Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri kutsui kahville ja hyvien tapojen mukaan vein keksipaketin ja mitä kaveri tekeekään

Vierailija
08.01.2018 |

No kiitti ja laittoi sen kaappiin. On kyllä vähän kusetettu olo. Yleensä tuossa tilanteessa olisi kohteliasta laittaa keksit/muu vieraiden tuoma tarjolle kahvin kanssa. Vai onko mulla vääristynyt käsitys kahvittelusta?

Ei siinä mitään mutta en jatkossa aio ostaa yhtään mitään tuomisia jos kutsu käy 😂

Kommentit (366)

Vierailija
261/366 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein kesällä mansikoita tuliaisiksi ja ajattelin, että voidaan syödä niitä kahvin jälkeen. Mansikat menivät jääkaappiin ja parin päivän kuluttua tuli viesti, että kiitos mansikoista. Oli eilen vieraita ja syötiin kaikki.

Vierailija
262/366 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole varaa ostaa sen verran keksejä, että itsekin syö, niin viisainta olla menemättä kylään sellaisen tyhjätaskun!

tää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/366 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin en tiedä teistä naisista, mutta itse jos meen kaverille kylään ja vien jotain mennessä niin laitan ne itse tarjolle ja sanon kaverille, että laitahan kahvia ni otetaa munkit.M36

Ihanaa että sinun kaltaisia mutkattomia ihmisiä vielä on ☺️

Vierailija
264/366 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otit sitten aiheen puutteessa yli vuoden vanhan ketjun framille.

Hyvin on alkanut sinun uusi vuotesi, vai kuinka itse arvelet?

Vierailija
265/366 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin en tiedä teistä naisista, mutta itse jos meen kaverille kylään ja vien jotain mennessä niin laitan ne itse tarjolle ja sanon kaverille, että laitahan kahvia ni otetaa munkit.M36

Ihanaa että sinun kaltaisia mutkattomia ihmisiä vielä on ☺️

Tässä otteessa on kyllä kieltämättä esimerkkiä muillekin. Ei kyräilyä, vaan reipasta otetta ja kaikilla hyvä mieli.

Vierailija
266/366 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttu keittää vieraalle vain yhden kupin kahvia...

Vierailija
267/366 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi veit ne keksit tuliaiseksi jos kerran halusit syödä ne itse?

Vierailija
268/366 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas nähtiin, että ihmisen on hyvä avata suunsa ja sanoa ääneen omat tarkoitusperänsä, koska meillä on erilaisia tulkintoja asioista. Ja se sinun tai minun tulkinta ei ole se ainoa oikea! Keksipaketti eli tuliainen on yhden tulkinnan mukaan lahja emännälle/isännälle, ja hän saa käyttää sen miten ja milloin tahtoo, eikä lahjan antajalla ole siihen nokan koputtamista. Toisen tulkinnan mukaan vierailu on ikään kuin nyyttikestit, johon jokainen antaa oman osuutensa, isäntäväki kahvit ja vieras keksit. Riippuu paljon esim. siitä, miten omassa lapsuudenkodissa on toimittu.

Vierailija
269/366 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se kohteliasta joo, mutta itse en ihan ymmärrä ongelmaa. Menee sitten kotimatkalla kaupan kautta ja ostaa palmuöljykeksejä vaikka 10 pakettia itselleen. Paljon tökerömpää on mussuttaa itse vieraan edessä antamatta toiselle. Itse tajusin tämän jo ihan nuorena. En halunnut jakaa herkkujani, joten piilotin ne aina työpöydän laatikkoon ja söin hyvin mielin kaverin lähdettyä kotiin XD.

Vierailija
270/366 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kukaan kaveriaan lehmäksi nimittelevä ei kyllä ansaitse keksin keksiä. 🙄

Vierailija
271/366 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea kaikkia vastauksia, joten pahoittelen mahd. toistoa, mutta en mä ehkä itsekään tietäisi, mikä on oikea tapa toimia.

Jos olisin kutsunut vieraan kylään, olisin laittanut tarjolle sitä sun tätä purtavaa, oletusarvoisesti myös keksejä. Tällöin voisin kuvitella laittavani vieraan "ylimääräisen" keksipaketin heti kaappiin.

Jos vieras tulisi yllätysvisiitille, voisimme kahvitella syöden hänen keksejään, sillä en olisi osannut varautua kahvitteluun.

On täysin mahdollista, että tulkitsisin keksien olevan tuliainen minulle.

Pari tuoretta pullaa olisi paljon helpompi viesti, ne pitäisi syödä heti.

Vierailija
272/366 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummalle veit ne tuliaisiksi itsellesi vai emännälle?

No oli tarkoitus että kahvin kanssa olisi ollut kiva syödä pari keksiä, loput olisi tietty jäänyt kaverille.

Kun astuin ovesta sisään ja sanoin että "toin tämmösiä" niin kaveri tokaisi "voih kiiiitoos" ja meni keittiöön. Kuulin eteisessä kuinka keittiön kaapin ovi kävi ja tajusin viimeistään kahvia kaataessa että se tosiaan laitto ne pois 😅

En siinä sitten viitsinyt sanoa mitään. Toivottavasti lehmä ahmi kaiken ja pöhöttyy hetkellisesti.

Ap

Ihmettelen, että joku ihminen pyytää yleensä kylään kaltaisesi toiselle pahaa tahtovan ihmisen.

Vierailija
273/366 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummalle veit ne tuliaisiksi itsellesi vai emännälle?

No oli tarkoitus että kahvin kanssa olisi ollut kiva syödä pari keksiä, loput olisi tietty jäänyt kaverille.

Kun astuin ovesta sisään ja sanoin että "toin tämmösiä" niin kaveri tokaisi "voih kiiiitoos" ja meni keittiöön. Kuulin eteisessä kuinka keittiön kaapin ovi kävi ja tajusin viimeistään kahvia kaataessa että se tosiaan laitto ne pois 😅

En siinä sitten viitsinyt sanoa mitään. Toivottavasti lehmä ahmi kaiken ja pöhöttyy hetkellisesti.

Ap

Oletpa hieno kaveri kun selän takana haukut lehmäksi....

Vierailija
274/366 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituista että ensin viedään keksejä ja sitten lehmitellään.

Vierailija
275/366 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kun olette tässä ketjussa muistuttaneet, että kannattaa sanoa heti vierailun aluksi että toivoo viemänsä ruoan/juoman tulevan tarjoiluun kyseisellä vierailulla.

Vaikka joskus vie jotain tosi ilmeistä vierailuun sopivaa, kuten vappuna simaa ja munkkeja tai syntymäpäivänä kakun, ei kaikki välttämättä silti näe tilannetta samalla tavalla. Juuri uudenvuoden aattona vein kuohujuomaa, ja pidin sanomattakin selvänä että se juodaan yhdessä illan aikana (varsinkaan kun mitään muuta kuohuvaa ei ollut tarjolla tai kenelläkään mukana), mutta pulloa ei illan aikana avattu. Ja se on toki ihan ok, mutta seuraavan kerran muistan sanoa että hei, tässä meille yhteinen pullo kuohuvaa tälle illalle, tai tässä keksejä kahvin kanssa tms.

Vierailija
276/366 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä tykkään, että ruoka viemiset laitetaan tarjolle heti. Muu tuntuisi kovin oudolle. Etenkin jos olen valkannut mukaani tietynlaisia keksejä, että varmasti on jotakin sitten mullekin sopivaa ja emäntä lukkäis ne kaappiin.

Silloin pitäisi kyllä saada suu auki, että "hei, mä tarkoitin ne kyllä syötäviksi nyt". Ja sit emäntä, "mut mä leivoin niin hyvää kakkua" ja sit sä "mut mä en voi syödä kun gluteenitonta". Ja emäntä, "ai jaa, en mä tienny, sori" ja sit keksit pöytään ja kumpikin on nolo ja murjottaa.

Vierailija
277/366 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin useinkin käyn kaupasta hakemassa pullaa tai keksejä kun meen johonkin kahville, ja yleensä sanon että toin meille vähän kahvin kanssa herkkuja. Kuten meillä, niin monella muullakaan kaverilla ei pysy herkut kaapissa kun ne kollataan heti tyhjiksi, jos sinne yrittää vierasvaraksi jotain ostaa :D

Olis tosi outoa jos menisin kaverille ja se löis ne mun tuomat pullat piiloon, eikä itse tarjoaisi kuin pelkät kahvit. Siinä tapauksessa, että kaverilla olisi itsellään jotain tarjottavaa, niin asia olis ihan toinen.

Vierailija
278/366 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa erittäin harvalla ihmisellä on sellainen "abundance mindset" että elämä kantaa ja ollaan avokätisiä myös ystäville, tutuille ja vieraille.

Täällä on joku geneettinen erityispiirre että kaikkea pitää hamstrata ja säästää. Monella hampaat narskuu stressistä kun pitäisi vieraalle edes keksejä tarjota.

En tosin syyllistä tai pilkkaa. Mitä muuta voi odottaa kun katsoo Suomen historiaa? Ainahan täällä on niukkuutta jaettu. Se joka ei ole jemmannut ja hamstrannut itselleen on kirjaimellisesti kuollut pois geenialtaasta.

Sopisi päivittää tavat nykyiselle vuosituhannelle, mutta ei se muutos niin nopeasti tapahdu.

Vierailija
279/366 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs ajattelette tilanteesta, missä aluksi tuodaan kohteliaasti jotakin yhteiseen pöytään, mutta lähdettäessä kotiin otetaan ne "omat" syömättä jääneet mukaan? Vasta aikuisiällä törmännyt tuollaiseen ja oli kyllä hämmentävää.. Jotenkin olin aina ajatellut, että jos emäntä avaa ovensa useammalle vieraalle koko illaksi, tarjoilee iltapalan ym, että silloin ne tuomiset jäävät siihen taloon. Hämmentävää on myös ollut, kun on itse vienyt vieras paikkaan jotakin ajatuksena jättää se taloon, niin emäntä ojentaakin sulle jäljelle jääneet syömiset takaisin, kun eivät syö tämmöisiä.

Vierailija
280/366 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs ajattelette tilanteesta, missä aluksi tuodaan kohteliaasti jotakin yhteiseen pöytään, mutta lähdettäessä kotiin otetaan ne "omat" syömättä jääneet mukaan? Vasta aikuisiällä törmännyt tuollaiseen ja oli kyllä hämmentävää.. Jotenkin olin aina ajatellut, että jos emäntä avaa ovensa useammalle vieraalle koko illaksi, tarjoilee iltapalan ym, että silloin ne tuomiset jäävät siihen taloon. Hämmentävää on myös ollut, kun on itse vienyt vieras paikkaan jotakin ajatuksena jättää se taloon, niin emäntä ojentaakin sulle jäljelle jääneet syömiset takaisin, kun eivät syö tämmöisiä.

Kyllä tuo erittäin white trashia on, mutta minkäs teet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi