Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuli kutsu puhelinmyyntifirmaan haastatteluun, vaikka yritin kaikkeni tehdä hakemuksesta mahdollisimman huono:( Mitä nyt?

Vierailija
06.01.2018 |

Te-toimiston kehoituksesta haettu paikka siis kyseessä, sisältää myymistä ja ulossoittamista, asiakaspalvelua. Joku takuupalkka on, mutta provisiot varmaan muodostaa suurimman osan kuitenkin. Ilmoitus oli vähän epäselvä.

En ole kiinnostunut, ja ihmettelen todella miksi sain hakemuksellani edes kutsun. Taitaa olla kova pula tekijöistä, kun ko. työhön epämotivoitunut, 32-vuotias ja ilman alan työkokemusta pitää kutsua haastatteluun. Olen ollut paljon kyllä töissä, mutta ihan eri tyyppisissä hommissa. Koulutus luonnontieteiden kandi.

Miksi juuri minä:( Mitä voin tehdä haastattelussa, etten saisi paikkaa? Ko. firmaan haetaan koko ajan työntekijöitä, jo viimeisen kolmen vuoden ajan ollut haku päällä

Kommentit (95)

Vierailija
41/95 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kysytään harrastuksista niin sano että ammattiyhdistystoiminta ja luottamusmieskokemus. Kysy myös useita tarkentavia kysymyksiä palkanmuodostuksesta, pyydä työehdot ja työsopimus tutustuttavaksi etukäteen. Neuvottelu palkastasi, älä tyydy ensimmäiseen tarjoukseen.

Tämän jälkeen eivät varmasti palkkaa sinua.

Tämä on oikeasti ainoa järkevä neuvo.

Vierailija
42/95 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoitat haluavasi sellaisen takuupalkan, jolla elää ilman tukia.

Jäin miettimään tätä. Eikö tosiaan ihmisellä ole oikeus vaatia työstä sellaista palkkaa, johon ei tarvita lisätukia? Tuohan on muuten pelkkää työntekijöiden sekä muiden veronmaksajien kusetusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/95 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä kissanruoka-ja änkytysvinkit on jotenkin tosi väsynyttä läppää.

mutta toimivia

Vierailija
44/95 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa olla varuillaan, ne ottaa sinne melkein kenet vaan. Täällä ei kuulemani mukaan edes haastatella kunnolla, ei kysytä mitään, lähinnä kerrotaan vaan firmasta ja odotetaan että nimi kirjoitetaan paperiin.

Normaalisti työntekijä voi esittää palkkatoiveen ja joko hyväksyä tai hylätä sen. Aivan järkyttävää, että Sipilän hallitus voi määrätä ihmiset orjatyövoimaksi mihin tahansa kyykytysfirmaan.

Itse vihaan puhelinmyyjiä, enkä suostuisi ikimaailmassa höynäyttämään muistisairaita mummeleista puhelinmyyjänä, enkä introverttina puhelinkammoisena ihmisenä muutenkaan ole yhtään markkinointihenkinen.

Vierailija
45/95 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on ihan sairasta, että työttömiä laitetaan näihin provisiopalkkoihinkin. Siinä on pelko, ettei välttämättä saa yhtään mitään tiliä ja sitten vielä tulee karenssi, kun ei edes yritä.

Puhelintyö olisi kammottaa. Tai pahemmaksi se menis, jos pitäisi jotain myydä. En vaan ole myyjä ja lisäksi mulla on huono artikulaatio. Mä en muutenkaan tykkää soitella puhelimella, mulla on joku puhelintrauma. Mieluummin tekstailen ja lähettelen sähköposteja.

Noissa on vaan se paska puoli, että ne ottavat kaikki tulijat vastaan. Sitten vaan pitää näyttää "parhaansa" ja saavat huomata, ettet ole sopiva kys työhön.

Tsemppiä ap!

Vierailija
46/95 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairas on maailma. Ihme kun ei työ kelpaa.

Vierailija
47/95 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ikinä saa noista huijarifirmoista tonnia palkkaa. Lue työsopimuksen pienellä printattu osuus, jossa myyntisi tulee olla mittavaa, ennen kuin koko takuupalkkaan on oikeus. Jos saat takuupalkkaa, myyt niin hyvin, että tienaisit paremmin sillä pelkällä provikalla. Noi firmat kusettavat kaikkia, aina. Poikkeusta ei ole. Asiakasta ja työntekijää vedätetään yhtä lailla. Älä mene haastatteluun. Ne ottavat kaikki, jotka sinne menevät.

Terv. tuota työtä tehnyt, jolle joka kerta luvattu yli tonnin palkkaa, mutta maksimi ollut 450€/kk ja useamman kerran alle 100€ kokopäivätyöstä (8h/pvä soittelua). Eivät maksa usein mitään.

Vierailija
48/95 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä kissanruoka-ja änkytysvinkit on jotenkin tosi väsynyttä läppää.

mutta toimivia

Kukaan normaali ihminen ei lähde pelleilemään työhaastatteluun syömällä kissanruokaa ja esittämällä änkyttäjää, vaikka ei paikkaa haluaisikaan. Haloo.

Vierailija
49/95 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene kokeilemaan. Mä teen niitä hommia. Helppoa rahaa. Työpaikka hyvä. En valita.

Vierailija
50/95 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työkkäri voi pakottaa provikkapalkattuun hommaan. 

Vierailija
51/95 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat puhelimeen muistutuksen joka piippaa haastattelun aikana. Pahoittelen keskeytystä ja sanot, että sinun on pakko ottaa päivän lääkkeet nyt kun puhelin muistutti. Sitten vedät kassista dosetin ja nielaiset hirveän määrän tabuja naamaan. (Voi olla vitamiineja siellä dosetissa). Tätä toimitusta tehdessäsi mumise itseksesi jotain.

Vierailija
52/95 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene kokeilemaan. Mä teen niitä hommia. Helppoa rahaa. Työpaikka hyvä. En valita.

Jokuhan niihinkin töihin sopii, mutta sopisiko sama tyyppi hammaslääkäriksi tai hautausurakoitsijaksi, jos työkkäri käskee?

Vierailija
53/95 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ikinä saa noista huijarifirmoista tonnia palkkaa. Lue työsopimuksen pienellä printattu osuus, jossa myyntisi tulee olla mittavaa, ennen kuin koko takuupalkkaan on oikeus. Jos saat takuupalkkaa, myyt niin hyvin, että tienaisit paremmin sillä pelkällä provikalla. Noi firmat kusettavat kaikkia, aina. Poikkeusta ei ole. Asiakasta ja työntekijää vedätetään yhtä lailla. Älä mene haastatteluun. Ne ottavat kaikki, jotka sinne menevät.

Terv. tuota työtä tehnyt, jolle joka kerta luvattu yli tonnin palkkaa, mutta maksimi ollut 450€/kk ja useamman kerran alle 100€ kokopäivätyöstä (8h/pvä soittelua). Eivät maksa usein mitään.

Joo, jotain tällaista kävi itsellänikin mielessä. Ilmoituksessa ei luonnollisestikaan kerrottu juuri mitään oikeasti olennaista infoa työstä. Lähinnä hehkutusta, miten mahtavat mahdollisuudet firmassa on tehdä vaikka mitä, tienata huimia summia ja edetä vaikka kuuhun asti. Ja tietysti se, millaista monitaitoista, kunnianhimoista, superinnostunutta superihmistä etsivät, mutta toisaalta ei tarvitse välttämättä tietää mitään mistään, tehtävään joulutetaan:D Ei noissa huijarifirmojen ilmoituksissa ole mitään järkeä.

No oli siinä sit epämääräinen maininta siitä 8e takuupalkasta. Siitä sai kuvan, että sen saisi joka tapauksessa joka tunnilta ja koulutusajaltakin, mutta en jotenkin kyllä usko tuohon yhtään.

Ap

Vierailija
54/95 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisinpa että jos onnistuu menestyksekkäästi haastattelussa kusettamaan sitä haastattelijaa niillä tavoilla mitä täälläkin on ehdotettu, soveltuu puhelinmyyntiin. JOkasella ehdottajalla ainakin luonne olisi sopiva ko. hommaan.

Mene haastatteluun, ole rehellinen. Sano, ettet usko viihtyväsi työssä mutta voit kokeilla. Kokeilet sitten muutman päivän, ja jos tuntuu liian vaikealta, löydät helposti hyväksyttävän syyn lopettaa. Jos taas et saa mitään myytyä, sen huomaa kyllä työnantajasikin nopeasti. Koeaikana homma loppuu siihen, mutta olet tehnyt uuden aktiivimallin mukaiset 18 tuntia töitä ja voit taas makoilla kotosalla 3 kk ilman pelkoa tukien leikkauksista.

Puhelinmyyntiäkin on monenlaista. Paljon riippuu myös tuotteesta ja soittolistojen laadusta. Ts. joudutko esim. myymään kuulakärkikyniä pelkän postinumeroalueen perusteella vai esim. sähkösopimuksia muuttajille/uudisrakentajille. Hyvä tuote ja hyvä kohderyhmä voi tehdä työstä ihan palkitsevaakin.

Vierailija
55/95 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä haastattelussa takuupalkan verran palkkaennakkoa nyt heti!

Vierailija
56/95 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole rehellinen. Sano, että inhoat tuputtamista (kuten useimmat) ja et ymmärrä alaa, jossa painostetaan ihmisiä ostamaan tavaroita, asioita, mitä he eivät tarvitse. Inhoat, että luontoa kuormitetaan, ja myydään turhuuksia, kun muutenkin on jo kerskakulutus ongelma. Kerro, että puhelinmyynti on ala, joka saisi kuolla pois. Ihmiset pystyvät kyllä netin kautta etsimään tietoa itseä kiinnostavista asioista. EI niitä tarvitse heille tyrkyttää ja häiritä erikseen työ- tai vapaa-aikana. Sano, että työ sotisi sinun henkilökohtaista arvomaailmaasi kohtaan. Voit tietty muotoilla nätimmin, mutta anna tämän asenteen kuultaa läpi. Turha sitä on erityisesti peitellä, mitä mieltä on.

Vierailija
57/95 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairas on maailma. Ihme kun ei työ kelpaa.

Puhelinmarkkinointi on todella raskasta ja vaativaa työtä. Pitää olla myös näyttelijäntaitoja omaava persoona, jotta se työ sopii. Joka päivä on kasattava itsensä uudelleen, eilinen oli eilen, tänään edessä uudet haasteet. Itse olin 8 kuukautta pisimmillään eräässä puhelinmyynti firmassa. Myyntiartikkelit olivat äärestä viereen. Ei juurikaan lehtimyyntiä, oli muistaakseni vain 1 kampanja lehdistä.

Se työ on henkisesti tosi kuluttavaa ja vaatii lehmänhermoja. Näppärää kielellistä lahjakkuutta sekä hullua huumorintajua. Enää en vastaa itse ollenkaan tuntemattomiin numeroihin, en halua loukata vaikeaa ja useinkin huonosti palkattua myyntityötä tekevää henkilöä.

Itse ansaitsin noin 1400 - 1600 euroa puhtaana per kuukausi. Siinä oli 9 euron tuntipalkka ja lisäksi kampanjakohtaiset, kohteen mukaan vaihtuvat bonukset.

Se oli todella opettavainen koulu. Vastaajina suomalaisten koko kirjo, maakuntien välillä oli suuret erot puhelinkäytöksessä, toiset huutaa heti: ei, ei, ei. Osa tuntui olevan muuten vaan hei, hei.

Vierailija
58/95 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskity haastattelussa siihen, kuinka epäeettistä puhelinmyyntityö on ja kuinka on järkyttävää, että ko. elinkeino on sivistysvaltiossa ylipäänsä sallittu. Kysele takuupalkasta moneen kertaan ja kerro kuinka olet ennenkin joutunut turvautumaan lakimieheen kun työnantaja ei maksanut sovittua palkkaa.

Vierailija
59/95 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus puhuttiin paljon termistä ”paskaduuni” ja sitä, että mikä työ muka em. määritelmän täyttäisi. Vastaus on: sellainen duuni, johon ei saada työntekijöitä vapaaehtoisesti, vaan heidät joudutaan pakottamaan.

Vierailija
60/95 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle on annettu nyt fantastinen tarjous, ja olet yksi harvoista, joita Sodoma.fi lähestyy tällä iloisella kampanjalla. Kyllä, sinulla on nyt työttömänä on hetki aikaa kuunnella valmista myyntipuhetta iloisella äänellä lukevaa puhelinmyyjää, joka tarjoaa juuri sinulle sen ja sen 100-vuotisjuhlan kunniaksi järjestetyn erikoiskampanjan myötä ainutlaatuisen tilaisuuden saada Me Naiset -lehti 3 kuukaudeksi kotiin kannettuna ilmaiseksi. Kyllä, kuulit oikein, ilmaiseksi. Kyse on Sodoma.fi vanhoille kanta-asiakkaille suunnatusta kampanjasta, joka ei velvoita kestotilaukseen, kylkiäiseksi Sodoma.fi tarjoaa vielä uskomattoman upean kylpypyyhesetin, josta on tarjolla sekä pinkkiä että liilaa pyyhettä. Miltäs kuulostaa? No niin, hyvältähän sen pitäisikin kuulostaa. Laitetaan tällainen setti tulemaan, ja sitten jos siltä tuntuu, tilauksen voi aina perua. Kuukausihinta tässä olisi se 39,90e, mutta sehän ei koske teitä tämän kampanjan vuoksi lainkaan, heheh. Irtisanomisohjeet ovat siinä tilausvahvistuksessa (maksullinen linja, joka ei vastaa), jos tuntuu siltä kuten aluksi jo sanoitkin, ettei tälle huikealle lehdelle löydy sieltä kotipuolesta lukijoita.

Ilmaiset kotisivut mitään, teillähän oli tämä yritys xxxxx? Meillä on täällä Sodomalla sivukampanja Fockme.fi:n kanssa näistä kotisivuista, joista monet yrittäjät ovat todella pitäneet. Kyse on todellakin ilmaisista kotisivuista, jotka teetämme ilmaiseksi (eikä v!ttu), jotka siis teemme yhteistyössä amk-opiskelijoiden kanssa. Kyllä, heillekin se on loistava tilaisuus näyttää taitonsa ja suorittaa harjoittelujaksonsa yhteistyössä meidän ihanan Fockme-yrityksen kanssa. Sivut eivät maksa mitään, vuosisopimukselle tulee sitten hintaa web-hotellista sellaiset 400e, mutta kaikki muu hoidetaan täältä teidän puolesta avaimet käteen -periaatteella. Voitte itse päivittää sivujanne huokeaan sopuhintaan, 60e/kk, tämän erikoistyökalun turvin, joten pistämmekö senkin sivujen kanssa teille pakettiin. Onhan se näppärää, kun kaikki tällaiset tylsät tietotekniset asiat voidaan nyt kätevästi hoitaa niin, ettei yritystoiminnalta mene sellaiseen aikaa. Näille meidän valmiille pohjille (ei v!ttu, hups), siis näille teitä ja yritystänne varten räätälöidyille kotisivuille, voitte halutessanne myös asentaa itse päivitykset oman palvelumme kautta niinkin huokeaan hintaan kuin 25e/kk. We have a winner!

Myyntipuheen pitää kestää näissä puljuissa yli 10 minuuttia, joten jos haluat välttyä tältä työltä, et koeajalla sinnittele asiakkaiden kanssa yli minuuttia, vaan menet ja mokaat isosti siten, että soitat x määrän puheluita, joissa kerrot rehellisesti missä mennään:"Täällä olis taas tällanen kusetuskampanja, eiku, kanta-asiakkaita me nyt siis lähestytäänkin täältä, ei oo herkkua, vaan joo, mustakin on kyllä tosi epäeettistä valehdella tuntemattomille puhelimitse päivästä toiseen, enkä mä haluais ees tuputtaa näitä meidän tuotteita, mutku pomo pakottaa ja se istuu mun tuossa mun takana nyt ja äänittää nää mun puhelut, joo, nii-i, haukut tulee meille ihan siitä, ettei kuulosteta iloisilta evankelijoitsijoilta, hymynkin pitäis olla korviin asti kun asiakkaalle soittaa. Kuule, mulle tää on jotenkin tosi vaikeeta eettisesti, ihan koiran hommaa, palkkaakaan eivät tästä maksa", tai sitten menetät hermosi asiakkaalle ja pistät tilauksen tulemaan kostoksi, jos saat luuria korvaasi. Huijausfirma ottaa aika raskaasti nuo kusetusyritykset tilausten kanssa, joten kenkää tulee luultavasti jo ekasta. Kannattaa tehdä se jo ekana päivänä. Palkkaa et luonnollisesti saa lainkaan, muttet saisi sitä muutenkaan. Koko ala olisi parasta kieltää, se on nykyisin niin törkeää vanhusten ja dementikkojen vedätystä, ettei tosikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi