Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin lomakohteeseen olet pettynyt pahasti ja miksi?

Vierailija
14.01.2018 |

Itse vastaan Dubain.
Kävin sielä vanhempieni kanssa muutama vuosi sitten.
Koko paikka oli kuin joku avaruuskaupunki.
Täysin keinotekoinen ja jopa sen vuoksi ahdistava.
Missään ei ollut nähtävillä mitään hienoa historiallista, vaan kaikki oli valkoistaja bling blingiä.
Lisäksi matkan jälkeen kuulin paikan järkyttävistä ihmisoikeusrikkomuksista.
Olin tuolloin alaikäinen, joten en kamalasti googletellut ko. asiaa ennen lomaa.

Muita pettymyksiä kehiin!

Kommentit (456)

Vierailija
441/456 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika useasta kirjoituksesta paistaa läpi, ettei olla tehty kotitehtäviä ennen matkaa sekä eikä olla ymmärretty, että kannattaa mukautua matkan aikana paikalliseen normaaliin elämänmenoon.

No jos haluaa lihapullia, niin kannattaa hakeutua IKEAan - sieltä niitä saa ulkomaillakin. Onko se jotain uniikkia? No ei välttämättä, saman voi tehdä halvemmalla käymällä esim. Vantaan IKEA:ssa ihan kotimaassakin.

Ulkomailla voi laatuaikaa viettää esim. museoissa, joihin on kerätty jo valmiiksi parhaita paloja paikallisesta kultturista. Ne usein kertovat asioista, joita paikalliset arvostavat korkealle. Muutoinkin historia ja taide kertovat hyvin paljon kohdemaasta.

Tallinnakin on monikasvoinen paikka. On hyvä ymmärtää, että tarjoilijoilla on erinomaisen pieni palkka (alle 800 € + tipit). Sen takia tippaavaa asiakasta arvostetaan ja kohdellaan aina paremmin. Tätä tapaa kannattaa käyttää myös partureiden ja muiden palvelualan työntekijöiden kanssa. Kyse on kuitenkin kahden ihmisen vuorovaikutuksesta, jossa palveluntarjoaja yrittää samalla työllään ansaita elantoaan. No maksava asiakas lopulta ohjaa, osallistuu ja päättää millaiseksi palvelutehtävä voi tulla. Itse arvostan, että saa nauraa ja vaihtaa ajatuksia ulkomailla esim. parturini kanssa. Ne ovat ehtymättömiä paikallisen elämäntyylin asiantuntijoita. Tästä palvelukokemuksesta kannattaa vähän maksaa extraakin.

Basaarissakin tinkiminenkin voi olla vallan hieno kokemus. Itse olen ihan harjoituksen vuoksi harrastanut tinkimistä kovan kauppamiehen kanssa yli tunnin verran. Molemmat arvosti toistensa tarinoita ja valehtelemisen taitoja niin paljon, että kauppa tuli vaikka hänen mielestään vein hänen koko päivän katteensa (ei kannata uskoa ihan kaikkea mitä sanotaan). No samalla nauttimme yhdessä kivasta tarjoilusta eli teetä, juustoja, oliiveja, jotain kalapaloja sekä pikkuleivoksia. Lopuksi vielä katselimme hänen perhealbumista kuvia ja sain vinkkejä missä on parhaita paikallisia ruokapaikkoja (hinta/laatu).

Vierailija
442/456 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun verran petyin Kreetalla Agios Apostilissa sijainneeseen hotelliin ja sen ympäristöön. Oli aika turistighetto verrattuna joihinkin muihin syrjäisempiin paikkoihin Kreetalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/456 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Split ja monet Kreikan saarista. Myös Fuge!

Vierailija
444/456 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rooma. Täynnä turisteja ja nähtävyyksiin saa jonottaa KAUAN. Paikalliset koppavia ja rasittavia.

Tässäkin auttaa asian selvittäminen vaikka Googlessa:)

Vatikaaniin kannattaa osaa lippu netistä etukäteen, pääsee sen 2km pituisen jonon ohi minuutissa sisään

Samoin Colosseumilla, siellä on opiskelijoita jotka keräävät ulkopuolella ryhmiä. Ryhmät pääsee sisään omasta portistaan - jonottamatta.

:D

Ja Colosseumille pääsee ihan ilman mitään opasta koko jonon ohi, kun ostaa Palatium-kukkulalta lipun molempiin kohteisiin. Ainoa, mihin en keksinyt jonon ohi-menetelmää oli Pyhän Pietarin kirkon katto. Mutta se oli kyllä jonotuksen arvoinen kauniilla säällä.

Vierailija
445/456 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turku. Kaamea paikka . Kakan ruskeat järvet hyhhyh! Ihmiset ei auta .

Vierailija
446/456 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kummassa taas kaikki jeesustelijat löysivätkin tämän ketjun? Ja tietenkin kuvaan kuuluu kehua, kuinka ITSE ei ole pettynyt mihinkään, kun on ollut niin fiksu, että on lukenut ensin kaikki ensyklopediat ja ja muut pediat, jotta on taatusti tiennyt, millaista paikan päällä on.

Lisäksi on ihmeellisellä tavalla suomalaisen erikoisikeus taas olla erilailla pettynyt kun muun maalaiset, jotka varmaan eivät pety lainkaan näiden maailmoja halaavien maailmankansalaisten mukaan.

Ettekö nyt käsitä, että loma sinällään voi olla ihan hyvä, tottakai jokainen tekee sitten muita juttuja, kun ehkä oli alunperin suunnitellut.

Esim. meidän Italian loma oli siinä mielessä pettymys, että sattui sille viikolle liian kuuma, yli 40 astetta. Eli juuri muuta ei voinut tehdä kuin lojua rannalla. No lojuimme rannalla, ei sekään mikään rangaistus ole. Lisäksi ajoimme Slovenian rotkoille ja shoppailimme ilmastoiduissa outlet-keskuksissa.

Italiasta jäi taas likainen mielikuva. Eli sikäli en välttämättä ole menossa uudestaan. Ei se silti sitä tarkoita, että loma olisi ollut turha tai katuisin sitä. Olen ihan kivaa kokemusta rikkaampi, mutta en esim. suoittelisi maata muille. Eli sikäli pettymys. 

Olisi varmaan kannattanut lukea esyklopedioiden sijaan paikallisesta ilmastosta, vaikka "eihän se rannalla makaaminen ollut mikään rangaistus". Blahblah.

Kannattaa olla maailmankansalainen. Erittäin.

Ei pety.

Hah. 

Varattiin miehen kanssa lennot ja hotelli pari kuukautta ennen matkaa. Eipä osattu ajatella, että Berliinissä on kesäkuun ensimmäisellä viikolla 35 astetta lämmintä. Saattoi "hieman" vaikuttaa matkakokemukseenkin.  

Vierailija
447/456 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rooma. Täynnä turisteja ja nähtävyyksiin saa jonottaa KAUAN. Paikalliset koppavia ja rasittavia.

Tässäkin auttaa asian selvittäminen vaikka Googlessa:)

Vatikaaniin kannattaa osaa lippu netistä etukäteen, pääsee sen 2km pituisen jonon ohi minuutissa sisään

Samoin Colosseumilla, siellä on opiskelijoita jotka keräävät ulkopuolella ryhmiä. Ryhmät pääsee sisään omasta portistaan - jonottamatta.

:D

Ja Colosseumille pääsee ihan ilman mitään opasta koko jonon ohi, kun ostaa Palatium-kukkulalta lipun molempiin kohteisiin. Ainoa, mihin en keksinyt jonon ohi-menetelmää oli Pyhän Pietarin kirkon katto. Mutta se oli kyllä jonotuksen arvoinen kauniilla säällä.

enpä oo käynyt Pyhän pietarin kirkon katolla, ensikerralla sirtten. Tykkään valtavasti Roomasta. Palermossa menin jonku rakennuksen katolle ja ei ollut jonoja. 

Vierailija
448/456 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet eivät ole tykänneet lomakohteestaan ilmanalan vuoksi. Mutta sehän on ihan oma valinta, mihin aikaan vuodesta lomalle lähtee! Ajankohdan oletettavan lämpötilan ja sademääränkin matkakohteessa näkee aika tarkasti netistä, joten ei voi tulla ihan yllätyksenä, jos vähänkin viitsii panostaa ennakkosuunnitteluun.

Samoin, jos kaksi viikkoa kohteessa tuntuu pitkästyttävältä, niin kannattasiko mennä lyhemmäksi ajaksi! Itse harrastan seksilomailua, enkä koskaan ole yhdessä paikassa kerrallaan kuin 3-4 yötä (poikkeuksena tekemäni Amerikan ja Japanin matkat). Siinä ajassa ehtii nähdä tärkeimmät nähtävyydet, paneskella paikallisten heebojen kanssa ja istuskella katukahviloissakin. Prahakin oli ihan ok!

Pahimpia huijausyrityksiä on ollut Ateenassa taksissa ja Roomassa ravintolassa. Pahinta tyrkytystä oli Istanbulissa basaarissa, missä yritettiin pakkomyydä ja kainaloon tungettiin väkisin tavaraa. Erittäin vastenmielistä suomalaiselle, joka ei ole tottunut sen laatuiseen agressiiviseen myyntiin.

Säätä ei voi valita. Mulle sattuu huonot säät aina, lähdinpä matkoille mihin aikaan vuodesta tahansa.

Vierailija
449/456 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nizzan hehkutusta en ihan ymmärrä. Tai ehkä minulla kävi vain huono tuuri, niin ruuan kuin reittien suhteen. Ylihinnoiteltua ruokaa, haisevia kujia, tietöitä tietyön perään.

Toki ilma oli kaunis ja shoppailumahdollisuudet niitä halajaville mitä parhaat.

Mutta lähipaikoista Cannesista, Antibesista, Grassesta ja Italian Sanremosta, jopa Monacostakin pidin kyllä kovasti.

Samaa mieltä. Kaverini asuu Monacossa ja vierailen siellä kerran vuodessa, mutta kertavisiitti Nizzassa riitti. Ei tehnyt minkäänlaista vaikutusta. 

Muutama ranskalainen tuttava hämmästeli miksi kukaan menee Nizzaan (kun kerroin siskoni olevan siellä lomalla) lomalle. Kuulemma Nizzan lähettyvillä on pienempiä, miellyttävämpiä kaupunkeja.

Vierailija
450/456 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en yhtään ymmärrä tätä ketjua.

Voivoi, jos en jostain tykkää.

En minäkään tykkää sinusta.

Vierailija
451/456 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoisia kertomuksia. Olen asunut (yhden vuoden tai useammankin) aika monessa pettymyspaikassa ja jokaisesta niistä löytyi ihan riittävästi hyviä puolia. Ehkä hyvien puolien havaitseminen vaatiikin enemmän kuin viikon-kahden loman? 

Vierailija
452/456 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanaria.

Täynnä suomalaisia känniääliöitö. Alkoholistien paratiisi.

Vierailija
453/456 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaa on hirveä, muka ystävällistä kansaa. Intiasta ja Egyptistä takuu varma ripuli. Turkin turistirysät. Ranskalaiset on ilkeitä, muita parempia ihmisiä.

454/456 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Singapore oli minusta jotenkin hurjan pliisu ja steriili.

Malesia kivenheiton päässä ja Thaimaa ja Indonesia ovat sitten jo ihan eri maata - kirjaimellisesti ja laadultaan :D

Vierailija
455/456 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin on aivan valtava pettymys näköjään se, että joku on pettynyt matkakohteeseen. Tämä ketju käsittelee nimenomaan pettymyksiä matkakohteiden suhteen. Jos niitä nyt ei vuosienkaan jälkeen kertakaikkiaan ole, niin ehkä kannattaa vaihtaa vaan ketjua? 

Jo tarpeeksi moni on (tai sitten sama monta kertaa) leijunut kertomaan, ettei vaan kertakaikkiaan ole lainkaan pettynyt yhteenkään ghettoon tai rysään, kun on googlettanut vuotta ennen sen hetken täsmäsään ja on bff paikallisten pummien kanssa.

Vierailija
456/456 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle pettymykset enemmän ovat liittyneet majoituspaikan valintaan, esimerkiksi hotellin sijainti tai laatu eivät ole vastanneet odotuksia. Joistain paikoista en ole hirveästi tykännyt, mutten ihan osaa niitä pettymyksiskään luokitella. Wien ehkä on ollut pettymys siinä mielessä, etten ole saanut oikein makua paikkaan. Olen käynyt siellä muutaman kerran, eli se ei ole ensivaikutelman pohjalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi