En tajua Rovaniemen suosiota turistikohteena! Ankea kaupunki, yksi lyhyt kävelykatu, pari kojua, pieni luistelurata ja
kaukana keskustasta feikki joulupukkikylä. Villit taksit huijaavat turisteja, myös taskuvarkaudet lisääntyneet.
Miksi kukaan turisti menisi Rovaniemelle? En tajua.
Kommentit (194)
Siellä on vain pari senttiä lunta nyt. Turistit pettyneet pahasti.
Oikea Lappi alkaa vasta pari sataa kilometriä pohjoisempaa.
Napapiiri, sen ylittäminen on monelle elämys sinäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä määrität sen? Lappi kun alkaa jo 200 kilsaa ennen Roita.
"feikki joulupukkikylä"? Oletko sinä löytänyt joskus jostain sitten aidon joulupukkikylän?
Vierailija kirjoitti:
"feikki joulupukkikylä"? Oletko sinä löytänyt joskus jostain sitten aidon joulupukkikylän?
OIen käynyt aidolla Korvatunturilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallinnollinen Lappi on eri asia kuin maisemallinen Lappi, joka tosiaan alkaa vasta reilusti pohjoisempaa.
Sinne pääsee lentäen helposti ja on kaikenlaista oheistoimintaa.
Varmaan osa espanjalaisista miettii samaa kun jengi lappaa aurinkorannikolle. Se on vaan ulkomaalaisille eksoottista tullaa kylmään, karuun ja pimeään pohjolaan.
Samalla vaivallahan se lentokone menisi esim. Ivaloon, joka on jo ihan toisenlaista Lapin maisemaa. Miksi Rovaniemestä on tullut tällainen hypetyksen kohde? Ei ymmärrä. Itselleni Rovaniemi on vain vaihtopaikka junasta bussiin matkalla sinne oikeaan Lappiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun mielestäsi Lappi alkaa Oulusta?
Olen samaa mieltä. Kävin Rovaniemellä pitkän tauon jälkeen ja olin ihan ihmeissäni miksi tätä kaupunkia hypetetään. Ymmärtävätkö muut, mitä minä en tajua. Pikkukaupunkimainen, keskusta on ihan vitsi. Tiedän, ettei saisi ajatella niin, mutta minulle tulee mieleen myös vahvasti Reindeerspotting elokuva narkkareineen. Oikeastaan masentava paikka. Saatte alapeukuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä. Kävin Rovaniemellä pitkän tauon jälkeen ja olin ihan ihmeissäni miksi tätä kaupunkia hypetetään. Ymmärtävätkö muut, mitä minä en tajua. Pikkukaupunkimainen, keskusta on ihan vitsi. Tiedän, ettei saisi ajatella niin, mutta minulle tulee mieleen myös vahvasti Reindeerspotting elokuva narkkareineen. Oikeastaan masentava paikka. Saatte alapeukuttaa.
Kävin työmatkalla siellä enkä voinut olla hymyilemättä, kun nämä ulkomaan haalari-ihmiset menevät joukolla Burger Kingiin syömään! :) Lapin eksotiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Ja hotellihinnat 300+ € / yö !
Joo ja tää hinnoittelu alkaa jos kauan ennen sesonkia, pitäköön tunkkinsa.
Joulupukin maa vetää turisteja sinne .Itse sieltä kotoisin.En mene edes kilon kappaleina sinne. Pieni sisäänpäin lämpiävää ( jäätyvä) paikka. Ei ole ikävä.
Vierailija kirjoitti:
Samalla vaivallahan se lentokone menisi esim. Ivaloon, joka on jo ihan toisenlaista Lapin maisemaa. Miksi Rovaniemestä on tullut tällainen hypetyksen kohde? Ei ymmärrä. Itselleni Rovaniemi on vain vaihtopaikka junasta bussiin matkalla sinne oikeaan Lappiin.
Joku viisas ymmärsi että millä tienata rahaa. Olen kiitollinen että tienaavat turismilla.
Varmaan ulkomaalaisille pohjoista eksotiikkaa, kylmää ja pimeää, mutta palvelut kuitenkin vieressä, niin elämä on helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OIen käynyt aidolla Korvatunturilla.
Oliko siellä Joulupukinkylä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun mielestäsi Lappi alkaa Oulusta?
Lapinlahdeltahan se alkaa pölvästi.
Ja hotellihinnat 300+ € / yö !