Kysymys teille jotka haluatte riistää parempituloisilta lapsilisät.
Aina sanotaan, että lapsilisät on lasta, ei vanhempia varten.
Haluatte siis avoimesti eriarvoistaa lapsia valtion tuen suhteen?
Osa lapsista on saanut tuen kansakunnan lukumäärän kasvatustalkoissa, osa ei ole ollut tuen arvoista?
Kommentit (259)
Köyhäinapua, ts ns sosiaaliapua, lisiä yms ei pidä mkasaa kuin köyhille.
Ts pienituloisilla ja vailla merkittävää omaisuutta oleville.
Ns. Rikas ei tukia tarvitse lienee fakta.
Nykykäytäntö on johtanut järjettömään verotukseen.
Se taitaa olla tällainen kateellisten kaakattajien puhe, joka saa ihmiset kannattamaan kokoomusta. Tosin tämä voi olla kokoomustrollikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi "köyhän" kattoonsyljeskelijän edes pitäisi päästä hyötymään MINUN työpanoksestani? Minähän sen aikani uhraan ja teen sen työn. Miksi siitä pitäisi ryöstää ja antaa osa elämäntapaloiselle? Ja nyt en puhu heistä jotka aidosti kykenemättömiä elättämään itsensä, vaan näisät "en mä viitti mennä työhön X kun saisin vain euron tunnilta enemmän käteen verrattuna kotona makaamiseen kun vähentää matkakulut ja lounaskulun".
Koska heillä on OIKEUS kaikkeen mihin ahneella rikkaallakin. Sinä vaan onnella käyt siellä töissä ja tienaat, se et ole sinä joka aamulla herää ja koko päivän puurtaa vaan joku maaginen Onni joka tekee puolestasi kaiken!
Onpa harvinaisen typerää tekstiä. Onnella ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että olen opiskellut kaksi korkeakoulututkintoa, joiden avulla olen pitänyt itseni työllisenä ja käynyt töissä jo vuosikymmenet maksellen älyttömiä veroja, että sinun kaltaisesi lottovoittoihin panostavat onnella eläjät eläisivät mukavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa lapsista on saanut tuen kansakunnan lukumäärän kasvatustalkoissa, osa ei ole ollut tuen arvoista?Jos vanhempien yhteiset tai yksittäiset bruttotulot ovat yli 70 000 euroa vuodessa, on varaa maksaa lapselleen paljon enemmän kaikki kuin niillä jotka elävät kädestä suuhun.
Miksi rikkaat haluavat nostaa sosiaalitukia? Ahneus, ai niin, kun mikään ei riitä, mulle enemmän aina vaan.
TÄYSIN SAMAA MIELTÄ 👍👍👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi "köyhän" kattoonsyljeskelijän edes pitäisi päästä hyötymään MINUN työpanoksestani? Minähän sen aikani uhraan ja teen sen työn. Miksi siitä pitäisi ryöstää ja antaa osa elämäntapaloiselle? Ja nyt en puhu heistä jotka aidosti kykenemättömiä elättämään itsensä, vaan näisät "en mä viitti mennä työhön X kun saisin vain euron tunnilta enemmän käteen verrattuna kotona makaamiseen kun vähentää matkakulut ja lounaskulun".
Koska heillä on OIKEUS kaikkeen mihin ahneella rikkaallakin. Sinä vaan onnella käyt siellä töissä ja tienaat, se et ole sinä joka aamulla herää ja koko päivän puurtaa vaan joku maaginen Onni joka tekee puolestasi kaiken!
Onpa harvinaisen typerää tekstiä. Onnella ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että olen opiskellut kaksi korkeakoulututkintoa, joiden avulla olen pitänyt itseni työllisenä ja käynyt töissä jo vuosikymmenet maksellen älyttömiä veroja, että sinun kaltaisesi lottovoittoihin panostavat onnella eläjät eläisivät mukavasti.
:D harmi ettei siellä opetettu sarkasmin tajua.
Lapsilisät pitäisi lakkauttaa kaikilta ja kompensoida se veroissa. Nimittäin nykytyylissä maksetaan lapsilisiä myös esim ulkomailta tulleiden työntekijöiden kotimaassa asuvien lasten hyväksi, eli osa meidän veroeuroista valuu suoraan esim Viroon, Puolaan...
Vierailija kirjoitti:
Mieletön lapsilisä alkaen 3 tai 4 lapsesta. On ne lapset aikamoinen rahasampo. Ilmankos köyhät lisääntyvät holtittomasti. Tässä maailmassa jossa ihmisiä on yli äyräiden pitäisi lisääntyä niiden joilla on siihen varaa. Ei niin että koska köyhä haluaa lapsen on valtion kustannettava se. Mäkin haluan Bentleyn ja linnan ja vaikka mitä kaikkea.
Samoin narkkareilta, hulluilta, rikollisilta pitäisi katkaista pihuhat. Lapsi ei ole joka miehen oikeus!
Itsellä lapsilisä tulee ja menee. Niin olematon Tukiainen etten huomaa koko tukea.
MIkä estää sua hakeutumasta kansanedustajaksi ja sitä myötä tekemään sellaisia lakeja, että kaltaisillesi lahjoitetaan Bentleyt ja linnat ja vaikka mitä kaikkea.
Johan tulee selityksiä toisen perään, kun oltaisiin varakkailta pois ottamassa
Nythän on niin että toimeentulotukea saava ei saa lapsilisiä. Lapsilisä lisätään perheen tuloihin ja sitä kautta se vähentää saatua toimeentuloa. Tilanne on ollut tämä jo muistaakseni vuodesta 1994 jolloin laki muuttui. Joskus vain ärsyttää ihmisten tietämättömyys asioista, tieto löytyy netistä.
Hetkinen. Täällä kinataan vaan perheistä ja niiden tuloista jne. Unohtakaa. Oikea kysymys on se että miten LAPSETTOMAT henkilöt ja pariskunnat ja aikaisten lasten vanhemmat verorahoillaan tukee alle 17 v lapsia perheessä. Tätä taustaa vasten on ok maksaa kaikille joilla on niitä tulevia veronmaksajia.
Lapsettomat tukee lapsiperheitä maksamalla veroja.
Pointti on, että kaikilta pitää näissä säästötalkoissa leikata, myös rikkailta. Nyt näin ei tapahdu. Keino voi olla joku muukin kuin lapsilisät, veroja voi heillä esimerkiksi korottaa. Nyt pienituloisilta on leikattu suhteessa paljon enemmän.
Pertsa kirjoitti:
Nythän on niin että toimeentulotukea saava ei saa lapsilisiä. Lapsilisä lisätään perheen tuloihin ja sitä kautta se vähentää saatua toimeentuloa. Tilanne on ollut tämä jo muistaakseni vuodesta 1994 jolloin laki muuttui. Joskus vain ärsyttää ihmisten tietämättömyys asioista, tieto löytyy netistä.
Saavathan he lapsilisiä. Se toimeentulotuki onkin täydentävä tuki, jos muut tulot eivät riitä.
Siltä varalta, että tätä ei ole sanottu aiemmin: lapsilisää ei ole tarkoitettu sosiaalitueksi tasaamaan köyhän ja rikkaan perheen taloutta, vaan se tasaa lapsiperheiden ja lapsettomien taloutta.
Jos joku sijoittaa lapsilisät osakkeisiin, mitä sitten? Sinultako se muka on pois, saisitko enemmän lapsilisää, jos rikkailta lapsilisä otettaisiin pois?
Mihin raja vedetään? Saako lapsilisän, jos tienaa 4k kuukaudessa? Saako lapsilisän, jos ansiotulot ovat 0 euroa ja pääomatulot vaikka millin vuodessa? Saako lapsilisän, jos on tehtaillut jo 8 lasta, joista puolet on otettu huostaan, ja tulot koostuvat pelkistä sosiaalituista? Saako lapsilisän, jos on talo, auto, kesämökki, hyvät kuukausitulot ja epäonnistuneen yritystoiminnan vuoksi suuret velat?
Vierailija kirjoitti:
Siltä varalta, että tätä ei ole sanottu aiemmin: lapsilisää ei ole tarkoitettu sosiaalitueksi tasaamaan köyhän ja rikkaan perheen taloutta, vaan se tasaa lapsiperheiden ja lapsettomien taloutta.
Jos joku sijoittaa lapsilisät osakkeisiin, mitä sitten? Sinultako se muka on pois, saisitko enemmän lapsilisää, jos rikkailta lapsilisä otettaisiin pois?
Mihin raja vedetään? Saako lapsilisän, jos tienaa 4k kuukaudessa? Saako lapsilisän, jos ansiotulot ovat 0 euroa ja pääomatulot vaikka millin vuodessa? Saako lapsilisän, jos on tehtaillut jo 8 lasta, joista puolet on otettu huostaan, ja tulot koostuvat pelkistä sosiaalituista? Saako lapsilisän, jos on talo, auto, kesämökki, hyvät kuukausitulot ja epäonnistuneen yritystoiminnan vuoksi suuret velat?
Oikein hyvin kiteytetty! Näinhän tämä juuri on.
Lapsilisät ovat Kelan etuus.
Sen EI ole tarkoitus olla varakkaiden lasten HUVIRAHA . Nythän näin vielä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse on vanhempien käytettävissä olevista tuloista.
Toimeentulotuki ja sen liitännäiset takaavat vanhemmille ja perheelle riittävän toimeentulon. Tällä taataan, että kaikki saavat, mitä tarvitsevat.
Lapsilisät kattavat lapsesta tulevia kuluja ja siten kannustavat lasten hankintaan, koska se on yhteiskunnalle tärkeää. Niiden tarkoituksena ei ole toimeentulon takaaminen (ks. yllä) eikä tulojen tasaaminen (se tapahtuu pääasiassa verotuksellisesti).
Kukaan ei siis ”tarvitse” lapsilisää, vaikka tietenkin kaikki yleensä haluavat lisää rahaa. Onko minun rahanhimoni sitten tärkeämpää kuin jonkun toisen rahanhimo, siitä voi olla monta mieltä. Omasta mielestäni ei.
Miksi siirryit saman tien puhumaan jostain toimeentulotuesta? Lapsilisä on kaikkein tärkein nimenomaan pieni- ja keskituloisille. Suurituloisille se on pelkästään ylimääräistä, aina.
Keski- ja hyvätuloisille se oma hyvä palkkaus on ylimääräistä raadettua etia. Lapsilisä on kaikille ohjattu kannustin lasten hankkimista ja niistä aiheutuvia kuluja korvaamaan. Hyvätuloisiltako pitäisi koulutuksen tuoma etu mitätöidä siksi että lapsia hankkivat? Ja kääntäen pienituloisiako pitäisi tukea, ota tuosta vähän lapsilisää kun olet lapsenkin osannut tehdä?
Oikein naurattaa hyvätuloisten ahneus,jaksetaan kinastella jostain satasesta jota ei edes tarvita mutta varmasti se haetaan kun kerran saa.
Totta kai haetaan. Niin hakisit sinäkin, oli omaisuutesi mikä tahansa.
Totta kai keskustellaan. Sitä vartenhan tämä keskustelupalsta on olemassa, että voi yhteiskunnallisistakin asioista puhua.
Lapsellista hurskastelua sinulta, häpeäisit.
Ei tarvitse poistaa rikkaiden lapsilisää: jotta hekin osallistuvat talkoisiin, voi heidän palkkaa leikata, veroja korottaa, estää veronkierrot, kieltää palkan maksun osakkeina jne. Kyllä keinoja on kun on oikea hallitus päättämässä. Älä äänestä oikeistoa (kokoomus, keskusta, persut, siniset).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa lapsista on saanut tuen kansakunnan lukumäärän kasvatustalkoissa, osa ei ole ollut tuen arvoista?Jos vanhempien yhteiset tai yksittäiset bruttotulot ovat yli 70 000 euroa vuodessa, on varaa maksaa lapselleen paljon enemmän kaikki kuin niillä jotka elävät kädestä suuhun.
Miksi rikkaat haluavat nostaa sosiaalitukia? Ahneus, ai niin, kun mikään ei riitä, mulle enemmän aina vaan.
Miksi sitä sitten kutsutaan, jos ei halua muiden saavan samaa kuin itse saa?
Porvaristostoksi? Kapitalisteiksi? Kokoomuslaisiksi? Ai niin joo, näillähän on ainoastaan se etuoikeus olla sitä mieltä että mulle kaikki heti nyt ja muille ei mitään.
Vierailija kirjoitti:
Lapsilisät ovat Kelan etuus.
Sen EI ole tarkoitus olla varakkaiden lasten HUVIRAHA . Nythän näin vielä on.
Lapsilisä on tarkoitettu tasaamaan elintasoeroja saman tuloluokan lapsettomien ja perheellisten kesken, koska halutaan kannustaa ihmisiä lastentekoon kompensoimalla lapsista väistämättä aiheutuvaa tulonmenetystä. Välttämättömään elämiseen tarkoitetut tarveharkintaiset sosiaalituet ovat erikseen. Minun puolestani koko lapsilisän voi rauhassa poistaa, kunhan raha palautetaan niille jotka ovat sen maksaneetkin - eli kevyemmän verotuksen kautta niille hyvätuloisille.