Kysymys teille jotka haluatte riistää parempituloisilta lapsilisät.
Aina sanotaan, että lapsilisät on lasta, ei vanhempia varten.
Haluatte siis avoimesti eriarvoistaa lapsia valtion tuen suhteen?
Osa lapsista on saanut tuen kansakunnan lukumäärän kasvatustalkoissa, osa ei ole ollut tuen arvoista?
Kommentit (259)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvätuloiset pääsee jo nyt kuin koira veräjästä.
No kerros miten se on "kuin koira veräjästä" pääsemistä, jos maksan veroja triplasti sen mitä tukiloiset saavat vuodessa yhtiskunnalta ihan tililleen. Ja he käyttävät ihan yhtä paljon, ellei enemmänkin niitä yhteiskunnan muitakin palveluita.
Saat edelleen paremman elintason, voi mennä esim yksityislekurille, mitä köyhä ei voi.
Voit liikkua rauhassa lähes missä vaan, toisin kuin ihailemissasi banaanivaltioissa. Muuta sinne tai vaikka Viroon, ellei Suomi kelpaa, siellä on tasavero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kerros miten se on "kuin koira veräjästä" pääsemistä, jos maksan veroja triplasti sen mitä tukiloiset saavat vuodessa yhtiskunnalta ihan tililleen. Ja he käyttävät ihan yhtä paljon, ellei enemmänkin niitä yhteiskunnan muitakin palveluita.
Saat edelleen paremman elintason, voi mennä esim yksityislekurille, mitä köyhä ei voi.
Voit liikkua rauhassa lähes missä vaan, toisin kuin ihailemissasi banaanivaltioissa. Muuta sinne tai vaikka Viroon, ellei Suomi kelpaa, siellä on tasavero.
Ja minä MAKSAN siitä yksityislekurista, ja kyllä ihan samalla tavalla se köyhäkin saa käydä yksityislääkärillä, ei siellä mitään tilisaldoja kysellä. Lisäksi ihan samalla tavalla köyhäkin voi kävellä rauhassa lähes missä vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saat?
Mielestäni olen sen hankkinut, en saanut (lahjoituksena).
En ole se jolle vastasit, vaan vastaava joka jotain itse hankkinut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saat?
Mielestäni olen sen hankkinut, en saanut (lahjoituksena).En ole se jolle vastasit, vaan vastaava joka jotain itse hankkinut.
Jep ja vieläpä kalleimman mukaan maksanut. Miksi rikkaan pitää tästä "ilosta" maksaa kallis hinta ja toinen saakin sen ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei haittaa rikkaan elämää pennin vertaa jos he ei saa sitä extrasatkua kuukaudessa valtiolta, siinä ei ole mitään epäreilua. Esim kymppitonnin ottaminen pois olisi.
Aikamoista puhetta. Sinä vain päätät, että toiselta voidaan ottaa pois, eikä se sinun päätöksesi mukaan häntä haittaa. Pöyristyttävä asenne.
Pöyristyttävää on se, että köyhältä päätetään ottaa pois ja varakkaat hykertelevät!
Senhän ne rikkaat osaa. Olla ahneita ja tunnekylmiä muita ihmisiä kohtaan. Mulle enemmän ja muille vähemmän.
Koko ketjun idea on että köyhät haluavat että rikkailta otetaan pois, missä kohtaa tämä kääntyi niin että rikkaat haluavat enemmän? :,D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saat?
Mielestäni olen sen hankkinut, en saanut (lahjoituksena).En ole se jolle vastasit, vaan vastaava joka jotain itse hankkinut.
Jep ja vieläpä kalleimman mukaan maksanut. Miksi rikkaan pitää tästä "ilosta" maksaa kallis hinta ja toinen saakin sen ilmaiseksi.
Niin. Köyhät saavat asua ilmaiseksi, opiskella ilmaiseksi, elellä ilmaiseksi, lapsetkin harrastavat ilmaiseksi ja päivähoitokin on ilmaista. Mitään ei tarvitse itse tehdä muuta kuin olla käsi ojossa kaikkeen. Työssäkäyvä maksaa selkänahassaan asuntolainansa, ruokansa, lapsensa harrastukset ja päivähoidot jne. Ja sitten kehdataan vielä vaatia, että kaikki pitäisi olla samaa laatua ja tasoa kuin varakkaammalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saat?
Se maksaa jolla on millä maksaa, köyhäkin on maksanut veronsa töissä ollessaan joten omiansa ottaa pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noniin, tän ketjun ansiosta musta tuli taas pikkusen oikeistolaisempi.
Onko se niin kauhean epäreilua, että hyvätuloisille lapsen saatuaan annetaan takaisin pieni osa maksamistaan veroista? Eli kun hyvätuloinen saa lapsen, saa hän pitää käytössä vähän enemmän itse ansaitsemiaan rahoja, koska rahan kulutus on kasvanut yhden ihmisen elättämisen verran?
Jos se raha maakuutetaan pankkitilillä, eikä päädy kotimaiseen kulutukseen tai innovaatioihin, niin ihan turha maksaa. Kotimainen talous ei elvy teidän ahneiden neuvoilla. Torkkupeitto sullekin vaan.
Kyllä se lapsi sitten aikuisena todennäköisesti käyttää ne rahat. Uskoisitko, että tälläkin hetkellä on useita nuoria aikuisia käyttämässä vanhempiensa heille säästämiä rahoja, josta ne päätyy kotimaiseen kulutukseen? Ja se summahan on säästötilillä/sijoituksena vain kasvanut vuosien varrella -> enemmän rahaa käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saat?
Se maksaa jolla on millä maksaa, köyhäkin on maksanut veronsa töissä ollessaan joten omiansa ottaa pois.
Paitsi rikkaat maksavat per capita suhteellisesti ja absoluuttisesti.
Ai, ketjusta tulee mieleen eräs köyhä tuttavani jonka mielestä on epäreilua että minä saan omistamistani osakkeista osinkoja. Olin siis tienannut rahaa käymällä töissä ja pistänyt nämä rahat osakkeisiin ja nyt kerran vuodessa saan muutaman tonnin "ilmaista rahaa". Hänestä tämä on väärin ja hänkin haluaa. Sanoin että kuka vaan voi ostaa osakkeita, hänen vastauksensa "en minä voi kun ei ole rahaa ja sinä saat sitä ilmaiseksi!!!" :D
Vierailija kirjoitti:
Ai, ketjusta tulee mieleen eräs köyhä tuttavani jonka mielestä on epäreilua että minä saan omistamistani osakkeista osinkoja. Olin siis tienannut rahaa käymällä töissä ja pistänyt nämä rahat osakkeisiin ja nyt kerran vuodessa saan muutaman tonnin "ilmaista rahaa". Hänestä tämä on väärin ja hänkin haluaa. Sanoin että kuka vaan voi ostaa osakkeita, hänen vastauksensa "en minä voi kun ei ole rahaa ja sinä saat sitä ilmaiseksi!!!" :D
Lisäyksenä, hän ei jotenkin ymmärrä että minä olen tehnyt töitä noiden rahojen eteen ja minä otan myös riskin ettö menetän kaiken. Hänen pitäisi myös saada kaikki mitä minunkin.
Vierailija kirjoitti:
juuri näin. Kun ei ymmärretä että se ei montaakaan euroa vaadi että pääsee näistä nauttimaan. Mieluummin ostataan sitä "lidln punaista kaljaa" ja harmitellaan kun se taas loppu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa lapsista on saanut tuen kansakunnan lukumäärän kasvatustalkoissa, osa ei ole ollut tuen arvoista?Jos vanhempien yhteiset tai yksittäiset bruttotulot ovat yli 70 000 euroa vuodessa, on varaa maksaa lapselleen paljon enemmän kaikki kuin niillä jotka elävät kädestä suuhun.
Miksi rikkaat haluavat nostaa sosiaalitukia? Ahneus, ai niin, kun mikään ei riitä, mulle enemmän aina vaan.
Verottomiahan ne lapsilisät ovat kaikille, myös niiden lasten vanhemmille, jotka maksavat hiton vähän veroja tuloistaan. Tajuatko sitä tosiasiaa, että esim. yli 70 000 euroa vuodessa bruttona tienaava ei saa käteen tuota määrää vaan siitä otetaan verot pois, ja se on kyllä huomattavasti isompi kuin pienituloisen pikkusummista otettu vero, näet kun se verotus on progressiivinen, eli mitä enemmän tienaat, sitä enemmän makselet veroja valtion pohjattomaan kassaan, josta sitten ammenetaan näitä erinäisiä tukiaisia sinne ja tuonne. Ja kun isotuloinen ei mitään tukiaisia muita saa, niin kainet isotuloinenkin lapsilisäikäisistään haluaa jotain valtioltakin päin kuitata.
Ei se ole ahneutta, vaan jonkinlaista vastinetta maksamilleen veroilleen.
Suurituloinen saa paljon enemmän vastinetta maksamilleen veroilleen kuin pienituloinen.
Taitaa olla nyt taas kerran niin että suurituloinen ei ole sama kuin suuriälyinen, ellei sitä tajua.
Perustele väittämäsi että suurituloinen saa enemmän vastinetta. Mahdotonta. Suurituloinen saattaa maksaa vaikkapa 50.000e veroja, pienituloinen 2000e vuodessa. Pienituloiset käyttävät ihan todistetusti enemmän sosiaali- ja terveyspalveluita sekä saavat runsaasti sosiaalietuuksia. Hyvätuloinen ei välttämättä hyödy tuosta 50.000e veromaksustaan mitään muuta kuin sen perustarjonnan (infrastruktuuri, poliisit palomiehet, peruskoulut sun muut) jotka myös vähemmän tienaava saa.
Olisi korkea aika pienituloisten rehellisesti todeta myös itselleen että reilusti saama puolella on, ja olla edes kiitollinen jos ei muuta pysty.[/quote
niin ja kun se lapsilisä on nyt vaan niin, ettei se ole vanhempien tuloihin sidottu vaan lapsiin ja niiden lukumäärään, ja se on kehitelty tasaamaan lapsistaan aiheutuneita kuluja vertailtuna niihin, joilla ei ole lapsia elätettävänään.
Vierailija kirjoitti:
Tiedättekö miksi rikkailta ei ole leikattu niinkuin köyhiltä? Koska ne ei alunperinkään saaneet sosiaaliavustuksia ja tulonsiirtoja.
Tää on mun mielestä ollut hämmentävin asia tässä ketjussa, nimittäin huomata, miten monet pitää tukien leikkaamista ja "rikkaiden" verottamista ihan samanlaisena asiana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei haittaa rikkaan elämää pennin vertaa jos he ei saa sitä extrasatkua kuukaudessa valtiolta, siinä ei ole mitään epäreilua. Esim kymppitonnin ottaminen pois olisi.
Aikamoista puhetta. Sinä vain päätät, että toiselta voidaan ottaa pois, eikä se sinun päätöksesi mukaan häntä haittaa. Pöyristyttävä asenne.
Pöyristyttävää on se, että köyhältä päätetään ottaa pois ja varakkaat hykertelevät!
Senhän ne rikkaat osaa. Olla ahneita ja tunnekylmiä muita ihmisiä kohtaan. Mulle enemmän ja muille vähemmän.
Sama tyyppi ilmeisesti vastaa jokaiseen aiempaan kommenttiin täällä, argumenttien tasosta päätellen :) Joten kerrotko sitten miten se taas EI olisi ahneutta, että sinä vaadit, että osalta jätetään lapsilisä pois, että muut (sinäkin ehkä?) saisivat enemmän? Miten tämä ahneuden määritelmä tuntuu tässä kohtaa aina muuttuvan? On ok olla ahne, jos vuositulot on bruttona 22 000€? Vai laitettaisko tähänkin jokin tuloraja, että milloin ahneus on hyväksyttävää? Ja miten kuvittelet, että ne oikeasti hyvätuloiset eivät muuten laittaisi rahaa kulutukseen, vaikka sen 100€ kuukaudessa lykkäisivätkin säästöön? Väitit, että köyhä laittaa kampaajalle tämän summan, jolloin lapsilisän saaminen on perusteltua, koska saadaan raha liikkeelle. Rikas tai hyvätuloinenko ei käytä kampaajaa, kosmetologia, kuntosaleja, paikallisia vaate-, sisustus- ja koruliikkeitä, eläinkauppoja, ruokakauppoja, bensa-asemia, autokorjaamoita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa lapsista on saanut tuen kansakunnan lukumäärän kasvatustalkoissa, osa ei ole ollut tuen arvoista?Jos vanhempien yhteiset tai yksittäiset bruttotulot ovat yli 70 000 euroa vuodessa, on varaa maksaa lapselleen paljon enemmän kaikki kuin niillä jotka elävät kädestä suuhun.
Miksi rikkaat haluavat nostaa sosiaalitukia? Ahneus, ai niin, kun mikään ei riitä, mulle enemmän aina vaan.
Verottomiahan ne lapsilisät ovat kaikille, myös niiden lasten vanhemmille, jotka maksavat hiton vähän veroja tuloistaan. Tajuatko sitä tosiasiaa, että esim. yli 70 000 euroa vuodessa bruttona tienaava ei saa käteen tuota määrää vaan siitä otetaan verot pois, ja se on kyllä huomattavasti isompi kuin pienituloisen pikkusummista otettu vero, näet kun se verotus on progressiivinen, eli mitä enemmän tienaat, sitä enemmän makselet veroja valtion pohjattomaan kassaan, josta sitten ammenetaan näitä erinäisiä tukiaisia sinne ja tuonne. Ja kun isotuloinen ei mitään tukiaisia muita saa, niin kainet isotuloinenkin lapsilisäikäisistään haluaa jotain valtioltakin päin kuitata.
Ei se ole ahneutta, vaan jonkinlaista vastinetta maksamilleen veroilleen.
Suurituloinen saa paljon enemmän vastinetta maksamilleen veroilleen kuin pienituloinen.
Taitaa olla nyt taas kerran niin että suurituloinen ei ole sama kuin suuriälyinen, ellei sitä tajua.
Hah, mistähän johtuu, että sinun typerää kommenttiasi on moneen otteeseen täällä arvioitu nuolta alaspäin veivaamalla; ja siitä, kun et vaan näköjään tajua, että lapsilisää ei ole alunperinkään ollut tarkoitus maksaa sen mukaan, kuinka paljon lapsen/lapsien vanhemmat tienaavat tai kuinka paljon heillä on varallisuutta! Miettisit nyt älykääpiö edelleenkin, että suurituloiset maksavat verojakin enemmän kuin pienituloiset, saatika tukien varassa elävät! Ei pitäisi noin suurta katkeruutta nostattaa lapsilisän maksaminen veroistamme kaikille niille tuloistaan riippumatta, jotka vielä lapsia tälläiseen maailmaan uskaltavat omalle kontolleen kasvatettavakseen hankkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedättekö miksi rikkailta ei ole leikattu niinkuin köyhiltä? Koska ne ei alunperinkään saaneet sosiaaliavustuksia ja tulonsiirtoja.
Tää on mun mielestä ollut hämmentävin asia tässä ketjussa, nimittäin huomata, miten monet pitää tukien leikkaamista ja "rikkaiden" verottamista ihan samanlaisena asiana.
Kyllä minä voin osallistua talkoisiin. Lupaan käyttää kulutukseen jokaisen euron joka verotuksestani leikataan.
Vierailija kirjoitti:
Mulla tulee ketjusta mieleen myös eräs tuttavani, joka on enimmäkseen työttömänä, välillä töissä. Kolme lasta, kaikki eri isille jne. Lienee turha sanoakaan, että koulutusta ei juuri ole. Minä aloin jatko-opiskella työn ohella yliopistossa, ja tästä toki sovittiin työnantajan kanssa, miten kaikki järjestyy. Hän oli aivan kerta kaikkisen pöyristynyt, että minun tulee tehdä opinnot omalla ajallani, hän ei ainakaan suostuisi sellaiseen! Samalla kuitenkin rivien välistä paistaa aina, miten kateellinen hän on minun ja mieheni tuloista, joilla mahdollistetaan mm. lapsille mieluisat harrastukset, koko perheen matkustelu ym. Ei hänellä vain ole sellaiseen varaa, hänkin haluaisi lähteä joskus etelään ja hänenkin poikansa haluaisi harrastaa lätkää, mutta kun ei ole varaa, helppoahan se teillä on. Tätä usein kuulen. Olemme kuitenkin tavallinen keskituloinen perhe, joka on tehnyt paljon töitä päästäkseen tähän.
Voisin hyvin kuvitella, että hän olisi tässä ketjussa vaatimassa lapsilisien poistoa ja verojen kiristystä kaikilta keskituloisilta ja rikkailta. He kun saavat kaiken tekemättä mitään, ja hän ei MITÄÄN!
Valitettavasti "talvisodan henki" on tässä maassa nykyään ahneus rikkaiden piirissä. Rikkaat on niitä kateellisia, eivät köyhät.
Monessa kirjoituksessa käsketään jopa köyhiä olemaan lisääntymättä.
Kuinka pihalla voi ihminen olla? Missä tahansa maassa tulee aina olemaan "köyhiä". Vaikka nyt kaikki alle 2700€ tienaavat vietäisiin siperiaan, ei jokainen Suomessa olisi "rikas".
No, kuvittelihan kokoomuksen ministerikin, joka taitaa olla lääkäri, taannoin ettei Suomessa kukaan tienaa alle kahta tuhatta kuussa. Eli eipä se koulutusviisaus takaa maalaisjärkeä.