Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri kutsui kahville ja hyvien tapojen mukaan vein keksipaketin ja mitä kaveri tekeekään

Vierailija
08.01.2018 |

No kiitti ja laittoi sen kaappiin. On kyllä vähän kusetettu olo. Yleensä tuossa tilanteessa olisi kohteliasta laittaa keksit/muu vieraiden tuoma tarjolle kahvin kanssa. Vai onko mulla vääristynyt käsitys kahvittelusta?

Ei siinä mitään mutta en jatkossa aio ostaa yhtään mitään tuomisia jos kutsu käy 😂

Kommentit (366)

241/366 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä menenn kahville en odota muuta kuin kahvia ja toisinpäin jos pyydetään että sais jottain evästä niin tottakai isken jotain häthätään valmistettua tai sanon suoraan ettei ait oo kyl kahvileipää. Mutta pointti on se et jos mennään kahville ei tarvitse pöydässä olla 780 sorttia vaikka mitä. Ärsyttää

Vierailija
242/366 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kiitti ja laittoi sen kaappiin. On kyllä vähän kusetettu olo. Yleensä tuossa tilanteessa olisi kohteliasta laittaa keksit/muu vieraiden tuoma tarjolle kahvin kanssa. Vai onko mulla vääristynyt käsitys kahvittelusta?

Ei siinä mitään mutta en jatkossa aio ostaa yhtään mitään tuomisia jos kutsu käy 😂

Ne hyvät tavat siinä on sitä että ikään kuin vähän korvaat sitä vaivannäköä mikä hänelle koituu sinun kestimisestä. Voisit vielä kahvipaketin eikä sitä silti avattaisi juuri sinun kahvien keittämiseen. Oot nyt ymmärtänyt hyvät tavat väärin tässä. Sun oli tarkoitus antaa toiselle eikä saada itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/366 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan luule menevänsä omien eväiden kanssa kylään.

Jos on joku vegaani niin ymmärrän, sano " älä stressaa mä tuon jotain meille kahvin kanssa". Tai jos emäntä puhelimessa sanoo ettei ole mitään kahvin , sano " Mä tuon meille jotain tullessa". Muuten lahja on lahja, eikä sitä osteta sillä ajatuksella että syödään itse. Siksihän se on vanhastaan kahvipaketti, tarkoitus on paikata emännän varastoja vähäsen kun ne vajenee vieraan takia.

Vierailija
244/366 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset ihmiset keskustelee täällä jostain keksipaketista? Ymmärrän yskän, kyse on käytöstavoista mutta niin moni on loukkaantunut jäätyään ilman keksiä/pullaa/skumpaa etten suostu uskomaan että täällä ainostaan hyvien käytöstapojen perään itketään.

Minun ystävyyteni ei ole kiinni keksipaketista, voin ihan hyvin mennä kauppaan, ostaa koko keksipaketin ainostaan itseäni varten ja säilyttää ystäväni.

Vierailija
245/366 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menettekö ihan etukäteen kutsuttuna ja aika tarkasti sovittuna vieraana keksipaketin kanssa? Kutsuja ei tarjoa muuta kuin kahvia?

Vai kutsu tyyliin tuuu joskus kahville, tulin nyt.

Kun itse kutsun vieraan ja sovin ajan, niin kyllä minulla on tarjoilut valmiina, ylimääräinen keksipaketti tuossa vaiheessa ihmetyttäisi.

Tai meillä piipahtunut autolla tullut vauvaperhe tuli kahville ja toi viinipullon, ei avattu 🙄

Vierailija
246/366 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä kahvipullaa  pitäisi olla aina  "varalla"   jos ei muualla , niin ainakin  pakastimessa ,niin voisi sieltä ottaa  vieraan saapuessa  :)   

Vierailija
247/366 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kutsun kahville ja ei ole muuta tarjottavaa ja kutsuttu tuo keksipaketin, niin tottakai avaan sen paketin ja laitan keksejä tarjolle.

Jos on jo muuta tarjottavaa, niin silti laitan muutamaan keksin lautaselle, ihan vain kohteliaisuudesta tuojaa kohtaan.

Ottaa niitä sitten kukaan vai ei.

Ei se keksipaketti ole niin arvokas, etten sitä raaskisi avata jo siinä hetkessä.

Mutta sillä tavalla arvokas se on, kun tuoja oli huomaavainen, tässä ei nyt ole rahasta ollenkaan kysymys, vaan ihan muusta.

Vierailija
248/366 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää olko pikkumaisia! Tuskin tuo emäntä halusi vierastaan loukata. Otti lahjan iloisena vastaan niin kuin kuuluukin.

Vierailija
249/366 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä perheessä ja suvussa on useampi erittäin rajoittuneen erityisruokavalion omaava henkilö, Laitamme kuitenkin yleensä kaikki tarjottavat sellaisia että kaikki voivat syödä kaikkea. Tämä sekä huomaavaisuuden vuoksi että siksi, että vieraat huomaisivat, että kyllä erityisruokavalioisellekin ruokaa löytyy eikä aina tarvitse tarjota pelkkiä riisikakkuja.

Jos joku nyt tuo yksin kylään tullessaan keksipaketin, niin sen ehkä voi tarjolle laittaa, kunhan kaikki perheenjäsenet tietävät, ketkä keksejä voivat syödä ja ketkä eivät.

Meillä on kuitenkin ollut useamman kerran tilanne, että joku on tuonut esim. isoihin juhliin jonkun piirakan tai kakun, jonka aineksista ja eri ruokavalioille soveltuvuudesta ei ole mitään käsitystä. Ei sellaista kerta kaikkiaan voi laittaa tarjolle, kun koko tarjoilun idea menee uusiksi. Joku kuitenkin ottaa väärää ruokaa tai sekoittaa ottimet ja siinä yhtäkkiä pitäisi vielä ruveta askartelemaan jotain kylttejä joissa kerrottaisiin, että kaikkea muuta voitte syödä, mutta tähän piirakkaan koskekaa vain omalla vastuulla...

Vierailija
250/366 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin en tiedä teistä naisista, mutta itse jos meen kaverille kylään ja vien jotain mennessä niin laitan ne itse tarjolle ja sanon kaverille, että laitahan kahvia ni otetaa munkit.M36

Laitat ne itse tarjolle? Siis heitätkö munkkipussin pöytään vai alatko tukea kyläpaikan kaappeihin ja etsiä tarjoilulautasta ja lautasliinoja?

Vierailija
251/366 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä kahvipullaa  pitäisi olla aina  "varalla"   jos ei muualla , niin ainakin  pakastimessa ,niin voisi sieltä ottaa  vieraan saapuessa  :)   

Varsinkin jos etukäteen kutsuu kylään kahvittelemaan.

Vierailija
252/366 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeisilläni raskaana menin ystävän luo kahville ja toin mukanani kahvia ja erilaisia viinereitä. Ystävä kehui että laittaa herkkuja pöytään silloin kun kutsui, mutta tarjosikin vain ne kahvit 😂 Tuomiseni laittoi kaappiin, silloin ärsytti kun oli muutenkin nälkä kokoajan!

Ai syöt nälkääsi viinereitä? Saanko kysyä paljonko painat?

Vierailija
253/366 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voikin toisten elämä olla noin hankalaa!!

Eikö kavereiden pitäisi olla just niitä ihmisiä joille voi sanoa kaiken suoraan ja mennä vaikka itse hakemaan sieltä kaapista ne keksit pöytään jos ei se kaveri tajua niitä tarjota. Ei kavereiden kanssa pönötetä!

Vierailija
254/366 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää kotona pullaa kun en voi syödä sitä ollenkaan? Muuta makeaa en voi pitää koska se ei säily kaapissa. Olen liian perso makealle. Miksi vielä nykyään pitää olla kahvin kanssa makeaa syötävää? Meillä ei ole kavereiden kesken tapana tarjota herkkuja. Jos sitä sattuu olemaan niin tarjotaan.

Vierailija
255/366 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voikin toisten elämä olla noin hankalaa!!

Eikö kavereiden pitäisi olla just niitä ihmisiä joille voi sanoa kaiken suoraan ja mennä vaikka itse hakemaan sieltä kaapista ne keksit pöytään jos ei se kaveri tajua niitä tarjota. Ei kavereiden kanssa pönötetä!

Minä en mene keksipaketille vaikka on kuinka hyvä ja läheinen kaveri. Jotain käytöstapoja! Eikä mun kaapeille noin vaan mennä! Voi teitä nykyajan nuoria.

Vierailija
256/366 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas ahne kaveri. Olisit nyt sanonut, että ne keksit olivat tätä kahvia varten. Kaiva ne kaapista esiin.

Tuollaisille pitää sanoa suoraan. 

Niin pitää. Ei kaikilla ole tajua muuten. Noloa mutta totta!:D

Vierailija
257/366 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeisilläni raskaana menin ystävän luo kahville ja toin mukanani kahvia ja erilaisia viinereitä. Ystävä kehui että laittaa herkkuja pöytään silloin kun kutsui, mutta tarjosikin vain ne kahvit 😂 Tuomiseni laittoi kaappiin, silloin ärsytti kun oli muutenkin nälkä kokoajan!

Otan osaa 😅 ehkä se laittoi ne talteen "parempia" vieraita varten

juu, viinereitä voi hyvin tarjota vielä seuraavana päivänä tai sitä seuraavana, ei mene miksikään.

Vierailija
258/366 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko kahvin lisäksi tarjolla muuta? Jos oli, niin silloin ei keksejä tarvitse laittaa esille. Varsinkin kun keksit säilyvät pitkään.

Mietin täysin samaa! Jos joku toisi mulle keksejä, pitäisin sitä tuliaisena, jota ei laiteta tarjolle - etenkin kun yleensä olen itse leiponut.

Jos taas joku toisi mehevät viinerit, sehän on selvää, että ne syödään heti.

Vierailija
259/366 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä vie keksejä tai tarjottavaa, jos mut on kutsuttu kahville. En myöskään odota itse vieraiden tuovan mitään. Eivätkä he tuokaan. Onko se outoa?

Vierailija
260/366 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin keksiåpaketti on hyvien tapojen mukainen? Sehän kestää vuosia avaamattomana kaapissa. Olisit vienyt jotakin tuoretta, ehkä jopa suolaista välipalasyötävää. Sellainen olisi päätynyt saman tien pöytään. Kotimatkalla olisit voinut ostaa itsellesi keksipaketin, kun sinulla ilmeisesti oli joku keksihimo päällä. Ja syönyt keksit vaikka saman tien bussissa. 

Keksi -sanasta mulle tulee aina jotkut rutikuivat esanssivohvelit tai kaurakeksit mieleen. Miksi niitä kukaan söisi? Pikkuleivät on eri asia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi