Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löytyykö mistään enää romanttisia ja herkkiä "herrasmiehiä"?

Vierailija
08.01.2018 |

Omakohtainen kokemukseni miehistä on hyvin vähäinen, mutta mitä olen muiden menoa seurannut, on tullut sellainen käsitys että tuollaiset miehet ovat todella harvassa. Tuntuu, että pinnallisia ja ehkä jopa (tunne)kylmiä tapauksia on valtaosa.

Romanttisella ja herkällä tarkoitan sellaista herkkää tapausta, joka ei pelkää näyttää tunteitaan ja tykkää hellyydestä ja romantiikasta. Esim. pusuttelusta ja käsistä pitämisestä, yhdessä harrastamisesta (esim. musiikki, matkustelu tai mikä ikinä yhdistääkään) ja vaikka televisiota katsoessa toisen viereen käpertymisestä. Ei pelkäisi näyttää tunteitaan toista kohtaan myös muiden ihmisten ollessa läsnä. Olisi ns. ylpeä omastaan eikä peittelisi sitä. Tykkäisi ehkä myös kutsua toista välillä kullaksi tai rakkaaksi (ei mitään teiniällötyksiä kuitenkaan :D) nimen sijaan.

Herrasmiehellä taas tarkoitan sitä, että mies todella olisi yhden naisen mies, osaisi käytöstavat ja kohdella naistaan kuin naista kuuluukin. Eli antaisi erityistä huomiota vain omalle naiselleen eikä harrastaisi flirttailua muiden kanssa tai asettaisi toista asemaan jossa hän tuntee olevansa riittämätön. Siitä, että tykkäisi myös silloin tällöin keskustella syvällisiä - tai ainakin tärkeän paikan tullen osaisi sen - ei olisi mitään haittaa.

Onko tällaisia miehiä enää missään? Puhun nyt lähinnä vähän nuoremmista, alle 30-vuotiaista sillä itsekin olen vielä nuori. Tuntuu, että joskus tuollainen oli vielä yleistä, mutta nykyään tuollaiset "kultakimpaleet" vaikuttavat olevan harvassa. Olenko todella liian vaativa ja epärealistinen kun toivoisin mieheltä tuollaisia asioita? Olen itse samanlainen, romantiikasta ja hellyydestä pitävä syvällinen tapaus, jolle kumppani on elämässä etusijalla.

Haaveilenko todella aivan turhaan?

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki empaattiset miehet ovat varattuja. Ne loppuvat markkinoilta ensimmäisenä. Vasta sen jälkee tulee nämä rikkaat alfaurokset.

En halua mitenkään uskoa, että muka kaikki olisivat varattuja. 

Vierailija
42/88 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kumppanina herrasmies, tunnen itseni onnekkaaksi ja rakastan häntä paljon. Ollaan kolmekymppisiä.

No, ehkä mullakin siis on vielä toivoa. :D Olen itse parikymppinen. En tiedä onko tämäkin vain kuvitelmaa, mutta tuntuu että monet itseni ikäiset ovat vielä aika lapsia. Ryyppääminen ja kaverit on tärkeintä ja mielessä on vain pillu ja nätti naama. Tuntuu, ettei moni ees etsi mitään syvällisempää ja aidompaa. Ap

Muista, että et voi sekä syödä että säästää kakkua.

Toisin sanoen, et voi panettaa itseäsi yännämiehillä paria vuotta ja sen jälkeen toivoa "syvällistä ja aitoa" miestä. "Syvällinen ja aito" mies ei halua naista, joka on teoillaan osoittanut, että hänellä on "mielessä vain kulli ja komea naama".

Häh? :D Minähän jo alussa sanoin, ettei naamavärkki tai ulkonäkö ylipäätään ole mulle se tärkein asia, ei edes tärkeimpiä. Mulla on takana tasan yksi suhde, ja mies oli herkkä ja romanttinen. Sellainen kun toivonkin miehen olevan. Aina ei vaan asiat mene kuten toivoo, ja ihmiset lähtevät eri suuntiin. Kuka on sanonut, että mua kiinnostaisi juosta ympäriinsä panemassa ja sitten luulla löytäväni "se täydellinen"? Kyllä mä haluan löytää sen oikean mahdollisimman pian ja kokea hänen kanssaan asioita, lyhyet suhteet ja säätäminen eivät ole mun juttuni. Ap

Lyhyet suhteet ja säätäminen on monien ikäistesi miesten (ja naisten) juttu. Sitä "nuoruuden vapautta" ennenkuin ollaan valmiita sitoutumaan. Kyllä parikymppisistä varmasti löytynee sitoutumaankin valmiita olevia miehiä jolloin sinun tehtäväksi jää etsiä tälläinen mies sen kaiken muun materiaalin joukosta. Sinulla ei ole ikäsi puolesta mitään hätää. Sinulla ei tarvitse olla mikään kiire ja pystyt etsimään miehiä alle 30v ikäluokasta jolloin niitä kriteerisi täyttäviä hyviä miehiä on vielä enemmän vapaana kun 30+ ikäluokassa.

- Aiemmin viestin 20 kirjoittanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa, nimittäin me kiltti.miehet. Mutta me emme kelpaa teille naisille, koska emme ole tarpeeksi jänniä ja arvaamattomia. On se kumma, miten paatunut rikollinen kostuttaa mamman tortun paremmin kuin kunnollinen ja kiltti herrasmies.

Vierailija
44/88 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ikähaarukkaan sopiva mies. Ja kriteereihinkin istuu muuten, mutta herrasmiesmäisyys ei ulotu ulkoiseen pokkurointiin ja ovien availuun. On sellainen hiljaisesti kiltti, joka ei halua loukata ketään.

MUTTA

Ennen kuin tämän miehen hyvät ominaisuudet pääsevät esille, niin on vaadittu neljä vuotta tutustumista ja totuttelua. Vaikea uskoa, että kukaan nuori nainen jaksaisi sitä myllyä, jonka minä olen hänen kanssaan käynyt läpi.

Vierailija
45/88 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaa olla taas kerran se perinteinen tapaus että nainen itse on kuin minkäkin matami joka huutaa kuin hinaaja ja haluaa päästä joka asiassa tylyttämään ja pompottamaan miestä. Ja sitten vielä odottaa että pitäisi saada herkkä ja runollinen ja herrasmies. Johan sen nyt sanoo järkikin ettei tuollaisessa yhtälössä kestä mikään muu kuin kivikasvoinen suomimies joka hammasta purren suorittaa arkea.

Vierailija
46/88 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On!! Mulla löytyy, joskin sinun makuun vanhanlainen 35v. Hän on aivan mahtava ja huonaavainen, mutta ei mikään tossukka.

Piti sitä aika kauan etsiä, että hänet löysin, mutta nyt pidän kyllä hyvää huolta.

Ulkonäöllisesti en olisi häntä valinnut vaikkei siinäkään ole varsinaisesti vikaa. Tutustuin häneen muuten ja äykkyys sekä juuri nämä mukavat taipumukset olivat ne, millä minut "vietiin" ja viedään joka päivä. Täällä jännämiehiksi kutsutut eivät ole koskaan olleet makuuni. Minuun vetoaa nimenomaan älykkyys ja turvallisuus.

Vierailija
47/88 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtaa olla taas kerran se perinteinen tapaus että nainen itse on kuin minkäkin matami joka huutaa kuin hinaaja ja haluaa päästä joka asiassa tylyttämään ja pompottamaan miestä. Ja sitten vielä odottaa että pitäisi saada herkkä ja runollinen ja herrasmies. Johan sen nyt sanoo järkikin ettei tuollaisessa yhtälössä kestä mikään muu kuin kivikasvoinen suomimies joka hammasta purren suorittaa arkea.

Eli siis sinun mielestäsi on väärin toivoa ihan inhimillisiä asioita, mitä kai yleensäkin rakkauteen kuuluu? Olen itse samanlainen tapaus, mutta vain nainen. Kunnioitan toista, olen vain yhden miehen nainen, olen herkkä ja romantikko. Toivon mieheltä herkkyyttä ja romanttisuutta ja sitä, että ottaa minut huomioon eikä juokse ympäri kyliä muiden naisten perässä. Tämä ei kai ole liikaa pyydetty toiselta osapuolelta? Ap

Vierailija
48/88 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On olemassa, nimittäin me kiltti.miehet. Mutta me emme kelpaa teille naisille, koska emme ole tarpeeksi jänniä ja arvaamattomia. On se kumma, miten paatunut rikollinen kostuttaa mamman tortun paremmin kuin kunnollinen ja kiltti herrasmies.

No ei minua ainakaan kiinnosta paatuneet rikolliset, ihan tavallisen, hyvän miehen haluan. Tietysti tietty salaperäisyys, jokin tietynlainen jännittävyys tai "se juttu" tekee ihmisestä omalla tavallaan kiehtovan, mutta pääasia on että kumppani olisi turvallinen ja rakastava. Älähän nyt yleistä siis. Ap

Vierailija
49/88 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat ap ihan mukavalta nuorelta naiselta. Kunhan käyt ihmisten ilmoilla ja tutustut toiseen kunnolla ennen suhteeseen hyppäämistä, niin varmasti löydät etsimäsi. Ei siis mitään suurempaa hätää jos olet vielä 20-vuotias! Vasta kun olet siinä kolmenkympin tienoilla voit iskeä kunnon paniikit päälle :)

Vierailija
50/88 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikutat ap ihan mukavalta nuorelta naiselta. Kunhan käyt ihmisten ilmoilla ja tutustut toiseen kunnolla ennen suhteeseen hyppäämistä, niin varmasti löydät etsimäsi. Ei siis mitään suurempaa hätää jos olet vielä 20-vuotias! Vasta kun olet siinä kolmenkympin tienoilla voit iskeä kunnon paniikit päälle :)

Kiitos paljon! :) Ap

Vierailija
51/88 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta vaikuttaa, että on niitä. Jostakin syystä vain en itse ole koskaan kiinnostunut heistä sillä tasolla, että olisin alkanut suhteeseen, vaan jättänyt heidät kuin nallit kalliolle ja lähtenyt aina lopulta sellaisen mukaan, joka pitää minua alusta asti huonosti. :( Tuntuu pahalta. Ehkä iän ja kokemuksen karttuessa opin ajattelemaan erilailla, mutta tietysti siihen mennessä ovat nämä hyvät herrasmiehetkin ehtineet katkeroitua ja alkaa pitää naisia huonosti.

Vierailija
52/88 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän kärjistät asiaa, mutta valtaosa alle kolmikymppisistä sekä miehistä että naisista ovat jättäneet vanhanaikaiset roolit ja odotukset taakseen. Vakavampikaan tapailu ei ole enää monogaamista syvää jatkuvuutta ("kahden yhteinen tarina"), vaan kahden vapaan yksilön satunnaisuutta ("säätöä ja törmäilyä"). Tätä päivää on vahvasti yksilönvapauden tärkeys ilman siteitä silloin tällöin tapahtuvan yhteisen ajanvieton ohella.

Tämä on kyllä totisinta totta. Harmillista näin romantikon näkökulmasta, kun en oikein osaa enkä tahdo ajatella muita ihmisiä väliaikaisina viihdykkeinä ja käyttötavarana. Jos jostakusta kiinnostun ja alan treffailla, olen silloin tosissani liikkeellä, enkä kykene keskittymään useampaan yhtä aikaa.

Vierailija
53/88 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyhyet suhteet ja säätäminen on monien ikäistesi miesten (ja naisten) juttu. Sitä "nuoruuden vapautta" ennenkuin ollaan valmiita sitoutumaan.

Niinköhän lie vain ikävaiheeseen liittyvä juttu. Minusta tuntuu, että ennemminkin luonteesta kiinni: toiset hakevat nuoresta aikuisuudesta saakka sitä turvallista ja pysyvää ja tykkäävät keskittyä yhteen ihmiseen, toiset eivät ole koskaan valmiita vakiintumaan ja kukasta kukaan lentäminen kiinnostaa vielä eläkeiässäkin.

Vierailija
54/88 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lyhyet suhteet ja säätäminen on monien ikäistesi miesten (ja naisten) juttu. Sitä "nuoruuden vapautta" ennenkuin ollaan valmiita sitoutumaan.

Niinköhän lie vain ikävaiheeseen liittyvä juttu. Minusta tuntuu, että ennemminkin luonteesta kiinni: toiset hakevat nuoresta aikuisuudesta saakka sitä turvallista ja pysyvää ja tykkäävät keskittyä yhteen ihmiseen, toiset eivät ole koskaan valmiita vakiintumaan ja kukasta kukaan lentäminen kiinnostaa vielä eläkeiässäkin.

Tämä! Itseäni ei ole koskaan (edes teinivuosina) kiinnostanut sängystä sänkyyn hyppiminen ja lyhyet, merkityksettömät suhteet. Olen aina halunnut löytää "sen oikean" mahdollisimman pian. Sen, jonka kanssa olen todella tosissani ja hän minun. :) Ap

Vierailija
55/88 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisia miehiä on paljon mutta todellisuudessa juuri nämä miehet ovat niitä joita naiset ei kelpuuta. Itsekin olen tuollainen ja käyn paljon treffeillä mutta naiset ei halua jatkoa..

Naiset puhuu ja toimii eri tavalla.

Vierailija
56/88 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tuollainen mies, mutta huonona puolena tulee yltiöpäinen mustasukkaisuus ja omistushalu..

Vierailija
57/88 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaisia miehiä on paljon mutta todellisuudessa juuri nämä miehet ovat niitä joita naiset ei kelpuuta. Itsekin olen tuollainen ja käyn paljon treffeillä mutta naiset ei halua jatkoa..

Millainen sitten olet noin muuten ihmisenä, millaisen kuvan annat itsestäsi treffeillä, ettei naiset halua toisia treffejä? Ap

Vierailija
58/88 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on tuollainen romantiikannälkäinen herrasmies. Ei vaan halua seksiä kovin usein, joskus tekisi mieli vaihtaa se johonkin seksinnälkäiseen panokoneeseen, mitä muilla naisilla tuntuu usein olevan, mutta ovat usein paljon rumempia kuin minun mieheni ja seksi on kuitenkin hyvää silloin, kun sitä on...

t. tunnekylmä nainen

Vierailija
59/88 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että onko sellaisia pitkä tummia jännittäviä KTM-pukumiehiä jotka on herkkiä ja romanttisia herrainmiehiä

Vierailija
60/88 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun pitäisi tietää että kun nainen sanoo että etsii romanttista herrasmiestä niin nainen etsii oikeasti pitkää ja tummaa jännäriä, joka on tunnekylmä panokone mutta pystyy muuttumaan herkäksi romantikoksi jos nainen näin haluaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme