Mihin lomakohteeseen olet pettynyt pahasti ja miksi?
Itse vastaan Dubain.
Kävin sielä vanhempieni kanssa muutama vuosi sitten.
Koko paikka oli kuin joku avaruuskaupunki.
Täysin keinotekoinen ja jopa sen vuoksi ahdistava.
Missään ei ollut nähtävillä mitään hienoa historiallista, vaan kaikki oli valkoistaja bling blingiä.
Lisäksi matkan jälkeen kuulin paikan järkyttävistä ihmisoikeusrikkomuksista.
Olin tuolloin alaikäinen, joten en kamalasti googletellut ko. asiaa ennen lomaa.
Muita pettymyksiä kehiin!
Kommentit (456)
Vierailija kirjoitti:
Rooma. Nähtävää ja historiaa kyllä on, mutta myös likaista, toimimatonta ja töykeää käytöstä sitäkin enemmän. Huijareita koko kaupunki täynnä ja 5 päivän sisään koettiin kolme ryöstöyritystä (siinä siis vain ne havaitut), joista yksikään ei kyllä onnistunut.
kaksi kertaa käynyt ja todella paljon nähtävää. Haluan uudelleen. Ei yhtäkään ryöstoyritystä.
Lontooseen, koska siellä on niin kauhean likainen ilma, että paitapuseroa on vaihdettava pari, kolme kertaa päivässä, ällö ruoka, kylmät huoneet ja jotenkin saa etsimällä etsiä kivaa shoppailtavaa. Englantilaiset ovat lisäksi hirveän rumia eivätkä oikeasti yhtään eläinrakkaita.
Vierailija kirjoitti:
Oon monessa maassa käynyt ja paljon on tullut nähtyä ja koettua kuten Israel.Egypti.Kreikka. Pidemmän aikaa nuo edellä mainitut maat . Pariisi. Rooma. Praha . Canaria muutamaan kertaan ja Teneriffa. Uudelleen en mene enään Kreeta ja Rodos. Ne on nähty.
En ole noihin pettynyt vaan tykännyt. Roomaan ja Pariisiin haluan uudelleen ja myös Israeliin muutamiin paikkoihin siellä. Barcelonaa monet kehuneet ja haluan mennä sinnekin. Lontoota en oo nähnyt ja haluan myös sinne. Singapore myös kiehtoo.
Brysselissä tosi tylsää. Ei mitään yöelämää eikä shoppailtavaa. Ihmiset kuivakkaita puurtajia. Liian kallis kaupunki.
Tunisia, Sousse vastaan minäkin. Ihan hukkaan meni viikko lomasta ja rahat.
Ihmettelen Prahan mollaajia?
Kyllä siellä muutakin on kuin vanha kaupunki.
Kannattaisi nähdä vähän vaivaa ja vaikka Googlettaa, paljon nähtävää ja tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Melbourne ja Singapore. Olen molemmissa käynyt muutaman kerran ja toivottavasti ei tarvitse enää mennä kumpaankaan. Kummassakaan ei ole mitään aitoa jäljellä. Singapore ihan tehty paikka ja Melbournessa ei ole mitään Australialaista.
Olen asunut Singaporessa ja viihdyin, lähtisin takaisin heti jos tulisi sopiva tilaisuus, mutta turistina siellä ei kyllä ole mitään tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Rooma. Nähtävää ja historiaa kyllä on, mutta myös likaista, toimimatonta ja töykeää käytöstä sitäkin enemmän. Huijareita koko kaupunki täynnä ja 5 päivän sisään koettiin kolme ryöstöyritystä (siinä siis vain ne havaitut), joista yksikään ei kyllä onnistunut.
Miten joillekin aina sattuu ja tapahtuu?
Mulla takana yli 80 matkaa yksin ja yhdessä ja vain 2 huijaamisyritystä jotka ei onnistuneet (taksi Prahassa ja Bangkokissa) kuluneiden 35 vuoden aikana. Taidan olla joko onnekas tai kulkea silmät kiinni:D
Vierailija kirjoitti:
Berliini. En vain tajunnut? Olin vielä tosi hyvän seuran kanssa reissussa, oltiin suunnuteltu ja mietitty mutta silti jokin oli pielessä. Ehkä sen takia että Rooma, Lontoo ja Pariisi olivat tehneet niin monta kertaa ison vaikutuksen ja Berliini oli vaan niin kolkko enkä löytänyt mitään persoonallista.
Joku muukin samaa mieltä! Berliinissä ei ollut mitään nähtävää, ihmiset epäystävällisiä ja inhoavat nuoria turisteja
Vierailija kirjoitti:
KAIKKI Välimeren kohteet joissa olen ollut (n. 25 kpl), koska en pidä mistään tuputtamisesta ja tyrkyttämisestä ja niissä kaikissa kauppiaat ja ravintoloitsijat hyvin agressiivisesti kimpussa, huutavat, repivät ja mainostavat, estävät joskus kulkuakin.
Ärsytti siihen pisteeseen saakka etten halunnut matkustella siellä päin kahteen vuoteen.
Missähän olet ollut?? Itsellä tuollaiset kokemukset ehkä jostain Turkin turistikohteesta ja Italian puolella Cattolicasta. Jos nyt 1-2 sisäänheittäjää huuteli perään niiden päivien aikana. Sehän on heidän työtään.
Kannattaa mennä omatoimimatkoille, saa valita kohteen ja rannan siten ettei siellä ole yhtään rättienmyyjää tai edes muita turisteja:D
Enpä ole moisesta häiriintynyt, mennyt vain muualle tai kieltäytynyt kohteliaasti paikallisella kielellä
Olen reissannut niin kaupungeissa kuin rantakohteissa 4-5 matkaa vuosittain ja yksikään kohde ei ole ollut pettymys. Toki isot kaupungit ovat ruuhkaisia ja monesti likaisia, turistipaikat ovat juurikin sitä ja joka paikassa on omat kiemuransa. Mutta silti, ihan vaan se kiertely, rentoutuminen, hyvin syöminen, aikaa viettää miehen tai perheen kanssa yhdessä poissa kotoa... Korvaamatonta, rakastan matkailua. En oikein ymmärrä, mitä te matkoilta odotatte, jos melkein kaikki maailmankolkat onnistutte kokemaan pettymyksiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Berliini. En vain tajunnut? Olin vielä tosi hyvän seuran kanssa reissussa, oltiin suunnuteltu ja mietitty mutta silti jokin oli pielessä. Ehkä sen takia että Rooma, Lontoo ja Pariisi olivat tehneet niin monta kertaa ison vaikutuksen ja Berliini oli vaan niin kolkko enkä löytänyt mitään persoonallista.
Joku muukin samaa mieltä! Berliinissä ei ollut mitään nähtävää, ihmiset epäystävällisiä ja inhoavat nuoria turisteja
Berliiniläiset ovat varautuneita verrattuna moniin muihin eurooppalaisiin, itä-saksan ajan peruja. Muutamat ylitsevuotavat danket ja bittet, niin jo hymyillään ja palvellaan.
En ole oikeasti pettynyt mihinkään kohteeseen. Olen tykännyt kaikista, niin Lontoosta, Miamista, Pattayasta (!) kuin Sunny Beachista tai Pärnusta. Matkustetaan 2-3 matkaa vuodessa ja yleensä yksi on aina samaan kohteeseen, kun siellä on tasokas loma-asunto käytössä (appivanhempien), mutta muut tehdään aina uusiin paikkoihin. Esimerkiksi nyt lähdimme hiihtolomalla Dominikaaniseen ja vaikka sitä mollataan typeränä paikkana hotellialueiden ulkopuolelta, niin se hotellialue riitti mulle. Upeista upeimmat rannat, huikean tasokas iso hotelli, vesipuisto hotellissa, hyvää ruokaa ja lämpöä. Voisin mennä takaisin sinnekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen ne klassiset keski-ikäiset, vähän pulskahkot ja punakat reissaajanaiset, jotka on hotellin respassa valittamassa jostakin joka päivä. Lähdetään reissuun ja sitten siellä on pettymystä ja paskaa kaikki, mikä on eri tavoin kuin kotona.
Keski-ikäinen nainen mainittu taas! Esim. minä kirjoitin, etten ole varsinaisesti pettynyt mihinkään paikkaan, ja alapeukkua tuli.
Olen keski-ikäinen ja pulska reissaajanainen (mikä ilmeisesti on kamala synti). Valitan kyllä joskus, mutta yleensä aiheesta. Suomalaisille annetaan usein hotellien huonoimmat huoneet, kun ajatellaan, että me hissukat emme osaa vaatia laatua. Annan myös kehuja ja tippiä, jos asiat sujuvat. Olen ollut huomaavinani, että lapsiperheet eivät anna kovin herkästi juomarahoja.
Minä taas olen lukuisissa paikoissa tutustunut paikallisiin ja saanut kuulla, että pohjoismaisista turisteista pidetään, koska ovat pääosin rauhallista ja kohteliasta porukkaa.
En ole pettynyt mihinkään, sellaisiin paikkoihin en lähde, jotka eivät aidosti kiehdo (tyyliin Dubai, Turkki...). En odota mitään yliromantisoitua kuvaa eurooppalaisesta miljoonakaupungista tai hyvin yksilöllisesti räätälöityä Bahaman risteilyä 4000 muun ihmisen kanssa. Kun selvittelee etukäteen, ei pety, vaan osaa nauttia lomastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melbourne ja Singapore. Olen molemmissa käynyt muutaman kerran ja toivottavasti ei tarvitse enää mennä kumpaankaan. Kummassakaan ei ole mitään aitoa jäljellä. Singapore ihan tehty paikka ja Melbournessa ei ole mitään Australialaista.
Olen asunut Singaporessa ja viihdyin, lähtisin takaisin heti jos tulisi sopiva tilaisuus, mutta turistina siellä ei kyllä ole mitään tekemistä.
Eikö edes nähtävää???
Eniten olen pettynyt kotimaan kohteissa. Kaunishan Suomi on, kesäisin ja jos on kunnon talvi, mutta tylsä ja kallis. Asiakaspalvelu on mitä on ja nähtävyydet, poislukien luonto, aneemisia.
Vierailija kirjoitti:
konsultti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varasin joulukuussa itselleni elämäni ensimmäisen ulkomaanmatkan ja jännitykselmä odotan milloin se mainitaan :D
Oho! Onko jokin paikka tosiaan mainitsematta? Ketjussa alkaa nimittäin olla jo varsin kattava otos matkakohteista...
Sisiliaa ei ainakaan suoraa ole mainittu :D Sinne suuntaan syksyllä.
Sisiliaan kannattaa mennä. Oon liikkunut eri puolilla siellä. Palermosta tykkäsin eniten ja Taormina kaunis.
Vierailija kirjoitti:
Eniten olen pettynyt kotimaan kohteissa. Kaunishan Suomi on, kesäisin ja jos on kunnon talvi, mutta tylsä ja kallis. Asiakaspalvelu on mitä on ja nähtävyydet, poislukien luonto, aneemisia.
Samaa mieltä, eikä sitä luontoakaan ilman mökkiä tms oikein pääse kunnolla kokemaan. Toki voi käydä patikoimassa tai vaikka melontaretkillä, mutta ei se oikein sama ole, kuin että saa nauttia siitä hiljaisuudesta, rauhasta ja vain olemisesta.
Bali. Hirveä turistirysä, eikä oltu edes Kutalla. Rannalla ei hetken rauhaa, aina myyjiä ympärillä.
Itse oon ollut paljonkin aikoinaan Israelissa ja siellä paljon nähtävää .