Mihin lomakohteeseen olet pettynyt pahasti ja miksi?
Itse vastaan Dubain.
Kävin sielä vanhempieni kanssa muutama vuosi sitten.
Koko paikka oli kuin joku avaruuskaupunki.
Täysin keinotekoinen ja jopa sen vuoksi ahdistava.
Missään ei ollut nähtävillä mitään hienoa historiallista, vaan kaikki oli valkoistaja bling blingiä.
Lisäksi matkan jälkeen kuulin paikan järkyttävistä ihmisoikeusrikkomuksista.
Olin tuolloin alaikäinen, joten en kamalasti googletellut ko. asiaa ennen lomaa.
Muita pettymyksiä kehiin!
Kommentit (456)
Kaikkiin Italian kohteisiin. Ylihintaisia, likaisia, liikaa ihmisiä. Pohjois-Italian paras puoli on Kroatian läheisyys. Viimeisellä Italian matkalla ajoimme sinne.
Ruotsin laskettelukohteet. Jos on tottunut Lapin luksukseen, pettyy pahasti.
Uskon hyvin että Dubai on pettymys; olen aina ihmetellyt, miksi ihmiset haluavat lomalle aavokolle, jossa kaikki on keinotekoista ja henkilökunta orjan asemassa.
Bulgaria sunny beach. Oli kylmää keskellä kesää, ruoka pahaa ja palvelu huonoa, meressä meduusoja. Ei mitään minkä takia haluaisin palata.
Teneriffa. Olen Espanjassa matkaillut ja muutaman vuoden mantereellakin asustellut, mutta Teneriffan ihmisten tylyys yllätti. Aivan toista luokkaa kuin esimerkiksi Costa Blancalla mantereella. Siitä saamme tietysti kiittää turismia. Ihmiset kyynistyneet sekä menettäneet täysin espanjalaisten iloisuuden ja ystävällisyyden. Ihan vain siksi en palaisi takaisin. Itse saarikin on yliarvostettu, kuten muutkin saaret, vaikka upeita maisemia kyllä löytyy!
Sopii toki tennissukka+sandaali-alkoholisteille.
Fuengirola,
todella ei mitään erikoista. Suomea kyllä kuulee ja aurinko paistaa. Minulle se ei riitä.
Vierailija kirjoitti:
Varasin joulukuussa itselleni elämäni ensimmäisen ulkomaanmatkan ja jännitykselmä odotan milloin se mainitaan :D
Oho! Onko jokin paikka tosiaan mainitsematta? Ketjussa alkaa nimittäin olla jo varsin kattava otos matkakohteista...
Vierailija kirjoitti:
Fuengirola,
todella ei mitään erikoista. Suomea kyllä kuulee ja aurinko paistaa. Minulle se ei riitä.
Minä puhuin vain espanjaa lomallani. Istuitko suomopaikoissa?
Ei tarvitse istua Suomipaikoissa, enkä kyllä käykään niissä. Kuulee kyllä muualla, jos vaan ei korviaan sulje. En ole ikinä ymmärtänyt Fuengirolan suosiota.
Myönnän kaksi kertaa siellä käyneeni. Toinen kerta oli ihan lapseni toiveen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Thaimaa. Jopa meri likainen.
Riippuu täysin missä päin Thaimaata olit. Jos Hua Hin / Pattaya / tms. kuten Patong niin todellakin on likaista kaikin puolin (myös meri lietteinen koska Bangkok).
Thaimaasta löytyy todella kauniita, puhtaita ja autenttisia rantoja ym. mutta ei niistä turistirysistä. Vältä.
Ranska vie voiton Nizzalla ja Pariisilla ! Totaalisen pilalla molemmat. Kun molempien historiaa ajattelee ja tänäpäivänä katselee ympärilleen siellä, niin mieleen tulee, että on tapahtunut rikos ihmisyyttä vastaan. Kujilla haisee käsittämätön jäteliete ja vaaran tuntu suorastaan leijuu ilmassa, puhumattakaan vihamielisyydestä. Tunnetuimpien nähtävyyksien edessä parveilee "asiatic" turisteja mustanaan...
Astetta "puhtaampia" ovat Marokko ja Egypti, mutta kyllä joku Marracesh on karmea, nahkatuotteet löyhkäävät teurastamolle ja vaikea siellä on suuhunpantavaa keksiä ! Majoitus oli 4 tähden hinnalla rupuinen hostelli. Egyptissä pyramideille kestää kuljetukset ja toimivat miten sattuu...hotellialueilta ei kannata naisten poistua mihinkään.
Rantalomalle lähtisin tanskaan, travemundeen, viroon, latviaan tai liettuaan. En missään nimessä etelämmäs. Tuolla on aina ollut aivan huippusäät heinä-elokuussa. Halpaa ja hyvää ruokaa! Sekin vielä.
Mitäs ittua. Täällähän on lueteltu kaikki lomakohteet, myös ne suomalaisten suosikit?
Ei täällä kysytty "kaikkia lomakohteita" vaan mihin lomakohteeseen on pettynyt pahasti. Tietenkin ne listat näyttävät samoilta. Sinne minne mennään voidaan vain pettyä!
Hyvin oikeansuuntaisia kokemuksia ihmisillä ollut, tarkoitan että omani vastaa täysin.
Vierailija kirjoitti:
Ei täällä kysytty "kaikkia lomakohteita" vaan mihin lomakohteeseen on pettynyt pahasti. Tietenkin ne listat näyttävät samoilta. Sinne minne mennään voidaan vain pettyä!
Keksitkö äkkiseltään yhtään lomakohdetta, jota ei olisi tässä ketjussa mainittu?
Samoja kohteita löytyisi varmasti rakastetuimpien listalta.
Kaukokohteista:
Kap Verde. Ei yhtään mitään siellä.
Florida. Just no.
Puerto Vallarta, Mexico. En suosittele.
Singapore, Soul, jos niillä suunnilla liikutte, todella mielenkiintoisia muutamaksi päiväksi.
Euroopasta:
En lähde enää Berliiniin, Dubliniin tai Lontooseen.
Ja epätodennäköisesti Pariisiin, Roomaan tai Budapestiin.
Praha, Wien, Lyon kiehtoo edelleen.
Joku maininnut viro, latvia, liettua rannat. Ne hyviä kokemuksesta!
Loman voi liittää esim harrastukseen. Kehittäkää itsellenne sisäinen maailma esim lukemalla kaunokirjallisuutta, niin ei ole tylsää missään johon on päättänyt lähteä. Esim. kun on lähdetty rantalomalle, valitetaan kun kohteessa on hiekkaa.
Kohdemaan kulttuuria ja kielen alkeissanat ehtii opetella viimeistään koneessa matkalla kohteeseen. Eihän kaikki av.laiset ole yksiaivosoluisia sidukkavalaita, eihän?
Vierailija kirjoitti:
Kaukokohteista:
Kap Verde. Ei yhtään mitään siellä.
Florida. Just no.
Puerto Vallarta, Mexico. En suosittele.
Singapore, Soul, jos niillä suunnilla liikutte, todella mielenkiintoisia muutamaksi päiväksi.
Euroopasta:
En lähde enää Berliiniin, Dubliniin tai Lontooseen.
Ja epätodennäköisesti Pariisiin, Roomaan tai Budapestiin.
Praha, Wien, Lyon kiehtoo edelleen.
Joku maininnut viro, latvia, liettua rannat. Ne hyviä kokemuksesta!
Mitä ihmettä, Kap Verde aivan mahtava, ihanimmat kauniit ihmiset ikinä. Mahtavat autiot hiekkarannat. No stress, kuten paikallisten motto kuuluu.
Jerusalem. Ihmiset kusettaa, asiakaspalvelu turistikohteiden ulkopuolella törkeää, ja satiinpa yhdeltä taksikuskilta suoraa vittuiluakin kuulla. Taisi kerta riittää...
Praha oli ihan jees kaupunki, ei mulla jääny siitä mitään pahaa sanottavaa.
Mutta Rooma; täynnä turisteja ja todella kallis. Ei jatkoon. Samoin Venetsia.
Kokkola.
Oli meinaan maailman tylsin kaupunki.