilta ja nälkäisiltä :( Auringonlasku on yliarvostettu, kauniimpia auringonlaskuja näkee Länsi-Suomessa. Viimeksi kun olimme Kreikassa saarihyppelyllä 2 vuotta sitten ja olimme vuorokauden Santorinilla, niin siellä oli 11 kiinalaista hääparia jonossa paraatipaikalla jossa kaikki turistit odottaa auringonlaskua ja heidät vihittiin ihan liukuhihnalta ja jokaisesta otettiin saman näköiset kuvat merta, tulivuorenriippeitä ja auringonlaskua vasten! Järkyttävä turistirysä ja tuli huomattua se että oli kalliimpi kuin muut Kreikan saaret.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän