Tuli kutsu puhelinmyyntifirmaan haastatteluun, vaikka yritin kaikkeni tehdä hakemuksesta mahdollisimman huono:( Mitä nyt?
Te-toimiston kehoituksesta haettu paikka siis kyseessä, sisältää myymistä ja ulossoittamista, asiakaspalvelua. Joku takuupalkka on, mutta provisiot varmaan muodostaa suurimman osan kuitenkin. Ilmoitus oli vähän epäselvä.
En ole kiinnostunut, ja ihmettelen todella miksi sain hakemuksellani edes kutsun. Taitaa olla kova pula tekijöistä, kun ko. työhön epämotivoitunut, 32-vuotias ja ilman alan työkokemusta pitää kutsua haastatteluun. Olen ollut paljon kyllä töissä, mutta ihan eri tyyppisissä hommissa. Koulutus luonnontieteiden kandi.
Miksi juuri minä:( Mitä voin tehdä haastattelussa, etten saisi paikkaa? Ko. firmaan haetaan koko ajan työntekijöitä, jo viimeisen kolmen vuoden ajan ollut haku päällä
Kommentit (95)
Ja oon siis tosi huono esittämään, saati näyttelemään mitään änkytystä. Enkä haluaisi semmoiseen lähteä muutenkaan. Lisäksi tää on suht pieni kaupunki, ei voi ikinä tietää kuka tuntee kenetkin. Jos esittäisin sekopäätä tms. se voisi mahdollisesti vaikuttaa muihin työpaikkoihin haettaessa.
Pitäisi keksiä miten hoitaa homma asiallisesti ja siististi. Ehkä vaan sit sanoa, että en usko oikeasti pärjääväni työssä.
Voiko vuorotyöstä kieltäytyminen olla syy karenssiin? Työ sisältää nimittäin iltavuoroa. Jos vaikka sanon, että mulla on elämässä jotain sellaisia muuttujia, joiden vuoksi vuorotyö ei sovi..
Ap
No mee 3 promillen humalassa haastateluun
Trolli. Te-toimisto ei osoita työtarjouksia työpaikkohin, joissa on provisiopalkka.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et voi mennä töihin? Et ole ensimmäinen joka tekisi työtä jota inhoaa.
Tässä siis ei ollut kyse työstä.
Vierailija kirjoitti:
Trolli. Te-toimisto ei osoita työtarjouksia työpaikkohin, joissa on provisiopalkka.
No ei tää olekaan täysprovisiopalkattua. Takuupalkka on, oisko 8e/h tms. Mua kehottivat hakemaan.
Ap
Toimisin kuten muissakin työhaastettelussa. Kertoisin olevani rehellinen, luotettava, muiden ihmisten yksityyisyyttä ja mielipiteitä kunnioittava. Lisäksi kertoisin, että en ole hyökkäävä, aggressiivinen, tuputtava enkä painostava.
Vierailija kirjoitti:
Ja oon siis tosi huono esittämään, saati näyttelemään mitään änkytystä. Enkä haluaisi semmoiseen lähteä muutenkaan. Lisäksi tää on suht pieni kaupunki, ei voi ikinä tietää kuka tuntee kenetkin. Jos esittäisin sekopäätä tms. se voisi mahdollisesti vaikuttaa muihin työpaikkoihin haettaessa.
Pitäisi keksiä miten hoitaa homma asiallisesti ja siististi. Ehkä vaan sit sanoa, että en usko oikeasti pärjääväni työssä.
Voiko vuorotyöstä kieltäytyminen olla syy karenssiin? Työ sisältää nimittäin iltavuoroa. Jos vaikka sanon, että mulla on elämässä jotain sellaisia muuttujia, joiden vuoksi vuorotyö ei sovi..
Ap
Palkasta neuvottelu. Jos firma ei pysty tarjoamaan sellaista takuupalkkaa, mistä muodostuisi asiallinen tuntipalkka, ei ole pakko suostua.
Vierailija kirjoitti:
Änkytä, sössötä, puhu katkonaisesti ja omituisesti, haise pahalle, piere, avaa kissanruokapurkki kesken haastattelun ja syö sitä sormin. Tarjoa haastattelijalle. Lähtiessä naura remakasti.
Tämä oli hyvä. Neuvoisin vielä oikein nautiskelemaan kissanruoasta. Ahmi ruokaa niin, ettet ehdi kunnolla edes pureksimaan sitä. Tehosta vaikutelmaa orgastisilla äännähdyksillä tyyliin "Mmmmh, ai että... Oooh... Sori, jäi aamupala väliinmmmh...".
Vierailija kirjoitti:
Ilmoitat haluavasi sellaisen takuupalkan, jolla elää ilman tukia.
Ei auta, ne osaavat kieroilla niin, että ei tarvitse maksaa mitään. Mieheni oli eräässä puhelinmyyntifirmassa ja jo viikon jälkeen sai parempaan kutsun. Tässä paremmassa oli kunnon takuupalkka ym. No tässä, jossa mies jo oli, lupasivat vielä paremman takuupalkan provikan lisäksi. Mies sitten jäi tähän vanhaan ja he pistivät miehen pois ennenkuin 1kk oli mennyt umpeen. Ikinä ei saanut tuota takuupalkkaa ja meidän perhe oli aika kusessa tuon takia. Itse opiskelin, joten oli aika karu kuukausi kun työkkäri ei meinannut antaa rahaa, koska mies oli ollut töissä vaikka ei tienannut edes sitä 300€ provikkaa..
Vierailija kirjoitti:
Sano suoraan että sinusta ei ole tähän työhön, hait vain te-toimiston vaatimuksesta. Tuskin olet ensimmäinen joka sen siellä suoraan sanoo. Tietty riski että ilmoittavat työkkäriin sanomisistasi mutta en usko. Niillä on jatkuvasti kova tarve työntekijöille ja jos yhdenkin kerran aiheuttavat hakijalle karenssin niin kaikki välttelee sitä paikkaa jatkossa.
normaalimaailmassa homma menisi niin, että työnantaja ilmoittaisi työkkärille että heidän ammattitaitoonsa kaivattaisi parannusta, koska lähettivät selvästi vääränlaisen hakijan, ja kaikkien aikaa on tuhlattu. Jossain kohtaa tässä on päässyt unohtumaan kokonaan missä mennään.
Vierailija kirjoitti:
Tekisitkö semmoista työtä missä täysillä tunneilla tienaa 100-500€,vastaapa rehellisesti
Kerro että olet superempaattinen ja aina heikomman puolella. Et suvaitse mitään ihmisten hyväksikäyttöä. Laita t-paita jossa lukee "ei kaupallisuudelle". Puhu hyvin hiljaa ja ujosti.
Tai sitten otat sen kissanruokapurkin mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Palkasta neuvottelu. Jos firma ei pysty tarjoamaan sellaista takuupalkkaa, mistä muodostuisi asiallinen tuntipalkka, ei ole pakko suostua.
Laskeskelin, että pelkällä takuupalkalla se tekis 1280e/kk bruttona kun tekee 40h/viikko. Missä menee muuten asiallisen palkan raja? Minusta tuo on aivan naurettavan vähän kokopäivätyöstä.. Tokihan ideana on myydä, mut entä jos ei saa vaan myytyä? Kauanko tuota takuupalkkaa saa ilman potkuja?
Ahdistavan ja stressaavan kuuloista hommaa joka tapauksessa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Monet puhelinmyyntifirmat laittavat ilmoituksiinsa takuupalkan.
Kun työ sitten alkaa, jo toisena työpaivänä tiimiesimies ilmoittaa: "kaikki uudet myyjät ovat sitten huomisesta lähtien provisiopalkalla". Itselleni on tehty näin, toki siitä on aikaa jotain 15 vuotta. Ilmoitin samantien asiasta ammattiliittooni. Kerroin myös tiiminvetäjälle, etten hyväksy allekirjoittamani työehtosopimuksen vastaista palkkausta. Katson että olen oikeutettu purkamaan sopimuksen.
Ei tullut karenssia. Olin kyllä hankkinut jo uuden paikan heti, omatoimisesti. Silloin niitä vielä oli.
Jos joku vinkuu tähän, "olet luuseri, ei sitten myyntityö kiinnostanut. Etkö osannut myydä" tms perseilyä,
vastaukseni on: Kyllä osaan myydä, mutta yksipuolisesti ei sopimuksia muutella. Ei koskaan.
Mikä tässä on ongelma. Änkytät haastattelussa ja sanot, että sinulla on synnynäinen änkytys, ja epäilet soveltuvuuttasi hommaan tämän takia.
Nämä kissanruoka-ja änkytysvinkit on jotenkin tosi väsynyttä läppää.
Puhut tosi hiljaisella äänellä. Siis niin ettei siitä saa mitään selvää, näkee vaan että suu liikkuu.
Tai sit oot niinku silleen tosi niinku siis niinku blondi ja silleen. Ja niinku silleen tosi niinku kiinnostunu niinku kaikesta ja niinku silleen tosi paljon niinku haluisit silleen niinku töihin ja silleen ja kaikkee ja niinku.
Kun kysytään harrastuksista niin sano että ammattiyhdistystoiminta ja luottamusmieskokemus. Kysy myös useita tarkentavia kysymyksiä palkanmuodostuksesta, pyydä työehdot ja työsopimus tutustuttavaksi etukäteen. Neuvottelu palkastasi, älä tyydy ensimmäiseen tarjoukseen.
Tämän jälkeen eivät varmasti palkkaa sinua.
Minä olin viikon puhelinmyyjänä. Viidestä päivästä kaksi tein ilmaiseksi, sillä palkka perustui vain provisioihin. Aivan kauheaa hommaa. Pääsin pois ilman karenssia, sillä sanoin kieltäytyväni työstä, jossa joudun jatkuvasti seksuaalisesti ahdistelluksi. Jouduin kuulemaan aivan kauheita juttuja miehiltä päivittäin. En joutunut menemään takaisin.