Löytyykö mistään enää romanttisia ja herkkiä "herrasmiehiä"?
Omakohtainen kokemukseni miehistä on hyvin vähäinen, mutta mitä olen muiden menoa seurannut, on tullut sellainen käsitys että tuollaiset miehet ovat todella harvassa. Tuntuu, että pinnallisia ja ehkä jopa (tunne)kylmiä tapauksia on valtaosa.
Romanttisella ja herkällä tarkoitan sellaista herkkää tapausta, joka ei pelkää näyttää tunteitaan ja tykkää hellyydestä ja romantiikasta. Esim. pusuttelusta ja käsistä pitämisestä, yhdessä harrastamisesta (esim. musiikki, matkustelu tai mikä ikinä yhdistääkään) ja vaikka televisiota katsoessa toisen viereen käpertymisestä. Ei pelkäisi näyttää tunteitaan toista kohtaan myös muiden ihmisten ollessa läsnä. Olisi ns. ylpeä omastaan eikä peittelisi sitä. Tykkäisi ehkä myös kutsua toista välillä kullaksi tai rakkaaksi (ei mitään teiniällötyksiä kuitenkaan :D) nimen sijaan.
Herrasmiehellä taas tarkoitan sitä, että mies todella olisi yhden naisen mies, osaisi käytöstavat ja kohdella naistaan kuin naista kuuluukin. Eli antaisi erityistä huomiota vain omalle naiselleen eikä harrastaisi flirttailua muiden kanssa tai asettaisi toista asemaan jossa hän tuntee olevansa riittämätön. Siitä, että tykkäisi myös silloin tällöin keskustella syvällisiä - tai ainakin tärkeän paikan tullen osaisi sen - ei olisi mitään haittaa.
Onko tällaisia miehiä enää missään? Puhun nyt lähinnä vähän nuoremmista, alle 30-vuotiaista sillä itsekin olen vielä nuori. Tuntuu, että joskus tuollainen oli vielä yleistä, mutta nykyään tuollaiset "kultakimpaleet" vaikuttavat olevan harvassa. Olenko todella liian vaativa ja epärealistinen kun toivoisin mieheltä tuollaisia asioita? Olen itse samanlainen, romantiikasta ja hellyydestä pitävä syvällinen tapaus, jolle kumppani on elämässä etusijalla.
Haaveilenko todella aivan turhaan?
Kommentit (88)
Humanistinen tiedekunta on noita.
Bodi Eikka <3 kirjoitti:
Vetäset hirveän listan vaatimuksia ja itse sitten vaan tyydyt olemaan. Jos mies heittää jonku läpän toiselle naiselle baarissa, niin ei se tarkoita sitä, ettei se sua rakastaisi. Ihme kahlitsemista ja elämän rajoittamista. Vaikutat juuri sellaiselta tapaukselta, että miehen pitää tanssia sun pillin mukaan ja pitää sut tyytyväisenä. Miehellä ei saisi olla omaa elämää. Itsekin tykkään halia ja tehdä ruokaa, mutta en mä nyt saatana alkais elää silleen, että sais pelätä jokaista risahdusta. Varmaan kukkiakin pitäis tuoda joka päivä maljakkoon, että oot tyytyväinen. Ei toista voi omistaa.
Sellaista se on kun tytöt katsoo koko lapsuuden linsessa-ohjelmia ja se kompleksi jää päälle.
Bodi Eikka <3 kirjoitti:
Vetäset hirveän listan vaatimuksia ja itse sitten vaan tyydyt olemaan. Jos mies heittää jonku läpän toiselle naiselle baarissa, niin ei se tarkoita sitä, ettei se sua rakastaisi. Ihme kahlitsemista ja elämän rajoittamista. Vaikutat juuri sellaiselta tapaukselta, että miehen pitää tanssia sun pillin mukaan ja pitää sut tyytyväisenä. Miehellä ei saisi olla omaa elämää. Itsekin tykkään halia ja tehdä ruokaa, mutta en mä nyt saatana alkais elää silleen, että sais pelätä jokaista risahdusta. Varmaan kukkiakin pitäis tuoda joka päivä maljakkoon, että oot tyytyväinen. Ei toista voi omistaa.
Voi luoja. Ei pysty käsittämään teitä, jotka tahallanne ymmärrätte kaiken väärin ja kärjistetysti. Teille monille miehille se tarkoittaa kahlitsemista, että nainen odottaa teidän olevan lojaaleja, rehtejä ja uskollisia kumppaneita vastapainoksi sille, että ovat sitä itse. Tulkitsette usein asiat tahallanne väärin; koette, että jos nainen toivoo että olisi teille "se ainoa erityinen" (mikä muuten ei ole rakkaudessa liikaa pyydetty) niin ovat heti kontrolloivia, koska ettehän te sikamiehet kestä sitä, että parisuhteessa ei enää juosta ympäriinsä kehumassa ja panemassa toisia.
Se, että heittää läppää toiselle naiselle tai on ystävällinen, on ihan normaalia. Toisten kanssa flirttailu taas ei ole, moni ei ainakaan sitä hyväksy.
Puhuin aloituksessa pienistä, romanttisista asioista, en siitä että toisen pitäisi raahata mulle kotiin kukkia ja lahjoja. Haluan vain aidon ja hyvän miehen, jolle minä olen se elämäsä nainen, ja joka mielellään osaisi olla myös romanttinen, herkkä ja hellä. En halua sellaista vätystä joka edelleen parisuhteessakin luulee elävänsä sinkkuelämää. Ap
Olen suunnilleen kuvaillun kaltainen mies. Hiukan ujo eli naiset ei huomaa. Ulkonäköäkin siunaantunut kohtuullisesti mutta jännyyttä ei ..
Vierailija kirjoitti:
Olen suunnilleen kuvaillun kaltainen mies. Hiukan ujo eli naiset ei huomaa. Ulkonäköäkin siunaantunut kohtuullisesti mutta jännyyttä ei ..
Kyllä mua kiinnostaisi, jos jossakin tapaisin ja olosuhteet olisivat sellaiset, että suhun onnistuisi saamaan jonkinlaisen kontaktin. Mielestäni ujous ei ole huono asia, silloin tietysti jos se on todella vahva piirre, saattaa se rajoittaa sitä seuran saamista. Itse kyllä voin helposti tehdä naisena aloitteenkin ja yrittää saada keskustelua aikaiseksi, mutta jos toinen on niin ujo että vetää aivan lukkoon ja antaa ymmärtää eleillään ja olemuksellaan että häiritsen, saatan pelästyä ja perääntyä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Tällaisia miehiä on paljon mutta todellisuudessa juuri nämä miehet ovat niitä joita naiset ei kelpuuta. Itsekin olen tuollainen ja käyn paljon treffeillä mutta naiset ei halua jatkoa..
Naiset puhuu ja toimii eri tavalla.
Tämän suuntaisia ovat ikävä kyllä myös omat kokemukseni. Olen luonteeltani aika herkkä ja empaattinen ja olen vuosien varrella huomannut, että saan vastakkaisen sukupuolen kiinnostumaan itsestäni lähinnä silloin kun esitän monin osin päinvastaisen luonteen omaavaa ihmistä. Olenkin koittanut aktiivisesti päästä eroon herkkyydestäni ja tehnyt myös todella paljon töitä sen eteen nuoresta iästä lähtien. Oman perusluonteen muuttaminen on kuitenkin hyvin vaikeaa ellei jopa mahdotonta, enkä minä siinä prosessissa onnistunut muuta kuin väsyttämään itseni aika pahasti.
Kaiken kokemani ja näkemäni perusteella ap:n hakemat herkät herrasmiehet eivät kuitenkaan ole kovin yleisiä tai haluttuja. Tai sitten moni muukin vain esittää jotain mitä muuta mitä oikeasti on. Vaikka ajankuvaan kuuluu korostaa, että kaikenlaisille ihmisille on tilaa, niin kyllä minä silti koen miehen roolin olevan todellisuudessa hyvin kapea ja tietynlaisten tarkkojen odotusten täyttämistä.
mies34
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaisia miehiä on paljon mutta todellisuudessa juuri nämä miehet ovat niitä joita naiset ei kelpuuta. Itsekin olen tuollainen ja käyn paljon treffeillä mutta naiset ei halua jatkoa..
Naiset puhuu ja toimii eri tavalla.Tämän suuntaisia ovat ikävä kyllä myös omat kokemukseni. Olen luonteeltani aika herkkä ja empaattinen ja olen vuosien varrella huomannut, että saan vastakkaisen sukupuolen kiinnostumaan itsestäni lähinnä silloin kun esitän monin osin päinvastaisen luonteen omaavaa ihmistä. Olenkin koittanut aktiivisesti päästä eroon herkkyydestäni ja tehnyt myös todella paljon töitä sen eteen nuoresta iästä lähtien. Oman perusluonteen muuttaminen on kuitenkin hyvin vaikeaa ellei jopa mahdotonta, enkä minä siinä prosessissa onnistunut muuta kuin väsyttämään itseni aika pahasti.
Kaiken kokemani ja näkemäni perusteella ap:n hakemat herkät herrasmiehet eivät kuitenkaan ole kovin yleisiä tai haluttuja. Tai sitten moni muukin vain esittää jotain mitä muuta mitä oikeasti on. Vaikka ajankuvaan kuuluu korostaa, että kaikenlaisille ihmisille on tilaa, niin kyllä minä silti koen miehen roolin olevan todellisuudessa hyvin kapea ja tietynlaisten tarkkojen odotusten täyttämistä.
mies34
Voi olla, että tiettyjen paineiden alaisena useat esittävät ainakin alkuun jotakin muuta mitä oikeasti ovat. Itse olenkin päättänyt, että haluan olla alusta asti miehille se avoin oma itseni, vaikka sitten tulisinkin jonkin piirteeni takia dumpatuksi, koska en halua antaa väärää kuvaa itsestäni. Joka tapauksessa oikea luonteeni paljastuisi ennen pitkää, ja haluan ihmisen kiinnostuvan musta sellaisena kuin oikeasti olen.
Ikävää, että olet joutunut esittämään muuta mitä olet. Koskaan ei pitäisi yrittää muuttaa sitä mitä on. Oikeille ihmisille kelpaat juuri sellaisena kuin olen. Vaikka ymmärrän kyllä tavallaan tuota turhautumista siihen, ettei kelpaa omana itsenään ja tulee tarve esittää muuta. Olen itse joskus syyllistynyt samaan, koska olin epävarma tietyistä piirteistäni ja siitä, kelpaanko juuri sellaisena. Kuten sanottua, muutin tapani enkä enää esitä muuta kuin olen.
Suosittelen kaikesta tuosta vaikeudesta löytää kumppania huolimatta sinuakin olemaan vaan oma itsesi, koska olet varmasti hyvä juuri niin ja joku sellainen tulee vielä vastaan, joka osaa sitä arvostaa. Ap
"Teille monille miehille se tarkoittaa kahlitsemista, että nainen odottaa teidän olevan lojaaleja, rehtejä ja uskollisia kumppaneita vastapainoksi sille, että ovat sitä itse. Tulkitsette usein asiat tahallanne väärin; koette, että jos nainen toivoo että olisi teille "se ainoa erityinen" (mikä muuten ei ole rakkaudessa liikaa pyydetty) niin ovat heti kontrolloivia..."
"Se, että heittää läppää toiselle naiselle tai on ystävällinen, on ihan normaalia. Toisten kanssa flirttailu taas ei ole."
Noi on niin totta! Ja sopii kyllä sekä naisiin, että miehiin. Tuota minäkin toivon.
Jos teet itse aloitteen voit ehkä löytääkin sellaisen miehen, mutta jos vaan odotat baarissa että miehet lähestyy sinua niin sinua lähestyy todennäköisesti joku alkoholisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea noin nuorista sanoa, kun me ollaan täällä yli 30-vuotiaita mammoja.
Ai, mä oon ymmärtänyt että täällä liikkuu suhteellisen paljon nuorempaakin porukkaa, jopa miehiä. :D Ja kai te naisetkin osaatte sanoa, oletteko te löytäneet miestä jossa on ainakin jotain noista piirteistä ja missä tutustuitte. Ei ole niin väliä vaikka olisit vähän vanhempikin. Ap
Olen löytänyt juuri tuollaisen miehen yli 20 vuotta sitten aikaa ennen nettiä. Ihan baarissa tavattiin kuten siihen aikaan oli tapana. Kyllä ennen miehet oli miehiä, kun katsoo näitä nykyajan pilli- ja lökäpöksyisiä poikia lippikset päässä.
No ei naisetkaan enää ole mitään pitkissä hameissaan kadulla laahustavia kyökkipiikoja tai kartanonmamselleja.
Topeliaaninen aika päättyi jo ajat sitten .
Ei kannata avata naisille ovea,ettei tulisi sitä 'me too' -syytöstä.
Minun kokemukseni mukaan juuri romanttiset ja herkät miehet ovat ne jotka ei kelpaa.
Vai onko tässä taustalla joku ajatus että juuri se täydellisen ulkonäön omaava ultramaskuliininen kovismies olisi sisimmältään herkkä ja romanttinen?
Mieheni on edelleen 38-vuotiaana tuollainen (olemme olleet yhdessä 16 vuotta). Löysin hänet yliopistolta. Onnea etsintään, toivottavasti löydät rakkauden :)
Chivalry is dead - and women killed it.
- Dave Chapelle
Mitä tuot itse parisuhteeseen, miksi miehen kannattaisi mennä kimppaan kanssasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne herrasmiehet on viety jo! Oma yli viisikymppinen mieheni on viimeisen päälle herrasmies, romanttinen ja fiksu kaikin puolin.
Liian vanha sinulle, aivan, mutta molemmat poikamme ovat oppinsa saaneet isältään ja käyttäytyvät samalla tavalla, mutta niinpä heidätkin vietiin jo reilusti alle kolmikymppisenä ja tuskin irti päästetään moisia kultakimpaleita.Eli vain koska sinun kaksi poikaasi on jo viety, on kaikki herrasmiehet jo menneet?
Olikohan tässä nyt vähän ylitulkintaa vaihteeksi.....
Totta kai niitä on vaikka kuinka ja paljon, kun vain jaksaa etsiä.
Minulla on hellä ja herkkä herrasmies. Pidän tiukasti kiinni. <3
Vierailija kirjoitti:
Täällä on ikähaarukkaan sopiva mies. Ja kriteereihinkin istuu muuten, mutta herrasmiesmäisyys ei ulotu ulkoiseen pokkurointiin ja ovien availuun. On sellainen hiljaisesti kiltti, joka ei halua loukata ketään.
MUTTA
Ennen kuin tämän miehen hyvät ominaisuudet pääsevät esille, niin on vaadittu neljä vuotta tutustumista ja totuttelua. Vaikea uskoa, että kukaan nuori nainen jaksaisi sitä myllyä, jonka minä olen hänen kanssaan käynyt läpi.
Kyllä jaksaa, kun vain jaksat yrittää yrittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mua kiinnostaisi, jos jossakin tapaisin ja olosuhteet olisivat sellaiset, että suhun onnistuisi saamaan jonkinlaisen kontaktin. Mielestäni ujous ei ole huono asia, silloin tietysti jos se on todella vahva piirre, saattaa se rajoittaa sitä seuran saamista. Itse kyllä voin helposti tehdä naisena aloitteenkin ja yrittää saada keskustelua aikaiseksi, mutta jos toinen on niin ujo että vetää aivan lukkoon ja antaa ymmärtää eleillään ja olemuksellaan että häiritsen, saatan pelästyä ja perääntyä. Ap
Tämä on tosi harmi, koska moni kyllä varmasti avautuisi enemmän, jos vain joku vähän avittaisi asiaa. Ymmärrettävää tietysti sekin, ettei loputtomiin jaksa olla se äänessä oleva osapuoli.