Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin lomakohteeseen olet pettynyt pahasti ja miksi?

Vierailija
14.01.2018 |

Itse vastaan Dubain.
Kävin sielä vanhempieni kanssa muutama vuosi sitten.
Koko paikka oli kuin joku avaruuskaupunki.
Täysin keinotekoinen ja jopa sen vuoksi ahdistava.
Missään ei ollut nähtävillä mitään hienoa historiallista, vaan kaikki oli valkoistaja bling blingiä.
Lisäksi matkan jälkeen kuulin paikan järkyttävistä ihmisoikeusrikkomuksista.
Olin tuolloin alaikäinen, joten en kamalasti googletellut ko. asiaa ennen lomaa.

Muita pettymyksiä kehiin!

Kommentit (456)

Vierailija
301/456 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

konsultti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varasin joulukuussa itselleni elämäni ensimmäisen ulkomaanmatkan ja jännitykselmä odotan milloin se mainitaan :D

Oho! Onko jokin paikka tosiaan mainitsematta? Ketjussa alkaa nimittäin olla jo varsin kattava otos matkakohteista...

Sisiliaa ei ainakaan suoraa ole mainittu :D Sinne suuntaan syksyllä.

Sisiliaan kannattaa mennä. Oon liikkunut eri puolilla siellä. Palermosta tykkäsin eniten ja Taormina kaunis.

Mä olin pari vuotta sitten Sardiniassa. Se oli myös ihana mesta. Rantaa, aurinkoa ja kaupunkilomaa, kaikki yhdessä. Järjettömän hyviä ruokia ja halpoja lounasaikaan. Ainoa miinus ja yllätys oli isot hyttyset tai vastaavat. Söivät yöllä nukkuessa ja kutina oli melkoinen. Siitäkin selvisi kylmällä suihkulla ja rasvaamalla. Ei mitään vaarallisia siis.

Vierailija
302/456 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KAIKKI Välimeren kohteet joissa olen ollut (n. 25 kpl), koska en pidä mistään tuputtamisesta ja tyrkyttämisestä ja niissä kaikissa kauppiaat ja ravintoloitsijat hyvin agressiivisesti kimpussa, huutavat, repivät ja mainostavat, estävät joskus kulkuakin.

Ärsytti siihen pisteeseen saakka etten halunnut matkustella siellä päin kahteen vuoteen.

Olet kuitenkin 25 kohdetta käynyt läpi? ? Ja ihan paskaa? Mä olisin luovuttanut siinä kymmenen hujakoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/456 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut laskettelupaikat alpeilla. Ne ovat monesti ylihintaisia eikä siellä tosiaan ole muuta kuin se laskettelu. Itse jaksan laskea pari päivää, sitten tekee jo mieli tehdä jotain muuta. Mutta tämä on ihan tietoinen valinta, että välillä noissa käydään, koska perhe pitää laskemisesta.

Vierailija
304/456 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäkää google mapsia ja googlettakaa onko mitä nähtävyyksiä sun muuta mielenkiintoista. Menopaluulippu ja itse hommata hotelli tai vastaava kaupunki lomille. En oo pettynyt yhteenkään matkakohteeseen.

Vierailija
305/456 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä samaa mieltä kanssasi. Mm. Pariisissa Louvren-museon sisäänpääsyssä tarkistetaan laukut, eikä siitä kukaan loukkaannu, kaikille samat säännöt. Kauhistutti alkuun pitkä jono museon sisäänkäynnin edessä heti aamusta mutta nopeasti se loppujen lopuksi veti.  Pitäisi syyttää niitä terroristeja joiden takia kaikki turvatarkastukset ovat koventuneet mm. lentokentillä jne. Jos kaikki olisi rehellisiä ja normaaleja, tällaisia järjestelyjä ei tarvittaisi lainkaan.

Menkääpä Israeliin kuinka tarkkaa on jo Suomessa kontrolli lentokentällä.

Vierailija
306/456 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä samaa mieltä kanssasi. Mm. Pariisissa Louvren-museon sisäänpääsyssä tarkistetaan laukut, eikä siitä kukaan loukkaannu, kaikille samat säännöt. Kauhistutti alkuun pitkä jono museon sisäänkäynnin edessä heti aamusta mutta nopeasti se loppujen lopuksi veti.  Pitäisi syyttää niitä terroristeja joiden takia kaikki turvatarkastukset ovat koventuneet mm. lentokentillä jne. Jos kaikki olisi rehellisiä ja normaaleja, tällaisia järjestelyjä ei tarvittaisi lainkaan.

Menkääpä Israeliin kuinka tarkkaa on jo Suomessa kontrolli lentokentällä.

Tai jos olet mustaihoinen yritä päästä Venäjälle!

Israelin juutalaiset pääsi läpi heittämällä mutta tämän afrikkalaisen rouvan kanssa istuin kopissa toista tuntia...

Vierailija
307/456 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariisi (haisevat viemärit, rottia iltaisin kaduilla ja kauppojen lattioilla, töykeää palvelua esim vaatekaupoissa), Rhodos (ei saari itsessään mutta suomalaisten örveltäjien valtaama edelleen), Istanbul Aasian puoli (laukut viedään kadulta taksiin vaikka ei ole edes menossa taksiin, basaarissa huudeltiin fuc... b...ä 13 vuotiaalle, pakkomyyntiä, sisäänheittäjiä 2 metrin välein kaduilla jne), Tallinna (töykeää palvelua edelleen), Kypros Turkin puoli on ruma ja sotkuinen, Kreikan puolella englantilainen nuoriso viihtyy bilettämässä. Riippuu iästä ja omista mieltymyksistä kaikki mutta minulle nuo eivät iske enää koskaan. Onneksi on monia monia vaihtoehtoja .....  matkailu kuitenkin avartaa ja varsinkin huonon matkan jälkeen Suomi tuntuu oikeasti parhaalta maalta.

Vierailija
308/456 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alicanteen. Ei paljoa nähtävää eikä muutenkaan hengeltäänkään kummoinen.

Alicanten lähellä sijaitseva suomalaisten suosima Torrevieja. Rikollaisia sai pelätä joka paikassa, ei kunnon ruokakauppoja, nähtävvyydet olemattomia, kauas sai ajaa että jotain mukavaa näki.

Vierailija
309/456 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teneriffa oli aika kamala paikka. Koko hiton kaupunki jossa olimme oli rakennettu turisteille. Monessa ilta-ravintolassa oli kyllä live-musaa, mutta kaikissa soi tasan samat englanninkieliset hitit 20 vuoden takaa. Ei yhtään bändien omaa musaa, saati että olis ollut edes paikallista, tai espanjankielistä.

Majapaikan valinta meni meillä kyllä auttamatta pieleen, monet hotskut olivat semana santan takia täysiä, niin päädyttiin johonkin resort hotelliin. Siellä oranssit brittimummot makasivat altaalla aamusta iltaan, allaspojat viihdyttivät, harvat edes viitsiytyivät hotellista poistumaan.

Toki sieltä sitten tuli lähdettyä seikkailemaan, oli helppoa ottaa esim lautta jollekkin toiselle saarelle ja käydä patikoimassa, ihailemassa luontoa. Autenttisia elämyksiä sai kyllä ihan hakemalla hakea. Pää olisi hajonnut jos olisi jäänyt siihen yhteen kulissikaupunkiin pyörimään. Asenne ratkaisee, loma oli kiva mutta viimeistä kertaa tuolle alueelle.

Taisitte olla saaren eteläpuolella. Se on kyllä bilekaupunki. Kannattaa ottaa etukäteen selvää minne on menossa. En kyllä sinne hiekkaerämaahan minäkään menisi.

T. Teneriffan talviasukas. Rakastan sitä pohjoisempaa puolta.

Ohis: missä maassa on Teneriffan kaupunki?

Vierailija
310/456 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melbourne ja Singapore. Olen molemmissa käynyt muutaman kerran ja toivottavasti ei tarvitse enää mennä kumpaankaan. Kummassakaan ei ole mitään aitoa jäljellä. Singapore ihan tehty paikka ja Melbournessa ei ole mitään Australialaista.

Olen asunut Singaporessa ja viihdyin, lähtisin takaisin heti jos tulisi sopiva tilaisuus, mutta turistina siellä ei kyllä ole mitään tekemistä.

Eikö edes nähtävää???

Minä tykkäsin Singaporesta. Kyllä siellä riittää nähtävää, on upeita puistoja, kiinalaiset ja intialaiset korttelit. Helppo, siisti ja turvallinen. Hintataso on vain tosi kallis ja kohtuuhintaista majoitusta on vaikea löytää.

Geylangissa (noin 10 minuutin metromatka keskustaan) hotellihuoneet omalla kylpyhuoneella 30-40 €/yö.

Vierailija
311/456 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa näistä ”pettymyksistä” olisi vältetty jos porukka olisi ottanut selvää ennen reissua.

Yksi kertoi että Thaimaassa oli kesällä liian kuuma, toinen kertoi että Nykissä oli helmikuussa liian kylmä. Joku valitti Manhattanin kovista hinnoista ja kolmas ei tykännyt kun Kanarialla oli liikaa turisteja, jotakuta harmitti kun Turkissa tuputetaan ja kauniita naisia huomioidaan liikaa.

Vähänkin maailmanmenosta kärryillä pysyvä on kyllä kuullut ja lukenut nämä mainitsemani kliseet jostain lehdestä, matkaoppaasta tai sosiaalisesta mediasta. Jos joku oikeasti yllättyy kun Thaimaassa tulee hiki tai Manhattanilla lompakon pohja näkyy nopeammin kuin Lieksassa niin silloin täytyy kyllä katsoa peiliiin että hakea syyllistä sieltä.

Vierailija
312/456 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kap Verde.

Hakusessa oli lämpöä, aurinkoa.

Todellisuudessa kovaa tuulta ja taivas pilvessä. Yhdistelmä tarkoitti sitä että t-paidalla tuli kylmä, bikineistä puhumattakaan.

Resort oli hyvä, joskin rannalle ei voinut mennä koska hyeenat olivat heti kimpussa myymässä mitälie kiertoajeluita hiekkasaarella.

Rantalomalle on parempi matkustaa vaikkapa Malediiveille.

Vierailija
313/456 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pariisi. Ehkä mulla oli sellainen pinttynyt mielikuva, että Pariisissa hanuristi soittelaa kadunkulmassa romanttisesti eiffeltornin siintäessä taustalla patongin vienon tuoksun leijuessa ilmassa :D

En nähnyt ainuttakaan haitarin soittajaa, arkkitehtuurikin oli vähän meh, kallista ja harmaata.

Muilta kohteilta en ole oikein odottanut mitään, mutta Rooma ja Amsterdam olivat siinä suhteessa pettymyksiä, että näkyi vain ihmisten selkiä, kaikkialla tungosta. Eikä ollut edes varsinaista turistiaikaa.

Mitä on matkustellut niin kaikki ovat siinä mielessä olleet pettymyksiä, että kaikki turistoikohteet (ja muutkin paikat joissa olen käynyt)ovat jotenkin samanlaisia, ehkä en vain ole vielä löytänyt itselleni sopivaa kohdetta.

Samanlaiset ajatukset ylihehkutetuista paikoista. En ole tykännyt Pariisista, Roomasta tai Amsterdamista. Toisaalta taas omiin suosikkeihin kuuluvat vaikkapa Bologna ja Bordeaux. En itse vain saa oikein mitään irti sellaisista kaupungeista, joista on lähinnä tullut turistien leikkikenttä. Japanilaisille, jotka säästävät rahaa vuosia Euroopan matkaan, on olemassa joku oma auttava puhelin Pariisissa, kun ilmeisesti heillä on tullut ihan itsemurhaan johtavia pettymyksiä, kun se mielikuva ei vastaa todellisuutta. Ymmärrän kyllä, koska onhan sen oltava hirveää, että saat jonkun yhden viikon lomaa kahdessa viikossa ja maksat itsesi kipeäksi saapuaksesi paikkaan, joka on Pariisi kaikessa karmeudessaan.

Tajuan kyllä, että makuja on monia, ja monet ovat löytäneet Pariisista itselleen paljon nähtävää. Itse olen koittanut jo 3 kertaa, mutta nyt taidan jättää muiden iloksi sen paikan. Olen muutenkin enemmän luontoihmisiä, joten se osa Ranskaa ei ole paras matkakohde.

Vierailija
314/456 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa näistä ”pettymyksistä” olisi vältetty jos porukka olisi ottanut selvää ennen reissua.

Yksi kertoi että Thaimaassa oli kesällä liian kuuma, toinen kertoi että Nykissä oli helmikuussa liian kylmä. Joku valitti Manhattanin kovista hinnoista ja kolmas ei tykännyt kun Kanarialla oli liikaa turisteja, jotakuta harmitti kun Turkissa tuputetaan ja kauniita naisia huomioidaan liikaa.

Vähänkin maailmanmenosta kärryillä pysyvä on kyllä kuullut ja lukenut nämä mainitsemani kliseet jostain lehdestä, matkaoppaasta tai sosiaalisesta mediasta. Jos joku oikeasti yllättyy kun Thaimaassa tulee hiki tai Manhattanilla lompakon pohja näkyy nopeammin kuin Lieksassa niin silloin täytyy kyllä katsoa peiliiin että hakea syyllistä sieltä.

Kiitos, hyvin kirjoitettu 😊

Mäkin olin nuorempana pönttö, kun lähdin Inglesiin, koska siellä kävi kaikki muutkin. Ei juma, siellä ei ollut ns mitään 😀

Piti istua jossain Irwinbaarissa ja syödä lihapullia Kuparipannussa. Ja jotkut käy siellä edelleen kun on niin upeeta eikä tarvi käydä missään muualla 😂

Vierailija
315/456 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rantalomalle kannattaa matkustaa USA:han. Ihan oikeasti. Lennot on halpoja kaukolennoiksi, kielimuuria ei ole ja nähtävää on niin paljon kuin vain ikinä jaksaa. Kaikki toimii, siis aivan kaikki. On siistiä, hyvät rannat, lämpimät kelit, puuttuu kaikki tyrkyttäminen, kusettaminen, afrikkalaiset kellokauppiaat, sisäänheittäjät ja kaikki se sellainen hulabaloo mitä esiintyy rantapaikoissa Välimerellä, Aasiassa tai muslimimaissa.

Juu, on niillä se trump ja Irak 2003 ja amerikkalaiset on (kuulemma) niin tyhmiäkin, mutta ei se sitä tosiasiaa poista että matkailumaana USA on aivan ihanteellinen paikka.

Vierailija
316/456 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[En ole tykännyt Pariisista, Roomasta tai Amsterdamista. Toisaalta taas omiin suosikkeihin kuuluvat vaikkapa Bologna ja Bordeaux. En itse vain saa oikein mitään irti sellaisista kaupungeista, joista on lähinnä tullut turistien leikkikenttä.

Tämä. Euroopassa on kymmeniä tuhansia kaupunkeja, joten ei todellakaan kannata hirttää itseään niihin tusinaan mistä "kaikki" aina puhuu. Aarteet on jossain aivan muualla.

Vierailija
317/456 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rantalomalle kannattaa matkustaa USA:han. Ihan oikeasti. Lennot on halpoja kaukolennoiksi, kielimuuria ei ole ja nähtävää on niin paljon kuin vain ikinä jaksaa. Kaikki toimii, siis aivan kaikki. On siistiä, hyvät rannat, lämpimät kelit, puuttuu kaikki tyrkyttäminen, kusettaminen, afrikkalaiset kellokauppiaat, sisäänheittäjät ja kaikki se sellainen hulabaloo mitä esiintyy rantapaikoissa Välimerellä, Aasiassa tai muslimimaissa.

Juu, on niillä se trump ja Irak 2003 ja amerikkalaiset on (kuulemma) niin tyhmiäkin, mutta ei se sitä tosiasiaa poista että matkailumaana USA on aivan ihanteellinen paikka.

Varmaan muuten, mutta kallis matka, pitkä lento sekä hankala viisumi- ja turvatarkastusbyrokratia. Edellä mainituista syistä en tule ikinä matkustamaan jenkkilään vaikka muuten pidänkin maasta.

Vierailija
318/456 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan aina kohteista tarkasti selvää, ennen kun reissuun lähden.

Vielä ei ole tullut pettymyksiä. Thaimaan reissu tulossa, mutta en ole menossa hotellilta mihinkään. Menen sinne vain auringosta ja lämmöstä nauttimaan altaan äärelle. En usko, että petyn. (paitsi jos saan jonkun koko loman kestävän ripulin ruuasta)

Vierailija
319/456 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pariisi ehkä suurin pettymys, nähtävyydetkin näkee paremmin tv-dokkareista ja matkaohjelmista. Kerrassaan huonoa ruokaa ja aivan liian paljon "etnisyyttä" ...

Tällainen näkökulma ärsyttää väkisinkin, sori. Mulla asuu Pariisissa läheisiä sukulaisia ja käyn siellä säännöllisesti. Onko niin vaikea ymmärtää, että Pariisi on ihan t a v a l l i n e n suurkaupunki kaikkine lieveilmiöineen? Mikäli joku haluaa romantisoida Pariisia, ranskan kieltä tai muuta vastaavaa, sille ei yksinkertaisesti voi mitään. Sitten on vaan pakko kestää myös tämmöiset pettymykset. Sitä paitsi se varsinainen "haaveiden Pariisi" arkkitehtuureineen ja köyhine boheemitaiteilijayhteisöineen on historian varsin nuori narratiivi. 

Aivan erityisesti mua ärsyttää tämä nykyinen Pariisin etnisyydestä puhuminen. Ensinnäkin Ranskalla on ollut useita väkirikkaita siirtomaita muun muassa Indokiinassa ja Afrikassa. Näistä maista tulleita ihmisiä Pariisissa on ollut vuosikymmeniä ja he ovat ranskalaisia. Toisekseen missään ei ole määrätty, minkä värisellä ihmisellä saa olla eurooppalainen identiteetti. Samoja ihmisiä me kaikki ollaan! 

Hyvin kirjoitettu. Pariisissa on kaupunginosia, joissa on asunut siirtomaista tulleita ihmisiä iät ajat, ja heitä on näkynyt katukuvassa. Nuo romantisoidut paikat kuten Montmartre ovat ylituristisoituneita, joten ne eivät oikeastaan voikaan olla tuottamatta pettymystä, mutta Pariisissa on yli 20 kaupunginosaa, joista jokaisessa on paljon nähtävää. Välimatkat ovat kuitenkin paljon lyhyempiä kuin jossain Lontoossa tai Berliinissä.

Vierailija
320/456 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Berliini, oli vielä 15 vuotta sitten aivan ihana kohde, mutta nyt muuttunut kauheaksi paikaksi. Ei kiitos 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän