Tuli kutsu puhelinmyyntifirmaan haastatteluun, vaikka yritin kaikkeni tehdä hakemuksesta mahdollisimman huono:( Mitä nyt?
Te-toimiston kehoituksesta haettu paikka siis kyseessä, sisältää myymistä ja ulossoittamista, asiakaspalvelua. Joku takuupalkka on, mutta provisiot varmaan muodostaa suurimman osan kuitenkin. Ilmoitus oli vähän epäselvä.
En ole kiinnostunut, ja ihmettelen todella miksi sain hakemuksellani edes kutsun. Taitaa olla kova pula tekijöistä, kun ko. työhön epämotivoitunut, 32-vuotias ja ilman alan työkokemusta pitää kutsua haastatteluun. Olen ollut paljon kyllä töissä, mutta ihan eri tyyppisissä hommissa. Koulutus luonnontieteiden kandi.
Miksi juuri minä:( Mitä voin tehdä haastattelussa, etten saisi paikkaa? Ko. firmaan haetaan koko ajan työntekijöitä, jo viimeisen kolmen vuoden ajan ollut haku päällä
Kommentit (95)
Oot vaan niin huono myymään. Toisaalta asiakkaat voi tykätäkin kun et ole aggressiivinen myyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmaiset kotisivut mitään, teillähän oli tämä yritys xxxxx? Meillä on täällä Sodomalla sivukampanja Fockme.fi:n kanssa näistä kotisivuista, joista monet yrittäjät ovat todella pitäneet. Kyse on todellakin ilmaisista kotisivuista, jotka teetämme ilmaiseksi (eikä v!ttu), jotka siis teemme yhteistyössä amk-opiskelijoiden kanssa. Kyllä, heillekin se on loistava tilaisuus näyttää taitonsa ja suorittaa harjoittelujaksonsa yhteistyössä meidän ihanan Fockme-yrityksen kanssa. Sivut eivät maksa mitään, vuosisopimukselle tulee sitten hintaa web-hotellista sellaiset 400e, mutta kaikki muu hoidetaan täältä teidän puolesta avaimet käteen -periaatteella. Voitte itse päivittää sivujanne huokeaan sopuhintaan, 60e/kk, tämän erikoistyökalun turvin, joten pistämmekö senkin sivujen kanssa teille pakettiin. Onhan se näppärää, kun kaikki tällaiset tylsät tietotekniset asiat voidaan nyt kätevästi hoitaa niin, ettei yritystoiminnalta mene sellaiseen aikaa. Näille meidän valmiille pohjille (ei v!ttu, hups), siis näille teitä ja yritystänne varten räätälöidyille kotisivuille, voitte halutessanne myös asentaa itse päivitykset oman palvelumme kautta niinkin huokeaan hintaan kuin 25e/kk. We have a winner!
"Olikos yrittäjä X puhelimessa? Osoitetietoja tässä tarkistelisin, että pitääkös tällainen Kusettajankuja 6 A paikkansa, ja puhelinnumero sejase, hyvä, laitetaan tänne että voimassa on. Ja nettisivuja jos löytyy niin lisätään sekin. Niin että maksaako, kyllähän tämä sen vaatimattomat 100 euroa vuodessa maksaa, mutta tarvitseehan sitä jossain mainostaa. Ai millainen yritys se on mikä ei asiakkaita tarvitse. Jos kuitenkin laitetaan tämä paketti. Onko nyt ihan varma kun olisi tämä edullinen avaustarjous vuodeksi, meillä on tutkitusti markkinoiden edullisin hinta ja ollaan Suomen käytetyin yhteystietopalvelu niin että kyllä tämä nyt ehdottomasti kannattaa ottaa, että laitetaanko tulemaan."
Vetäkää v*ttu päähänne.
Muistan kun ensimmäisen kerran toiminimen rekisteröinnin jälkeen vastasin tällaiseen puheluun, niin ihan oikeasti luulin että joku virallinen taho vielä tarkistaa yhteystietojani, tuo että ne olivatkin menossa johonkin maksulliseen numerohakuun tuli ilmi vasta puhelun loppupuolella jossain sivulauseessa. Onneksi sentään tajusin kysyä ja kieltäytyä. Todella hämäävästi puhuttiin, enkä yhtään ihmettele jos jotkut muut ovat erehtyneet.
Vierailija kirjoitti:
Edellisenä päivänä kunnon känni, vanhan viinan hajua ja epäsiisti ulkonäkö. Ole jotenkin vaarallisen hullun oloinen.
Ei puhelinmyyntifirmaa tuollainen kiinnosta, koska vaihtuvuus on muutenkin suuri niin kaikki joilla ääntä riittää pääsevät, nimimerkillä nuorempana olin jäätävässä krapulassa ja kolme tuntia myöhässä - silti sain työpaikan :D Sain onneksi potkut, en tehnyt tulosta tarpeeksi vaikka lopulta työ olikin ihan mielenkiintoisaa. Eli puhu todella epäselvästi mumisten ja hissukseen haastattelussa, mutta jos saat työpaikan, soittaessa et yksinkertaisesti vain myy mitään. Sit sanot vaan, että et oo myyntihenkinen yhtään.
Ei noissa paikoissa neuvotella mistään palkoista, urpot! Joko otat tai jätät. Mä olin muutamaankiin otteeseen puhelinmyynnissä ennen kuin sain oman alani työpaikan puoli vuotta sitten. Mä olisin ap:na rehellinen haastattelijalle; puhuisin avoimesti miksi ei kannata ottaa tätä paikkaa vastaan. Sit täytyy vaan toivoa et haastattelija on sun puolella.
Nimim. Kaksi karenssia välttänyt työnantajan avulla, kun "irtisanoin" itseni. Tavallisia ihmisiä nekin siellä on, ymmärtävät erittäin hyvin alansa ongelmat...
Toki kusipäitä on aina, mut riskin ottaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei muutakun töihin vaan! Olen itsekin tehnyt sitä työtä ja ihan työtä siinä missä muukin. Mieluummin tekee jotain kun ei mitään!
Miksi et tee enää? Voin soittaa sulle tarjouksia, laita numerosi.
Siks koska sain oman alan töitä. Mutta nuorena tein opiskelun ohessa ja myöskin sen jälkeen ja hain samalla omaa koulutusta vastaavia hommia joihin sitten olen päätynyt.
Eli et elättänyt itseäsi puhelinmyynnillä.
Minkälaiset ihmiset menestyy tuossa työssä?
Kerro niille, että olet aikaisemmin ollut sellaisessa toiminnassa mukana/tukenut sellaista toimintaa, joissa puhelimiin on kehitetty puhelinmyynnin esto-ohjelmistoja.
Vierailija kirjoitti:
Ilmoitat haluavasi sellaisen takuupalkan, jolla elää ilman tukia.
Tee sellainen palkkavaatimus (siis pohjapalkkavaatimus ) että eivät varmasti sinua ota. Vähintään 2500 € brutto kk:ssa vaatimus. Sano että vähemmällä et pärjää ja etsit kokopäivätyötä jolla itsesi elättää. Eli tuon 2500 € päälle tulisivat siis provikat myynnistä. Ja ehdottomasti huolehdi että se summa tulee sopimukseen mustaa valkoisella. Eivät ota sinua voin sanoa. Mutta eihän sinun tarvitse mennä myymään itseäsi ja aikaasi ilmaiseksi ja vielä työhön jota inhoat. Jos inttävät että eivät anna tuota summaa niin sano että älkää sitten sinua valitko mutta vaatimukseni on se. Ei pidä olla nynny ja sitten itkeä että joutui sellaiseen hommaan jolla rahalla ei ensinnäkään elä ja vielä työ on inhottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano suoraan että sinusta ei ole tähän työhön, hait vain te-toimiston vaatimuksesta. Tuskin olet ensimmäinen joka sen siellä suoraan sanoo. Tietty riski että ilmoittavat työkkäriin sanomisistasi mutta en usko. Niillä on jatkuvasti kova tarve työntekijöille ja jos yhdenkin kerran aiheuttavat hakijalle karenssin niin kaikki välttelee sitä paikkaa jatkossa.
Sanoisinkin, mutta karenssin riski pelottaa, mulla ei ole varaa siihen.
Sulla on ollut kolme vuotta varaa maksattaa elämisesi toisten työllä. Olisiko aika ottaa jo itse vastuuta?Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmaiset kotisivut mitään, teillähän oli tämä yritys xxxxx? Meillä on täällä Sodomalla sivukampanja Fockme.fi:n kanssa näistä kotisivuista, joista monet yrittäjät ovat todella pitäneet. Kyse on todellakin ilmaisista kotisivuista, jotka teetämme ilmaiseksi (eikä v!ttu), jotka siis teemme yhteistyössä amk-opiskelijoiden kanssa. Kyllä, heillekin se on loistava tilaisuus näyttää taitonsa ja suorittaa harjoittelujaksonsa yhteistyössä meidän ihanan Fockme-yrityksen kanssa. Sivut eivät maksa mitään, vuosisopimukselle tulee sitten hintaa web-hotellista sellaiset 400e, mutta kaikki muu hoidetaan täältä teidän puolesta avaimet käteen -periaatteella. Voitte itse päivittää sivujanne huokeaan sopuhintaan, 60e/kk, tämän erikoistyökalun turvin, joten pistämmekö senkin sivujen kanssa teille pakettiin. Onhan se näppärää, kun kaikki tällaiset tylsät tietotekniset asiat voidaan nyt kätevästi hoitaa niin, ettei yritystoiminnalta mene sellaiseen aikaa. Näille meidän valmiille pohjille (ei v!ttu, hups), siis näille teitä ja yritystänne varten räätälöidyille kotisivuille, voitte halutessanne myös asentaa itse päivitykset oman palvelumme kautta niinkin huokeaan hintaan kuin 25e/kk. We have a winner!
"Olikos yrittäjä X puhelimessa? Osoitetietoja tässä tarkistelisin, että pitääkös tällainen Kusettajankuja 6 A paikkansa, ja puhelinnumero sejase, hyvä, laitetaan tänne että voimassa on. Ja nettisivuja jos löytyy niin lisätään sekin. Niin että maksaako, kyllähän tämä sen vaatimattomat 100 euroa vuodessa maksaa, mutta tarvitseehan sitä jossain mainostaa. Ai millainen yritys se on mikä ei asiakkaita tarvitse. Jos kuitenkin laitetaan tämä paketti. Onko nyt ihan varma kun olisi tämä edullinen avaustarjous vuodeksi, meillä on tutkitusti markkinoiden edullisin hinta ja ollaan Suomen käytetyin yhteystietopalvelu niin että kyllä tämä nyt ehdottomasti kannattaa ottaa, että laitetaanko tulemaan."
Vetäkää v*ttu päähänne.
Muistan kun ensimmäisen kerran toiminimen rekisteröinnin jälkeen vastasin tällaiseen puheluun, niin ihan oikeasti luulin että joku virallinen taho vielä tarkistaa yhteystietojani, tuo että ne olivatkin menossa johonkin maksulliseen numerohakuun tuli ilmi vasta puhelun loppupuolella jossain sivulauseessa. Onneksi sentään tajusin kysyä ja kieltäytyä. Todella hämäävästi puhuttiin, enkä yhtään ihmettele jos jotkut muut ovat erehtyneet.
Näitä tämmöisiä hämääviä puheluita soittelee nykyisin myös kaikenmaailman hormiturvamiehet ja viemärinkuvaustyypit. Todella asiallisesti kysellään esim. omakotitalon tiedot, pari kertaa menin helppoon kun soittelivat. Sitten kun tiuskaisin seuraavalle soittelijalle äkäisesti ja iskin luurin korvaan enkä vastannut kun soitti perään niin jätti viestin; puhelimessa oli ollut oikeasti jamppa paikalliselta paloasemalta ja soittivat ihan aiheesta... Pikkuisen nolotti.
Muuten olen sitä mieltä ettei paskaduuneja ole olemassa (tullut itse paljon tehtyä sellaisiksi haukuttuja silloin kun muuta ei ole ollut) ja on tehtävä kaikkensa työllistymisen eteen. Mutta puhelinmyynnin suhteen teen poikkeuksen, isossa osassa kusetetaan sekä ostajaa että sitä joka joutuu myymään. Joutaisi kieltää mokoma.
Minäkin odotan, että pääsen tekemään mahdollisimman tönkön ja joitain kirjoitusvirheitä sisältävän hakemuksen, jos pakottavat jotain epämieluisaa työpaikkaa hakemaan.
Kysyvä haastattelussa paljonko haluat tienata, mitä pienempi summa sitä pienempi mahdolisuus, että palkkaavat sinut. Koska silloin motivaatiota pakkomyyntiin ei ole.
Wooot? Ei oo totta?