Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen "mies" hyväksyy kaveriltaan pettämisen?

Vierailija
10.01.2018 |

En tiedä onko tämä yleistäkin, mutta itseltä on tähän esimerkki jonkin ajan takaa. Kaveria petettiin, sai kuulla siitä eräältä naiselta. Kysyi mieheltään joka tietysti väitti, ettei mitään ollut tapahtunut. Jutussa oli kuitenkin niin paljon syitä epäilylle, että kysyi vieläpä yhteiseltä tutulta, miehen kaverilta joka oli ollut samana iltana samassa porukassa kun tuo pettäminen oli tapahtunut. Valehteli kaverinsa puolesta, väitti naista hulluksi joka oli yhteyttä ottanut ja lähes varmoin todistein puolustanut väitettään.

Niin eli siis, millainen mies hyväksyy ja katsoo vierestä, kun oma ystävä sikailee ja pettää naistaan? Etenkin tilanteissa, joissa kaveriporukka on isoilta osin yhteinen ja miehen kaveri tuntee myös tuon naisen. Minkälainen mies ei potkaise kaveriaan persuksille ja sano että "ole mies ja myönnä pettäneesi, tai joudun käräyttämään sinut sillä touhusi on vastenmielistä ja väärää."

Itse en voisi naisena kuvitella vain katsovani hiljaa vierestä, jos hyvä kaverini/ystävä/ihminen kenet todella tunnen niin hyvin että asiaa sopii kommentoida, pettäisi kumppaniaan etenkin jos tunnen tuon kumppaninkin. Käskisin hyvin pian lopettamaan pelleilyn tai ainakin yrittäisin rakentavasti ja reilusti keskustella ja tekisin selväksi, että vaikka onkin rakas ihminen niin tekee silti väärin.

Kommentit (218)

Vierailija
81/218 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bros before hoes.

On kyllä aika keskenkasvuisten "miesten" lausahdus. Voisin kuvitella, että aika moni mieskin haluaisi tietää, jos muijansa käy vieraissa.

Vierailija
82/218 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on käynyt näin, että exäni petti ollessaan yhden kaverinsa kanssa juhlimassa. Kysyin tältä kaverilta asiaa ja hän ei edes katsonut minua silmiin ja vain änkytti jotain, että "en voi tuohon oikein sanoa mitään". Ei siis kieltänyt tai tarinoinut ja minulle riitti tämä vastaus ihan myöntämiseksi. Ex ei enää hirveästi tuon kaverin kanssa ole hengaillut eromme jälkeen... Varmaan v*tutti, kun kaverinsa "petti" hänet ;)

Minulla oli kaveri joka petti. Eron jälkeen oli petetty saanut vihiä jotain kiertoteitä ja otti minuun yhteyttä, halusi vain tietää , suhde oli ollut muitakin huono.

Kerroin kaiken minkä tiesin. Kaveri sai sitten jostain kuulla olin puhunut ja suuttui siitä minulle. Jotain pyhimyskuvaa se kai koitti itsestään ylläpitää ja toivoi että exä haikailisi perään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/218 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen, jonka omakin moraali on aika matalalla tasolla. 

Nimenomaan. Sellainen joka itsekin pettää tai voisi pettää.

Kyllä tällaiset usein löytävät toinen toisensa ja siksi noilla on luulo että lähes kaikki pettää joka siinä kaveriporukassa tietenkin pitääkin paikkaansa.

Vierailija
84/218 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bros before hoes.

Tämä on jo ainakin kertaalleen sanottu, jonne.

Mutta tiedoksi, että jos oletusarvosi jokaisesta naisesta on "hoe", niin ennustan sinulle todella kivistä tietä parisuhderintamalla.

Vierailija
85/218 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kaverin asia kertoa pettämisistä.

Mutta jos suoraan tullaan kysymään, kuuluuko valehdella? Itse en pystyisi. Ja aina voi - ja oikean ystävän pitääkin - olla rehti ja tehdä kaverilleen selväksi miten väärin tekee. 

No mutta miehillähän on kaveriporukoita mutta vähän todellisia ystäviä.

Eikä ihme.

Vierailija
86/218 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se miehen kaveri jättää kertomatta sittenkin, kun tietää naisen pettävän tätä kaveriaan? Kun ei kerran halua sotkeutua toisen juttuihin?

Vierailija
87/218 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos suoraan tullaan kysymään, kuuluuko valehdella? Itse en pystyisi. Ja aina voi - ja oikean ystävän pitääkin - olla rehti ja tehdä kaverilleen selväksi miten väärin tekee. 

Olen joskus tehnyt niin, että kertonut petetylle ja pitänyt saarnan pettäjälle. Auttoi sen verran, että menetin ystävän ja sain koko kaveriporukan sekä kaverin heilan kaveriporukan vihat niskaani. Olikin mukavaa olla parinkymmenen ihmisen ”haista paska”-listalla pari vuotta. Jälkikäteen totesin, että niinhän se oli, ettei koko asia kuulunut mulle mitenkään. Silloin päätin etten enää ikinä sekaannu kenenkään parisuhdesekoiluihin. Valehtelen mieluummin kuin lyön omat sormeni sontaläjään.

Vierailija
88/218 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bros before hoes.

Jos naiset ovat sulle "horoja", ansaitsetkin olla ilman. 

Vierailija
89/218 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen, joka pitää kaverin perheasioita kaverin omina asioina.

Sellainen, jolla on kaveri vielä myöhemminkin.

.... 

Oikea kaveri kyllä laittaa pettäjän ruotuun!

Vierailija
90/218 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pelkästään hyväksy vaan kannustan suorastaan. Asettelen sanani siten, että kaveri voi pelastaa miehekkyytensä vain saalistamalla naisen.

Vierailija
91/218 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en pelkästään hyväksy vaan kannustan suorastaan. Asettelen sanani siten, että kaveri voi pelastaa miehekkyytensä vain saalistamalla naisen.

Jotenkin luokatonta tää jonnejen provoilu tässä ketjussa. Yrittäisitte edes.

Vierailija
92/218 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi mies on taas lainausmerkeissä, kun hän ei käyttäydy sillä tavalla kuin naiset haluavat? Miksi miestä ei pidetä miehenä, ellei hän miellytä naisia?

Koska vain munaton mies on sellainen tapaus, joka kohtelee naisia kuin jotakin alempaa sakkia, roskaa, h*oraa. 

Ja tuossa toinen hyvä esimerkki naisten omituisuudesta: Mikä ihmeen vimma teillä on kohdistaa pilkka miesten sukupuolielimeen siilloinkin, kun se ei asiaan millään tavalla liity?

Koska etenkin tällaisissa tapauksissa tulee vahvasti ilmi se tosiasia, että miehet usein ajattelevat kyrvällään. 

No eihän se pettäneen miehen kaveri kyrvällään ajatellut, mitä oikein höliset? :D

Vierailija
93/218 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta miehillähän on kaveriporukoita mutta vähän todellisia ystäviä.

Eikä ihme.

Juuri näin! Päin vastoin esimerkiksi sinkkukaverit ovat oikein riemuissaan Penan pettämisestä, hyvä äijä! Pettävät naiset taas ovat maailman hirveimpiä horoja, joita haukutaan ja pilkataan porukalla. Ja tähän käytökseen ei edes ole ikärajaa.

Vierailija
94/218 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka yritätkin varmasti provota, niin valitettavasti tämä on ihan totta joissakin tapauksissa.

Vierailija
95/218 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas mammat jeesustelemassa ja esittämässä hyviä ihmisiä.

Ihan itse valitsette ne jännämiehenne. Ja petetty on aina osasyyllinen pettämiseen , jos kotona on unelmapuoliso, sitä ei kukaan petä.

Kyllä siellä kotona voi olla vaikka millainen unelmapuoliso, mutta pettäjä pettää silti. Yleensä myös miehillä käy niin, että pettävät upeaa naistaan jonkun vähemmän upean naisen kanssa.

Tämä. Naurettavaa, että joku vielä väittää petettävässä olevan se vika. Vika on aina pettäjän ja oli miten hyvä ja ihana kumppani tahansa, pettäjä pettää kuitenkin. Ja usein useampaa kumppaniaan. 

Ei se noin yksinkertaisesti mene. Joissain tilanteissa pettäjä pettäisi riippumatta suhteen laadusta, mutta monissa tilanteissa asia ei mene näin. Onnellisen suhteen päättyminen on isompi asia kuin onnettoman. Sitten kynnys pettämiseenkin on pienempi huonossa liitossa. Joskus säännöllinen seksi poistaisi halun pettää, mutta kun sitä ei saa, niin halu pettämiseen kasvaa. 

Jos kunnioittaa puolisoaan on hänelle rehellinen ja varmasti yrittää ensiksi puhua asioista miksi seksi ei toimi ja mikä suhteessa mättää... Jos on ihan perus pettäjäraukka, niin ei paljon kysele tai juttele, koska se on liian vaivalloista. Sitten hakee vaan lohtua muualta ja kehtaa vielä palata takaisin elämään valheessa. Miksei voi erota? Ei uskalla?

Ei puhuminen siihen paljon auta jos toinen ei vain halua. Suhde voi olla muilta osin kunnossa. 

Vierailija
96/218 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se ihan hyvä periaate, että ei halua sotkeutua toisten sekoiluun. Mutta kun joku tulee suoraan kysymään tuolla tavalla, niin siinä tulee sotketuksi väkisin. Puolueettomana ei voi enää pysyä. Kaverin puolesta valehtelukin on sotkeutumista ihan yhtä lailla kuin sen käräyttäminenkin.

Kannattaa muuten miettiä tarkkaan, miten kysyy, jos itse on se petetty. Moni nimittäin päätyy valehtelemaan ihan silkkaa paniikkiaan kun tuollaista kysytään kasvokkain ja aivan puun takaa, mutta näistä osa kyllä löytäisi itsestään vähän selkärankaa, jos saisi aikaa ajatella vastaustaan rauhassa. Viestin laittaminen voi siis olla joskus ihan varteenotettava vaihtoehto. Toisaalta jos nimenomaan tarkoituksena on saada se välittömin reaktio ilmeineen yms, niin sitten kasvokkain kysyminen on varmaan hyvä vaihtoehto.

Vierailija
97/218 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämä on siitä nauttimista varten. En minä voi päättää toisen puolesta, että hän ei saisi pettää jos se tuntuu hänestä hänen onnellisuuttaan lisäävältä asialta. Jokainen elää tavallaan. 

Se on minulle oikeastaan aika yhdentekevää onko kaverini hyvä kumppani jos hän on kuitenkin hyvä kaveri minulle. Minä en ole hänen kanssaan parisuhteessa, vaan kaverisuhteessa. Muutenkin kaverisuhteet tuppaavat olemaan kestävämpiä kuin parisuhteet, joten en todellakaan ala hyvää kaveruutta rikkomaan sillä, että alan painostamaan häntä asioissa, jotka eivät kuulu minulle millään tavoin. Jokainen tekee omat valintansa ja jos nämä valinnat eivät tee hallaa meidän kaverisuhteellemme, niin tehköön mitä haluaa. Pettäminen ei ole sellainen asia, joka kadottaisi luottamukseni kaveriini. Sen sijaan väkivaltainen käytös olisi sellainen. 

"Elämä on siitä nauttimista varten. En minä voi päättää toisen puolesta, että hän ei saisi pettää jos se tuntuu hänestä hänen onnellisuuttaan lisäävältä asialta. Jokainen elää tavallaan." Tuosta kyllä paistaa juuri se, miten moraaliton ajattelutapa jollakin voi olla. Sinulla tuskin on kokemusta pettämisestä - tai siis petetyksi tulemisesta - jos ajatusmaailmasi on tuota luokkaa. Eikö mielestäsi todella kuulu jättää toinen ensin, ennen kuin lähtee vieraisiin? Että toisen ihmisen rikkominen on todella ihan ok ja vain viatonta oman onnellisuuden pönkittämistä? 

Menet vain opittujen mallien mukaan, etkä mieti näitä asioita lainkaan itse. Maailmassa on todella paljon ihmisiä, jotka ovat onnettomia siksi, että eivät voi toteuttaa parisuhteen takia itseään seksuaalisesti siten kuin he haluaisivat itseään toteuttaa. Pettämisestä huolimatta kumppani voi olla erittäin tärkeä ja parisuhde voi tuottee iloa molempien elämään. Vaikka tuota kumppania petetään, niin hän saattaa silti olla tässä suhteessa onnellisempi kuin tulisi olemaan eron jälkeen missään vaiheessa. Menet kertomaan pettämisestä ja pilaat tämän kaiken vain siksi, että olet oppinut jostain, että pettäminen on väärin. Entä jos jompi kumpi osapuoli päätyy itsemurhaan tai vaipuu masennukseen eron seurauksena? Oliko se todella sen arvoista? Entä jos koitat pitää kaveriasi väkisin uskollisena, vaikka tämä kärsii siitä ja vuosien jälkeen paljastuukin, että tämän kumppani on pettänyt häntä kaikki nämä vuodet, kun kaverisi on vain kärvistellyt? Parisuhde on kahden ihmisen välinen sopimus, eikä ulkopuolisten tarvitse puuttua siihen millään tavalla. 

Niinpä, ja taas palataan siihen kysymykseen, että miksi joku kaveri menee puuttumaan siihen valehtelemalla aktiivisesti parisuhteen toisen osapuolen puolesta ja toista vastaan? 

Sinulle sanoisin, että mikäli parisuhteessa uskollisena pysyminen on noin kärsimystä, niin ratkaisu on se, että älä mene parisuhteeseen. Vaihtoehtoisesti parisuhteen alussa sovit selkeästi kumppanisi kanssa, että kumpikin saa käydä vieraissa. Mutta älä petä, jos toinen sinuun luottaa. 

Valehteleminen on nimenomaan sitä, että ei puutu siihen, koska tilanne ei muutu siitä miksikään, kun myötäilee toisen kertomusta. 

Vierailija
98/218 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan itse valitsette ne jännämiehenne. Ja petetty on aina osasyyllinen pettämiseen , jos kotona on unelmapuoliso, sitä ei kukaan petä.

Kyllä siellä kotona voi olla vaikka millainen unelmapuoliso, mutta pettäjä pettää silti. Yleensä myös miehillä käy niin, että pettävät upeaa naistaan jonkun vähemmän upean naisen kanssa.

Tämä. Naurettavaa, että joku vielä väittää petettävässä olevan se vika. Vika on aina pettäjän ja oli miten hyvä ja ihana kumppani tahansa, pettäjä pettää kuitenkin. Ja usein useampaa kumppaniaan. 

Ei se noin yksinkertaisesti mene. Joissain tilanteissa pettäjä pettäisi riippumatta suhteen laadusta, mutta monissa tilanteissa asia ei mene näin. Onnellisen suhteen päättyminen on isompi asia kuin onnettoman. Sitten kynnys pettämiseenkin on pienempi huonossa liitossa. Joskus säännöllinen seksi poistaisi halun pettää, mutta kun sitä ei saa, niin halu pettämiseen kasvaa. 

Ei, vaan se ei mene ihan noin yksinkertaisesti ja tavallaan niin hyvinkin yksinkertaisesti. Pettäjällä on yleensä jokin isompi ongelma itsensä kanssa sen takana, että kokee tarvetta pettää alkuunkaan. Yleensä hyvällä itsetunnolla varustettu ihminen ei päädy pettämään ketään. Pettäjäthän yleensä yrittävät pettämisellä jotenkin pönkittää omaa olematonta/vähäistä itsetuntoaan, hakevat muualta sitä jotakin jännitystä tai tunnetta siitä että ovat haluttavia muiden(kin) silmissä. 

Totta kai isompi paha on onnellisen suhteen kuin onnettoman suhteen päättyminen, mutta taas päästään siihen asian ytimeen, että fiksu ja järkevästi ajatteleva ihminen pistää poikki huonon suhteen ennen kuin lähtee pettämään. Joskus on seksin puutetta, joskus ei, mutta jos sitä on, sen asian voi nostaa pöydälle ja katsoa onko sille jotain tehtävissä. Jos ei ole, on aika lähteä, jos se on itselle liian suuri ongelma. 

Miksi aina haetaan syytä huonosta itsetunnosta? Se nyt vain on faktaa, että on täysin luonnollista haluta myös muita kuin omaa kumppaniaan. Tämän haluna rajoittaminen aiheuttaa sitä, että ei ole tyytyväinen.

Taas vallan ottaa nuo opitut mallit. Miksi totuuden kertominen olisi jotenkin fiksumpaa kuin onnellisuuden maksimointi molemmille osapuolille? Pettämällä olet itse tyytyväinen ja jaksat myös paremmin silloin panostaa suhteeseen, jolloin kumppanisikin on tyytyväinen. Kaikille pettäminen ei tietenkään sovi ja se laimentaa tunteita ja syyllisyys latistaa ja siten mieli on enemmän maassa. Joillekin pettäminen kuitenkin toimii, enkä minä voi sanoa, että tällainen onnellisuutta lisäävä toiminta olisi jotenkin väärä tapa elää. 

Vierailija
99/218 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri petti laivalla kännissä vaimoansa, mutta mitä v****a mun pitäs asialle tehdä?

Kertoa vaimolle, hajottaa perhe  lapsineen, saada kaverin ikuiset vihat ja turpaanvedot niskaan? Olisiko mulla hyvä olo sen jälkeen, kun asia ei oikeastaan minulle kuulu.

Parempi vaihtoehto on, että kaveri pilatkoon itse liittonsa kiinnijäämisellä tai kertomalla. En minä siihen puutu.

Vierailija
100/218 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi elää huonossa suhteessa? Miten se pettäminen muka parantaisi suhteen laatua tai parantaisi seksielämää? Niinpä, ei mitenkään. Eli kyllä se on ihan juurikin niin yksinkertaista.

Jos suhde on muuten kunnossa, mutta seksi ei ole tai seksi muiden kanssa himottaa, niin silloinhan pettäminen on juuri oikea ratkaisu tähän ongelmaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän