Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin lomakohteeseen olet pettynyt pahasti ja miksi?

Vierailija
14.01.2018 |

Itse vastaan Dubain.
Kävin sielä vanhempieni kanssa muutama vuosi sitten.
Koko paikka oli kuin joku avaruuskaupunki.
Täysin keinotekoinen ja jopa sen vuoksi ahdistava.
Missään ei ollut nähtävillä mitään hienoa historiallista, vaan kaikki oli valkoistaja bling blingiä.
Lisäksi matkan jälkeen kuulin paikan järkyttävistä ihmisoikeusrikkomuksista.
Olin tuolloin alaikäinen, joten en kamalasti googletellut ko. asiaa ennen lomaa.

Muita pettymyksiä kehiin!

Kommentit (456)

Vierailija
221/456 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rooma. Nähtävää ja historiaa kyllä on, mutta myös likaista, toimimatonta ja töykeää käytöstä sitäkin enemmän. Huijareita koko kaupunki täynnä ja 5 päivän sisään koettiin kolme ryöstöyritystä (siinä siis vain ne havaitut), joista yksikään ei kyllä onnistunut.

Vierailija
222/456 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gran Canarialla Puerto Rico. Mitäänsanomaton pieni kylä. Hotellit vuorten rinteillä. Kaksi pientä tupaten täyttä rantaa. Muutama ostari. Ei mitään tekemistä tai näkemistä. Helvetin korkeata rinnettä et jaksa illalla ylös kiivetä. Taksit kiskoo ylihintaa. Jumalauta et olin iloinen kun istuin paluulennolla. Ei ikinä enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/456 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italia persläpi koko maa.

Vierailija
224/456 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bangkog.

Suorastaan törkyisen likainen kaupunki.

Suhteellisen vaarallinenkin.

Missä tämä Bangkog sijaitsee?

Millä tavalla Bangkog on vaarallinen?

Itse olen viettänyt lähes samannimisessä kaupungissa yhteensä noin vuoden, ja olen tuntenut oloni myöhään öisin kävellessäni turvallisemmaksi kuin Helsingissä.

Vierailija
225/456 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loman voi liittää esim harrastukseen. Kehittäkää itsellenne sisäinen maailma esim lukemalla kaunokirjallisuutta, niin ei ole tylsää missään johon on päättänyt lähteä. Esim. kun on lähdetty rantalomalle, valitetaan kun kohteessa on hiekkaa.

Kohdemaan kulttuuria ja kielen alkeissanat ehtii opetella viimeistään koneessa matkalla kohteeseen. Eihän kaikki av.laiset ole yksiaivosoluisia sidukkavalaita, eihän?

Aah, kiitos tästä. Hyrisen tyytyväisenä.

Vierailija
226/456 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kertoa, että minulle Nizza oli positiivinen yllätys ja pidin siitä kovasti! Kauniita taloja, meri, patonkia kaupasta, tuoksut, ihmiset, tuuli..

Paikka oli haukuttu niin pahasti, että odotin näkeväni betonimörskiä, muovijätteen kuorruttamia katuja, kännisiä turisteja ja tylyjä ranskalaisia. Odotukset ylittyivät ja olisin ollut valmis jäämään sinne asumaan.

Vierailija
227/456 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pariisi olikin järkytys. Yllättävän likaista, kiireinen ja epäystävällinen vaikutelma. Odotukset oli niin korkealla, kun sitä hehkutetaan niin "romanttisena" paikkana.

Pariisi on aivan ihana, lempikaupunkini Euroopassa. Pariisilla on sielu. Toki se häiritsee, että on kyse suurkaupunkista. Pariisissa on viehättävintä se, että voit pysähtyä laadukkaaseen kahvilaan ja tuijottaa kadulla kulkevia ihmisiä. Voit mennä puistoon lukemaan kirjaa suihkulähteen äärelle. Tai voit vain kävellä ja nauttia kaupungin vanhanaikaisuudesta. Pariisi on uutta ja vanhaa. Kulttuuri, konsertit yms. ovat ihania!

Lontoossa ahdistaa se kahtia jakautuminen. On ns. Jäykkispuoli ja ns. spurgupuoli. Jäykkikset ovat kuin prinssi Charles: kohteliaita ja silti arvostelevia, muka parempia. Minulta tarkastettiim käsilaukku sisään tullessa isossa ostoskeskuksessa. Ei ole koskaan missään muualla loukattu niin pahoin. En olisi mitään ostanutkaan, koska esim. kaulahuivi maksoi 70€. Mutta suomalaisena minusta on törkeää, jos vaaditaan avaamaan laukku jo sisäänkäynnillä. Muutoinkin joka turistikohteessa oli jäykistelyä. Sittem kun ajoi muutaman pysäkinvälin metrolla, olikin jo esillä kerjäläisiä, huumeidenkäyttäjiä, mielisairaita jne. Oli kuin eri Lontoo. Ärsyttihän se.

Vierailija
228/456 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt 28 maassa. Tähän mennessä epämiellyttävin kaupunki on ollut Pariisi. Kerran kävin ja se riitti. Ihan järkyttääneen paljon kerjäläisiä ja kodittomia, kaduilla paljon roskia ja koiranpaskaa. Paikalliset ovat tylyn oloisia, eivät halua myöskään puhua englantia. Ai niin: missään muualla minulle ei ole sanottu metrossa, että pitää olla hiljaa, mutta Pariisissa niin kävi monta kertaa. Juttelin ihan normaalilla puheäänellä suomalaisen kaverini kanssa metrossa, niin aina joku tuli sanomaan, että pitää olla hiljaa! Ihmeellistä.

Vierailija
229/456 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki oli kyllä paha pettymys.

Vierailija
230/456 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki Finnmatkojen, Aurinkomatkojen ja Tjäreborgin kohteet on kamalia!

Vierailija
231/456 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAIKKI Välimeren kohteet joissa olen ollut (n. 25 kpl), koska en pidä mistään tuputtamisesta ja tyrkyttämisestä ja niissä kaikissa kauppiaat ja ravintoloitsijat hyvin agressiivisesti kimpussa, huutavat, repivät ja mainostavat, estävät joskus kulkuakin.

Ärsytti siihen pisteeseen saakka etten halunnut matkustella siellä päin kahteen vuoteen.

Vierailija
232/456 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko kertoa, että minulle Nizza oli positiivinen yllätys ja pidin siitä kovasti! Kauniita taloja, meri, patonkia kaupasta, tuoksut, ihmiset, tuuli..

Paikka oli haukuttu niin pahasti, että odotin näkeväni betonimörskiä, muovijätteen kuorruttamia katuja, kännisiä turisteja ja tylyjä ranskalaisia. Odotukset ylittyivät ja olisin ollut valmis jäämään sinne asumaan.

Koko kaupunki edelleen masentunut sen rekkaiskun jälkeen, ja mafia viihtyy myös hyvin siellä päin, monet myyneet asuntojaan ja talojaan pois.

Vierailija
233/456 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sousse Tunisiassa ja Play del Ingles Kanarialla. Ensimmäinen ja viimein kerta molemmissa lomakohteissa. 

Vierailija
234/456 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rooma. Nähtävää ja historiaa kyllä on, mutta myös likaista, toimimatonta ja töykeää käytöstä sitäkin enemmän. Huijareita koko kaupunki täynnä ja 5 päivän sisään koettiin kolme ryöstöyritystä (siinä siis vain ne havaitut), joista yksikään ei kyllä onnistunut.

Samat kokemukset. Kerjäläisiä myös järkyttävä määrä, ja oletuksena voisi pitää, että kuka tahansa vastaantuleva ihminen saattaa huijata. Itsehän epäilin lopulta hotellin omistajaakin huijariksi, kun sanoi nuorempana opiskelleensa Suomessa.

Pahama maku jäi, enkä toista kertaa Italiaan mene.

Vierailija
235/456 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Goa. Kerjäläisiä joka puolella. Ripuloivia kissoja. Kaikilla vuorotellen mahatauti. Bensan makuista viinaa hotellissa. Ei pystynyt pariin vuoteen enää syömään intialaista ruokaa loman jälkeen.

Vierailija
236/456 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bali. Joka paikassa hehkutetaan Balia, mutta musta tosi mitäänsanomaton paikka. Toisessa päässä turistit örveltävät ja roskaavat, yleensäkin joka paikassa aika kallista ellet syö jotain koiraa kadulta (katuruokaan tosiaan päätyy koiria, hyi helvetti) , aussimiehet luulevat olevansa joku jumalan lahja maailmalle. Bali on aussien Ibiza ja myös eurooppalaiset lähtevät sinne örveltämään. Me ei myös oltu yhtään sellaisia "mennään jonnekin metsän keskelle joogaretriittiin" tyylisiä ihmisiä minkä vuoksi moni tuonne myös ilmeisesti menee.

Lisäksi paikalliset miehet, jopa turismialalla töissä olevat, kohtelevat naisia kuin roskaa. Olin mieheni kanssa siellä viime kesänä ja koko ajan miesopas ja taksit yms. ihan hotellityöntekijät puhuttelivat vain miestäni ja jos minä puhuin, oli kuin sanat kaikkosivat kuuroille korville, myös jos minä maksoin kortillani hotellin, koko tapahtuman ajan kiiteltiin vuolaasti miestäni vaikka mieskin jo sanoi ettei varaus ole hänen nimissään jne. Ei onneksi tarvitse matkustaa sellaiseen kulttuuriin uudestaan vapaaehtoisesti.

Olen juuri tulossa Balilta, ja täytyy sanoa, että minulla on ihan eri kokemus. Jos olet lähinnä pyörinyt Kutalla, ymmärrän ehkä kokemuksesi, mutta kun lähtee esim Ubudiin ja muualle Balille, niin ihmiset ovat siellä varsin kunnioittavia ja ystävällisiä. Tosin olen itse yksin matkusteleva nainen. 

Tässä minusta nähdään, että koko saarta tai matkakohdetta ei pidä tuomita yhden kokemuksen tai saarenosan mukaan. Kutalla joka on perinteisin Balin turistirysä, on tunnetusti tylyä porukkaa.

Vierailija
237/456 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee mieleen ne klassiset keski-ikäiset, vähän pulskahkot ja punakat reissaajanaiset, jotka on hotellin respassa valittamassa jostakin joka päivä. Lähdetään reissuun ja sitten siellä on pettymystä ja paskaa kaikki, mikä on eri tavoin kuin kotona.

Keski-ikäinen nainen mainittu taas! Esim. minä kirjoitin, etten ole varsinaisesti pettynyt mihinkään paikkaan, ja alapeukkua tuli.

Olen keski-ikäinen ja pulska reissaajanainen (mikä ilmeisesti on kamala synti). Valitan kyllä joskus, mutta yleensä aiheesta. Suomalaisille annetaan usein hotellien huonoimmat huoneet, kun ajatellaan, että me hissukat emme osaa vaatia laatua. Annan myös kehuja ja tippiä, jos asiat sujuvat. Olen ollut huomaavinani, että lapsiperheet eivät anna kovin herkästi juomarahoja.

Vierailija
238/456 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

konsultti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varasin joulukuussa itselleni elämäni ensimmäisen ulkomaanmatkan ja jännitykselmä odotan milloin se mainitaan :D

Oho! Onko jokin paikka tosiaan mainitsematta? Ketjussa alkaa nimittäin olla jo varsin kattava otos matkakohteista...

Sisiliaa ei ainakaan suoraa ole mainittu :D Sinne suuntaan syksyllä.

Vierailija
239/456 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melbourne ja Singapore. Olen molemmissa käynyt muutaman kerran ja toivottavasti ei tarvitse enää mennä kumpaankaan. Kummassakaan ei ole mitään aitoa jäljellä. Singapore ihan tehty paikka ja Melbournessa ei ole mitään Australialaista.

Vierailija
240/456 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

konsultti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varasin joulukuussa itselleni elämäni ensimmäisen ulkomaanmatkan ja jännitykselmä odotan milloin se mainitaan :D

Oho! Onko jokin paikka tosiaan mainitsematta? Ketjussa alkaa nimittäin olla jo varsin kattava otos matkakohteista...

Sisiliaa ei ainakaan suoraa ole mainittu :D Sinne suuntaan syksyllä.

Kyllä Sisiliakin löytyy kunhan kahlaa koko ketjun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi