Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysymys teille jotka haluatte riistää parempituloisilta lapsilisät.

Vierailija
06.01.2018 |

Aina sanotaan, että lapsilisät on lasta, ei vanhempia varten.
Haluatte siis avoimesti eriarvoistaa lapsia valtion tuen suhteen?
Osa lapsista on saanut tuen kansakunnan lukumäärän kasvatustalkoissa, osa ei ole ollut tuen arvoista?

Kommentit (259)

Vierailija
161/259 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvätuloiset pääsee jo nyt kuin koira veräjästä.

Vierailija
162/259 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta mielestänikään vaivattomasti toimeentuleville, jotka pystyvät omasta taskustaan kasvattaa lapsille säästöä tulevaisuuteen, ei kuuluisi lapsilisät - mutta toisaalta, miksi taas köyhän pitää lapsia tehdä jos ei ole varaa lapsia elättää ilman lapsilisien tuomaa apua? Monipiippuinen asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/259 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palataan vielä siihen 100 tuhatta tienaavaan esimerkkikaveriin, jolle jää käteen 55 tuhatta euroa. Mikä teidän mielestänne olisi hänelle sopiva määrä käteen?

Vierailija
164/259 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsilisät ovat Kelan etuus.

Sen EI ole tarkoitus olla varakkaiden lasten HUVIRAHA . Nythän näin vielä on.

Lapsilisä on tarkoitettu tasaamaan elintasoeroja saman tuloluokan lapsettomien ja perheellisten kesken, koska halutaan kannustaa ihmisiä lastentekoon kompensoimalla lapsista väistämättä aiheutuvaa tulonmenetystä. Välttämättömään elämiseen tarkoitetut tarveharkintaiset sosiaalituet ovat erikseen. Minun puolestani koko lapsilisän voi rauhassa poistaa, kunhan raha palautetaan niille jotka ovat sen maksaneetkin - eli kevyemmän verotuksen kautta niille hyvätuloisille.

Hyväpalkkainen nainen menettää äitiysloman ja hoitovapaan aikana aivan järkyttävän määrän rahaa. Työtön ei menetä mitään.

Vierailija
165/259 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palataan vielä siihen 100 tuhatta tienaavaan esimerkkikaveriin, jolle jää käteen 55 tuhatta euroa. Mikä teidän mielestänne olisi hänelle sopiva määrä käteen?

Luu. Tai lyhyt korsi.

Vierailija
166/259 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa lapsista on saanut tuen kansakunnan lukumäärän kasvatustalkoissa, osa ei ole ollut tuen arvoista?

Jos vanhempien yhteiset tai yksittäiset bruttotulot ovat yli 70 000 euroa vuodessa, on varaa maksaa lapselleen paljon enemmän kaikki kuin niillä jotka elävät kädestä suuhun.

Miksi rikkaat haluavat nostaa sosiaalitukia? Ahneus, ai niin, kun mikään ei riitä, mulle enemmän aina vaan.

Miksi sitä sitten kutsutaan, jos ei halua muiden saavan samaa kuin itse saa?

Eli sinulle on ok ettei lapsilla ole samoja harrastusmahdollisuuksia, tai että pitää kulkea risaisissa vaatteissa, mutta että oman hevosen omistavan lapsen tarvii saada valtiolta rahaa jonka voi laittaa osinkotilille?

Rikas perhe maksaa kuukausittain valtiolle veroa vaikka pari tonnia, saa lapsilisänä kolme saturaista.

Köyhä perhe ei maksa valtiolle mitään, saa tt-tukea ja asumistukea pari tonnia ja lapsilisänä kolme saturaista.

Kuka tässä kuviossa nyt saakaan valtiolta raha ja kuka ei?

Jaahas, taas tätä. Mitäs jos nostettais köyhien palkkoja niin hekin maksaisivat enemmän veroja? Miksi rikkaat ei tätä halua kun aina jaksavat vinkua että he maksavat enemmän veroja.

AI niin, tässä mallissa jäisi rikkaille vähemmän rahaa jaettavaksi eihän se nyt millään sovi. Kaikki mulle tänne ja heti! Eiks vaan.

Vierailija
167/259 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvätuloiset pääsee jo nyt kuin koira veräjästä.

No kerros miten se on "kuin koira veräjästä" pääsemistä, jos maksan veroja triplasti sen mitä tukiloiset saavat vuodessa yhtiskunnalta ihan tililleen. Ja he käyttävät ihan yhtä paljon, ellei enemmänkin niitä yhteiskunnan muitakin palveluita.

Vierailija
168/259 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luu. Tai lyhyt korsi.

Mitä pienempituloiselta kysyt, sitä vähemmän.

Pienituloinen on yleensä kateellinen, katkera ja herravihainen. Hänen mielestään kukaan ei saa saada mitään, koska hän ei itse viitsi panostaa, mutta kuitenkin arvostaa materiaa.

Keskituloinen alkaa nähdä mahdollisuuksia nostaa omaakin asemaansa, jolloin hän näkee ihan oikeutettuna, että isompituloinen saa vähän enemmän kuin hän itse.

Suurituloinen on nähnyt kaiken sen vaivan ja ymmärtää, mitä rahan saaminen vaatii. Hänen mielestään verotusta voisi keventää kaikkialla.

Valitettavaa tässä on se, että pienituloiset jäävät pienituloiseksi asenteensa vuoksi.

Vierailija
169/259 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vanhempien yhteiset tai yksittäiset bruttotulot ovat yli 70 000 euroa vuodessa, on varaa maksaa lapselleen paljon enemmän kaikki kuin niillä jotka elävät kädestä suuhun.

Miksi rikkaat haluavat nostaa sosiaalitukia? Ahneus, ai niin, kun mikään ei riitä, mulle enemmän aina vaan.

Eli sinulle on ok ettei lapsilla ole samoja harrastusmahdollisuuksia, tai että pitää kulkea risaisissa vaatteissa, mutta että oman hevosen omistavan lapsen tarvii saada valtiolta rahaa jonka voi laittaa osinkotilille?

Rikas perhe maksaa kuukausittain valtiolle veroa vaikka pari tonnia, saa lapsilisänä kolme saturaista.

Köyhä perhe ei maksa valtiolle mitään, saa tt-tukea ja asumistukea pari tonnia ja lapsilisänä kolme saturaista.

Jaahas, taas tätä. Mitäs jos nostettais köyhien palkkoja niin hekin maksaisivat enemmän veroja? Miksi rikkaat ei tätä halua kun aina jaksavat vinkua että he maksavat enemmän veroja.

AI niin, tässä mallissa jäisi rikkaille vähemmän rahaa jaettavaksi eihän se nyt millään sovi. Kaikki mulle tänne ja heti! Eiks vaan.

Sitä palkkaa saa ihan sen mukaan miten tekijä pystyy itse neuvottelemaan. Ja minä olen omalle työnantajalleni (pörssiyhtiö) pystynyt perustelemaan miksi minulle kannattaa maksaa 7000€/kk.

Vierailija
170/259 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nosta sinä niitä köyhien palkkoja. Huomisesta alkaen maksat kaupassa 20 % enemmän, jotta kassalle jää enemmän palkkaa. Kampaamossa maksat 20 % enemmän.

Ei kas, etpäs maksakaan. Sinusta markkinatalous ja kilpailu on tosi hyvä juttu silloin, kun olet siitä hyötymässä. Ostat röökit sieltä mistä halvimmalla saa, ja varsinkin viinat on ostettava ulkomailta, kun maksaa niinq vähemmän. Mutta aijai, silloin kun sinun pitäisi ottaa itseäsi niskasta kiinni ja kehittyä työntekijänä parempaa palkkaa saadaksesi, niin itkuvinku.

Mulle kaikki, muille ei mitään. Varsinkaan niille, joilla menee paremmin.

Tuo asenne on sinunkin ongelmasi. Keskity kehittämään itseäsi ja nostamaan asemaasi, äläkä käytä päiviäsi Vauva-palstalla valittamassa.

Vierailija
171/259 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on köyhät? Tuliko teistä passiivisia ja katkeria köyhyytenne takia, vai jäittekö te köyhäksi koska olitte alunperin passivisia ja katkeria?

Vierailija
172/259 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt siinä vaiheessa jos ne rupeee menemään johonkin sijoittamiseen, niin kyllä ne on aivan turhat.

Vierailija
173/259 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsilla ei ole koskaan samoja harrastusmahdollisuuksia. Se vasta olisi väärin, että tuilla kustanneittaisiin esim 500 euroa kuussa maksava harrastus. Tulot pitää sopeuttaa menoihin.

Ja meillä vaikka tulot on ihan ok, lapsilisäh menevät kyllä ihan täysin elämiseen. Lasten harrastuksiin, koulukirjoihin, vaatteusiin, kenkiin jne.

Vierailija
174/259 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten on köyhät? Tuliko teistä passiivisia ja katkeria köyhyytenne takia, vai jäittekö te köyhäksi koska olitte alunperin passivisia ja katkeria?

Olivat jo alunperin. Me kaikki tunnemme kahdenlaisia köyhiä: On niitä jotka ovat esim sairastuneet ja tästä syystä köyhiä. He huokaisevat syvään ja pistävät resurssinsa paranemiseen ja selviytymiseen, kun tauti on selätetty ja suunnittelevat miten pääsevät takaisin jaloilleen ja tekevät töitä sen eteen, pätkätöitä, säästöä, pihistelyä ja lisää töitä, ottavat selvää sijoittamisesta ja pistävät ylimääräiset pennoset sinne.. Ja kas, viiden vuoden päästä ja ovat jaloillaan eivätkä ole enää köyhiä.

Sitten on ne toisenlaiset.. He ovat syntyneet perheeseen jossa kaikesta syytetään yhteiskuntaa / porvareita / naapurin ahneita ja rikkaita ihmisiä, jotka riistävät köyhältä kaiken. He eivät ikinä yritä edes muuttua.

Vierailija
175/259 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika huono trolli. Yllättävää että noin monta sivua oot saanu baitattua. 

Jos tosissaan niin olet kyllä hämmästyttävän tyhmä. 

Vierailija
176/259 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että rikkailla ei ole oikeudenmukaisuuden tajua, ei ole mikään syy olla tasaamatta tuloeroja. Ei psykopaattikaan näe mitään väärää ihmisten tappamisessa, mutta ei se oikeuta heitä tekemään niin.

Oikeudenmukaisuus on subjektiivinen, ei absoluuttinen käsite.

Sinun halusi saada hyvätuloisilta lapsilisät sinun ja kaltaistesi käyttöön on vain oikeudenmukaisuuden verhon taakse piilotettua ahneutta. Minun mielestäni LAPSIlisä kuuluu kaikille joilla LAPSI(A). Suomessa on ehkä maailman 4. tai 5. pienimmät tuloerot, siinä on teille köyhille enemmän oikeudenmukaisuutta kuin ikinä ansaitsette.

Vierailija
177/259 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verottomiahan ne lapsilisät ovat kaikille, myös niiden lasten vanhemmille, jotka maksavat hiton vähän veroja tuloistaan. Tajuatko sitä tosiasiaa, että esim. yli 70 000 euroa vuodessa bruttona tienaava ei saa käteen tuota määrää vaan siitä otetaan verot pois, ja se on kyllä huomattavasti isompi kuin pienituloisen pikkusummista otettu vero, näet kun se verotus on progressiivinen, eli mitä enemmän tienaat, sitä enemmän makselet veroja valtion pohjattomaan kassaan, josta sitten ammenetaan näitä erinäisiä tukiaisia sinne ja tuonne. Ja kun isotuloinen ei mitään tukiaisia muita saa, niin kainet isotuloinenkin lapsilisäikäisistään haluaa jotain valtioltakin päin kuitata. 

Ei se ole ahneutta, vaan jonkinlaista vastinetta maksamilleen veroilleen.

Vierailija
178/259 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika huono trolli. Yllättävää että noin monta sivua oot saanu baitattua. 

Jos tosissaan niin olet kyllä hämmästyttävän tyhmä. 

Kirjoittaja on täysin oikeassa. Köyhän lapsi ei ole lapsilisän verran arvokkaampi kuin hyvätuloisen lapsi, vaan Suomessa lapset ovat taustastaan riippumatta tasa-arvoisia.

Köyhien kannattaa nyt vaan aktivoitua uuden mallin mukaisesti, hankkia työpaikka ja siirtyä veronmaksajien rahoilla eläjästä veronmaksajaksi.

Vierailija
179/259 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enitten lapsia eriarvoistaa se, että kun opiskelemaan lähdetään, toisilla on kymmenien tuhansien omaisuus, suoraan valtiolta saatu, ja toisten pitää vaan nostaa lainaa henkensä pitimiksi, kotoa saa ruokapussin hyvässä lykyssä kun kotona käy.

Ketään ei pakoteta opintolainaa ottamaan. Pienituloisen perheen lapsi voi tehdä töitä opiskelujen ohella aivan kuten moni opiskelija tekeekin. Se on myös hyvää henkistä pääomaa josta tämä hyvätuloisen perheen lapsi jää paitsi vaikka sitä ei heti edes ymmärrä. Joskus voisi ajatella että heikommista lähtökohdista ponnistamisen näkisi voimavarana eikä aina vain uhriutua.

Niin paitsi kun töiden tekeminenkin on kielletty! Nimimerkki 2 vuoden opintotuet takaisin maksanut...

Vierailija
180/259 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että rikkailla ei ole oikeudenmukaisuuden tajua, ei ole mikään syy olla tasaamatta tuloeroja. Ei psykopaattikaan näe mitään väärää ihmisten tappamisessa, mutta ei se oikeuta heitä tekemään niin.

Oikeudenmukaisuus on subjektiivinen, ei absoluuttinen käsite.

Sinun halusi saada hyvätuloisilta lapsilisät sinun ja kaltaistesi käyttöön on vain oikeudenmukaisuuden verhon taakse piilotettua ahneutta. Minun mielestäni LAPSIlisä kuuluu kaikille joilla LAPSI(A). Suomessa on ehkä maailman 4. tai 5. pienimmät tuloerot, siinä on teille köyhille enemmän oikeudenmukaisuutta kuin ikinä ansaitsette.

Juuri näin! Ei kertakaikkiaan vetele että jokainen ei omalla panoksellaan osallistu, vaan aina vaaditaan enemmän tekemättä mitään hyödyllistä.