Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin lomakohteeseen olet pettynyt pahasti ja miksi?

Vierailija
14.01.2018 |

Itse vastaan Dubain.
Kävin sielä vanhempieni kanssa muutama vuosi sitten.
Koko paikka oli kuin joku avaruuskaupunki.
Täysin keinotekoinen ja jopa sen vuoksi ahdistava.
Missään ei ollut nähtävillä mitään hienoa historiallista, vaan kaikki oli valkoistaja bling blingiä.
Lisäksi matkan jälkeen kuulin paikan järkyttävistä ihmisoikeusrikkomuksista.
Olin tuolloin alaikäinen, joten en kamalasti googletellut ko. asiaa ennen lomaa.

Muita pettymyksiä kehiin!

Kommentit (456)

Vierailija
261/456 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole pettynyt yhteenkään lomakohteeseen. Lomalla haluan rentoutua, päästä irti arjesta ja olla yhdessä perheen kanssa. Hyvä hotelli, aurinkoa, uimista, ruokaa ja drinksuja, kiireettömiä iltakävelyjä, joku retki, museo/raumiot ja shoppailua ym ym. Tiedän mitä lomalta haluan ja valitsen tarkasti kohteen ja ei valita mitään liian halpaa sillä halvalla harvoin saa hyvää.

Hotelli ei tarvi olla luksustasoa. Nukun ja käyn suihkussa ja vaatteet vaihdan.

Vierailija
262/456 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä on aikaa kun oon käynyt Pariisissa ja oli positiivinen kokemus. Paljon nähtävää ja meinaan mennä uudelleen kenties tänä vuonna .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/456 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen reissannut niin kaupungeissa kuin rantakohteissa 4-5 matkaa vuosittain ja yksikään kohde ei ole ollut pettymys. Toki isot kaupungit ovat ruuhkaisia ja monesti likaisia, turistipaikat ovat juurikin sitä ja joka paikassa on omat kiemuransa. Mutta silti, ihan vaan se kiertely, rentoutuminen, hyvin syöminen, aikaa viettää miehen tai perheen kanssa yhdessä poissa kotoa... Korvaamatonta, rakastan matkailua. En oikein ymmärrä, mitä te matkoilta odotatte, jos melkein kaikki maailmankolkat onnistutte kokemaan pettymyksiksi.

Luulen, että nuo pettyjät ovat niitä, jotka reissaavat harvoin ja sitten lomaan ladataan ihan hurja määrä odotuksia.

Vierailija
264/456 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cancun ei varsinaisesti ollut pettymys mutta majoittautuisin seuraavaksi ehkä muualla päin Meksikoa. Cancunissa yllättävän vähän tekemistä ja pitkä matka vähän kaikkialle.

Bratislava oli kaupunki josta en pitänyt. Oli tylsä ja todella vähän tekemistä. Tyhjät ja autiot kadut.

Lempipaikkojani ikinä ovat olleet Unkari(Budapest) ja Malta.

Vierailija
265/456 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meksiko. Kaikki yrittävät huijata turistia. Se on näköjään paikallisten ykkösharrastus. Esim neuvovat väärin jos kysyy ohjeita johonkin paikkaan, tarjoilijat laittavat ylimääräisiä juttuja laskuun, poliisit keksivät verukkeet tulla pyytämään sakkoja eli lahjuksia ym. Hinnat turistikohteissa ihan pilvissä eli suomen tasolla vaikka onkin kehitysmaa. Turvaton olo ja moni tuleekin ryöstetyksi keskellä päivää.

Olitko Cancunissa tai Playa del Carmenissa? Tuollaisista turistirysistä voisi jo sanoa että ne eivät ole enää "aitoa" Meksikoa. Olen asunut Meksikossa vuosia enkä ole ikinä törmännyt huijauksiin tai korkeisiin hintoihin, mutta en asu kovinkaan suositulla turistialueella. Poliisien korruptio on kyllä totta ja ihan p-stä. Silti monet alueet ympäri maata ovat tilastojen, omien kokemusten ja tuttujen anekdoottien perusteella täysin perusturvallisia.

Tuo väärin neuvominen muuten johtuu siitä että meksikolaiset nolostuvat kun eivät tiedä oikeaa vastausta eivätkä pysty auttamaan. Monessa Aasian maassa on samanlainen kulttuuri.

Olen asunut myös. Ne korkeat hinnat koskevat turistialueita, just joku cancun. Huomaa kyllä että kartellit ne toimivat hotellialallakin. Sitten jos asuu kuin meksikolainen niin tosi halpaa on. Uudehkon rivitalon vuokra 300-500e/kk jollei nyt df asu. Mutta elämänlaatukin sen mukainen myös. Paskalaatu rakentaminen, paskalaatu ruoka, netti katkee kokoajan. Ja kyllä kaikki yrittää kusettaa. Jopa isot yhtiöt kuten pankit. Scotiabank, bancomer, telcel, megacable mitä niitä nyt oli kun sielä asuin. Ei kyllä pystyisi toimimaan noin länsimaassa. Jostakin takseista ja ravintoloista nyt puhumattakaan.

Tuo että neuvovat väärin voi johtua tietämättömyydestä mutta myös rasismista. Kyllä ne vit un rasistia jopa omia kohtaan ovat mutta päin naamaa ei ne mitään uskalla sanoa. Sitten jos vielä on meksikolainen tyttöystävä niin huh huh...

Kaipa kaikilla on erilaisia kokemuksia. Mulla ei ole ollut ongelmia isojen yritysten kanssa eikä ns. tavallisten ihmistenkään vaikka olen täällä jo monta vuotta majaillut meksikolaisen puolisoni kanssa. Nettien, puhelimien ym sopimusten kanssa kaikki on ollut just niin kuin luvattiin. Ehkä vain tuuria? Voisiko johtua siitä, että olen nainen ja se ehkä jotenkin "pehmittää" ihmisiä? Vaikea sanoa...

Vierailija
266/456 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Italia persläpi koko maa.

Tämä! Siinä on maa mistä löytyy töykeimmät ihmiset, Roomakin ihan karsee mesta. Ei kiitos enää ikinä Italiaan!

Vierailija
267/456 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Egyptin Marsa Alam

Ymmärrän toki, että Marsa Alam ei sovi ihmisille, jotka haluavat shoppailla ja kierrellä nähtävyyksiä, mutta itse olen viettänyt siellä yhden parhaista lomista koskaan! Tarkoituksena oli rentoutua ja siellä se onnistui täydellisesti. Aurinkoa, meri, huippuhotelli, hyvää ruokaa, snorklausretki ja käynti Luxorissa&kuninkaiden laaksossa. Ihania muistoja!

Vierailija
268/456 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teneriffa oli aika kamala paikka. Koko hiton kaupunki jossa olimme oli rakennettu turisteille. Monessa ilta-ravintolassa oli kyllä live-musaa, mutta kaikissa soi tasan samat englanninkieliset hitit 20 vuoden takaa. Ei yhtään bändien omaa musaa, saati että olis ollut edes paikallista, tai espanjankielistä.

Majapaikan valinta meni meillä kyllä auttamatta pieleen, monet hotskut olivat semana santan takia täysiä, niin päädyttiin johonkin resort hotelliin. Siellä oranssit brittimummot makasivat altaalla aamusta iltaan, allaspojat viihdyttivät, harvat edes viitsiytyivät hotellista poistumaan.

Toki sieltä sitten tuli lähdettyä seikkailemaan, oli helppoa ottaa esim lautta jollekkin toiselle saarelle ja käydä patikoimassa, ihailemassa luontoa. Autenttisia elämyksiä sai kyllä ihan hakemalla hakea. Pää olisi hajonnut jos olisi jäänyt siihen yhteen kulissikaupunkiin pyörimään. Asenne ratkaisee, loma oli kiva mutta viimeistä kertaa tuolle alueelle.

Vierailija
269/456 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt varsinaisesti voi miksikään suurpettymykseksi sanoa, mutta Glasgow ei oikein lämmittänyt sydäntäni millään tavalla. Ihania kirjakauppoja löytyi ja kahviloita, mutta eipä oikein muuta sitten minulle. Edinburgh sen sijaan on mielestäni aivan upea. 

Minä taas tykkäsin Glasgowsta enemmän kuin Edinburghista, mutta ymmärrän, että useimmat on eri mieltä. Skotlannin saaret on myös aivan ihania, mutta joillekin saattaa olla pettymys palveluiden ym. takia.

Kanariansaarten haukkumista en ymmärrä, jos koko loma ollaan siellä lomakylässä eikä vuokrata autoa tai lähdetä retkille kiertämään saarta. Aivan upeita maisemia, pieniä kyliä, halpaa ja hyvää ruokaa, kaunista luontoa... Thaimaassa ja muissa sama juttu, kannattaa poistua sieltä rantakohteen alueelta, jos tuntuu tylsältä ja haluaa nähdä muutakin. Poikkeuksena tietenkin ne maat, joissa turvallisuustilanne on heikko eikä maassa siksi voi juuri kierrellä. Sekin asia kuitenkin selvitettävissä ennen lomaa.

Minulla ei siis pettymyksiä ole juuri ollut, koska olen ottanut asioista selvää ensin. Aasian suurkaupungit on mielestäni kamalia, sen osasin arvata jo etukäteen, mutta pari kertaa pitänyt käydä muun matkan yhteydessä.

Berliinin charmin ymmärrän, mutta en tykännyt niin paljon kuin monet muut.

Vierailija
270/456 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puerto Rico, Gran Canaria. Surkea kylä jossa ei mitään muuta kuin hotelleja ja kämäinen miniranta. Ravintoloiden ruoka pääosin kamalaa (pakastekalajalosteita yms. tuoreen kalan sijaan) ja hotellihuoneessa torakat mellastivat öisin. Viimeinen kerta Kanarialla.

Vierailija
271/456 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kouvola.

Miten Kouvolaan voi pettyä?

Kouvolatukat.

Vierailija
272/456 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melbourne ja Singapore. Olen molemmissa käynyt muutaman kerran ja toivottavasti ei tarvitse enää mennä kumpaankaan. Kummassakaan ei ole mitään aitoa jäljellä. Singapore ihan tehty paikka ja Melbournessa ei ole mitään Australialaista.

Olen asunut Singaporessa ja viihdyin, lähtisin takaisin heti jos tulisi sopiva tilaisuus, mutta turistina siellä ei kyllä ole mitään tekemistä.

Singaporehan oli ihana. 8 päivää olin turistina eikö todellakaan tullut tylsää! Joka päivälle oli uutta ohjelmaa kun kiersimme eri paikkoja. Aivan ihana kaupunki!

Vierailija
273/456 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etelä - Teneriffa. Playa de las Americas. Hotelleja hotelleja hotelleja. Ihmisiä laahustaa t-paidoissaan pitkin rantakatua, jossa turismikojut, kiinalaisten vaatekaupat ja halvat baarit peräkkäin. TYLSÄÄÄ ja jotenkin teennäistä elämää.

Jos on pakko mennä Teneriffalle, niin suositteleen Puerto de la Cruz'ia, jossa sentään jonkunlaista kerroksellista historiaa ja normaalia elämää. 

Minä suosittelen Santa Cruzia, joka on oikea kaupunki. Puerto de la Cruz taas on ok, jos haluaa välimaastom kaupungin, jossa turistimeininkiä ja vähän muutakin. Turistikylät on aina turistikyliä, joten jos niistä ei tykkää niin niihin ei kannata mennä!

Vierailija
274/456 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimmat pettymykset (nuoruudessani) playa del ingles ja joku turistikylä (nova palma?) mallorcalla palman vieressä. Mallorcalla (kuten menorcallakin) on upeitakin paikkoja. Kannattaa tutustua paikkaan ennen varaamista ja välttää pahimmat suomituristikohteet.

Vierailija
275/456 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, Pariisi on mulle läheisin ranskalaisista kaupungeista. Olen asunut siellä ja käyn joka vuosi. Ihania ja avuliaita ihmisiä, huulenheittoa tuntemattomien kanssa, hyvää ruokaa ja juomaa, loputtomasti nähtävää ja tehtävää. Mutta ehkä kielitaito onkin avain ranskalaiseen kulttuuriin. Nizza on kamala. Kaunis, mutta tylsä. Ihmiset hirveitä snobeja.

Omia pettymyksiä on useita, tosin pettymyskohteetkin otan elämyksinä ja aina niistä jotain mahtavaa on löytynyt. Esimerkiksi Varsova on tosi ankea, mutta siellä oli aivan mahtava pieni baari antikvariaatissa. Hiton tyly palvelu, mut superhyvää käsityöolutta. Otettiin tavoitteeksi käydä joka päivä ja saada omistaja hymyilemään, ja lopulta saatiinkin.

Jurmala. Kaunis vanhakaupunki, mutta kylpylöiden lisäksi ei mitään tekemistä, jos säät eivät suosi. Tylyä palvelua ja kukaan ei osaa englantia.

Santorini. Joo, se auringonlasku... no sitähän ei näe muiden turistien selkien takaa. Kaikki paikat täynnä turisteja, illalla et pääse edes ravintolaan auringonlaskun aikaan. Selfiekepit osuu joka puolelle ja ihmiset rynnivät sun eteen. Santorinilla vietetyistä häistä lähti kyllä kaikki hohto, kun näki miten liukuhihnalla niitä järjestettiin.

Italiassa Venetsia, Rooma, Milano, Garda, Como. En vaan ymmärrä. Parempaa ruokaa teen kotona. Maisemat hmm ihan kivat, varsinkin Comolla. Ihmiset blääh. Ei vaan iske. Autoilu on parasta. Venetsia törkeän kallis ja haiseva ainakin silloin, kun me oltiin siellä. Koko ajan tyrkytetään gondoliajelua ”for honeymooners”. Olisin halunnut sellaiselle mennäkin, mutta ärsytti se romanttinen lässynlää ja ne hinnat. Jätettiin väliin.

Vierailija
276/456 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teneriffa oli aika kamala paikka. Koko hiton kaupunki jossa olimme oli rakennettu turisteille. Monessa ilta-ravintolassa oli kyllä live-musaa, mutta kaikissa soi tasan samat englanninkieliset hitit 20 vuoden takaa. Ei yhtään bändien omaa musaa, saati että olis ollut edes paikallista, tai espanjankielistä.

Majapaikan valinta meni meillä kyllä auttamatta pieleen, monet hotskut olivat semana santan takia täysiä, niin päädyttiin johonkin resort hotelliin. Siellä oranssit brittimummot makasivat altaalla aamusta iltaan, allaspojat viihdyttivät, harvat edes viitsiytyivät hotellista poistumaan.

Toki sieltä sitten tuli lähdettyä seikkailemaan, oli helppoa ottaa esim lautta jollekkin toiselle saarelle ja käydä patikoimassa, ihailemassa luontoa. Autenttisia elämyksiä sai kyllä ihan hakemalla hakea. Pää olisi hajonnut jos olisi jäänyt siihen yhteen kulissikaupunkiin pyörimään. Asenne ratkaisee, loma oli kiva mutta viimeistä kertaa tuolle alueelle.

Ohis: missä maassa on Teneriffan kaupunki?

Vierailija
277/456 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meksiko. Kaikki yrittävät huijata turistia. Se on näköjään paikallisten ykkösharrastus. Esim neuvovat väärin jos kysyy ohjeita johonkin paikkaan, tarjoilijat laittavat ylimääräisiä juttuja laskuun, poliisit keksivät verukkeet tulla pyytämään sakkoja eli lahjuksia ym. Hinnat turistikohteissa ihan pilvissä eli suomen tasolla vaikka onkin kehitysmaa. Turvaton olo ja moni tuleekin ryöstetyksi keskellä päivää.

Olitko Cancunissa tai Playa del Carmenissa? Tuollaisista turistirysistä voisi jo sanoa että ne eivät ole enää "aitoa" Meksikoa. Olen asunut Meksikossa vuosia enkä ole ikinä törmännyt huijauksiin tai korkeisiin hintoihin, mutta en asu kovinkaan suositulla turistialueella. Poliisien korruptio on kyllä totta ja ihan p-stä. Silti monet alueet ympäri maata ovat tilastojen, omien kokemusten ja tuttujen anekdoottien perusteella täysin perusturvallisia.

Tuo väärin neuvominen muuten johtuu siitä että meksikolaiset nolostuvat kun eivät tiedä oikeaa vastausta eivätkä pysty auttamaan. Monessa Aasian maassa on samanlainen kulttuuri.

Olen asunut myös. Ne korkeat hinnat koskevat turistialueita, just joku cancun. Huomaa kyllä että kartellit ne toimivat hotellialallakin. Sitten jos asuu kuin meksikolainen niin tosi halpaa on. Uudehkon rivitalon vuokra 300-500e/kk jollei nyt df asu. Mutta elämänlaatukin sen mukainen myös. Paskalaatu rakentaminen, paskalaatu ruoka, netti katkee kokoajan. Ja kyllä kaikki yrittää kusettaa. Jopa isot yhtiöt kuten pankit. Scotiabank, bancomer, telcel, megacable mitä niitä nyt oli kun sielä asuin. Ei kyllä pystyisi toimimaan noin länsimaassa. Jostakin takseista ja ravintoloista nyt puhumattakaan.

Tuo että neuvovat väärin voi johtua tietämättömyydestä mutta myös rasismista. Kyllä ne vit un rasistia jopa omia kohtaan ovat mutta päin naamaa ei ne mitään uskalla sanoa. Sitten jos vielä on meksikolainen tyttöystävä niin huh huh...

Kaipa kaikilla on erilaisia kokemuksia. Mulla ei ole ollut ongelmia isojen yritysten kanssa eikä ns. tavallisten ihmistenkään vaikka olen täällä jo monta vuotta majaillut meksikolaisen puolisoni kanssa. Nettien, puhelimien ym sopimusten kanssa kaikki on ollut just niin kuin luvattiin. Ehkä vain tuuria? Voisiko johtua siitä, että olen nainen ja se ehkä jotenkin "pehmittää" ihmisiä? Vaikea sanoa...

Kyllä on tuuria, kun netti on täynnä vastaavanlaisia tarinoita. Jokainen kaveri oli joku tullut ryöstetyksi tai tunsi jonkun joka oli. Kaverin setä kidnapattiin eikä siitä kuulunut mitään sen jälkeen kun ei ollut varaa 10 milj peson lunnaisiin. Olivat menneet kytille juttelemaan ja kidnappaajat tiesivät heti. Että sellainen maa sitten...

Vierailija
278/456 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etelä - Teneriffa. Playa de las Americas. Hotelleja hotelleja hotelleja. Ihmisiä laahustaa t-paidoissaan pitkin rantakatua, jossa turismikojut, kiinalaisten vaatekaupat ja halvat baarit peräkkäin. TYLSÄÄÄ ja jotenkin teennäistä elämää.

Jos on pakko mennä Teneriffalle, niin suositteleen Puerto de la Cruz'ia, jossa sentään jonkunlaista kerroksellista historiaa ja normaalia elämää. 

se keskusta on aivan karmea, mutta Adeje noin 500m (?) on aivan ihana.

Teneriffalla joku Americas on yhtä hirveä kuin Gran Canarian Ingles tai Puerto Rico. Aivan hirveetä hotellithelvettiä.

Mutta molempien saarten pääkaupungithan ovat kuin Funchal - rakennettu aikoinaan ihan paikallisille - ei turisteille. Kannattaako ehkä ottaa vähän selvää etukäteen, ennen kuin menee jonnekin Americasiin...?

Vierailija
279/456 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkki Marmaris. Tuntui vain paikalta missä rahat pois turisteilta. Ei oikein mitään muuta nähtävää kuin rannalla löhöily ja baareissa käynti.

Vierailija
280/456 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kairo. Järkyttävä paikka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi