Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pakko opetella syömään terveellisemmin, mutta

Vierailija
08.01.2018 |

olen kädetön ja melko saamaton. Olen myös tottunut epäterveellisiin ruokiin, joten pelkästään kasvisruokavalio ei kiinnosta, en osaa niitä kunnolla syödäkään. Miten siis päästä alkuun?
Antakaa vinkkejä, reseptejä, tsemppausta?! Ja olen köyhä, joten ei mitään kalliita ideoita.
N46

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan aluksi voit pienentää annoskokoa niisssä epäterveellisissäkin sapuskoissa. Ja lisätä liikuntaa, 10.000 askelta päivässä. 

Vierailija
2/19 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita jättämällä einekset pois, ja tee kaikki ruoka itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieniä valintoja. En jaksa alkaa arvailemaan neuvoja, kun en tiedä miten syöt. Jos lisäät syömisen suunnitelmallisuutta, niin luulatavasti ruokakulusi pienenevät samalla kun ruokavalio paranee.

Vierailija
4/19 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsele netistä reseptejä vaikka valitsemalla 1 semmoinen ruoka-aine, jota tekee mieli. (Porsaanliha ym). Sitten valitset semmoisen reseptin, joka on max 500 kcal per annos...ja noudatat niitä annoskokoja. Toimii meillä, ja syödään tosi monipuolisesti ja hyvin wokeista shoarmaan ja uunivuokiin. Rinnalle sitten puoli lautasellista salaattia :) 

Vierailija
5/19 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun asenteella turha yrittää. Negatiivisuus ja passiivisuus ei vie mihinkään. Ei onnistu, ei kiinnosta, en osaa. 

Vierailija
6/19 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on minusta hyvä neuvo. Jos teet itse lihapullia (jauhelihaa, suolaa, pippuria; ei tarvitse muuta eli helppoa on), syöt niitä mielelläsi, mutta et ala napostella ja syö itseäsi nurin niin kuin kaupan lihapullilla, joissa lihaa ei paljon ole. Jostain syystä einekset sekoittavat järjen, en tiedä miksi näin on.

Vierailija
7/19 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

age is just a number kirjoitti:

Katsele netistä reseptejä vaikka valitsemalla 1 semmoinen ruoka-aine, jota tekee mieli. (Porsaanliha ym). Sitten valitset semmoisen reseptin, joka on max 500 kcal per annos...ja noudatat niitä annoskokoja. Toimii meillä, ja syödään tosi monipuolisesti ja hyvin wokeista shoarmaan ja uunivuokiin. Rinnalle sitten puoli lautasellista salaattia :) 

Mitään ei varsinaisesti tee mieli, kuin sitten sitä skeidaa, kun nälkä on kurninut vatsassa jo tunteja :(

Mutta kana ja jauheliha menee ok, niistä taidan siis aloittaa.

Ja se suunnitelmallisuus, jota kehoitettiin, voisi auttaa myös. Nyt syön vain pari kertaa päivässä korkeintaan...

Vierailija
8/19 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö ruokaa, siis kokonaisia aterioita. Vältä välipaloja ja aterioiden korvaamista syömällä "vähän jotain vaan". Se kamalaan nälkään iltaruoan korvikkeeksi hotkaistu "vähän jotain vaan" on usein kallis, epäterveellinen ja lihottava vaihtoehto.

Vierailija
9/19 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välipalaksi riittää mandariini

Vierailija
10/19 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on minusta hyvä neuvo. Jos teet itse lihapullia (jauhelihaa, suolaa, pippuria; ei tarvitse muuta eli helppoa on), syöt niitä mielelläsi, mutta et ala napostella ja syö itseäsi nurin niin kuin kaupan lihapullilla, joissa lihaa ei paljon ole. Jostain syystä einekset sekoittavat järjen, en tiedä miksi näin on.

Kiitos tästä, joo, nämä einekset taitaa todellakin sekoittaa järjen :) Ainakin niissä jotain pskaa on, kun mieliala laskee ja olemus tylsistyy kaikkineen.

Vierailija
11/19 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun asenteella turha yrittää. Negatiivisuus ja passiivisuus ei vie mihinkään. Ei onnistu, ei kiinnosta, en osaa. 

En koe, että mun asenteessa olisi mitään vikaa, faktaa on, etten osaa eikä hirveästi kiinnosta. Mutta pakon edessä on opeteltava. 

Vierailija
12/19 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käytät riisiä tai makaronia tai leipää niin vaihda ne tummiin/kokojyvä versioihin, ei tule syötyä niin paljoa ja nälkä pysyy paremmin poissa.

Tee iso satsi salaattia kerralla kannelliseen astiaan niin sitä tulee syötyä enemmän. Loppujen lopuksi voi olla että laiskuus voittaa ja teet salaatin kylkeen plkästään vaikka kanapihvin etkä muuta lisuketta kaipaakkaan.

Älä osta kotiin mitään sokerijogurtteja vaan maustamatonta ja laita itse joukkoon vaikka banaania jos olet tottunut välipaloihin.

Vierailija
13/19 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan aluksi voit pienentää annoskokoa niisssä epäterveellisissäkin sapuskoissa. Ja lisätä liikuntaa, 10.000 askelta päivässä. 

Miten annoskoon pienentäminen ja liikunnan lisääminen muuttaa epäterveellisen ruuan terveelliseksi??

Vierailija
14/19 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alku voi olla rankkaa, mutta sitten kun terveelliseen ruokaan tottuu, alkaa se maistua herkulliselta. Itseäni nykyään lähinnä ällöttää roskaruoka. Mausteita ja öljyjä vaan riittävästi :)

Vierailija
15/19 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen heittänyt pois kaikki epäterveelliset öljypohjaiset salaatit yms. ja syön vain lähialueen sika-nautaa, kevyitä ranskalaisia ja lisäaineetonta creme fraichea ja kevytkermaa sekä hedelmiä, lähinnä banaaneja.

Vierailija
16/19 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otatko sinä 10 000 askelta päivässä? Epäilen. Se suositus on 6000.

Vierailija
17/19 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP ei puhunut laihduttamisesta vaan terveellisestä ruoasta. Millon terveellinen ruokavalio alkoi olemaan yhtä kuin laihdutus?!?!

Vierailija
18/19 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP ei puhunut laihduttamisesta vaan terveellisestä ruoasta. Millon terveellinen ruokavalio alkoi olemaan yhtä kuin laihdutus?!?!

Näin se näemmä usein mielletään, ja totta, ei mun tarvitse laihtua eikä lisätä askelia, siitä pitää kaksi koiraa kyllä huolen.

Vierailija
19/19 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi syödä aivan normaaliruokaa, kun syöt säännöllisesti päivällä. Jos ei koko päivänä syö, yöllä sitten hotkii.

Eli laitat lämpimän ruoan 1-2 kertaa päivässä. Ruisleipä on hyvä välipala. Iltanaposteluun hedelmiä, kurkkua, pikkutomaatteja ja sellerinvarsia.

Pointti on säännöllisyydessä, keho tarvii polttoainetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän