Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen "mies" hyväksyy kaveriltaan pettämisen?

Vierailija
10.01.2018 |

En tiedä onko tämä yleistäkin, mutta itseltä on tähän esimerkki jonkin ajan takaa. Kaveria petettiin, sai kuulla siitä eräältä naiselta. Kysyi mieheltään joka tietysti väitti, ettei mitään ollut tapahtunut. Jutussa oli kuitenkin niin paljon syitä epäilylle, että kysyi vieläpä yhteiseltä tutulta, miehen kaverilta joka oli ollut samana iltana samassa porukassa kun tuo pettäminen oli tapahtunut. Valehteli kaverinsa puolesta, väitti naista hulluksi joka oli yhteyttä ottanut ja lähes varmoin todistein puolustanut väitettään.

Niin eli siis, millainen mies hyväksyy ja katsoo vierestä, kun oma ystävä sikailee ja pettää naistaan? Etenkin tilanteissa, joissa kaveriporukka on isoilta osin yhteinen ja miehen kaveri tuntee myös tuon naisen. Minkälainen mies ei potkaise kaveriaan persuksille ja sano että "ole mies ja myönnä pettäneesi, tai joudun käräyttämään sinut sillä touhusi on vastenmielistä ja väärää."

Itse en voisi naisena kuvitella vain katsovani hiljaa vierestä, jos hyvä kaverini/ystävä/ihminen kenet todella tunnen niin hyvin että asiaa sopii kommentoida, pettäisi kumppaniaan etenkin jos tunnen tuon kumppaninkin. Käskisin hyvin pian lopettamaan pelleilyn tai ainakin yrittäisin rakentavasti ja reilusti keskustella ja tekisin selväksi, että vaikka onkin rakas ihminen niin tekee silti väärin.

Kommentit (218)

Vierailija
61/218 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas mammat jeesustelemassa ja esittämässä hyviä ihmisiä.

Ihan itse valitsette ne jännämiehenne. Ja petetty on aina osasyyllinen pettämiseen , jos kotona on unelmapuoliso, sitä ei kukaan petä.

Tätä en ole koskaan ymmärtänyt miksi pitää olla jonkun muun kuin sen unelmapuolison kanssa? Normaali ihminen eroaa jos toinen ei ole se kenet haluaa.

Vierailija
62/218 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on oikeasti paha tilanne... Itsellä on esimerkiksi yksi todella tiivis ystäväporukka ja ollaan tunnettu ihan kakaroista toisemme. Jos joku näistä menisi pettämään miestään minun silmien alla, niin en tiedä miten reagoisin. Toki osoittaisin pettäjälle, että halveksun tuollaista käytöstä ja meni aika suuren virheen tekemään. Kehoittaisin varmasti kertomaan itse puolisolle. Jos mies tulisi minulta suoraan kysymään voisin vastata jotain, ettei kuulu minulle, että puhukaa keskenänne asioistanne. En kyllä lähtisi valehtelemaan tai keksimään mitään tarinoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/218 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan itse valitsette ne jännämiehenne. Ja petetty on aina osasyyllinen pettämiseen , jos kotona on unelmapuoliso, sitä ei kukaan petä.

Kyllä siellä kotona voi olla vaikka millainen unelmapuoliso, mutta pettäjä pettää silti. Yleensä myös miehillä käy niin, että pettävät upeaa naistaan jonkun vähemmän upean naisen kanssa.

Vierailija
64/218 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just juteltiin miehen kanssa näistä. Hänen yksi kaverinsa jäi pettämisestä kiinni ja minä kyllä kerroin aika vahvan mielipiteeni tästä kaverista ja miten voi tehdä perheelleen tuollaista. Mieheni vaan kohautti olkiaan, ettei kuulu meille se asia. Juu ei kuulu ei, mutta järkyttävää.

Vierailija
65/218 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siellä kotona voi olla vaikka millainen unelmapuoliso, mutta pettäjä pettää silti. Yleensä myös miehillä käy niin, että pettävät upeaa naistaan jonkun vähemmän upean naisen kanssa.

Tämä. Naurettavaa, että joku vielä väittää petettävässä olevan se vika. Vika on aina pettäjän ja oli miten hyvä ja ihana kumppani tahansa, pettäjä pettää kuitenkin. Ja usein useampaa kumppaniaan. 

Vierailija
66/218 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu ei ole ikinä tullut tilannetta vastaan, jossa mies pettäisi esimerkiksi kauniimman naisen kanssa... Nämä tietysti ulkoisia seikkoja vaan, mutta kuitenkin ihan paskapuhetta, että mies muka hakisi jotain kauniimpaa tai upeampaa pettämisseuralaiseksi. Naiset ajattelee näin.

Vierailija
67/218 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Naurettavaa, että joku vielä väittää petettävässä olevan se vika. Vika on aina pettäjän ja oli miten hyvä ja ihana kumppani tahansa, pettäjä pettää kuitenkin. Ja usein useampaa kumppaniaan. 

Ei se noin yksinkertaisesti mene. Joissain tilanteissa pettäjä pettäisi riippumatta suhteen laadusta, mutta monissa tilanteissa asia ei mene näin. Onnellisen suhteen päättyminen on isompi asia kuin onnettoman. Sitten kynnys pettämiseenkin on pienempi huonossa liitossa. Joskus säännöllinen seksi poistaisi halun pettää, mutta kun sitä ei saa, niin halu pettämiseen kasvaa. 

Vierailija
68/218 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se noin yksinkertaisesti mene. Joissain tilanteissa pettäjä pettäisi riippumatta suhteen laadusta, mutta monissa tilanteissa asia ei mene näin. Onnellisen suhteen päättyminen on isompi asia kuin onnettoman. Sitten kynnys pettämiseenkin on pienempi huonossa liitossa. Joskus säännöllinen seksi poistaisi halun pettää, mutta kun sitä ei saa, niin halu pettämiseen kasvaa. 

Jos kunnioittaa puolisoaan on hänelle rehellinen ja varmasti yrittää ensiksi puhua asioista miksi seksi ei toimi ja mikä suhteessa mättää... Jos on ihan perus pettäjäraukka, niin ei paljon kysele tai juttele, koska se on liian vaivalloista. Sitten hakee vaan lohtua muualta ja kehtaa vielä palata takaisin elämään valheessa. Miksei voi erota? Ei uskalla?

Vierailija
69/218 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan se ei mene ihan noin yksinkertaisesti ja tavallaan niin hyvinkin yksinkertaisesti. Pettäjällä on yleensä jokin isompi ongelma itsensä kanssa sen takana, että kokee tarvetta pettää alkuunkaan. Yleensä hyvällä itsetunnolla varustettu ihminen ei päädy pettämään ketään. Pettäjäthän yleensä yrittävät pettämisellä jotenkin pönkittää omaa olematonta/vähäistä itsetuntoaan, hakevat muualta sitä jotakin jännitystä tai tunnetta siitä että ovat haluttavia muiden(kin) silmissä. 

Totta kai isompi paha on onnellisen suhteen kuin onnettoman suhteen päättyminen, mutta taas päästään siihen asian ytimeen, että fiksu ja järkevästi ajatteleva ihminen pistää poikki huonon suhteen ennen kuin lähtee pettämään. Joskus on seksin puutetta, joskus ei, mutta jos sitä on, sen asian voi nostaa pöydälle ja katsoa onko sille jotain tehtävissä. Jos ei ole, on aika lähteä, jos se on itselle liian suuri ongelma. 

Vierailija
70/218 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi elää huonossa suhteessa? Miten se pettäminen muka parantaisi suhteen laatua tai parantaisi seksielämää? Niinpä, ei mitenkään. Eli kyllä se on ihan juurikin niin yksinkertaista.

Vierailija
71/218 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kunnioittaa puolisoaan on hänelle rehellinen ja varmasti yrittää ensiksi puhua asioista miksi seksi ei toimi ja mikä suhteessa mättää... Jos on ihan perus pettäjäraukka, niin ei paljon kysele tai juttele, koska se on liian vaivalloista. Sitten hakee vaan lohtua muualta ja kehtaa vielä palata takaisin elämään valheessa. Miksei voi erota? Ei uskalla?

Tämä juuri. En pysty käsittämään, miksei voi vain ottaa asioita puheeksi, keskustella ja erota jos se oikealta ratkaisulta tuntuu. Kai on joskus niinkin, että siinä suhteessa on silti jotakin, mistä ei halua luopua. Ehkä on taloudellisesti hyvin asiat, on koti ja syli johon palata ja ihminen joka rakastaa koska ei tiedä mitä hänen selkänsä takana touhutaan. 

Vierailija
72/218 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri ei petä kaveriaan eli ei kerro tämän puolisolle kuin ainoastaan yhdestä syystä: haluaa päästä itse painamaan kaverin petettyä vaimoa tarjoutumalla lohduttajaksi. Muutoin suu pysyy lojaalisuudesta supussa. Saattaa toki kaverilleen kertoa ettei jatkossa suostu enää valehtelemaan päin naamaa jos suoraan on kysytty.

Vierailija
73/218 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi elää huonossa suhteessa? Miten se pettäminen muka parantaisi suhteen laatua tai parantaisi seksielämää? Niinpä, ei mitenkään. Eli kyllä se on ihan juurikin niin yksinkertaista.

Jep! Pahimmillaanhan pettäminen vaikeuttaa uusiakin suhteita, koska jos tuleva/uusi kumppani saa tietää ja on fiksu, lähtee kävelemään eikä jää odottamaan, koska on hänen vuoronsa.

Tuntuukin vähän siltä, että pettäjät harvemmin ajattelevat asioita pidemmälle. Hetken mielijohteesta lähetään pettämään ja sitä saattaa jopa alkaa katumaan jossakin vaiheessa, ja jos kumppani ei saa ensin tietää, niin syyllisyyden ja ahdistuksen takia lähtee itse karkuun ehkä koskaan toiselle totuutta kertomatta. 

Vierailija
74/218 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaverini pettäisi miestään, niin sanoisin kyllä, että mieti nyt vielä kaksi kertaa mitä teet, mutta muuten en asiaan puuttuisi, ja kaveruus ehdottomasti jatkuisi. 

Vierailija
75/218 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa kuinka oma exäni kavereineen vauhkosi kun kaverin muija oli pyörittänyt toistakin miestä samaan aikaan. Tämä exä teki samat minulle ja nykyiselleen eikä kukaan sano mitään, ovat vieläkin tosissaan yhdessä sen toisen naisen kanssa. Naurettavaa.

Vierailija
76/218 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös ihan hyvänpäivän tuttu nainen sitten käräyttää  tuttavan miehen kun kuvitteli flirttailua ihan muuksi ja pelästyi jos omat juoksemiset olisi tullut tietoon kun hänen ei olisi pitänyt olla siellä.

Vierailija
77/218 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on käynyt myös näin, olin vaan se nainen joka kertoi pettämisestä ystävälle. Loppujenlopuksi ystäväni piti minulle mykkäkoulua monta kuukautta, jonka jälkeen soitti itkien kuinka hänen miehensä jäi rysän päältä kiinni pettämisestä. Melkein teki mieli nauraa. Miehet puolustavat aina toistensa selustaa sen enempää ajattelematta, mutta naisilta ei voi odottaa samaa.

Vierailija
78/218 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on käynyt näin, että exäni petti ollessaan yhden kaverinsa kanssa juhlimassa. Kysyin tältä kaverilta asiaa ja hän ei edes katsonut minua silmiin ja vain änkytti jotain, että "en voi tuohon oikein sanoa mitään". Ei siis kieltänyt tai tarinoinut ja minulle riitti tämä vastaus ihan myöntämiseksi. Ex ei enää hirveästi tuon kaverin kanssa ole hengaillut eromme jälkeen... Varmaan v*tutti, kun kaverinsa "petti" hänet ;)

Vierailija
79/218 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bros before hoes.

Vierailija
80/218 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämä on siitä nauttimista varten. En minä voi päättää toisen puolesta, että hän ei saisi pettää jos se tuntuu hänestä hänen onnellisuuttaan lisäävältä asialta. Jokainen elää tavallaan. 

Se on minulle oikeastaan aika yhdentekevää onko kaverini hyvä kumppani jos hän on kuitenkin hyvä kaveri minulle. Minä en ole hänen kanssaan parisuhteessa, vaan kaverisuhteessa. Muutenkin kaverisuhteet tuppaavat olemaan kestävämpiä kuin parisuhteet, joten en todellakaan ala hyvää kaveruutta rikkomaan sillä, että alan painostamaan häntä asioissa, jotka eivät kuulu minulle millään tavoin. Jokainen tekee omat valintansa ja jos nämä valinnat eivät tee hallaa meidän kaverisuhteellemme, niin tehköön mitä haluaa. Pettäminen ei ole sellainen asia, joka kadottaisi luottamukseni kaveriini. Sen sijaan väkivaltainen käytös olisi sellainen. 

"Elämä on siitä nauttimista varten. En minä voi päättää toisen puolesta, että hän ei saisi pettää jos se tuntuu hänestä hänen onnellisuuttaan lisäävältä asialta. Jokainen elää tavallaan." Tuosta kyllä paistaa juuri se, miten moraaliton ajattelutapa jollakin voi olla. Sinulla tuskin on kokemusta pettämisestä - tai siis petetyksi tulemisesta - jos ajatusmaailmasi on tuota luokkaa. Eikö mielestäsi todella kuulu jättää toinen ensin, ennen kuin lähtee vieraisiin? Että toisen ihmisen rikkominen on todella ihan ok ja vain viatonta oman onnellisuuden pönkittämistä? 

Menet vain opittujen mallien mukaan, etkä mieti näitä asioita lainkaan itse. Maailmassa on todella paljon ihmisiä, jotka ovat onnettomia siksi, että eivät voi toteuttaa parisuhteen takia itseään seksuaalisesti siten kuin he haluaisivat itseään toteuttaa. Pettämisestä huolimatta kumppani voi olla erittäin tärkeä ja parisuhde voi tuottee iloa molempien elämään. Vaikka tuota kumppania petetään, niin hän saattaa silti olla tässä suhteessa onnellisempi kuin tulisi olemaan eron jälkeen missään vaiheessa. Menet kertomaan pettämisestä ja pilaat tämän kaiken vain siksi, että olet oppinut jostain, että pettäminen on väärin. Entä jos jompi kumpi osapuoli päätyy itsemurhaan tai vaipuu masennukseen eron seurauksena? Oliko se todella sen arvoista? Entä jos koitat pitää kaveriasi väkisin uskollisena, vaikka tämä kärsii siitä ja vuosien jälkeen paljastuukin, että tämän kumppani on pettänyt häntä kaikki nämä vuodet, kun kaverisi on vain kärvistellyt? Parisuhde on kahden ihmisen välinen sopimus, eikä ulkopuolisten tarvitse puuttua siihen millään tavalla. 

Niinpä, ja taas palataan siihen kysymykseen, että miksi joku kaveri menee puuttumaan siihen valehtelemalla aktiivisesti parisuhteen toisen osapuolen puolesta ja toista vastaan? 

Sinulle sanoisin, että mikäli parisuhteessa uskollisena pysyminen on noin kärsimystä, niin ratkaisu on se, että älä mene parisuhteeseen. Vaihtoehtoisesti parisuhteen alussa sovit selkeästi kumppanisi kanssa, että kumpikin saa käydä vieraissa. Mutta älä petä, jos toinen sinuun luottaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä