Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen "mies" hyväksyy kaveriltaan pettämisen?

Vierailija
10.01.2018 |

En tiedä onko tämä yleistäkin, mutta itseltä on tähän esimerkki jonkin ajan takaa. Kaveria petettiin, sai kuulla siitä eräältä naiselta. Kysyi mieheltään joka tietysti väitti, ettei mitään ollut tapahtunut. Jutussa oli kuitenkin niin paljon syitä epäilylle, että kysyi vieläpä yhteiseltä tutulta, miehen kaverilta joka oli ollut samana iltana samassa porukassa kun tuo pettäminen oli tapahtunut. Valehteli kaverinsa puolesta, väitti naista hulluksi joka oli yhteyttä ottanut ja lähes varmoin todistein puolustanut väitettään.

Niin eli siis, millainen mies hyväksyy ja katsoo vierestä, kun oma ystävä sikailee ja pettää naistaan? Etenkin tilanteissa, joissa kaveriporukka on isoilta osin yhteinen ja miehen kaveri tuntee myös tuon naisen. Minkälainen mies ei potkaise kaveriaan persuksille ja sano että "ole mies ja myönnä pettäneesi, tai joudun käräyttämään sinut sillä touhusi on vastenmielistä ja väärää."

Itse en voisi naisena kuvitella vain katsovani hiljaa vierestä, jos hyvä kaverini/ystävä/ihminen kenet todella tunnen niin hyvin että asiaa sopii kommentoida, pettäisi kumppaniaan etenkin jos tunnen tuon kumppaninkin. Käskisin hyvin pian lopettamaan pelleilyn tai ainakin yrittäisin rakentavasti ja reilusti keskustella ja tekisin selväksi, että vaikka onkin rakas ihminen niin tekee silti väärin.

Kommentit (218)

Vierailija
21/218 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole minun asiani tuomita moraalisesti muita ihmisiä.

Mutta jos suoraan valehtelee pettävän kaverin puolesta, niin silloin mennään kyllä jo selkeästi sieltä neutraalista "en tuomitse muita" -asenteesta siihen, että itsekin syyllistyy tietoiseen epärehellisyyteen ja toisen ihmisen tarkoitukselliseen vahingoittamiseen. Vai haluaisitko, että sinua itseäsi vedätettäisiin yksissä tuumin noin törkeästi puolisosi ja hänen ystäviensä toimesta?

Vierailija
22/218 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kaverin asia kertoa pettämisistä.

Periaatteessa samoilla linjoilla, eli en lähtisi juoruamaan, mutta en myöskään peittele pettämistä valehtelemalla kaverin puolesta. Meillä on ollut kaveriporukassa pari tyttöjen reissua, joilla yksi naisista on pettänyt miestään. En kertonut miehelle, mutta jos olisi kysytty, en olisi valehdellut asiassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/218 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Munaton lammas, jolle tärkeintä on saada pidettyä kaveruussuhde, ja siksi on valmis nuoleskelemaan pettävää tahoa jopa valehtelemalla tämän puolesta. 

Ja onko tässä jotain väärää?

Eipä varmaan, jos on niin epätoivoinen ja säälittävä, että on pakko pitää kynsin hampain kiinni sellaisistakin ihmisistä kavereina, jotka ovat kusipäitä. Muista, että olet todennäköisesti itse jossain vaiheessa se, jota tällainen henkilö kusee silmään.

Vierailija
24/218 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko naiset lapsia , joita pitäisi jotenkin paapoa ja tehdä kaikki heidän puolestaan?

On pettäjän oma asia kertoa pettämisistään.

Ja kukaan ei petä, jos kotona on kaikki hyvin.

Vierailija
25/218 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Munaton lammas, jolle tärkeintä on saada pidettyä kaveruussuhde, ja siksi on valmis nuoleskelemaan pettävää tahoa jopa valehtelemalla tämän puolesta. 

Eipä varmaan, jos on niin epätoivoinen ja säälittävä, että on pakko pitää kynsin hampain kiinni sellaisistakin ihmisistä kavereina, jotka ovat kusipäitä. Muista, että olet todennäköisesti itse jossain vaiheessa se, jota tällainen henkilö kusee silmään.

"pakko pitää kynsin hampain kiinni sellaisistakin ihmisistä kavereina, jotka ovat kusipäitä."

Se mies taisi puolustella sitä mieskaveriaan, ei sinua

Vierailija
26/218 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se toisen parisuhde sille miehelle kuuluu? 

Ei kuulukaan, joten miksi siis sen miehen sitten pitää tietoisesti valehdella kaverin parisuhteen ylläpitämiseksi?

Vierailija
27/218 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi naisten on niin vaikea uskoa, että kavereita kohtaan ollaan todella lojaaleja mutta naisia pyöritetään miten tahdotaan? Ei se mene niin, että pelimies kusee kavereitakin silmään

ohis

Vierailija
28/218 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset kiinnostuvat aina kaveristani eivätkä koskaan minusta, joten kärsikööt sitten pettävästä miehestä. Ihan oma syynsä

... eli toisin sanoen kaveri (=sinä) on katkeroitunut naisvihaaja?

Vau, ylevää.

Olipahan tulkinta taas

Totuus sattuu?

Vierailija
29/218 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lukee näitä ap:n kiiman ja tuohtumuksen sekaisia viestejä niin ymmärrän miksi petti ja miksi toinen valehteli

Vierailija
30/218 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siis olemassa naisia, jotka eivät valehtelisi ystävänsä puolesta? Vau!

Tähän mennessä olen törmännyt naisissa vain näihin "lojaaleihin ystäviin", jotka siis ovat valmiita valehtelemaan suut ja silmät täyteen, ettei ystävä vaan jää kiinni pettämisestään. En ole enää aikoihin luottanut vaimoni ystäviin.

Vierailija
31/218 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen, joka pitää kaverin perheasioita kaverin omina asioina.

Sellainen, jolla on kaveri vielä myöhemminkin.

.... 

Minä salailu kaverin pettämistä. En tiedä miksi. Lopulta kyllästyin koko touhuun eikä se pettäjä ole enää kaverini. Petetty kumppani sen sijaan on.

Vierailija
32/218 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi naisten on niin vaikea uskoa, että kavereita kohtaan ollaan todella lojaaleja mutta naisia pyöritetään miten tahdotaan? Ei se mene niin, että pelimies kusee kavereitakin silmään

ohis

Miksi "pelimiehet" uskovat, että kaikilla muillakin miehillä on yhtä olematon selkäranka kuin heillä? Kuulostaa vähän sellaiselta pikkupoikien ajatusmaailmalta, että ns. "tytöt on yäk" ja vain poikien kaverisuhteilla on jotain väliä. 

Vierailija
33/218 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vain miehetkö näin toimivat? Palstan agitaattorilla on taas miehet tähtäimessään.

Vierailija
34/218 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bros before hoes. Jos joku mies kohtelee naisia kusipäisesti se ei tarkoita sitä että kohtelisi myös kavereita kusipäisesti. 

Vierailija
35/218 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset sattuu lankeamaan tällaisiin pettäjämiehiin. Oli varmasti narikan jännin mies. 

Vierailija
36/218 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bros before hoes. Jos joku mies kohtelee naisia kusipäisesti se ei tarkoita sitä että kohtelisi myös kavereita kusipäisesti. 

Jaa kyllä mun pettäjäkaverin löyhä moraali ulottui siihen miten kohteli ihan kaikki ympärillään. Ei varmaan kannata yleistää noin.

Vierailija
37/218 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljet ennen huoria.

Vierailija
38/218 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille teille, jotka puolustelette tuollaista toimintaa; teillekö olisi ihan ok, että joku lähipiirissänne tietäisi siitä, että teitä petetään, mutta ei tavalla tai toisella - nimellä tai nimettömänä - toisi asiaa ilmi teille ja se vain jatkuisi ja jatkuisi? 

Vierailija
39/218 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en lähtisi juoruilemaan kaverin pettämisestä ja jos suoraan kysyttäisiin, sanoisin ettei ainakaan mun nähden kenenkään kanssa ollut. En todellakaan mene sekaantumaan tollasiin riitoihin.

Mua lähinnä itsekkäästi rasittaa se, että oon varatun naisen kanssa lähtenyt viihteelle ja sitten se alkaakin nuoleskella jonkun tyypin kanssa, että se siitä tyttöjen illasta :D

Vierailija
40/218 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset kiinnostuvat aina kaveristani eivätkä koskaan minusta, joten kärsikööt sitten pettävästä miehestä. Ihan oma syynsä

... eli toisin sanoen kaveri (=sinä) on katkeroitunut naisvihaaja?

Vau, ylevää.

Olipahan tulkinta taas

Tämä naisvihakorttien viskominen ja metoo-ulina on rinnastettavissa rasismi- ja natsikorttien viljelijöihin.

Ei ne osaa keskustella ja uhriutuminen on tärkeämpää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi