Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi alle vuoden ikäisten vauvojen korvikemaidot on tehty yleensä pilkkomattomasta lehmänmaidosta, vaikka alle vuoden ikäisen vauvan elimistö ei osaa käsitellä vielä lehmänmaitoa?

Vierailija
06.01.2018 |

Itse meinaan ainakin antaa alle vuoden ikäiselle vauvalleni rintamaidon lisäksi vain lehmänmaidottomia vauvanruokia ja jos korvikkeelle tulee tarve meinaan antaa vain pilkottua lehmänmaidon proteiinia sisältävää korviketta esim. nutrilon HA.

Haluan herättää tässä keskustelua aiheesta.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto.

Vierailija
2/13 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmetellyt.

Paljon parempia korvikkeita olisi olemassa, mutta vain allergisilla oikeus niihin ja silti maksavat maltaita.

Pidemmän päälle nuo peruskorvikkeet aiheuttavat ongelmia lasten terveydelle. Tuntuu, että se entisajan tavallinen maito vedellä laimennettunakin olisi varmaan parempi... Huoh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, no älä anna. Ja kyllä tavallistakin korviketta on käsitelty proteiinien osalta niin, että ovat soveltuvampia kuin vaikka ihan tavallinen lehmänmaito. Mutta tosiaan, senkus imetät ja anna sitä maitoa vaikka vasta yli yksivuotiaalle.

Vierailija
4/13 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ehkä lastenlääkäri tai tutkija vai itse vain etsinyt aiheesta "tietoa"? Hirvittää välillä, kuinka nykyään asioihin perehtyneiden auktoriteettien ohjeita kyseenalaistetaan joidenkin karismaattisten hourupäiden YouTube-videoiden sekä nettipalstojen keskusteluiden perusteella.

Vierailija
5/13 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ehkä lastenlääkäri tai tutkija vai itse vain etsinyt aiheesta "tietoa"? Hirvittää välillä, kuinka nykyään asioihin perehtyneiden auktoriteettien ohjeita kyseenalaistetaan joidenkin karismaattisten hourupäiden YouTube-videoiden sekä nettipalstojen keskusteluiden perusteella.

En ole lääkäri tai tutkija. Olen vain lukenut asiasta neuvolasta saatujen ohjeiden mukaan ja lääkäriltä saamieni ohjeiden mukaan, koska vanhemmalla lapsellani on maitoproteiiniallergia. Loput olen ihan päätellyt näiden tietojen pohjalta. 

ap

Vierailija
6/13 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, no älä anna. Ja kyllä tavallistakin korviketta on käsitelty proteiinien osalta niin, että ovat soveltuvampia kuin vaikka ihan tavallinen lehmänmaito. Mutta tosiaan, senkus imetät ja anna sitä maitoa vaikka vasta yli yksivuotiaalle.

Itseasiassa tavallisia korvikkeita ei ole erikseen käsitelty proteiinien osalta. Tavalliset korvikkeet sisältävät ihan tavallista rasvatonta maitoa.

ap

Vierailija
7/13 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa ihmetellyt.

Paljon parempia korvikkeita olisi olemassa, mutta vain allergisilla oikeus niihin ja silti maksavat maltaita.

Pidemmän päälle nuo peruskorvikkeet aiheuttavat ongelmia lasten terveydelle. Tuntuu, että se entisajan tavallinen maito vedellä laimennettunakin olisi varmaan parempi... Huoh.

Kyllä erikoiskorvikkeitakin saa ostaa apteekista tai isoimmista ruokakaupoista, vaikka ei olisi todettu allergiaa. Ne vain maksavat silloin enemmän, koska ei saa kela-korvausta.

ap

Vierailija
8/13 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä.

Mä en miettinyt enää lasta ja neuvolassa ihailtiin kuinka hyvin se kasvaa kun väitin imettäväni. En aio imettää toistakaan

Vierailija
9/13 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse meinaan ainakin antaa alle vuoden ikäiselle vauvalleni rintamaidon lisäksi vain lehmänmaidottomia vauvanruokia ja jos korvikkeelle tulee tarve meinaan antaa vain pilkottua lehmänmaidon proteiinia sisältävää korviketta esim. nutrilon HA.

Haluan herättää tässä keskustelua aiheesta.

Kannattaiskoha kysellä tästä suoraan valmistajilta?

Vierailija
10/13 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen myös samaa. Lisäksi se allergiadiagnoosi oli himputin vaikea saada, koska lapsellani on suolioiteinen allergia joka ei näy veritesteissä. Kunnallinen erikoissairaanhoito vaati älyttömät (kakis viikkoa) välttämiskokeilut vaikka olin jo aiemmin kokeillut kaiiki pilkotutkit valmisteet läpi ja todettunut vain täysin maidotyoman korvikkeen sopivaksi (Neocate). Yksityiseltä allergiologilta saatiin lopuksi lyhyellä altistustetillä (x2) diagnoosi.

Vierailija
11/13 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ihmetellyt miksi lapsille suositellaan rasvatonta maitoa. Eihän äidinmaitokaan ole rasvatonta vaan rasvaista! Jos rasvaton maito olisi ihmiselle parasta, niin luonto olisi tehnyt myös äidinmaidosta rasvatonta. Juon siksi vain täysmaitoa.

Vierailija
12/13 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin korviketta eikä oo tullut allergioita ja sain nukuttua aika hyvin yöt. Ei tullut maitoa omista meijereistä.

Vierailija
13/13 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen myös samaa. Lisäksi se allergiadiagnoosi oli himputin vaikea saada, koska lapsellani on suolioiteinen allergia joka ei näy veritesteissä. Kunnallinen erikoissairaanhoito vaati älyttömät (kakis viikkoa) välttämiskokeilut vaikka olin jo aiemmin kokeillut kaiiki pilkotutkit valmisteet läpi ja todettunut vain täysin maidotyoman korvikkeen sopivaksi (Neocate). Yksityiseltä allergiologilta saatiin lopuksi lyhyellä altistustetillä (x2) diagnoosi.

Joo, täällä on niin he"""tin " pyhä asia se lehmänmaito. Meilläkin piti lapsella "altistaa" niin pitkälle, että ihosta alkoi jo vuotaa visvaa ulos ja pää oli ihan karstalla ja taipeet haavoilla. Neocate hinnaksi tulee about 720e muistaakseni kuukaudessa ennen kelakorvausta.

Ennen vanhaa syötettiin kauralimaa tietääkseni vauvoille jos ei tullut rintamaitoa.

Ei silloin mitään korvikkeita ollut.

En siis sano , että siitä vain kauralimaa antamaan, mutta itse kadun, että imetys loppui niin lyhyeen ja jouduin antamaan lehmänmaitoa, mikä ei ihmisen suolistoon kuulu.

Eihän vegaaniäiditkään altista lastaan lehmänmaidolle, imettävät ainakin vuoden ikään ja sitten vaan kasvisruokia.

Lapset täysin terveitä ja hyvinvoivia, eivät kärsi puutteista.

Yleensä vegaaniäidit ovat itse olleet monta vuotta vegaaneja ja osaavat rakentaa sen ruokavalion monipuolisesti ja ne lapset oppivat pienestä asti syömään kasvikunnan kalsiumin lähteitä (parsakaalia, lehtikaalia, manteleita, siemeniä, melassia, tahinia yms.)

Itsekkään en maitotuotteita käytä, eivätkä kyllä lapsenikaan.

Maito ei edes ole hyvä kalsiumin lähde, koska sisältää niin paljon fosforia, että kalsium ei imeydy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme